Doen jullie ook zaterdagavond om 20.30 uur mee?

28-03-2015 00:34 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag 28 maart 2015 vanaf 20.30 samen één uur het licht uit voor de aarde.



Wat is Earth Hour?

Earth Hour wordt gezien als de grootste internationale campagne van het Wereld Natuur Fonds voor onze aarde. Earth Hour is het uur waarop je laat zien dat je de aarde belangrijk vindt. Met één simpel gebaar geven miljoenen mensen, bedrijven en gemeentes wereldwijd op hetzelfde tijdstip een signaal af dat ze zich zorgen maken over de toekomst van onze aarde. En meer specifiek over de rol van klimaatverandering als één van de grootste bedreigingen voor onze natuur.

http://www.wnf.nl/nl/earth_hour/over_earth_hour/







Ik heb s`avonds al nooit licht aan, alleen het licht van de tv en laptop is wel genoeg. Alleen als ik naar het toilet moet doe ik even het licht aan of iets ergens moet pakken. Maar ik zal even meedenken wat ik nog kan doen om mijn steentje bij te dragen.

Doe jij mee zaterdag?

Totaal aantal stemmen: 67

Duh, ja natuurlijk (3%)
Denk er altijd al aan (6%)
Zaterdagavond krijg ik visite dus ik doe het een andere dag (1%)
Ik doe niet mee met die onzin (52%)
Ben zaterdagavond niet thuis (21%)
Goed dat je het zegt, was het vergeten (9%)
Anders, nl .................... (7%)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik kan niet op de 1e 2 opties samen stemmen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht op de volgende stroomstoring.
Nee, ik ga niet in het donker zitten.

Hier brandt sowieso alleen licht in de ruimte waar we zijn en overal spaarlampen/ledlicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Feeksje1977 schreef op 28 maart 2015 @ 00:52:

Ik kan niet op de 1e 2 opties samen stemmen?



Ja dubbelnicken kan ook weer niet he, shit



Neem optie Anders , ..................



Je hebt wel al een lekker warm mutsje op
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:bollinger schreef op 28 maart 2015 @ 00:54:

Ik wacht op de volgende stroomstoring.



Ja moet die niet overdag komen en dat je vriezer ontdooit is en je al je spullen kan weggooien, en bij het aansluiten dat je apparaten schade oplopen omdat je op je werk zat en de stekkers er niet uit kon halen.



En niet te spreken over de schade die winkeliers/zelfstandigen daardoor hebben opgelopen.



Ik kies dan toch voor een eigen keuze om een uurtje het licht uit te doen
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dan, als je wat wil doen warom dan niet op alle andere 364 dagen van het jaar?

Daarnaast als iederen om 21:30 weer massaal een beroep doet op het electranetwerk heb je alsnog een hele hoge piek. Weg besparing... Ik heb dus gestemd op "onzin".
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 28 maart 2015 @ 01:59:

Ik denk dan, als je wat wil doen warom dan niet op alle andere 364 dagen van het jaar?

Daarnaast als iederen om 21:30 weer massaal een beroep doet op het electranetwerk heb je alsnog een hele hoge piek. Weg besparing... Ik heb dus gestemd op "onzin".



Ik doe alleen licht aan als ik visite heb, ik ga niet in het donker zitten maar alle andere dagen heb ik genoeg aan het licht van de tv en laptop.



Maar ik begrijp je keuze.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ga ook niet mee doen, niet omdat ik het onzin vind en niet belangrijk maar ik heb geen zin om in het donker te zitten of ineens overal kaarsjes aan te steken. Ik draag op andere manieren bij aan een betere aarde door bijvoorbeeld zo min mogelijk gebruik te maken van plastic tasjes en dergelijke.



Heb ook wel eens gelezen dat licht laten branden soms minder stroom kost dan het steeds uit en aan te doen omdat het aanzetten weer extra stroom kost of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het licht uit, zet dan de klok vast op zomertijd, doe het licht weer aan en hoppa... ik heb mijn steentje bijgedragen.
F.U.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar 1300 euro bespaart op energie, 800 op stroom/gas en 500 op water. Een avondje serie kijken op de laptop ga ik mezelf niet ontzeggen, die laptop ziet er wel een stuk beter uit in het donker.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
'Wij' doen braaf de lampen uit, terwijl op het plein verderop de terrasverwarmers volop loeien.

Ik ben sowieso zuinig met energie, ben niet van plan om mijn lamp uit te doen en in het donker te gaan zitten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik krijg visite vanavond, ga echt niet in het donker zitten. Sowieso niet, vind dat erg ongezellig. Hier is alleen licht aan in de ruimte waar we zijn en overal zitten al spaar- of led-lampen in. Ik vind het wel prima.
Ik doe iedere avond mee, dankzij mijn lieftallige babyzoon. Hartstikke goed voor het milieu, zo'n extra mensje :-)
Alle reacties Link kopieren
Nee, het zegt me niets. Valt voor mij in de categorie 'like dit bericht als je ook tegen het doodknuppelen van zeehondjes bent'.
Alle reacties Link kopieren
Nee, we gaan al bewust om met stroom. Wij gaan dus ook niet mee doen. Al onze lampen zijn al vervangen door ledverlichting en niet alle lampen in de ruimte waar we zitten staan aan.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik lever vannacht al een uur in, ik ga niet ook nog een uur in het donker zitten.
Alle reacties Link kopieren
Overigens is het bewezen nonsens en heeft het geen enkel effect gehad sinds ze er mee begonnen zijn. Het is inderdaad niet meer dan een 'facebook' like bij hongerige kindjes.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag mee willen doen, maar ik werk. En om nou op de eerste hulp alle apparaturen uit te doen is onmogelijk.....
Volgens mij is de kleine piek in het aantal geboortes over negen maanden het enige meetbare effect van dat uur het licht uit. En nog meer mensen op de aarde, daar zitten we niet echt op te wachten. Gewoon op de bank met een bak chips voor de TV lijkt me beter voor de aarde.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil best een uurtje het licht uitdoen, maar dan niet 's avonds als het donker is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
heeft Noord-Holland deze actie niet gister al gehouden?
Nee, ik doe niet mee. Dat vind ik nou echt een onzin actie.
Ik heb ook nooit veel op met dergelijke acties. Ik snap dat ze er een signaal mee willen afgeven, maar mensen die (enigszins) milieubewust zijn hebben zo'n signaal niet nodig, en de rest vindt het onzin/doet er niet aan mee. Ik doe dus zelf ook niet mee, niet omdat het milieu me niet aan het hart gaat, maar omdat zo'n actie me niet aanspreekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 28 maart 2015 @ 08:27:

heeft Noord-Holland deze actie niet gister al gehouden?

En veel rigoureuzer ook nog: niet alleen de verlichting deed het niet, ook alle apparaten, het modem, de cv, enz. enz.

Dat zet pas zoden aan de dijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven