Docenten: kopen of (sociale) huur?

31-01-2016 17:40 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 8 jaar ingeschreven bij Woningnet , regio groot-Amsterdam (dacht ik), maar nog steeds weinig kans om in aanmerking voor een sociale huurwoning te komen. Ik ben in de zomer (hopelijk) afgestudeerd en heb dan hopelijk snel een baan als docent (ik krijg nu al allemaal aanbiedingen via LinkedIn dus ik denk niet dat het extreem lastig wordt). Rond die tijd moet ik ook mijn kamer uit, want ik studeer dan niet meer. Ik kan gelukkig terug naar mijn ouders in de tijd dat ik op zoek ben naar een huis, maar de mensen die ik spreek zeggen dat het extreem lastig is om iets te vinden.



Mijn wensen:

Een eigen slaapkamer+ woonkamer, en het liefst eigen keuken+ eigen badkamer (maar gedeeld kan ook) in de buurt van Amsterdam (ik maak me geen illusies dat ik in de stad zelf terecht kan). Diemen, Weesp, Zaandam, etc. Ik ben starter, dus een groot huis met tuin gaat voorlopig niet gebeuren.



Nu heb ik meerdere opties.

1. Ik kan straks op alles gaan reageren van WoningNet in de hoop dat ik ergens kans maak

2. Ik kan via via zoeken, en op sociale media aangeven dat ik woningzoekende ben, in de hoop dat iemand iets voor me heeft. Het nadeel daarvan vind ik dat ik die mensen niet ken, en dus kans maak opgelicht te worden.

3. Ik kan een jaartje wachten en particulier gaan huren (in dat jaar mijn salaris opsparen en heel zuinig leven, ouders verwachten gelukkig geen bijdrage aan de huur)

4. Nog langer bij mijn ouders gaan zitten en wachten tot ik iets kan kopen (wat lastig is, want ik moet dan eerst een vast contract hebben en het is toch iets waar je aan vast zit)



Hoe doen jullie het?
Alle reacties Link kopieren