dierenwinkel:zielig!!!

27-07-2012 22:22 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag in twee dierenwinkels. Toen zag ik bij beide ( ook al vaker gezien trouwens) dat ze een soort glazen bakken hebben waar konijnen ( en hamsters ed) in zitten. Echt kleine bakken voor konijnen van normale grootte. Hij kon er net in liggen maar lag met koppie en pootjes tegen de wanden aan. Zo'n beestje zit dag en nacht in zo'n kleine bak, kan geen hupje maken. Wat vind ik dat zielig!! Dat is toch helemaal niet goed en gezond voor zo'n dier en ronduit zielig! Dat dat nog mag bestaan. Een dierenwinkel is er toch voor de gezondheid en welzijn van dieren? Waarom wordt dit dan toegestaan? En vinden dierenwinkeleigenaren ( dierenliefhebbers zou je zeggen) dit ok? ( legbatterijkippen enz is ook zielig maar daar gaat het nu ff niet over).



Wat vinden jullie hiervan? Of stel ik me aan... Kan ook natuurlijk:)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dieren in een dierenwinkel eigenlijk ook niet kunnen.

(en nee dat is geen sarcasme )
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook altijd zielig. Ik vraag me ook af of dat wel goed is.



In Amsterdam zit een winkel waar puppy's in de etalage zitten/liggen.

Wel met rolluik voor de zon, maar ben wel een paar keer naar binnen gegaan om te zeggen dat de zon erop stond.
Alle reacties Link kopieren
Dieptriest vind ik t. Hier vlakbij is ook een dierenwinkel waar ze ook in dat soort omstandigheden gehouden worden. Ooit de dierenpolitie gebeld vanwege veel te jonge puppy's. Zij vertelden me dat ze wel volgens de regels gehuisvest waren.....
Alle reacties Link kopieren
Vooral vogels vind ik erg. Met z'n 6-en in een hokje van nog geen kwart m3. Vogels zijn toch bedoelt om te vliegen? Dit geeft ook weer een slecht voorbeeld aan nieuwe eigenaren. Die denken dat een klein kooitje wel groot genoeg is. Kan me niet indenken dat één vogel daar blij van wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ai puppys in de zon! Wat erg zeg! Ik vind dat zo, ja, niet meer van deze tijd. Die mensen zoudrn toch beter moeten weten. Als ze konijntjes enz willen verkopen kunnen ze toch achter in de winkel of buiten achter de winkel of in een extra ruimte grote hokken maken met een ren ofzo. Die glazen bakken waar ze ingefrot worden. Vond het echt afschuwelijk. Maar ja wat kan je ermee? Er iets van zeggen maar ja denk niet dat dat helpt...
Alle reacties Link kopieren
Moloko, is dat volgens de regels ja? Wat een achterlijke regels! Daar zou toch opnieuw naar gekeken moeten worden. Zou dat iets voor de dierenpolitie zijn? Waarschijnlijk kunnen zij ook niks doen trouwens... Ja die vogeltjes, ook zielig ja..
Alle reacties Link kopieren
Een dierenwinkel is er toch voor de gezondheid en welzijn van dieren?



Jij vergist je met een dierenarts ben ik bang.

En de eigenaren van zo'n winkel willen ook vooral geld verdienen. En natuurlijk moet je goed voor je handelswaar zorgen maar helaas hebben sommigen hun prioriteiten wat te veel naar het geld doorschieten.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 27 juli 2012 @ 22:27:

Vooral vogels vind ik erg. Met z'n 6-en in een hokje van nog geen kwart m3. Vogels zijn toch bedoelt om te vliegen? Dit geeft ook weer een slecht voorbeeld aan nieuwe eigenaren. Die denken dat een klein kooitje wel groot genoeg is. Kan me niet indenken dat één vogel daar blij van wordt.



Ik kan me uberhaubt niet voorstellen dat een vogel blij is in een kooi.

Tenzij je van die gigantische kooien hebt zoals in de dierentuin. Maar dat lijkt me sterk.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ja zielig! Ik woonde in de buurt van een dierenwinkel waar ze ratten verkochten. Eén van de kunststof kooien had een barst waar een rat met zijn staart tussen zat. Ik ben naar binnen gegaan om het te zeggen. Staart werd er tussenuit gehaald, maar de kooi bleef staan. Maanden later stond hij er nog.
Alle reacties Link kopieren
Saaar, dat dacht ik oprecht echt met speeltjes en mandjes en snoepjes en voer en druppeltjes en noem maar op alles om je huisdier te verzorgen en verwennen.. Blijkbaar gaat het om het geld ja... Maar ze verkopen zelf van die grotere hokken kunnen ze ze daar toch iig indoen? Naast dat het me lichamelijk niet gezond lijkt, denk ik dat het voor de geest ook niet bevorderlijk is.
Alle reacties Link kopieren
is ook zielig, vind het niet kunnen. Heb vroeger een vakantie baantje gehad bij de BB. Als de konijnen en cavia's te groot worden dan gaan ze terug met de fokker mee en worden ze afgemaakt..

echt zo zielig, ze zeiden dat mensen (vooral kinderen die vinden de kleintjes schattig) alleen jonge dieren willen kopen.

Heb er nog geen drie weken gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
En weet je, die winkel verkoopt ook gewoon vaak puppy's. Dus kan daardoor blijven bestaan. Doorgefokte pups

Maar wel volgens de regels *puke*
Alle reacties Link kopieren
quote:aardbeientaartje87 schreef op 27 juli 2012 @ 22:37:

Saaar, dat dacht ik oprecht echt met speeltjes en mandjes en snoepjes en voer en druppeltjes en noem maar op alles om je huisdier te verzorgen en verwennen.. Blijkbaar gaat het om het geld ja... Maar ze verkopen zelf van die grotere hokken kunnen ze ze daar toch iig indoen? Naast dat het me lichamelijk niet gezond lijkt, denk ik dat het voor de geest ook niet bevorderlijk is.Wat ben je lief!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:milo410 schreef op 27 juli 2012 @ 22:37:

Als de konijnen en cavia's te groot worden dan gaan ze terug met de fokker mee en worden ze afgemaakt..

echt zo zielig, ze zeiden dat mensen (vooral kinderen die vinden de kleintjes schattig) alleen jonge dieren willen kopen.En daarom zou ik het liefst alle konijnen kopen in de dierenwinkel. Gewoon om ze en goed leven te gunnen. Helaas is het niet erg realistisch om ze allemaal te nemen
Alle reacties Link kopieren
quote:Als de konijnen en cavia's te groot worden dan gaan ze terug met de fokker mee en worden ze afgemaakt..



Ok, je maakt me aan het huilen

Wat naar!!! Bah bah bah.
Alle reacties Link kopieren
Nee, als je ze koopt hou je het in stand
Alle reacties Link kopieren
quote:missy_acy schreef op 27 juli 2012 @ 22:39:

En weet je, die winkel verkoopt ook gewoon vaak puppy's. Dus kan daardoor blijven bestaan. Doorgefokte pups

Maar wel volgens de regels *puke*



Hoi Missy



Waar is puke als je hem nodig hebt? Ik heb er één voor je opgezocht. Puke ik met je mee.

Alle reacties Link kopieren
Dank yv!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:lienguin schreef op 27 juli 2012 @ 22:45:

[...]





En daarom zou ik het liefst alle konijnen kopen in de dierenwinkel. Gewoon om ze en goed leven te gunnen. Helaas is het niet erg realistisch om ze allemaal te nemen Juist nooit een dier uit de dierenwinkel halen omdat het zo zielig is. De volgende week zitten er evenveel zielige konijnen en je houdt de handel in stand.
Inderdaad heel erg zielig, snap ook niet dat dit nog mag anno 2012 in NL. Misschien moeten we actie voeren! En allemaal op de partij van de dieren stemmen! Heeft toen ook geholpen met die actie van wakker Nederland, diverse supers zijn toen overgestapt op ander vlees. Ik kan er ook echt niet tegen dat dierenleed!!!
Alle reacties Link kopieren
@aardbeientaartje, volgens de dierenpolitie was de huisvesting volgens de regels. En die lijkt erg op wat de anderen hier beschrijven. Vogels in kleine kooitjes, ratten en konijnen in kleine bakken, etc. M'n hart breekt als ik dieren zo zie zitten. Dat hoort niet zo te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ja dit is heel erg zielig, en erger nog ik heb 2 bunny 's uit een dierenwinkel. Maar nu hebben ze het goed, en ze blijven de rest van hunkeren bij mij.

Kleine troost maar ik zou ze het liefst allemaal "redden"
Ja en?
Nederland is nog heilig met dit soort zaken. In het buitenland is het nog veel erger.
Ik ken geen winkel waar de bakjes extreem klein zijn. Ze zijn niet erg groot, maar de bedoeling is dat de dieren op korte termijn verkocht worden. Dat vind ik op zich niet zielig. Ik vind wel zielig dat ze in zo'n bak zitten in deze warmte, zonder enige vorm van verkoeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven