Dordrecht?

04-02-2008 14:17 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn man en ik denken er aan te verhuizen, nu wil ik weten of er mensen zijn die in Dordrecht wonen, hoe het bevalt, welke wijken wel en niet leuk zijn? etc



alvast bedankt..
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf wat je leuk vindt, een volkswijk (Krispijn, Centrum), een gezinswijk (Stadspolders) of juist meer een buurt op stand (Dubbeldam)? Ik ken Dordrecht redelijk, maar ik vind het geen leuke stad, een enkele straat in Dubbeldam daargelaten. Veel te stads voor mij, doe mij maar de polder waar mensen hun buren nog bij naam kennen...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Liselot,



Ik ben zelf geboren en getogen in Dordt, maar sinds 7 jaar weg. Het ligt er inderdaad aan wat je wilt, wat je zoekt, en wat je te besteden hebt.

De stadspolders is leuk, en er is in alle prijsklasses wel iets te vinden denk ik..

Ik zou zelf nooit in krispijn, wielwijk of crabbenhof willen wonen, maar sterrenburg en dubbeldam zijn nog wel goed te doen al zijn de meeste huizen daar wel redelijk oud.

Ik wilde zelf meer rust en ben blij dat ik er weg ben...maar mijn familie woont er nog allemaal en dus kom ik er redelijk vaak.

Als je houdt van dat dorpse dan zou je eens moeten kijken in de wijk reeland/Land van valk. Dat is echt nog een soort volksbuurtje. De huizen zijn er niet duur, maar wel klein...

Waar woon je nu? En waarom wil je naar Dordrecht verhuizen??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
hoi,



nu wonen we in zeeland, maar vanwege werk man, IT, wil vooral hij naar de randstad, waar gewoon veel meer mogelijkheden zijn. we hebben ook in rotterdam gewoond, maar dat wil ik niet meer, of den haag, dat wil man wel maar ik niet.

ik heb niet zo'n zin om ergens boven iemand te wonen en geen tuin te hebben bv. en ik dordrecht schijn je nog een huis te kunnen kopen voor een betaalbaar budget (1 inkomen)



dus dat is de voornaamste reden.

verder wil ik wel graag op redelijke loopafstand van de stad af wonen,



hmm, het is ook moeilijk hoor, want even naar een huis gaan kijken is er ook niet bij!

en eigenlijk vallen huizen bijna altijd tegen in het echt.



een jaren-30 huis is wel wat we zoeken, maar ik geloof dat de fundering niet overal goed is toch?



we gaan er binnenkort eens een dagje naar toe, en dan een beetje rondrijden.



maar evengoed bedankt voor jullie info
Alle reacties Link kopieren
Hoi Liselot,

Hier iemand die nu tien jaar met veel plezier in Dordt woont. Dordt is voor mij een ideale mix: het heeft niet het massale van bijv Rotterdam, maar het is ook geen rustig dorp. Alles is er: winkels, ziekenhuis, bioscoopje...

Binnenkort gaan we verhuizen naar een nieuwbouwhuis. Kan het niet laten om even reclame te maken: ons oude huis is nog niet verkocht! Echt een supermooie, sfeervolle stadswoning.

Als je op funda zoekt in Dordrecht, prijsklass 150-175 dan staat het huis nu bovenaan.

Nou ja, wie weet is het wat voor je.... 16 feb open huis!



Gr Poekie
anoniem_52644 wijzigde dit bericht op 08-02-2008 10:39
Reden: Verkooppoging mislukt ;-)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi poekie



schattig huisje inderdaad, alleen ik denk voor ons toch ook te klein, met een kind en een 2e in de planning.

spannend zo'n open dag,

maar wat jij omschreef over dordrecht leek mij ook wel, stads met een bescheiden karakter".



ik zag ook nog nieuwbouwprojecten, 180.000 von, dat is te doen denk ik, alleen exclusief bouwrente, dat zegt me dan weer niets.



maar we willen sowieso eerst ons eigen huis hebben verkocht..

en die staat nog geeneens te koop!
Op het terrein van de oude HTS komt nieuwbouw. Eensgezinshuizen met tuin, lekker dicht bij de stad. Als ik jou was zou ik daar eens naar informeren.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Liselot,

Ooh je hebt kindje(s). Dan is het idd niet groot genoeg, wij willen ook weg zijn voordat nr 2 komt (nog niet in zicht, maar goed). Er staat echt zat te koop in Dordt en ook wel in elke prijsklasse volgens mij, dus volgens mij heb je keuze genoeg.

Nog een tipje van een ervaringsdeskundige: nieuwbouw valt altijd veel duurder uit. Want de standaard keuken en badkamer die bij zo'n nieuw huis zit, die wil je echt niet. Meer- en minderwerk valt ook altijd heel erg tegen. De bouwrente is geloof ik iets van 6%, soort kosten koper maar dan bij nieuwbouw. Voordeel van nieuwbouw is wel weer dat je de komende tijd geen onderhoudskosten hebt. Jemig, ik begin al een echte makelaar te worden ;-)...

Die tip van Einstein is ook een goeie, je wandelt daarvandaan zó de stad in.

Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Poekie, woon jij in Dordt??? Leuk, ik ook!



@TO: inderdaad, het hangt er heel erg vanaf wat je zoekt. Stadspolders = gezinswijk, Dubbeldam = "op stand" (lees: niet te betalen) Reeland = vlakbij centrum, betaalbaar maar kleine huizen. Crabbehof = redelijk saai, Sterrenburg = ook gezinswijk, Wielwijk daar wil je níet wonen!! enne wie zei er hier dat ze niet in Krispijn wilde zitten? Ik wóón in Krispijn, in Oud-Krispijn nog wel, en ja in Oud-Krispijn hangt het er heel erg vanaf waar je gaat zitten. Sommige straten zijn je reinste tuigstraten, daar wil je overdag niet eens doorheen rijden (nou ja, beetje overdreven) maar er zijn hier ook zeker goede straten/buurten. Ik woon in het 'goede' stuk.



Ook erg leuk: de huizen bij de Noordendijk, de hoge nummers dan. Mijn moeder woont daar en zij heeft een heel lief klein huisje met een redelijke tuin, ze kan naar het winkelcentrum van Stadspolders wandelen en eventueel ook nog naar het winkelcentrumpje van Dubbeldam. Als je een huis kijkt in Dordt: héél goed navragen hoe het zit met de fundering !! Als er paalrotproblemen zijn, gaat dit je Heel Veel geld kosten (het huis is dan waarsch wel goedkoop). De makelaar kan dit navragen bij de gemeente, en jijzelf ook wel denk ik.



Bij mij in de straat is een jaren-30/40 woning te koop op redelijke afstand van de stad, scholen/supermarkten/NS-station/park in de buurt, huis heeft voor- en achtertuin en 7 kamers. Vraagprijs is ¤ 220.000,= weet niet of dit nog in jullie budget past. Er wonen hier redelijk wat gezinnen, dus voor jullie kind misschien ook wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
absoluteEinstein schreef op 06 februari 2008 @ 16:15:

Op het terrein van de oude HTS komt nieuwbouw. Eensgezinshuizen met tuin, lekker dicht bij de stad. Als ik jou was zou ik daar eens naar informeren.
Daar zit/zat toch die dependance van het Johan de Witt-gymnasium? Als ja: leuke buurt, ook vlakbij het park! Zou idd eens informeren.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook in Dordrecht gekeken maar uiteindelijk hebben we een huis in Gouda gekocht waar wij binnen kort in kunnen.

Ik vond stadspolders erg aantrekkelijk bij een groot winkelcentrum met alle winkels die je maar kan wensen. het nadeel vonden we dat stadspolders ver van het centrum is, wel 5 kilometer! maar ligt er ook aan waar je in stadspolders bent. ook een nadeel van dordrecht vonden we de krispijnwijk waar je slechte verhalen over hoort en dat dordrecht niet echt centraal in nederland ligt, ver van steden waar we familie en vrienden hebben wonen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zit iedereen nou weer Krispijn te bashen...!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf altijd in Dubbeldam gewoond, maar ken alle buurten in Dordt. Centrum en Dubbeldam hebben mijn voorkeur; vanaf Dubbeldam fiets je in een kwartiertje naar de stad. Ik zou zelf voor het centrum gaan omdat ik hou van wat meer leven om me heen, maar met kinderen is Dubbeldam of idd land van valk erg leuk. Stadspolders heeft mi wat minder sfeer en in Crabbehof en (vooral) Krispijn zou ik erg letten op de buurt waar je in terecht komt. Die is niet per definitie slecht in deze wijken maar wel een aandachtspunt.
Alle reacties Link kopieren
Heej Mastermind, jij ook in Dordt! :hello:

En nog wel in dat ver-schrik-ke-lijke Krispijn! X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de en-cla-ve van Krispijn ja?!

Het enige stuk tuig in de straat hier, ben ik X-D
Alle reacties Link kopieren
* Op zeurderig wijsje *

Neneneneneh....Mastermind is een stuk langharig werkschuw tui-huig... Neneneneneh...
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Hier nog een Dordtse (geboren en getogen). Ik woon op stand in Dubbeldam :) Is inderdaad erg duur (wij hebben ons huis al een poosje toen de prijzen nog een heel stuk lager lagen).



Voor huis met tuin en niet te ver van de stad zou ik kijken in de stadspolders (meer richting de Noordendijk zit je niet zo ver fietsen van de stad), krispijn (achter het station en richting de brug naar zwijndrecht zijn volgens mij wel goede stukken met vrij grote redelijk betaalbare huizen)

land van Valk/reeland is ook leuk. Of in het centrum zelf, maar dat is dan wel weer duurder.



Sterrenburg is wel weer wat verder van het centrum.
Krispijn is fanstastisch! Ik woon er tenslotte ;-). Nieuw Krispijn, weliswaar, maar de sfeer is grotendeels hetzelfde. Ik woon in een schattig straatje, met schattige huizen en geweldig lieve mensen. In een paar minuten zit ik in het centrum, dat oud en sfeervol is, maar waar ze toch alles hebben! Behalve dan een bioscoop, maar dat is te overleven ;-) .



Ik kan je echt aanraden om hier te gaan wonen. De mensen zijn leuk, de stad is prachtig (haventjes, mooie huizen, leuke pleintjes) en Dordt is in opkomst: de stad wordt steeds meer ontdekt door jonge mensen, wat de stad dus steeds leuker maakt! De stad heeft veel keus tussen nieuwbouw en oudbouw, en de huizenprijzen zijn hier laag.



Wat leuk trouwens om te zien dat er zoveel forummers in Dordt wonen! Zie ik nog eens waar iedereen vandaan komt ;-) .
Alle reacties Link kopieren
bedankt u allen...



nu weet ik wat meer er van!

ik zal de wijken onthouden, als we hebben besloten wat we gaan doen,

er was ook een wijk dicht in de buurt van de polder oid, het zag eruit of je er leuke fietstochtjes kon doen, weet iemand dat?

en dat van krispijn had ik al wel begrepen, is dat direct achter het station?



en wat fijn dat ik nu al wat sociale contacten heb geregeld:0)
Alle reacties Link kopieren
220000 is boven ons budget, ik werk nl nu niet.

zo 180/190000...liefst minder..
Alle reacties Link kopieren
Liselot schreef op 08 februari 2008 @ 14:30:

bedankt u allen...



nu weet ik wat meer er van!

ik zal de wijken onthouden, als we hebben besloten wat we gaan doen,

er was ook een wijk dicht in de buurt van de polder oid, het zag eruit of je er leuke fietstochtjes kon doen, weet iemand dat?

en dat van krispijn had ik al wel begrepen, is dat direct achter het station?



en wat fijn dat ik nu al wat sociale contacten heb geregeld:0)




Ik denk dat de wijk die jij bedoelt, Stadspolders is. Daar ligt nml water en allerlei dijken waarop je kan fietsen en wandelen. Op Funda staan meerdere huizen in Stadspolders voor de prijsklasse waar jij in zoekt. Tip van de dag: de meeste adressen in Stadspolders eindigen op -erf. Sterrenburg heeft ook -erf straten, je kan 't echter herkennen aan de postcode. Is [bewerkt door moderator ivm privacy].



Krispijn is idd achter het station, als je het park achter het station doorlopen hebt kom je in eerste instantie uit in de wijk Nieuw-Krispijn (bij Onderdezon dus :-P, Onderdezon jij woont echt vlak bij mij geloof ik!). Straat oversteken richting de Bosboom Toussaintstraat en u loopt in Oud-Krispijn.

Als je dáár een huis op het oog hebt, plemp dan gewoon hier de straat neer, dan weten je toekomstige mede-Dordtenaren wel of de makelaar met "levendige volkbuurt" eigenlijk bedoelt "Tokkiestraat waar je nog niet dood gevonden wilt worden".



En jee, wat komen er nog veel forummers uit Dordt!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
[bewerkt door moderator ivm, privacy] is postcode Stadspolders bedoelde ik dus, voor de duidelijkheid.



Oh en vond ook nog deze,

(eerste drie, bedoelde ik)



Das niet in Stadspolders maar weet wel dat het in een leuke buurt is.



(En néé mijn huis staat niet te koop, dus je komt geen plaatje van mi casa tegen)
Ja Mastermind, we kunnen zwaaien! Misschien ben ik je wel eens tegengekomen bij de Bas ;-) .



Maar Liselot, je moet Krispijn echt niet meteen afschrijven. Zoals Mastermind al zegt: in Dordrecht is het niet zo dat er slechte wijken zijn, meer slechte buurtjes in wijken. De Obrechtstraat, Viottakade en Frans Lebretlaan zijn in Krispijn bijvoorbeeld echt prima straten om te wonen; ook alle straten boven de Hugo de Grootlaan (incl. HdG zelf) zijn echt prachtig.

Nieuw Krispijn is ook erg leuk, in ieder geval de koninklijke straten. Zelf kan ik echt gaan kwijlen als ik langs de Emmastraat of de Alexanderstraat loop (maar ik val dan ook als een blok voor glas-in-lood en kamer-en-suite). En de mensen zijn er netjes en beschaafd.



Elke wijk heeft eigenlijk wel een paar goede en een paar slechte straten. Dus inderdaad, roep maar als je iets gevonden hebt dat je leuk vindt! Dan zullen we ons er als commissie over buigen ;-) .
Alle reacties Link kopieren
Kom jij ook bij de Bas? Nu, dan heb je idd kans dat we elkaar al eens irl zijn tegengekomen, zonder dat te weten van elkaar :-P



Hee woon jij toevallig vlakbij de Leliestraat? Daar heb ik vroeger gewoond, boven de zagerij. Was in euh 1999 ongeveer.



Enne, míjn straat staat lekker in de door Onderdezon genoemde goeie straten :cheer2:

Hugo de Grootlaan is trouwens mooi idd, maar wel erg aan de prijs. Denk niet dat er iets voor TO bij staat. Daarnaast is het volgens mij vrij irritant om daar te parkeren, die tussenstraten staan ook altijd vol.
Natuurlijk shop ik bij de Bas! Groot en lekker goedkoop ;-) ; hoewel ik moet zeggen dat de nieuwe Emté ook wel prima is, een hele verbetering.



Ik woon inderdaad vlakbij de Leliestraat, maar dan net aan de andere kant van de Dubbeldamseweg. Wat grappig dat je daar ook gewoond hebt! Zeg, was Hobe er toen ook al?

Maar mooi buurtje hier toch? Jouw buurtje ook wel, als jouw straat bij mijn lijstje goede straten staat. Zijn hele mooie huizen!



HdG is inderdaad wel duur. Maar de Reviusstraat en de Marnixstraat zijn wel goed te betalen, veel gaan nog onder de twee ton weg. En ze zijn jaren '30 stijl, Liselot, dus wel jouw smaak. En helemaal top is dat daar de fundering voor de verandering niet aan het wegrotten is. Op de website van de gemeente Dordrecht staat trouwens een plattegrond met daarop welke straten een slechte fundering hebben. Kan je het PDF-je ook wel mailen, als je wilt (Angel wil je vast mijn emailadres wel geven).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven