Die ellendige kerstboomverlichting

12-12-2014 21:47 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom ik ze vorig jaar niet netjes om een kartonnetje gewikkeld heb, weet ik ook niet. Misschien zaten ze toen al in de knoop. Nu ben ik bijna twee uur bezig geweest met het ontwarren van drie strengen met kerstverlichting. Het resultaat: één heb ik in stukken geknipt (anders kreeg ik het echt niet los), één doet het wel, nee niet, hé nu wel weer en één doet het! Mag ook wel, na twee uur prutsen. Nu heb ik dus 100 lampjes over voor een grote boom en dat vind ik te weinig. Wat nu?



Mijn opties:

- nog een streng van 100 lampjes kopen en hopen dat de twee snoeren na Kerst netjes uit de boom komen.

- één snoer van 100 lampjes in de boom. Maar dat staat nogal armoedig...

- één nieuw, goed, handig snoer kopen met genoeg lampjes.



Dat laatste wil ik het liefst, maar wat koop ik dan en waar? Wat hebben jullie? En hoeveel lampjes heb ik nodig?

Ter info: boom (nepperd) is zo'n 1.80 meter hoog. Budget, voor iets heul moois, is 20 euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 12 december 2014 @ 21:59:

Wat is clusterverlichting?
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:gebruikersnaambestaatal schreef op 12 december 2014 @ 22:06:

Ik kocht er één.

Dacht "Dàt is handig!Zoveel lampjes op één snoer...in één keer klaar! "

Nog 3 snoeren bij moeten halen...

Herkenbaar.



Mijn budget liet dat niet toe dus voeg ik er ieder jaar één toe aan mijn verzameling.

In de tussentijd combineer ik ze met van die gewone lampjes die wel in de knoop raken, wat een marteling is dat toch altijd
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die clusterverlichting klinkt superhandig! Maar als ik het goed begrijp, heb je er veel nodig en zijn ze daardoor ook aardig aan de prijs. Wat Lady-Voldemort zegt is ook niet zo raar. Ieder jaar goedekope nieuwe...



Nog meer mensen ervaring met Led-verlichting? Tuorrebout schreef dat die van haar in één rechte lijn lopen. Is dat altijd zo?
Alle reacties Link kopieren
Hier een paar jaar geleden nieuwe lampjes gekocht, led, maar nog gewoon zo'n rondlopend snoer. Het lukt wel, ieder jaar, maar wat een k*twerk. En eigenlijk veel te wit licht met allerlei helse knipperstanden (die vinden de kinderen natuurlijk het mooist )

Nu ik clusterverlichting heb gegoogled denk ik dat ik daar morgen maar even achteraan ga
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:Soulcats schreef op 12 december 2014 @ 22:07:

[...]





[afbeelding]Thanks! Ik heb nooit problemen met mijn ouderwetse lampjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 12 december 2014 @ 22:12:

Hier een paar jaar geleden nieuwe lampjes gekocht, led, maar nog gewoon zo'n rondlopend snoer. Het lukt wel, ieder jaar, maar wat een k*twerk. En eigenlijk veel te wit licht met allerlei helse knipperstanden (die vinden de kinderen natuurlijk het mooist )

Nu ik clusterverlichting heb gegoogled denk ik dat ik daar morgen maar even achteraan ga Nu iedereen hier helemaal fan wordt van clusterverlichting, hoop ik niet dat alles morgen uitverkocht is.
Hier ook clusterverlichting op batterijen. Die klik je 1x aan en schakelt zichzelf na 6 uur uit. De daarop volgende dagen gaat hij automatisch aan op het tijdstip van de 1e dag.
Alle reacties Link kopieren
Het opbergen vind ik niet zo lastig trouwens, gewoon rond een stuk karton wikkelen (hier een stuk van een pizzadoos ), beginnetje even met plakbandje vastzetten. Maar het netjes in de boom krijgen. ..
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsband schreef op 12 december 2014 @ 22:16:

[...]





Nu iedereen hier helemaal fan wordt van clusterverlichting, hoop ik niet dat alles morgen uitverkocht is. *noteert: morgen alles opkopen en met vette winst via de zwarte markt verpatsen *
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik haal nooit iets uit elkaar maar gooi het er zo in. Werkt perfect.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nooit problemen met de lichtjes, ik heb al jaren geen boom.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Hier een hele strikte rolverdeling. Ik hang de (goedkope ouderwetse) lichtjes met gevaar voor eigen leven (en gevaar voor eigen perfectionisme) in de boom. Meestal hang ik het midden over de bovenkant en draai de snoeren dan rondom de boom. Dan maak ik een voor een de lampjes vast, zo ver mogelijk richting de stam. Na driekoningen is het aan vriendlief om de lampjes er met beleid uit te halen en hij stopt ze keurig terug in de originele verpakking. Ieder zo zijn talenten



Die clusterverlichting vind ik wel heel gaaf. Maar ze zijn inderdaad wel prijzig als je meteen een aantal snoeren moet kopen.
Alle reacties Link kopieren
Voor ik helemaal geen boom meer in huis had, had ik een nepper, daar liet ik de lichtjes gewoon inzitten (boom compleet met verlichting bestond nog niet).
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 12 december 2014 @ 22:52:

Voor ik helemaal geen boom meer in huis had, had ik een nepper, daar liet ik de lichtjes gewoon inzitten (boom compleet met verlichting bestond nog niet).Waarom heb je geen boom meer?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Action heeft ook clusterverlichting! 768 lampjes voor vijftien euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:Soulcats schreef op 12 december 2014 @ 22:07:

[...]





[afbeelding]Dit gaat toch nog veel meer in de knoop zitten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Cluster 768 lampjes ofzo, bij de action voor ¤15



Verder mijn tip, zo doe ik het elk jaar ;

Lampjes weggooien, en nieuwe kopen elk jaar. Dit jaar weer 200 lampjes voor ¤8 bij action.



Ik geef dan liever een paar euro uit ipv 3 uur bezig te zijn om die ***lampjes netjes op te bergen of uit elkaar te moeten halen
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsband schreef op 12 december 2014 @ 21:58:

[...]





3 x 768? Wow!

Ik heb 2 snoeren van 1152 lampjes

Nepboom van 2.20 ongeveer. Ik heb ze gekocht in januari, uitverkoop.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 12 december 2014 @ 23:01:

[...]





Dit gaat toch nog veel meer in de knoop zitten?Nee, het is 1 snoer. Die lampjes steken uit dat snoer.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 12 december 2014 @ 23:01:

[...]





Dit gaat toch nog veel meer in de knoop zitten?

Kan niet in de knoop. Echt niet

Is één lang snoer, met een duidelijk begin en een duidelijk einde, een soort van gedraaide slinger zeg maar en snoer is te stug om in de knoop te raken. Ik prop ze ieder jaar gewoon in een doos en binnen een minuut hangen ze weer in de kerstboom.



Minder snel dan die truc van jou waarschijnlijk maar toch
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wow Tickel, prachtig zoveel lampjes! *droomt verder*
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Soulcats schreef op 12 december 2014 @ 23:26:

[...]



Kan niet in de knoop. Echt niet

Is één lang snoer, met een duidelijk begin en een duidelijk einde, een soort van gedraaide slinger zeg maar en snoer is te stug om in de knoop te raken. Ik prop ze ieder jaar gewoon in een doos en binnen een minuut hangen ze weer in de kerstboom.



Minder snel dan die truc van jou waarschijnlijk maar toch Klinkt toch wel goed. Maar die van mij gaan echt al járen mee nooit problemen mee. Ik gooi ze er in, beetje uittrekken hier en daar en klaar Stuk of 100 lampjes denk ik, 3 strengen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:chocoladerijstwafel schreef op 12 december 2014 @ 23:04:

Cluster 768 lampjes ofzo, bij de action voor ¤15



Verder mijn tip, zo doe ik het elk jaar ;

Lampjes weggooien, en nieuwe kopen elk jaar. Dit jaar weer 200 lampjes voor ¤8 bij action.



Ik geef dan liever een paar euro uit ipv 3 uur bezig te zijn om die ***lampjes netjes op te bergen of uit elkaar te moeten halen



Dat vind ik dus echt zonde ivm het milieu. Dat is ook wel een beetje wat ik tegen die goedkope winkels, zoals de Action, heb. Ze maken het voor een appel en een ei, mensen gooien het snel weg (want kost geen drol) en kopen weer nieuw. De afvalberg groeit op die manier gestaag en voor de nieuwe producten draaien de fabrieken lekker door, inclusief alle uitstoot en transportkilometers (dus ook bijbehorende uitstoot en brandstofverbruik) voor de bevoorrading.



Sorry voor het off-topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Soulcats schreef op 12 december 2014 @ 23:27:

Wow Tickel, prachtig zoveel lampjes! *droomt verder*

Foto is niet heel erg scherp



Boom
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
100 lampjes vind ik genoeg, mits er voldoende afstand is tussen de lichtjes.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven