Dilemma: Miele of Bosch wasmachine?

16-02-2015 22:36 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze wasmachine heeft er de brui aan gegeven



Dus nu... op zoek naar een nieuwe. Aangezien we nu wel een echt goede wasmachine willen kopen (vorige was een LG, verkregen via overleden persoon) zijn we online aan het vergelijken gegaan. Nu twijfelen we momenteel tussen 2 merken/modellen:



Miele WDA 110: kieskeurig beoordeling 9,6 - prijs: 730 euro

Bosch WAS28444NL: kieskeurig beoordeling 9,5 - prijs: 609 euro



Graag jullie advies wat betreft de keuze tussen deze 2 modellen, welke zou jij kopen?!



Dankjulliewel!

Miele of Bosch, waar kies jij voor?

Totaal aantal stemmen: 32

Miele (75%)
Bosch (25%)
Alle reacties Link kopieren
Ach, lood om oud ijzer.



Ik heb een Miele, bevalt goed en de service (10 jaar) ben ik erg over te spreken. Ouders zijn ook tevreden over Miele, zijn aan hun x-te bezig.



Maar dezelfde verhalen zul je ook horen over Bosch waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Kieskeurig beoordelingen zijn trouwens waardeloos. Als je iets fatsoenlijks wilt weten moet je bij de consumentenbond zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een Asko
Alle reacties Link kopieren
Tja, Bosch heeft ietsje meer inhoud, Miele is ietsje nieuwer, Bosch ietsje zuiniger en lichter (handig als je 'm op zolder wil) en ietsje stiller, Miele heeft een softcare trommel.

Kijk gewoon naar wat je zelf belangrijk vind. Het grootste verschil vind ik de inhoud van de trommel. Als je geen enorme wassen draait zou ik voor de Miele gaan, anders voor de Bosch.

Ze zijn allebei gewoon goed, dat maakt geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu zo'n 15 jaar een miele en ben er erg tevreden over . En er zijn al heel wat wassen meegedraaid
Geen van beide.



Ik koop normaal gewoon de goedkoopste die ik kan vinden. Die wassen net zo goed, je hebt alleen veel minder electronica en snufjes. En wat er niet op zit, kan ook niet kapot.



Mijn eerste wasmachine was ook zo´n goedkopertje. Die heeft het twaalf jaar lang prima gedaan. Die daarna kwam was van een betere kwaliteit. Maar na vijf jaar één of andere melding. Toen ik belde wat die melding betekende bleek de reparatie duurder dan een nieuwe (maar wel goedkopere) wasmachine.



Dat was er weer eentje die heel goedkoop was en die wast inmiddels al bijna acht jaar helemaal prima.



Enige eisen van mijn kant; een kort programma en een grote trommel.
Ik ga ook voor de Miele, die zijn niet kapot te krijgen en gaan zeker 20 jaar mee en dat red een Bosch bij lange na niet.
Alle reacties Link kopieren
Miele!! Al jaren tevreden mee. Wat ik ook fijn vind, is dat je ook heeeeel korte wasjes kunt doen (bv 1 stuk in aparte kleur of iets wat snel weer klaar moet zijn). Droogmachine ook van Miele.
Ik voel me zo moedellooos
quote:Cateautje schreef op 16 februari 2015 @ 23:13:

Ik ga ook voor de Miele, die zijn niet kapot te krijgen en gaan zeker 20 jaar mee en dat red een Bosch bij lange na niet.

Niet kapot te krijgen? Vertel dat aan mijn Miele die na een jaar of 8 toch echt kapot ging en niet meer te repareren was (en het grootste deel van die acht jaar waren we met z'n tweeën en wasten we helemaal niet zo veel). Bij even zoeken op internet bleek ik bij lange na niet de enige met een Miele die korter meeging dan verwacht.

Vroeger had je misschien gelijk, maar nu niet meer.
Wij hebben laatst een bosch gekocht op advies van de verkopers. Die vertelden ons dat miele niet meer is zoals vroeger en maar een x aantal wasbeurten meegaat in plaats van 20 jaar net als vroeger. Onze miele ook kapot na 7 jaar reparatiekosten waren rond de ¤400. Onze bosch koste ¤600
Ik heb een Bosch en een Miele staan en vindt Miele kwalitatief een stuk beter. Ik zou dus voor de Miele gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben miele. Heb ook getwijfeld tussen miele en bosch. Grote voordeel van miele vond ik dat je er een service certificaat (was geloof ik 150euro) bij kunt kopen en dan wordt binnen 10jr ieder mankementje voor je gerepareerd. Alleen schade aan de manchet wordt niet gedektm heel fijn idee aangezien het ding hier op een onmogelijke plek staat... moet er niet aan denken hem te vervangen;) miele heeft soms ook de leuke actie dat je er een gratis stofzuiger bij krijgt (maar geloof dat dat altiid in dec is)

Wel handig er op te letten dat de winkel waar je koopt een "eigen" gecertificeerde miele monteur heeft. Mocht hij stuk gaan hoef je dan niet zo lang te wachtennop reparatie.



overigens is bosch volgens mij ook prima hoor. Wij hadden hiervoor een hele goedkope, candy oid. Die heeft het ook 7jr gedaan. Terwijl mijn ouders inmiddels een hele warme band met de miele monteur hebben. Het zegt dus ook niet alles.
Alle reacties Link kopieren
Miele is helaas niet meer wat het geweest is. En de meerprijs van een Miele haal je er bijna alleen uit als je toch meer als gemiddeld aantal wassen draait vertelde de verkoper mij. Ik ben weer voor een AEG gegaan, de vorige heeft het ruim 16 jaar probleemloos gedaan, dus deze gaat hopelijk weer een lange tijd mee!
Alle reacties Link kopieren
Hier een Bosch die inmiddels al bijna 15 jaar meegaat
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de Bosch gaan meer omdat daar meer kg was in kan en goedkoper is! Is persoonlijk, volgens mij allebei gewoon goeie machines.



AEG hoor ik ook veel goeie berichten over
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Een dilemma heeft betrekking op morele waarden, niet op een wasmachine. Koop wat je kan betalen en zeik niet.
Ik heb heel lang een Bosch gehad, erg fijne wasmachine. Nu net een nieuwe gekocht: een Siemens.
Hier al jaren een Miele, zeer tevreden over. Ook de droger en stofzuiger van Miele, nooit problemen mee. Ik vind het een prettig merk. En ik zou de volgende keer weer voor een Miele gaan
Alle reacties Link kopieren
Had aeg nu Miele.. Nooit meer aeg !
quote:Exces schreef op 16 februari 2015 @ 23:10:

Geen van beide.



Ik koop normaal gewoon de goedkoopste die ik kan vinden. Die wassen net zo goed, je hebt alleen veel minder electronica en snufjes. En wat er niet op zit, kan ook niet kapot.



Mijn eerste wasmachine was ook zo´n goedkopertje. Die heeft het twaalf jaar lang prima gedaan. Die daarna kwam was van een betere kwaliteit. Maar na vijf jaar één of andere melding. Toen ik belde wat die melding betekende bleek de reparatie duurder dan een nieuwe (maar wel goedkopere) wasmachine.



Dat was er weer eentje die heel goedkoop was en die wast inmiddels al bijna acht jaar helemaal prima.



Enige eisen van mijn kant; een kort programma en een grote trommel.



Dit.



Vorige was een dure maar de electronica ging binnen 5 jaar kuren vertonen.



Nu een goedkope, net zuinig en doet het prima, geen ingewikkelde electronica dat kapot kan gaan. Ook mijn enige eis is een grote trommel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een wasmachine, droger, vaatwasser en koffie-automaat van Bosch, ben er nog steeds blij mee, goeie service ook.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
En alles zonder tiptoetsen, wilde ik bewust niet. Heb ik ook niet op mijn kookplaat en oven.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 16 februari 2015 @ 23:10:

Geen van beide.



Ik koop normaal gewoon de goedkoopste die ik kan vinden. Die wassen net zo goed, je hebt alleen veel minder electronica en snufjes. En wat er niet op zit, kan ook niet kapot.



Mijn eerste wasmachine was ook zo´n goedkopertje. Die heeft het twaalf jaar lang prima gedaan. Die daarna kwam was van een betere kwaliteit. Maar na vijf jaar één of andere melding. Toen ik belde wat die melding betekende bleek de reparatie duurder dan een nieuwe (maar wel goedkopere) wasmachine.



Dat was er weer eentje die heel goedkoop was en die wast inmiddels al bijna acht jaar helemaal prima.



Enige eisen van mijn kant; een kort programma en een grote trommel.

+1

Heb ooit een dure wasmachine gehad, met extra zware lagers, bleek na 5 jaar ook iets elektronisch kapot te zijn, reparatie zou ruim ¤ 300,-- kosten.

Nooit meer zo'n dure, daar koop ik 2 goedkope wasmachines voor!

Heb nu alweer een jaar of 7 een Whirlpool, kostte iets van ¤ 325,-- nooit problemen mee.



En vergeet niet dat modernere wasmachines steeds zuiniger omgaan met water en elektriciteit. Zit je met je dure Miele van 12 jaar oud, die twee keer zoveel water en stroom verbruikt .....
ik zou kijken welke het zuinigst is qua verbruik. (stroom, water, centrifuge, eco, dosering wasmiddel etc) Heb zelf onlangs getwijfeld tussen Miele en Bosch.

In geval van mijn keuze was de Bosch met een vergelijkbare Miele ruim 1000,- euro goedkoper. Met de overweging dat mijn oude Bosch 15 jaar is mee gegaan maar de ontwikkelingen van zuinig wassen nog niet uit ontwikkeld zijn. Zo koop ik makkelijker over pak m beet 10 jaar weer een up to date model.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven