Die ellendige kerstboomverlichting

12-12-2014 21:47 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom ik ze vorig jaar niet netjes om een kartonnetje gewikkeld heb, weet ik ook niet. Misschien zaten ze toen al in de knoop. Nu ben ik bijna twee uur bezig geweest met het ontwarren van drie strengen met kerstverlichting. Het resultaat: één heb ik in stukken geknipt (anders kreeg ik het echt niet los), één doet het wel, nee niet, hé nu wel weer en één doet het! Mag ook wel, na twee uur prutsen. Nu heb ik dus 100 lampjes over voor een grote boom en dat vind ik te weinig. Wat nu?



Mijn opties:

- nog een streng van 100 lampjes kopen en hopen dat de twee snoeren na Kerst netjes uit de boom komen.

- één snoer van 100 lampjes in de boom. Maar dat staat nogal armoedig...

- één nieuw, goed, handig snoer kopen met genoeg lampjes.



Dat laatste wil ik het liefst, maar wat koop ik dan en waar? Wat hebben jullie? En hoeveel lampjes heb ik nodig?

Ter info: boom (nepperd) is zo'n 1.80 meter hoog. Budget, voor iets heul moois, is 20 euro.
Alle reacties Link kopieren
Tip

nep bopm met lichtjes er al in, beste koop hier
Lange leve mijn mooie nepperd met 200 ledlampjes. Zo gekocht en zo ruim je het ook op.

Alleen nog de ballen en de slingers er zelf in doen.
Alle reacties Link kopieren
Bigbazar, Kruidvat...Vanmiddag bij Kruidvat 50 lampjes voor 3,99 euro.
300 lampjes hier, 2 snoeren. Ik ruim ze elk jaar netjes op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb clusterverlichting. Ideaal, nooit meer in de knoop en 768 kleine lampjes.

Maar da's wel boven je budget denk ik
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:yajes schreef op 12 december 2014 @ 21:50:

Lange leve mijn mooie nepperd met 200 ledlampjes. Zo gekocht en zo ruim je het ook op.

Alleen nog de ballen en de slingers er zelf in doen.



Ik geloof niet dat dat in mijn budget past. Het is wel een goed idee! Wat kost dat eigenlijk Yayes en Annevanandelle?

En eigenlijk wil ik deze boom niet kwijt. Zelfs een nepperd kan emotionele waarde hebben...
Wij hebben gewoon ledlampjes. Het loopt in één rechte lijn. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Soulcats schreef op 12 december 2014 @ 21:53:

Ik heb clusterverlichting. Ideaal, nooit meer in de knoop en 968 kleine lampjes.Ik zag zoiets, binnen budget, op de website van een bouwmarkt. Het was wel een ander aantal, 356 geloof ik. Hoe groot is jouw boom? Het lijken me zoveel lampjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie snoeren van 768 (sorry 968 was typefoutje), vind je echt niet meer terug in een grote boom.

Handige van clusterverlichting is dat het ook één snoer is dus kan gewoon niet in de knoop.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook dit jaar voor het eerst een kunstboom met verlichting er al in. Wat fijn, boom opzetten, stekker erin en hij doet het. 👍
Alle reacties Link kopieren
quote:Soulcats schreef op 12 december 2014 @ 21:57:

Ik heb drie snoeren van 768 3 x 768? Wow!
Clusterverlichting is ideaal.

Let wel op de lengte van de snoer.768 lampjes klinkt als veel,maar in een grote boom heb je al gauw 3 snoeren nodig.
Wat is clusterverlichting?
Ik koop gewoon ieder jaar nieuwe. De ouwe knoedels zijn voor mijn kinderen, die gebruiken ze als schemerlamp.
Oh,dat zei soulcat ook al
Die boom red je niet binnen je budget maar mss kun je er een kopen na de kerst met korting
Alle reacties Link kopieren
quote:gebruikersnaambestaatal schreef op 12 december 2014 @ 21:59:

Oh,dat zei soulcat ook al
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou deze halen bij Blokker

http://www.blokker.nl/nl/ ... or-binnen-met-200-lampjes
Koop nu een goedkoop kerstverlichting erbij en in januari in de uitverkoop een boom met ledlampjes kopen.

Volgens mij was de mijne afgeprijsd van 90 euro naar 50 euro.
Koop cluster led verlichting. Heb je 'n streng van 240 lampjes die je met gemak in en uit de boom wikkelt. Ik vond die ouderwetse verlichting ook altijd drama om er fatsoenlijk in te krijgen, maar met de huidige generatie kerstverlichting is 't een eitje!
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsband schreef op 12 december 2014 @ 21:58:

[...]





3 x 768? Wow!

Het zijn maar hele kleine lampjes dus drie snoeren heb je zeker nodig.

Ik heb er ieder jaar eentje bijgekocht
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Ik heb afgelopen weekend bij Intratuin nog clusterverlichting gekocht voor 23 euro (500 nog wat lampjes)
Ik kocht er één.

Dacht "Dàt is handig!Zoveel lampjes op één snoer...in één keer klaar! "

Nog 3 snoeren bij moeten halen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven