Dodelijke kattenziekte

29-11-2016 19:00 39 berichten
Er heerst een dodelijke kattenziekte, dus dit topic voor hen die katten hebben. Lees dit goed.





http://www.metronieuws.nl ... or-dodelijke-kattenziekte
Wat zit er in de standaard jaarlijkse vaccinatie? Is dat katten- en niesziekte? Ik laat ze altijd wel inenten. Alleen de vaccinatie die ze via neusdruppels krijgen laat ik achterwege als ze dat jaar niet naar het pension gaan.
Ik heb geen flauw idee. Het lijkt me goed om daarover even de dierenarts te bellen morgen.
Alle reacties Link kopieren
vlgs mij niesziekte elk jaar en kattenziekte elke twee jaar
Alle reacties Link kopieren
Ja Minke, daar zit de vaccinatie tegen kattenziekte in. Ik begrijp mensen die hun dieren niet laten vaccineren niet. Net zoals ik mensen die hun kinderen niet laten vaccineren niet begrijp.

Wij waren vorige week bij de DA en die waarschuwde ons ook en keek meteen wanneer onze andere kat opnieuw gevaccineerd moet worden. Pas over 6 maanden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Er zijn twee standaardvaccinaties die doorgaans gebruikt worden: niesziektecomplex elk jaar, de combi kattenziekte en niesziektecomplex elk derde jaar na een goede basisenting als kitten en op een jaar leeftijd. De neusenting is ook tegen niesziekte (inderdaad geindiceerd bij hoog risico dingen als pensionbezoek)
quote:Oudblond schreef op 29 november 2016 @ 19:10:

Ja Minke, daar zit de vaccinatie tegen kattenziekte in. Ik begrijp mensen die hun dieren niet laten vaccineren niet. Net zoals ik mensen die hun kinderen niet laten vaccineren niet begrijp.

Wij waren vorige week bij de DA en die waarschuwde ons ook en keek meteen wanneer onze andere kat opnieuw gevaccineerd moet worden. Pas over 6 maanden.Tja, ik weet het niet. Die van mij worden ingeënt, ontvlooid en de hele rambam, terwijl het binnenkatten zijn. Desondanks hebben ze wel eens vlooien en gaan mijn katten regelmatig voortijdig dood. De kat van mijn moeder is altijd buiten, geen inentingen of ontworming. Beestje is 16, kerngezond en heeft nooit vlooien. Vast een rokende opa argument
Alle reacties Link kopieren
Blijkt maar weer hoe belangrijk vaccineren is. Mijn dierenarts stuurt ieder jaar een vaccinatieoproep via een gezellig kaartje gericht aan de drie katten, waarna het personeel ze vervolgens netjes op plek van bestemming brengt en ze na de prikken weer thuis aflevert
...
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 29 november 2016 @ 19:14:

[...]



Tja, ik weet het niet. Die van mij worden ingeënt, ontvlooid en de hele rambam, terwijl het binnenkatten zijn. Desondanks hebben ze wel eens vlooien en gaan mijn katten regelmatig voortijdig dood. De kat van mijn moeder is altijd buiten, geen inentingen of ontworming. Beestje is 16, kerngezond en heeft nooit vlooien. Vast een rokende opa argument Komen jullie zelf in aanraking met veel andere dieren? Hier ook binnenkat(ten) die elk jaar onderzocht en gevaccineerd worden. Nog nooit een vlo gezien en ziek - behalve een keer een blaasontsteking zijn ze nooit geweest. Oudste van 18 hebben we vorige week in moeten laten slapen wegens agressieve bottumor. Jongste is 15 en kerngezond gelukkig.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het verschrikkelijk, met name ook voor de beesten die nu weer onterecht in de asiels terechtgekomen door onwetende mensen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Oudblond
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 29 november 2016 @ 19:25:

Ik vind het verschrikkelijk, met name ook voor de beesten die nu weer onterecht in de asiels terechtgekomen door onwetende mensen Ik begrijp je niet? Denk je dat mensen nu preventief hun kat naar het asiel brengen? Nee toch!?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 29 november 2016 @ 19:10:

Ja Minke, daar zit de vaccinatie tegen kattenziekte in. Ik begrijp mensen die hun dieren niet laten vaccineren niet. Net zoals ik mensen die hun kinderen niet laten vaccineren niet begrijp.

Wij waren vorige week bij de DA en die waarschuwde ons ook en keek meteen wanneer onze andere kat opnieuw gevaccineerd moet worden. Pas over 6 maanden.Elk jaar is echt onzin, katten zijn in de meeste gevallen veel langer beschermd. Als kitten laten inenten en daarna alleen als de bescherming niet meer afdoende is, wanneer dat zo is kan je weten door te titeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Calamitycat schreef op 29 november 2016 @ 19:27:

Wat verdrietig Oudblond Je we zijn er stuk van. Man voelde 's avonds een bultje onder haar kin. Volgende ochtend was dat een bult. Gelijk naar de DA omdat we aan een ontsteking aan haar tandjes dachten. Röntgen : bottumor aan de kaak die heeeel snel groeit en die heeel snel erg pijnlijk wordt. Dat wilden we absoluut niet. Dus gingen we zonder lieve oude dove dame naar huis. Andere kat loopt te zoeken en te roepen, zo zielig.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Goed topic! Mijn dikke dame is vorige maand geënt. Maar van de nieuwe die we binnenkort krijgen twijfel ik. Meteen maar even een bericht gestuurd.
quote:Oudblond schreef op 29 november 2016 @ 19:30:

[...]



Je we zijn er stuk van. Man voelde 's avonds een bultje onder haar kin. Volgende ochtend was dat een bult. Gelijk naar de DA omdat we aan een ontsteking aan haar tandjes dachten. Röntgen : bottumor aan de kaak die heeeel snel groeit en die heeel snel erg pijnlijk wordt. Dat wilden we absoluut niet. Dus gingen we zonder lieve oude dove dame naar huis. Andere kat loopt te zoeken en te roepen, zo zielig.Ach gos, je andere kat.. Sterkte met het verlies, het is dan wel heel plotseling hé.. Beter voor haar maar toch, erg verdrietig. Mijn kat is nu 14 jaar, hopelijk blijft ze nog vele jaren bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn de inentingen nog up to date en hoeven ze pas in april weer.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 29 november 2016 @ 19:30:

[...]



Je we zijn er stuk van. Man voelde 's avonds een bultje onder haar kin. Volgende ochtend was dat een bult. Gelijk naar de DA omdat we aan een ontsteking aan haar tandjes dachten. Röntgen : bottumor aan de kaak die heeeel snel groeit en die heeel snel erg pijnlijk wordt. Dat wilden we absoluut niet. Dus gingen we zonder lieve oude dove dame naar huis. Andere kat loopt te zoeken en te roepen, zo zielig.Kan ik me voorstellen, zeker omdat het zo snel is gegaan en dat door zo'n afschuwelijke tumor. En dan haar meteen moeten laten inslapen ook nog Heel veel sterkte, verwerken van het verdriet en het gemis heeft tijd nodig. Hopelijk vindt jullie andere kat ook weer zijn/haar draai zonder maatje
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 29 november 2016 @ 19:30:

[...]



Je we zijn er stuk van. Man voelde 's avonds een bultje onder haar kin. Volgende ochtend was dat een bult. Gelijk naar de DA omdat we aan een ontsteking aan haar tandjes dachten. Röntgen : bottumor aan de kaak die heeeel snel groeit en die heeel snel erg pijnlijk wordt. Dat wilden we absoluut niet. Dus gingen we zonder lieve oude dove dame naar huis. Andere kat loopt te zoeken en te roepen, zo zielig.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie Calamity en Weir. Het doet deugd dat andere kattenliefhebbers begrijpen hoeveel verdriet je van het verlies hebt. Van de DA kregen we trouwens per post nog een heel mooi condoleance kaartje met een handgeschreven boodschap dat *Naam kat* bij hen altijd ondeugend was, zich probeerde te verstoppen maar dat ze zich na de nodige aaitjes heel keurig liet onderzoeken. Heel persoonlijk en fijn om te krijgen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Maar precies door dit verlies kan ik me echt niet voorstellen dat baasjes hun dieren niet laten inenten. Je slaat jezelf toch voor je kop als je beestje door jouw nalatigheid ziek wordt/dood gaat?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 29 november 2016 @ 19:30:

[...]



Je we zijn er stuk van. Man voelde 's avonds een bultje onder haar kin. Volgende ochtend was dat een bult. Gelijk naar de DA omdat we aan een ontsteking aan haar tandjes dachten. Röntgen : bottumor aan de kaak die heeeel snel groeit en die heeel snel erg pijnlijk wordt. Dat wilden we absoluut niet. Dus gingen we zonder lieve oude dove dame naar huis. Andere kat loopt te zoeken en te roepen, zo zielig.



Bizar.. anderhalve week geleden hebben wij een 7 jaar oude poes in moeten laten slapen met zo,n zelfde tumor. Wij dachten ook aan een ontsteking en dat we met antibiotica richting huis zouden kunnen , ik was oprecht in shock. Volgens de arts ben je hier eigenlijk altijd " te laat" bij , omdat het zo snel gaat. sterkte met jullie verlies.

Mijn andere katten (15 , 15 en 17) worden netjes op tijd ingeënt , ik ga er van uit dat dat ze zal beschermen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 29 november 2016 @ 19:47:

Dank jullie Calamity en Weir. Het doet deugd dat andere kattenliefhebbers begrijpen hoeveel verdriet je van het verlies hebt. Van de DA kregen we trouwens per post nog een heel mooi condoleance kaartje met een handgeschreven boodschap dat *Naam kat* bij hen altijd ondeugend was, zich probeerde te verstoppen maar dat ze zich na de nodige aaitjes heel keurig liet onderzoeken. Heel persoonlijk en fijn om te krijgen.Hier ook zo'n mooi kaartje na het inslapen van onze kater. Had blaaskanker en we wilde niet dat hij pijn zou hebben. Kregen we ook complimenten voor van de DA. Heel fijn en persoonlijk. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Elflet maar 7 jaar! Ja met dit soort tumoren kan je niet op tijd zijn. Ik vond het een beetje een troost dat we echt niet beter voor haar hadden kunnen zorgen
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Voor jou ook een Elflet. Ik krijg kippenvel van jullie verhalen.... denk je met iets betrekkelijk onschuldigs naar de dierenarts te gaan... wat een nachtmerrie
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven