dierenmishandeling?

12-06-2015 00:02 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met iets in mijn maag en het laat me niet los. Wij hebben sinds kort nieuwe buren. Deze mensen hebben 3 mechelse herders en een beagle achtige hond. Nou heeft de buurman een kennel gemaakt voor de mechelse herders. Elke hond zijn eigen kennel. Die kennels zijn missschien een meter breed en 4 a 5 meter lang. Die honden zitten daar de hele dag. Ze worden misschien twee keer per dag uitgelaten. Dit uitlaten is even het laantje op en neer lopen zodat ze hun behoefte kunnen doen en vervolgens weer die kennel in kunnen. Nou zijn onze tuinen echt niet groot en die kennels staan op het zuiden. Vol op zon dus. De buurman doet niks anders dan schreeuwen tegen die beesten en vandaag hoorde ik hem dus ook schoppen. Wat moet ik doen? Ik vind het zielig. Iemand tips/adviezen?
dierenbescherming bellen
Alle reacties Link kopieren
114 bellen. Je krijgt dan de politie aan de lijn, aan de hand van jouw melding besluiten ze of ze het doorzetten naar een inspecteur (animalcop).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Als ik zeker zou weten wat ik gezien en gehoord zou hebben, zou ik niet twijfelen om de dierenbescherming te bellen. Doen! Liever een keer teveel dan te weinig gebeld...
Alle reacties Link kopieren
Als die dieren morgen met 30 graden zitten te bakken in die kennel zeker bellen! Desnoods met de tuinslang over de schutting om ze af te koelen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
2x per dag uitlaten is ook nog bizar sneu. Als die honden in hun eigen uitwerpselen zitten (als je dat kan zien) moet je dat zeker aanhalen bij je melding. Checken of ze water hebben ook morgen, met die 30 graden. Dat die man z'n honden buiten houdt en er tegen schreeuwt is helaas voor de dierenbescherming geen reden om er achteraan te gaan. Maar het nalaten van zorg voor de dieren is daadwerkelijk strafbaar. En terecht.



Ik wil je wel aanraden om de boel in de gaten te houden. De dierenbescherming is niet in elke regio van Nederland even actief. Ze kunnen makkelijk er een paar weken overheen laten gaan, of eerst een waarschuwing geven en vervolgens veel te laat weer een keertje komen controleren. Daarbij, als ze net op het moment van inspectie wel water en eten hebben (bijvoorbeeld) dan mogen ze al niks meer doen. Dus probeer zo goed mogelijk te kunnen vertellen hoe de situatie werkelijk is.
Another Tale of Infinite Dreams
Alle reacties Link kopieren
Dat is in mijn ogen dierenmishandeling ja. Zoals hierboven gezegd: bellen met 114 morgen...

Sommige mensen zouden toch geen dieren mogen hebben
Waarom hebben die mensen honden als ze de hele dag opgesloten worden en niet fatsoenlijk worden uitgelaten?! Ik snap dat echt niet. Zeker bellen, die arme honden. Hopelijk zijn ze morgen niet heel de tijd buiten in de brandende zon.
Inderdaad 144 bellen. Niet twijfelen. Deze hondjes hebben geen stem en zijn van oplettende buren afhankelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zoals gezegd bel 114 red een dier (in dit geval 3(/4)).

Omschrijf precies wat je ziet en hoort. Mag toch hopen dat die honden morgen niet heel de dag in de zon staan met +30 graden. Probeer ze desnoods af te koelen met de tuinslang over de schutting.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
filmen en dan bellen.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet 114, maar 144. En als ik jou was zou ik die zeker bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 12 juni 2015 @ 00:12:

Als die dieren morgen met 30 graden zitten te bakken in die kennel zeker bellen! Desnoods met de tuinslang over de schutting om ze af te koelen.

Dat zou ik niet doen

Als de honden nat in de volle zon liggen krijgen ze het alleen maar warmer

Dat gaat hartstikke broeien.



WEL bellen, zonder twijfel
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
144 bellen !
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Gadverdamme zeg.



Ja, dierenbescherming bellen.



Typisch mensen die een paar grote honden hebben voor de status/kijk mij eens stoer zijn.



Zulke honden hebben sowieso heel veel beweging nodig.
Alle reacties Link kopieren
De hele dag in een kleine kennel en 2 keer worden uitgelaten is heel zielig, maar geen dierenmishandeling. Tegen ze schreeuwen ook niet, ze schoppen wel. Alleen schopte de buurman de hond of de kennel en kan je dat bewijzen?



Hebben ze een soort afdakje bij de kennel zodat ze ook uit de zon/regen kunnen zitten? Hebben ze de hele dag eten en krijgen ze voldoende water? En doen ze hun behoeften alleen tijdens het uitlaten of ook in de kennen en blijft het dan liggen? Dat zijn de belangrijkste dingen voor dierenmishandeling en ook dan zal er een waarschuwing komen voor er echt iets aan gedaan zal worden.



Voor mijn honden wil ik ook een kennel bouwen deze zomer en daar wil ik dan ook een slot op doen (zo'n schuif ding dat je ook bij konijnenhokken hebt), maar zou ze daar nooit een hele dag in laten! Honden willen onderdeel van de familie zijn, die van mij zijn alleen ook gek op buiten en kan ze niet alleen in de tuin vertrouwen (laatste keer klom er een op de schuur en wilde naar de tuin van de buren gaan...). Ik vind het het niet kunnen, maar de wet is ruim en geeft alleen basis behoefte. Dus dakje, hele dag water, voldoende eten, niet in hun eigen uitwerpselen hoeven zitten en je mag ze niet mishandelen.... Ben bang dat je hier vrij weinig aan kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en als je hem hoort/ziet schoppen of ziet dat ze geen water hebben kan je een foto/filmpje maken. Politie heeft bewijs nodig om iets te kunnen doen en ze schoppen waar die bij zijn zal de Burman niet snel doen en anders is er pas bewijs als een van de honden echt gewond raakt.
Alle reacties Link kopieren
En jij weet zeker dat de buurman ze maar twee keer per dag uitlaat? Hoe is dat voor jouw te controleren of ben je 24hr per dag thuis om de achtertuin van de buren in de gaten te houden. Heeft de buurman ze toevallig niet voor de africhting en is hij niet 3/4 of meer keer per week met zijn honden de hort op om met ze te werken.

Heb je er wel eens met de buurman over gesproken? Heb je hem weleens uit interesse gevraagd wat hij met de honden doet? Of zijn het alleen suggesties van jezelf.

Ik vind het altijd zo knap als mensen alles van hun buren weten. Zeker als het diermishandeling betreft. Ik ben zo'n onnozel figuur die er gewoon van uitgaat als ze de buurman maar een keer per dag met de honden ziet wandelen hij de andere 3 of 4 keer loopt als ik iets anders aan het doen ben en toevallig niet thuis ben en in de gaten houd wat buurman aan het doen is.
Alle reacties Link kopieren
In een hok zitten bij 30 graden volle zon is wel degelijk dierenmishandeling!

Ik zou zeker melding maken. Wat vreselijk dat mensen op die manier honden houden, neem dan geen HUISdier al je het beestje niet binnen kan houden en kan verzorgen en liefde kan geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:baukje schreef op 12 juni 2015 @ 08:01:

En jij weet zeker dat de buurman ze maar twee keer per dag uitlaat? Hoe is dat voor jouw te controleren of ben je 24hr per dag thuis om de achtertuin van de buren in de gaten te houden. Heeft de buurman ze toevallig niet voor de africhting en is hij niet 3/4 of meer keer per week met zijn honden de hort op om met ze te werken.

Heb je er wel eens met de buurman over gesproken? Heb je hem weleens uit interesse gevraagd wat hij met de honden doet? Of zijn het alleen suggesties van jezelf.

Ik vind het altijd zo knap als mensen alles van hun buren weten. Zeker als het diermishandeling betreft. Ik ben zo'n onnozel figuur die er gewoon van uitgaat als ze de buurman maar een keer per dag met de honden ziet wandelen hij de andere 3 of 4 keer loopt als ik iets anders aan het doen ben en toevallig niet thuis ben en in de gaten houd wat buurman aan het doen is.



Het houdt niet op, niet vanzelf.



Ken je die spotjes?
Alle reacties Link kopieren
Ja maar om nu mijn baan op te gaan zeggen, mijn eigen kinderen en beesten te verwaarlozen om de buren24 hr per dag in de gaten te houden gaat mij toch te ver.

Maar serieus ik ben helemaal voor dat als er misstanden zijn er actie wordt ondernomen. Maar de meeste meldingen slaan echt kant nog wal en zijn puur op onwetendheid gebaseerd. Wat is er tegen om een keer bij de buurman interesse voor zijn honden te tonen te vragen hoe of wat. Zolang TO de kennels niet van dichtbij gezien heeft kan ze er niet over oordelen. Normaal gesproken zijn ze goed geïsoleerd en is het juist heerlijk koel in dergelijke kennels. Misschien zitten de honden wel frisser dan TO die vanuit de raam de buren in de gaten moet houden.

En echt hoe kan iemand nu weten hoe vaak zijn buren hun hond uit laten? Overigens worden honen in het asiel vaak ook maar een paar keer per dag gelucht.
Bellen TO! Bij voorkeur met bewijs.
Ach Arme stakkers wat zielig voor die honden zeg! Sommige mensen! echt hé!! Ik zou ook bellen. En zoals Summerdance aangeeft, niet nat spuiten als ze in de volle zon zitten, dat werkt juist averechts.



Ik hoop dat de beestjes vandaag nog geholpen worden.
Oh, en eens met de andere forummers, ff filmen met je mobiel of foto's nemen.
Gisteren op editie nl? Was gisteren wat te doen als je een dier in nood ziet ( dier in auto hadden ze als voorbeeld) je ben verplicht om een dier te helpen.



Bel naar het nummer en vertel wat je ziet evt. Filmpjes foto s maken. Jij heb dan een melding gemaakt.



Succes en sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven