Dopje wastafelkraan niet los krijgen

03-03-2015 15:50 49 berichten
ik wil een waterbespaarder in mijn kraan stoppen. Mijn ikea tang en waterpomptang zijn te klein om eromheen te krijgen. Maar de geleende grote waterpomptang kan ik geen kracht mee zetten. Er zit een doekje tussen want anders krijg ik krassen (zit er helaas nu al 1 op).



Hoe doen mensen dit normaal? Zoiets simpels als het dopje van de kraan losmaken?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan een waterpomptang te klein zijn? Dat ding is hartstikke instelbaar. Hoe groot is die kraan?

Gebruik een zeem ipv een doekje. En misschien zit het vast door kalk.



Oh, draai je wel de juiste kant op?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Even wat azijn in het naadje druppelen en morgen nog eens proberen? Als je geen kracht kunt zetten, staat je waterpomptang niet goed ingesteld. Misschien niet vastzetten in een ribbeltje maar gewoon even op de 'losse' stand proberen de kraan te grijpen. En tegendruk geven op de kraan zelf.
Dat vroeg ik me ook af. Ik breng dat ding wel weer terug heb er al helemaal geen zin meer in zo. Opgerot met t milieu, kost me teveel moeite. Ik heb tegen de klok in gedraaid.



Een waterpomptang kan te klein zijn, als de weidte die je maximaal kan instellen minder breed is dan de kraan. Maar goed, de grote krijg ik niet zo stijf aangedraaid dat ie ook goed vast zit. Denk idd dat er wat stroevers dan een nat vaatdoekje tussen moet.



Mijn collega had het op deze manier gedaan en dat werkte gewoon, dan moet ik dat to h ook kunnen? Ben ik nou echt zulk een zwakinnige op praktisch gebied?
Er zitten al krassen op nu, dus dan maar niet besparen, flauw van nu.
quote:lionlily schreef op 03 maart 2015 @ 15:57:

Even wat azijn in het naadje druppelen en morgen nog eens proberen? Als je geen kracht kunt zetten, staat je waterpomptang niet goed ingesteld. Misschien niet vastzetten in een ribbeltje maar gewoon even op de 'losse' stand proberen de kraan te grijpen. En tegendruk geven op de kraan zelf.Wat bedoel je met ribbeltje?
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 03 maart 2015 @ 16:01:

[...]





Wat bedoel je met ribbeltje?Naadje van de aansluiting aan de kraan. De uitloop is vaak iets breder.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 03 maart 2015 @ 15:58:

Dat vroeg ik me ook af. Ik breng dat ding wel weer terug heb er al helemaal geen zin meer in zo. Opgerot met t milieu, kost me teveel moeite. Ik heb tegen de klok in gedraaid.



Een waterpomptang kan te klein zijn, als de weidte die je maximaal kan instellen minder breed is dan de kraan. Maar goed, de grote krijg ik niet zo stijf aangedraaid dat ie ook goed vast zit. Denk idd dat er wat stroevers dan een nat vaatdoekje tussen moet.



Mijn collega had het op deze manier gedaan en dat werkte gewoon, dan moet ik dat to h ook kunnen? Ben ik nou echt zulk een zwakinnige op praktisch gebied?

Kan me er niets bij voorstellen. Als je de onderkant van de tang naar beneden doet wordt de wijdte groter. Groot genoeg om de uitloop van een kraan in vast te pakken.



"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik heel onnozel, maar waar heb je zo'n ding (waterbespaarder) voor nodig? Je kan toch ook gewoon de kraan iets minder ver opendraaien als je niet te veel water wilt gebruiken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Een waterpomptang kun je enorm groot zetten dus dat is echt niet te smal hoor. Gewoon rustig nog een keer proberen met een zeem ertussen, of een rubberen ding, voor de grip. Jammer dat je je zo snel uit het veld laat slaan, zeg. Ik zou er juist heel erg determined van worden. Of eigenwijs, dat kan ook.
quote:pejeka schreef op 03 maart 2015 @ 16:07:

Misschien ben ik heel onnozel, maar waar heb je zo'n ding (waterbespaarder) voor nodig? Je kan toch ook gewoon de kraan iets minder ver opendraaien als je niet te veel water wilt gebruiken?Als je de kraan minder ver open draait heb je minder waterdruk, met zo een dopje komt er minder water uit maar blijft de druk hetzelfde. Je bespaart dus water zonder dat je verschil merkt in de druk waarmee het water uit de kraan komt.
quote:lionlily schreef op 03 maart 2015 @ 16:12:

Een waterpomptang kun je enorm groot zetten dus dat is echt niet te smal hoor. Gewoon rustig nog een keer proberen met een zeem ertussen, of een rubberen ding, voor de grip. Jammer dat je je zo snel uit het veld laat slaan, zeg. Ik zou er juist heel erg determined van worden. Of eigenwijs, dat kan ook.Ja die grote past wel, maar die van ikea niet (van de fixa serie, die in dat plastik doosje met een tangetje, hamer en schroevendraaier). Maar als ik hem eromheen draai en dan dicht draai krijg ik hem niet stevig vast
Alle reacties Link kopieren
hoe kan je nou met een waterpomptang geen kracht kunnen zetten? Die kan je toch klemmen door te knijpen? Inderdaad met een stroeve doek ertussen. Weet je zeker dat je het niet met een bahco aan het proberen bent? Omdat je zegt dat je hem niet strak genoeg aangedraaid krijgt? Een waterpomptang hoef je niet aan te draaien nl. Een baco is om moeren los te draaien, die draai je aan. Een waterpomptang knijp je.



bahco:

http://www.toolware-gereedschap.nl/images/6380990.jpg
anoniem_157808 wijzigde dit bericht op 03-03-2015 16:29
Reden: typo
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Draai je wel de goede kant op?

Righty tighty, lefty loosey is een makkelijk ezelsbruggetje
Alle reacties Link kopieren
Nee, het ding is glad. Daarom een zeem bijvoorbeeld. Heb je evt een antislipmatje van de douche of een rubber schoonmaakhandschoen? Kan zomaar zijn dat het dan wel lukt.
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 03 maart 2015 @ 16:19:

[...]





Ja die grote past wel, maar die van ikea niet (van de fixa serie, die in dat plastik doosje met een tangetje, hamer en schroevendraaier). Maar als ik hem eromheen draai en dan dicht draai krijg ik hem niet stevig vastDat is een bahco, geen waterpomptang
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Oh, je gebruikt een Bahco! Nee, dat gaat niet lukken. Dan kun je beter een tang gebruiken, met een platte bek. Of gewoon een rubber handschoen en dan met de hand proberen te draaien.
quote:biobitch1984 schreef op 03 maart 2015 @ 16:19:

[...]





Ja die grote past wel, maar die van ikea niet (van de fixa serie, die in dat plastik doosje met een tangetje, hamer en schroevendraaier). Maar als ik hem eromheen draai en dan dicht draai krijg ik hem niet stevig vast



In de fixa serie zit helemaal geen waterpomptang, dat is een moersleutel, dat verklaart de verwarring hier denk ik.



Sow, ik ben mosterd (moet toch eens sneller leren typen)
anoniem_176794 wijzigde dit bericht op 03-03-2015 16:28
Reden: mosterd :p
% gewijzigd
quote:Tickel schreef op 03 maart 2015 @ 16:23:

[...]



Dat is een bahco, geen waterpomptangWeer iets geleerd. Ik ben trouwens inmiddels wel toe aan een baco zonder h. Heel erg zin in ineens :p
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 03 maart 2015 @ 16:28:

[...]





Weer iets geleerd. Ik ben trouwens inmiddels wel toe aan een baco zonder h. Heel erg zin in ineens :pDraai even een strookje stof gedrenkt in azijn rond dat dopje wat eraf moet. Even in laten werken, over een paar uur nog een keer proberen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 03 maart 2015 @ 16:28:

[...]





Weer iets geleerd. Ik ben trouwens inmiddels wel toe aan een baco zonder h. Heel erg zin in ineens :p , zeker doen!
quote:lionlily schreef op 03 maart 2015 @ 16:25:

Oh, je gebruikt een Bahco! Nee, dat gaat niet lukken. Dan kun je beter een tang gebruiken, met een platte bek. Of gewoon een rubber handschoen en dan met de hand proberen te draaien.Ja die tang is niet breed genoeg. Dat wordt weer ff lenen. Na al dat gepruts werd ik ook wat plat in de bek ehh mond x-)
Alle reacties Link kopieren
Tickel, wij klussen echt op dezelfde manier! Leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 03 maart 2015 @ 16:30:

[...]





Ja die tang is niet breed genoeg. Dat wordt weer ff lenen. Na al dat gepruts werd ik ook wat plat in de bek ehh mond x-)Irritant he, komt wel goed, schatje. We hebben dat allemaal een keer moeten leren . Ik heb ooit een sifon opengedraaid met mijn gezicht eronder en geen emmer. Dat doe je ook maar één keer.
quote:Neurogenesis schreef op 03 maart 2015 @ 16:22:

Draai je wel de goede kant op?

Righty tighty, lefty loosey is een makkelijk ezelsbruggetje Heb beide kanten opgeprobeerd maar beide lukte me niet. Eerst idd de verkeerde lol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven