Diamond painting, wie ook?

10-12-2016 23:01 700 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een maandje geleden heb ik via aliexpress diamond painting ontdekt en man wat is dat verslavend (en lekker suf )



Nog meer mensen? Misschien leuk om hier wat te laten zien, of tips uit te wisselen.



Voor als je het niet kent, dit is het principe:







Alle reacties Link kopieren
Ik heb de adresgegevens nog een keer gecontroleerd die ik had doorgegeven en daar staat het huisnummer gewoon op. Het enige wat ik niet kon verwijderen is de provincie waar je woont (moet je verplicht invullen via Aliexpress).



Had nog iets anders besteld via de website en dat is gisteren netjes aangekomen. Ik ga dus maar uit van pech... Denk dat ik toch nog maar een poging ga wagen om een nieuwe diamond painting te bestellen.
Dat geloof ik, dat jij het correct hebt doorgegeven.

Denk ook dat het bij verzenden pas fout gaat, ik zit in de voorbereiding en er zitten soms zooooveel pakketjes bij van bijv aliexpress.
Mijn diamond painting dingen zijn eindelijk binnen gekomen gisteren. Beide blijken toch gedeeltelijk te zijn. Ach zo kan ik ook kijken of ik het leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit vanmiddag met kleindochter gedaan.

Was wel een kinderuitvoering, maar precies hetzelfde, alleen geen lijm, maar een waterspray.

Lijkt me veel gemakkelijker ook. Afbeelding klaar, even licht sprayen, uurtje dragen, en de afbeelding kan je dan voorzichtig van de ondergrond aftrekken. Dan wordt het een soort strijkkralenwerkje.

Voor mezelf zou ik het niet kopen, want teken en schilder liever zelf, maar voor kinderen heel leuk. Of voor volwassennen een alternatief voor ministeck.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Klinkt toch wel als iets anders marcellav, dit is geen werkje wat je los haalt van het papier, maar je plakt het direct op een canvas waar al een lijmlaag op zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 20 januari 2017 @ 14:34:

Mijn diamond painting dingen zijn eindelijk binnen gekomen gisteren. Beide blijken toch gedeeltelijk te zijn. Ach zo kan ik ook kijken of ik het leuk vind.Oh dat is jammer! Stond erbij dat het full was? Dan kun je daar nog even en foti van maken en aan de verkoper voorleggen (of eventueel een dispute openen). Zo heb ik al een keer mijn geld terug gekregen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben er hier ook een aantal besteld. Ben benieuwd. Is het ook geschikt voor 11 jarige dametjes? Ander bestel ik er stiekem 1 bij
quote:Phopho schreef op 23 januari 2017 @ 20:11:

We hebben er hier ook een aantal besteld. Ben benieuwd. Is het ook geschikt voor 11 jarige dametjes? Ander bestel ik er stiekem 1 bij

Ligt eraan hoe jouw 11-jarige dametje is.

Als het een beetje een serieus, geduldig meisje is zou ik het wel aan durven, maar als ze al snel de aandacht verliest zijn de steentjes denk ik net te klein en te veel om het netjes af te maken
Alle reacties Link kopieren
Sinds dinsdag ben ik bekend geworden met dp. Op woensdag op Ali gekeken en er eentje gekocht, ook de tools gekocht want een pennetje zat niet bij de painting.

Vrijdag op marktplaats er eentje gekocht en die is nu al in huis en gedeelte beplakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phopho schreef op 23 januari 2017 @ 20:11:

We hebben er hier ook een aantal besteld. Ben benieuwd. Is het ook geschikt voor 11 jarige dametjes? Ander bestel ik er stiekem 1 bij Op Facebook staat dat voor kinderen je het beste een met ronde steentjes kunt bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er uiteindelijk een kleintje bij besteld voor de 11 jarige. Ze kleurt ook alleen in kleurboeken voor volwassenen incl de details.



Mocht ze het niks vinden maakt 1 van haar zussen of ik het wel af
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste painting is af, een full. Heb nog 2 partials en 1 full liggen. Denk dat ik hierna een custom bestel met een foto van mijn dochtertje
Alle reacties Link kopieren
De twee donkerste kleuren zijn klaar. Van een van die twee ging het klepje van de Action pillendoosje veel te makkelijk open. Dus kon ik gisteren de vloer poetsen ipv mijn painting beplakken. Gisterenavond die kleur gedaan en zwart, vandaag ermee doorgegaan en nu is ook die kleur klaar.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee toch bakjes die vallen zijn echt een ramp. Die action bakjes vind ik sowieso niet fijn, veel klepkes die te makkelijk opengaan of niet helemaal goed afsluiten, ik zweer bij de xenos pillendoosjes.
Alle reacties Link kopieren
Up! Iemand nog wat leuks binnengekregen? Ik wacht nog steeds oo de meeste bestellingen. Allemaal flink traag met dat chinese nieuwjaar ertussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa ik heb deze binnen gekregen.



Jammer plaatje doet het niet maar ik heb die met dobby iig.



https://www.aliexpress.com/item/5D-DIY- ... 0.0.hTlkxy





Zo benieuwd naar hoe die wordt. Ga er volgende week mee aan de slag denk ik.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 22 februari 2017 @ 13:56:

Jaaaa ik heb deze binnen gekregen.



Jammer plaatje doet het niet maar ik heb die met dobby iig.



https://www.aliexpress.com/item/5D-DIY- ... 0.0.hTlkxy





Zo benieuwd naar hoe die wordt. Ga er volgende week mee aan de slag denk ik.Die is leuuuuk!! Welke maat heb je besteld? Heb je het idee dat hij goed uit de verf komt op die grootte?
Alle reacties Link kopieren
Hee wat leuk een diamond painting topic!

Ik ben er pas mee begonnen omdat ik een pakketje kreeg van iemand die er een over had, het plaatje is niet helemaal mijn smaak.

Maar dat geeft niet, het is echt om te proberen.

Het lijkt idd een beetje op borduren, daar houd ik ook van.



Ik vind het overigens wel prettig dat het lekker simpel is, je hoeft er niet zo bij na te denken en dat is voor mij momenteel niet zo verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn twee Ali paintings zijn nog niet binnen, terwijl de lichtbak en doosjes al binnen zijn... Nog eentje op MP gekocht (ik zorg wel dat ze onder de 10 euro blijven). Gisteren aan begonnen, eerste met vierkante steentjes, Komt heel nauw. Maar des te langer doe ik erover.



Dit is mijn tweede painting. De glinstering zie je helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
mooi die tijger! Wat een verschil qua leggen he, rond en vierkant. Terwijl ik het voor het eindresultaat maar weinig uit vindt maken.
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van deze topic, heb ik via Ali Express een diamond painting van 50x50 besteld en onverwacht stond de pakketbezorger vanochtend met het pakketje voor de deur. Ik hoop er morgen een begin mee te kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Mooi Steph!



Ik ben bezig met een kleintje met enorm veel details.

Inmiddels heb ik begrepen dat dat niet ideaal is.

Wel heb ik vanmorgen alles geordend en in een vakjeskoffertje gedaan en dat scheelt heel veel gekloot met zoeken. Erg fijn!

Na deze wil ik een grote gaan maken die wel in mijn smaak is.



Bestellen jullie alles via aliexpress? Of zijn er ook wel betrouwbare en niet al te prijzige Nederlandse sites?
Alle reacties Link kopieren
quote:Geelheer schreef op 25 februari 2017 @ 19:32:

Mooi Steph!



Ik ben bezig met een kleintje met enorm veel details.

Inmiddels heb ik begrepen dat dat niet ideaal is.

Wel heb ik vanmorgen alles geordend en in een vakjeskoffertje gedaan en dat scheelt heel veel gekloot met zoeken. Erg fijn!

Na deze wil ik een grote gaan maken die wel in mijn smaak is.



Bestellen jullie alles via aliexpress? Of zijn er ook wel betrouwbare en niet al te prijzige Nederlandse sites?Omdat Aliexpress lang duurt heb ik de eerste drie op marktplaats gekocht, onder de 10 euro ps. Verder zou je bij diamondpainting.nl kunnen kijken maar die zijn giga prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Ja Marktplaats had ik ook al bedacht. Ga ik morgen eens even voor zitten want ik kan me best voorstellen dat dit een blijvertje is.

(Naast haken, borduren, boetseren, vilten, koken en bakken. Sjesis ik vóel mijn streetcred gewoon afbrokkelen )
Alle reacties Link kopieren
@Steph, wat een mooie painting van die tijger.



Ik ben gisteravond begonnen met mijn dp. Lastig met het kunstlicht, en had er een zaklamp bij, maar jee wat is dit verslavend zeg. Ik had dit niet verwacht omdat de steentjes zo klein zijn. Maar ook vanmiddag moest ik weer even een paar steentjes leggen. Inmiddels heb ik een tweede dp besteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven