Diamond painting, wie ook?

10-12-2016 23:01 700 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een maandje geleden heb ik via aliexpress diamond painting ontdekt en man wat is dat verslavend (en lekker suf )



Nog meer mensen? Misschien leuk om hier wat te laten zien, of tips uit te wisselen.



Voor als je het niet kent, dit is het principe:







Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 17 december 2016 @ 11:50:

[...]





Hey die heb ik besteld maar dan met andere kleuren Oh toevallig! Hij was best leuk om te doen
Ik heb vandaag mijn eerste ontvangen!

Meteen vanavond mee begonnen, en ik vind het nu al leuk.

Wel is het makkelijker om bij daglicht te doen. Ondanks dat ik twee lampen aan had was het nog lastig te zien en ook zat ik constant in mijn eigen schaduw te werken.

Morgen weer verder!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de eerste ontvangen. Meine guten, wat zijn die steentjes klein. Op you tube leken ze veel groter Ik moet eerst nog weg maar hoop staks wel een klein begin te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpaanseSlof schreef op 21 december 2016 @ 23:06:

Wel is het makkelijker om bij daglicht te doen. Ondanks dat ik twee lampen aan had was het nog lastig te zien en ook zat ik constant in mijn eigen schaduw te werken.

Morgen weer verder!Er bestaat zoiets als 'daglichtlampen'. Die geven in de avond een speciaal licht wat heel fijn werken is. Ze kunnen wel aan de prijzige kant zijn, dus alleen kopen als je van plan bent vaker te fröbelen
quote:padme84 schreef op 22 december 2016 @ 20:01:

[...]





Er bestaat zoiets als 'daglichtlampen'. Die geven in de avond een speciaal licht wat heel fijn werken is. Ze kunnen wel aan de prijzige kant zijn, dus alleen kopen als je van plan bent vaker te fröbelen

Tnx voor de tip!

Ik kijk het eerst wel ff aan, maar ik ga het in gedachten houden!
quote:Blueitis schreef op 22 december 2016 @ 18:36:

Ik heb ook de eerste ontvangen. Meine guten, wat zijn die steentjes klein. Op you tube leken ze veel groter Ik moet eerst nog weg maar hoop staks wel een klein begin te maken.

Ja, klein zijn ze hè!

Maar je went er wel aan hoor, enigszins.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste is bijna af. Was maar een kleine, 20x20 en hoewel er niet erg veel details inzaten, denk ik dat een maat groter mooier was geweest.



Nummer 2 is nog niet binnen, dus ik mag weer op de wachtstand. Deze is wel groter, maar heeft ook iets meer details. Ik heb ook een aantal kleine afsluitbare potjes besteld, want die minigrip zakjes zijn vooral niet handig. Nu staat heel mijn tafel vol met waxinehouders



Voor de ervaringsdeskundigen: zijn de steentjes universeel genummerd? Dan bewaar ik ze en kan ik ze later misschien nog gebruiken. Van sommige kleuren heb ik maar 10 steentjes gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn eerste painting ontvangen. Net alle steentjes in hersluitbare zakjes gedaan, hopelijk morgen tijd om te beginnen
Alle reacties Link kopieren
@blueitis de kleuren zijn idd universeel. Meestal staat de kleurcode erbij (niet altijd) en die komt overeen met dezelfde kleur bij een andere painting. Altijd handig om te bewaren idd!

Succes met wachten



Veel plezier han1987 en spaanseslof!



Wat betreft licht, ik heb (ook op ali) een lichtbak besteld. Was geloof ik €16 mogiets en daar kun je de painting op leggen. Als ik m binnenheb zal ik laten weten of het wat is
Alle reacties Link kopieren
Even een upje

Van de week een boel binnengekregen! Vooral partials, had niet helemaal opgelet bij het bestellen, maar ook mn grote van 50x70! Kan even vooruit dus
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een heel aantal paintings gekocht, maar ben er uiteindelijk niet echt mee aan de gang gegaan. Resultaat is dat ik nu een hele grote painting heb die slechts voor een klein deel af is en een aantal waar nog niets mee gedaan is. Is er hier wellicht interesse om die over te nemen?
quote:Eki12 schreef op 07 januari 2017 @ 12:23:

Even een upje

Van de week een boel binnengekregen! Vooral partials, had niet helemaal opgelet bij het bestellen, maar ook mn grote van 50x70! Kan even vooruit dus

Wauw, 50x70!

Dat lijkt me echt enorm veel werk!



Ik ben nu net halverwege mijn eerste van 20x25, en dat vind ik al veel werk.



Mijn tweede is helaas nog niet binnen.

Maar ach, ik ben toch nog met de eerste bezig.
Alle reacties Link kopieren
Heb van de week mijn spul binnen gekregen. Volgend weekend is mijn man een dagje met vrienden weg en dan ga ik er eens voor zitten. Ben heel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpaanseSlof schreef op 07 januari 2017 @ 22:28:

[...]



Wauw, 50x70!

Dat lijkt me echt enorm veel werk!



Ik ben nu net halverwege mijn eerste van 20x25, en dat vind ik al veel werk.



Mijn tweede is helaas nog niet binnen.

Maar ach, ik ben toch nog met de eerste bezig.Ja daar ben ik ook wel even zoet mee maar ik heb bedacht dat ik beter elke zoveel tijd een mooie grote kan bestellen dan steeds kleintjes die goedkoper zijn maar het dan nét niet zijn, zeg maar.
quote:Eki12 schreef op 09 januari 2017 @ 15:01:

[...]





Ja daar ben ik ook wel even zoet mee maar ik heb bedacht dat ik beter elke zoveel tijd een mooie grote kan bestellen dan steeds kleintjes die goedkoper zijn maar het dan nét niet zijn, zeg maar.

Ja, daar zit wel wat in idd.



Ik heb vandaag mijn eerste afgemaakt, jeej!

Wel had ik iets meer details verwacht, maar ach, ik ben er toch wel blij mee.

Nu op zoek naar een mooi passend lijstje en wachten tot de tweede binnen komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er inmiddels 2 af. De eerste was maar 20x20, bij deze vallen de details idd tegen. De andere van 40x30 was binnen 3 dagen klaar (was slecht weer) en is wel heel mooi. Ik ben nu met 1 van 30x30 begonnen.



Ik ga vanaf nu ook grote bestellen. Deze vind ik toch mooier worden. 1 grote of meer kleine maakt ook niet uit. Ik heb er nu 1 van 60x60 besteld



Ik heb inmiddels ook afsluitbare potjes binnen om de steentjes in te doen, die zakjes gaan kapot, dus dit lijkt me handiger
blueitis wijzigde dit bericht op 13-01-2017 11:49
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er weer een paar besteld. Vind het toch wel een leuke afwisseling van het kleuren.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ohhh ik kende het nog niet, maar ben nu al verkocht.... net 2 aangeklikt. Ben benieuwd. Eentje wordt (als ie zo mooi wordt als op 't plaatje) voor in de kamer van dochter.
Alle reacties Link kopieren
Groter is idd mooier, dan krijg je veel meer details.



Tip: medicijnbakjes van de xenos! 28 vakjes, kunnen ongeveer 4 zakjes van 200 steentjes in een vakje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eki12 schreef op 13 januari 2017 @ 15:32:Tip: medicijnbakjes van de xenos! 28 vakjes, kunnen ongeveer 4 zakjes van 200 steentjes in een vakje.Dit was idd mijn idee. Maar ik wilde juist aparte afsluitbare bakjes, omdat je dan je overgebleven steentjes voor de volgende painting kan gebruiken. Ik wil dan juist niet verschillende grote bakken op tafel zetten. Maar echt per kleur zeg maar. Misschien kom ik daar ook nog wel op terug ;)
Alle reacties Link kopieren
Had ook een diamond painting besteld naar aanleiding van dit topic, maar helaas kon het niet geleverd worden door PostNL want het adres zou niet kloppen. Nu is het pakketje weer onderweg naar China. Durf helaas niet nog een keer te bestellen. Het leek mij leuk om te doen!
quote:Spark88 schreef op 13 januari 2017 @ 21:48:

Had ook een diamond painting besteld naar aanleiding van dit topic, maar helaas kon het niet geleverd worden door PostNL want het adres zou niet kloppen. Nu is het pakketje weer onderweg naar China. Durf helaas niet nog een keer te bestellen. Het leek mij leuk om te doen!

Oh wat jammer zeg!

Ik neem aan dat je je adres goed ingevuld hebt, maar heb je het voor de zekerheid extra gecontroleerd?

Anders misschien iets héél goedkoops kopen, kijken of dat wel goed aankomt?

Want dan zou je het opnieuw kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Man wat een kleine steentjes, heb een plaat van 60 bij 50. Heb voorlopig wel wat te doen dus.
Ziet er leuk uit! Maar ik heb geen ervaring met Aliexpress..
quote:Spark88 schreef op 13 januari 2017 @ 21:48:

Had ook een diamond painting besteld naar aanleiding van dit topic, maar helaas kon het niet geleverd worden door PostNL want het adres zou niet kloppen. Nu is het pakketje weer onderweg naar China. Durf helaas niet nog een keer te bestellen. Het leek mij leuk om te doen!Ik werk bij PostNL en het komt heel vaak voor dat bijv het huisnummer ontbreekt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven