Dolce Gusto of Tassimo

17-11-2014 21:21 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel of ik een Tassimo of Dolce Gusto apparaat zal aanschaffen.

Wie heeft er ervaring? En wat raden jullie aan?

Ik heb een Senseo gehad, en die werd voiral gebruikt voor de Nesquick cups. En dat is ook direct een reden om niet voor een Nespresso te gaan.

Mijn voorkeur lijkt nu uit te gaan naar een Dolce Gusto ivm een actie.
Dolce Gusto ken ik van Centerparcs en vind ik echt een leuk ding en maak daar dan graag koffiespecials mee maar ik houd het voorlopig denk ik maar bij ons gewone koffiezetapparaat en de specials drink ik dan tijdens onze Centerparcs-weekjes



Tassimo ken ik niet.
Ik ben zeer tevreden met mijn Dolce Gusto.

Tassimo ken ik maar heb ik nog nooit gedronken.
Alle reacties Link kopieren
Voor Dolce Gusto heb je veel verschillende smaken toch? Valt de prijs mee voor een verpakking met cupjes?
Ja er zijn verschillende soorten koffie´s, thee´s, chocomel etc.

Cupjes zijn niet goedkoop, zeker niet voor dranken waar je 2 cupjes voor nodig hebt (bv cappucino), dan gaan er maar 8 koppen uit een doos.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat wist ik niet. Dat je soms 2 cupjes nodig hebt. Dat maakt het dan weer minder interessant. Ik zag dat wel staan bij Tassimo, bij Dolce Gusto heb ik er misschien over heen gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dolce gusto. We hebben 5 pakken koffie in huis staan, cappucino, latte machiato, cafe au lait,lungo en espresso. De eerste 2 gebruik je 2 cupjes per keer, de rest 1 cupje. We zijn super tevreden
Maar wil je hem vooral gebruiken voor chocolademelk? Gezien de nesquick? Want de lekkerste chocolademelk is voor mij de pads van Milka voor de senseo die word aangemaakt met melk ipv water en dat maakt hem zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
Tassimo is echt 10x niks. Ik zou de Dolce doen.
huh?
Alle reacties Link kopieren
DesperateHousewife, is er Milka voor Senseo? Die ken ik niet? Hoe bedoel je aangemaakt met melk? Gooi je dan melk in het waterreservoir of werkt het net zoals de vroegere Nesquick cups.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 november 2014 @ 22:02:

Maar wil je hem vooral gebruiken voor chocolademelk? Gezien de nesquick? Want de lekkerste chocolademelk is voor mij de pads van Milka voor de senseo die word aangemaakt met melk ipv water en dat maakt hem zo lekker!Bij de dolce gusto heb je 2 varianten chocolademelk. De nesquik (1 kuipje nodig per keer) en chocochino. Hiervoor heb je 2 kuipjes nodig, maar dat geeft zo'n enorm lekkere chocolademelk.
Tassimo is echt ruk.. En ik weet waat ik het over heb, want ik heb er 1. Kleine bakkies, dure koffie, speciale smaken van de site; nergens te krijgen.. Ruk ruk ruk
Hahaha nou de Tassimo is ruk dus ;) ^^



Ik heb al jaren een Dolce Gusto (nog zo'n oude lelijke), maar er komt lekkere koffie uit, hoor! Een paar familie & vrienden die hebben er na te proeven ook gelijk eentje gekocht. Tip: als je ook nog die Monin-siropen haalt, die hazelnoot is mijn favoriet, kun je nog meer lekkere smaakjes koffie maken .



Wel duur, geloof rond de 4.50 per pakje cups voor dus 8 of 16 koppen.
quote:bartjes schreef op 17 november 2014 @ 22:13:

DesperateHousewife, is er Milka voor Senseo? Die ken ik niet? Hoe bedoel je aangemaakt met melk? Gooi je dan melk in het waterreservoir of werkt het net zoals de vroegere Nesquick cups.

Er zit een pad bij met melkkorrels. Daar loopt het water doorheen en dan heb je dus melk wat eruit komt. In je kopje doe je een zakje chocoladepoeder (ze hebben wit en melk) en dan komt de melk daar dus bij. Even roeren en je hebt een heerlijke kop chocolademelk!







Ik weet alleen niet of deze al in nederland te krijgen is inmiddels. Ik heb hem 2 jaar geleden in frankrijk voor het eerst gezien en neem hem nu mee uit duitsland altijd. Maar ik weet dat je bij de jumbo bv suggesties kan doen voor wat je in het assortiment wil, dus misschien is dat een optie als ze het hier niet hebben

Of naar duitsland rijden als dat niet al te ver is, is dat nog best slim. Kan je meteen wasmiddel (zag nu een pak dash voor 100 wasbeurten, kost hier 25 euro, daar 11!!) en verzorgingsproducten indlaan
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dus voor een Dolce Gusto. Àls ik er één koop dan, wat me nu tegenhoudt is de prijs van de cups. Ik ga me daar eerst in verdiepen. Ik zie iig wel allemaal lekkere varianten voor koffie en andere dranken op de site. En 8/9 euro voor 30 cups koffie valt wel mee. Maar 5 euro voor 8 dranken vind ik te duur.

Naar Duitsland rijden voor koffie; dat gaat 'm niet worden. Helaas... hoogstens 1x per jaar maar om dan voor een jaar in te slaan met allerlei soorten dan moet ik eerst een magazijn bouwen ofzo.
Wij hebben de nespresso ook weggedaan vanwege de prijs. En sowieso drinkt hier maar 1 iemand koffie, daar hebben we de senseo nog voor.

Mijn schoonouders hebben een Tassimo gewonnen, maar ben benieuwd hoe lang die in gebruik blijft gezien de prijs.
Die milka is overigens wel ook te bestellen via amazon bv. http://www.amazon.de/s/re ... eld-keywords=Milka+senseo



Verzending naar nederland is gratis, dat is dus eventueel nog een optie dan
Alle reacties Link kopieren
De lekkerste koffie zet je gewoon met een goedkope percolator en chocomel echt lekker gewoon zelf maken kan geen machine tegen op
Pffff, wat ben jij toch altijd een zeikerd! Sorry dat ik het zeg, maar op alles wat hier qua huishoudelijke dingen gevraagd word, heb jij altijd een alternatief dat volgens jou veel beter is maar waar de vragen totaal niet over gaan. TO vraagt naar ervaringen met die 2 apparaten, niet wat jij de lekkerste koffie of chocomelk vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 18 november 2014 @ 08:53:

Pffff, wat ben jij toch altijd een zeikerd! Sorry dat ik het zeg, maar op alles wat hier qua huishoudelijke dingen gevraagd word, heb jij altijd een alternatief dat volgens jou veel beter is maar waar de vragen totaal niet over gaan. TO vraagt naar ervaringen met die 2 apparaten, niet wat jij de lekkerste koffie of chocomelk vind.



Noem mij maar een zeikerd, zijn zat van die mensen die al die dure onnodige apparaten in huis halen, tot ze een keer echte koffie drinken en zien dat het veel goedkoper/makkelijker kan.



Er is zo veel meer mogelijk dan die 2 apparaten.....
En jij denkt dat TO niet weet dat er ook andere koffiezetapparaten te koop zijn? Dat je ze daar op moet wijzen? En TO zal dit soort koffie vast veel lekkerder vinden, anders stelde ze de vraag niet. Dat jij het duur en onzinapparaten vind is prima. Maar wil nog niet zeggen dat iedereen dat dan vind.
Alle reacties Link kopieren
Slobberbone, ik heb een koffieapparaat waar ik bonen ik gooi. Maar soms wil je wel eens iets anders he?



En wat Desperate Housewive al zegt: ik vroeg naar de ervaringen/verschillen tussen en Tassimo en Dolce Gusto
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik ga voor een Dolce Gusto.

Maar welke?



Ik zie ze van 75,- tot ongeveer 150,-



Waar zitten de verschillen in?

Ik heb verschil in water capaciteit gevonden.

Maar bij sommige staat dat ie automatisch is?



En kun je bij alle apparaten gewoon een kop heet water er uit krijgen? Om gewoon een theezakje in je glas te plonsen?



Wie helpt mij verder in Dolce Gusto land
Alle reacties Link kopieren
quote:ketller schreef op 17 november 2014 @ 22:55:

Tassimo is echt ruk.. En ik weet waat ik het over heb, want ik heb er 1. Kleine bakkies, dure koffie, speciale smaken van de site; nergens te krijgen.. Ruk ruk ruk onzin, heel veel smaken zijn bij de makro verkrijgbaar en ook AH heeft verschillende smaken

Alleen de chocolade vind ik tegenvallen, weinig smaak aan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik heb er geen verstand van, maar ik vind nog steeds die cirkel het mooist, dus die zou ik nemen die pinguïn vind ik echt lelijk haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven