Demente hond laten logeren?

07-12-2014 09:23 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Kan zijn dat ik een beetje voorbarig ben met dit topic, want ik moet het nog overleggen met mijn wederhelft.



Een goede vriendin van mij heeft 2 hondjes. Die hondjes gaan ieder jaar in pension als zij op vakantie gaan. Gaat altijd prima. Een van de hondjes is al heel oud. Hij ziet nog nauwelijks, is doof en ook dement. Dit is al wat langer zo. Maar nu was ik er laatst en schrok ik gewoon van het hondje. Waar het vroeger een dikke hond was die als (enige) hobby eten had, was het nu een vermagerd hondje dat eigenlijk alleen nog een beetje in het mandje voor zich uit zat te staren. Hij is ook al een tijdje niet zindelijk meer. Hij ziet er niet ongelukkig uit, maar is wel in korte tijd hard achteruit gegaan.



Volgende maand gaan ze weer op vakantie en het pension is al geboekt. Maar nu zit ik te denken om aan te bieden om de hondjes bij ons te laten logeren. Dat betekent dan wel dat ik 2 honden in huis krijg, want de 2 hondjes kunnen niet zonder elkaar. Ik zou het vooral doen zodat de vriendin met een gerust(er) hart op vakantie kan gaan. Het kan nl. zijn dat de hond ineens dood gaat en het is wel zo'n fijn idee dat hij dan in een huiselijke omgeving is.



De honden kunnen goed met onze hond overweg. Ik moet er wel rekening mee houden dat ik dagelijks (een paar keer) zal moeten dweilen. Vind ik niet erg, de hond kan er immers niets aan doen dat hij niet meer zindelijk is.



Maar goed, zou graag even jullie mening hierover horen. Alvast bedankt
Cum non tum age
Wat lief van je. Ik zou het doen.
Wat lief van je! Gewoon aanbieden,
Alle reacties Link kopieren
Ik zou t ook doen en inderdaad heel lief van je
Jij kent het beestje, dan is het toch veel beter/vertrouwder dat het bij jou is ipv in een pension?? Je weet wat het beestje kan en niet kan en wil daar ook rekening mee houden.

Aanbieden dus, ik vind het een heel lief gebaar van je!!
Heel lief van je, ik zou niet op vakantie gaan als mijn hond zo op het einde liep.
Ik zou het ook doen. Is het trouwens een reutje? Dan kan je een gentlemans wrap gebruiken, dat heb ik met mijn hoogbejaarde reu die incontinent was ook gedaan.
Raar dat ze op vakantie gaan, je vriendin kan het dus weinig schelen.

En het maakt voor de hond niet uit of hij in het pension of bij jou zit. gelukkig is hij met zijn maatje.



Ik zou het dus niet doen, vooral niet omdat hij alles onderplast. Dat is het handiger om in een pension te zitten.

En als hij er echt slecht aan toe is, misschien beter in laten slapen dan maar wachten tot hij sterft.
Gaan de hondjes altijd naar hetzelfde pension? Ik zou de afweging maken obv waar de hondjes het best gewend zijn. Jouw aanbod is goed bedoeld, maar als het pension als thuis voelt zijn ze daar misschien beter af?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon aanbieden, dan kan je vriendin beslissen wat zij het prettigst vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ze gaat niet zomaar op vakantie hoor. De hond is in vrij korte tijd snel achteruit gegaan. Het is echt niet zo dat er niet goed voor gezorgd wordt. In het pension zitten ze wel bij elkaar, maar wel in een kennel. Dat vinden ze niet zo leuk. Ik weet zeker dat ze hierdoor wel met een fijn gevoel op vakantie gaat.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 't superlief van je en ik zou 't doen.

Ik denk dat zo'n hondje beter in een rustige huiselijke situatie kanzitten dan in een kennel met misschien op dat moment wel heel veel honden
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Lief van je Noa.

Ik geloof dat ik zelf zou proberen iemand bij mij in huis te laten logeren. Maar dat moet je maar net kunnen regelen. Het is sowieso beter bij jou hoor; kennels zijn zeker de eerste paar dagen een hoop stress voor een hond. Dat moet je zo'n oudje niet aan willen doen.
Lief van je, ik zou het doen! Hopelijk denkt je wederhelft er ook zo over
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je noa! En wat zielig voor dat hondje

Ik heb geen ervaring met honden maar als hij alles onder plast en poept

zou ik het niet doen maar jij vind het niet zo erg dus ik zeg doen!

Heb ook even gegoogeld naar hondenluiers...ohhhh en ze bestaan!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Voor het hondje is het vast veel rustiger dan in een kennel. Je kunt trouwens luierbroekjes kopen voor honden, dan hoef je niet iedere keer te dweilen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg doen! Kan zo blij worden van dit soort topics :-). Ik zou alleen wel goede afspraken maken met de eigenaren wat te doen als hondje plots verslechterd (mbt eventueel inslapen).
Alle reacties Link kopieren
quote:Chiki schreef op 07 december 2014 @ 11:54:

Ik zeg doen! Kan zo blij worden van dit soort topics :-). Ik zou alleen wel goede afspraken maken met de eigenaren wat te doen als hondje plots verslechterd (mbt eventueel inslapen).mee eens
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Fantastisch aanbod. Ik zou blij zijn met zo'n vriendin.



Zelf heb ik vaste vloerbedekking, dus ik zou het niet kunnen, tenzij het hondje een broekje kan dragen : zie snuggease.



Als vrijwilliger in het plaatselijk asiel kom ik ook wel eens pensionhondjes tegen die 'op sterven na dood' zijn en dan denk ik, ik zou de vakantie een keertje overslaan.



Een jaar of twee geleden had ik ook zo'n hondje, toen heb ik gezegd dat ik niet naar de familie in het buitenland zou gaan als het hondje nog leefde. Omdat ik het hem niet aan kon doen om de reis te maken of hem ergens anders onder te brengen. Uiteindelijk hebben we hem toch in moeten laten slapen.
Alle reacties Link kopieren
Doen!
Ik zou bij haar thuis oppassen, demente honden willen zoveel mogelijk in de eigen omgeving blijven.

Die gaan op zoek naar de baasjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 07 december 2014 @ 09:30:

Heel lief van je, ik zou niet op vakantie gaan als mijn hond zo op het einde liep.Nee, dat zou ik ook niet doen, geen denken aan.......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Maar wel heel lief van je Noa.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Bij haar thuis oppassen is geen optie.



Ik heb het overlegd met mijn vriend en hij vindt het goed. Heb het al tegen haar verteld. Ze gaat erover denken, aangezien ze het ook belastend vindt.
Cum non tum age
Ik zou het wegens dat niet meer zindelijk zijn niet doen. Je eigen spullen gaan stinken en neem niet aan dat jij zelf thuis bent, dus kun je er ook niet altijd snel bij zijn. Of je moet 'm in 'n bench laten zitten tenzij je thuis bent.



Een vakantie afzeggen voor 'n ziek/stervend huisdier zou ik ook niet doen. Daar gaat je annuleringsverzekering echt niet voor betalen natuurlijk. En ze neemt waarschijnlijk gewoon afscheid van 't beestje voor vertrek, voor 't geval dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven