Draadloos opladen IKEA

03-10-2015 13:09 50 berichten
Ik ben van plan om een IKEA draadloos oplaad station te kopen. Ben er nog niet uit of ik een lampje, tafel of het inbouwplaat wil aanschaffen. Wie heeft er al ervaring mee en wat zijn de + en - punten waar ik op moet letten, voordat ik een ritje naar de IKEA waag.



Ps. In de IKEA gids werd mij niet helemaal duidelijk hoe het opladen precies werkt. Na een google sessie ben ik erachter dat mijn telefoon een qi ontvanger heeft en dat mijn telefoon geen hoes nodig heeft.



Wie oh wie kan mij meer info verschaffen.
interessant! ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt meerdere onderdelen nodig , ik dacht een speciaal hoesje (erg lelijk ) en de oplaadplaat (waar wel mooie bij zijn) . Verder moet je telefoon aan bepaalde specificaties voldoen. Ben er samen met man naar gaan kijken en besloten dat wij het niets vinden.
Alle reacties Link kopieren
Opladen is een bezigheid van niks als je daarvoor een stekkerblokje gebruikt met een stekkerschakelaar erin en de oplader daar al ingeplugd.



De handeling wordt dan: steek het plugje in je telefoon en zet de schakelaar om.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft draadloos opladen: ik wacht tot alles er gratis ingebouwd zit en dan voor een aardig prijsje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:deenje schreef op 03 oktober 2015 @ 14:30:

Je hebt meerdere onderdelen nodig , ik dacht een speciaal hoesje (erg lelijk ) en de oplaadplaat (waar wel mooie bij zijn) . Verder moet je telefoon aan bepaalde specificaties voldoen. Ben er samen met man naar gaan kijken en besloten dat wij het niets vinden.Klopt. Ik kwam er niet uit via de gids, maar op het www zag ik dus dat sommige telefoons (enkele series van de Samsung en IPhone) een extra hoes nodig hebben om te laden ). Deze heb ik dus niet nodig voor zover ik begrepen heb. Vraag mij dan ook af of er verdere voor en nadelen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel ook geinig en mijn telefoon heeft geen hoesje nodig, die kan zo op de plaat. Maar ik heb hem toch niet gekocht. Ik heb standaard op twee plekken in huis een oplader in het stopcontact zitten en het is eigenlijk nul werk om het snoertje even in de telefoon te pluggen. Het oplaadstation is een totaal overbodige aankoop.
.
quote:retrostar schreef op 03 oktober 2015 @ 14:39:

Wat betreft draadloos opladen: ik wacht tot alles er gratis ingebouwd zit en dan voor een aardig prijsje.Maar het is toch draadloos opladen? Enkel voor de telefoons die geen qi ontvanger hebben. (Samsung& Iphone) Deze hebben dus die extra hoes nodig. Of bedoel jij dat jij een van de telefoons hebt, die het hoesje nodig heeft?
quote:impala schreef op 03 oktober 2015 @ 14:51:

Ik vind het wel ook geinig en mijn telefoon heeft geen hoesje nodig, die kan zo op de plaat. Maar ik heb hem toch niet gekocht. Ik heb standaard op twee plekken in huis een oplader in het stopcontact zitten en het is eigenlijk nul werk om het snoertje even in de telefoon te pluggen. Het oplaadstation is een totaal overbodige aankoop.Ik heb nu een oplader. Ik dacht ik koop er eentje bij en die zet ik thuis. De normale als extra voor het geval dat de andere kapot gaat. De normale oplader begint mij te irriteren, omdat deze 1. overal en nergens is. 2. Gaat de kabel steeds sneller stuk door het buigen en opbergen van de kabel. Een kastje , lamp of inbouwplaat is erop leggen en klaar. Alshans dat denk ik.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 03-10-2015 15:01
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:De normale oplader begint mij te irriteren, omdat deze 1. overal en nergens is. 2. Gaat de kabel steeds sneller stuk door het buigen en opbergen van de kabel.

Kun je 'm niet gewoon bij je nachtkastje ingeplugd laten hangen? Dan kun je altijd 's nachts opladen.

Heb dankzij een tip van dit forum vorige maand 'n 3 meter lange micro usb kabel bij het kruidvat gekocht en die is niet alleen lekker lang maar ook heel flexibel.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik niet snap, dat er nog steeds geen paar zonnecellen ( of hoe je dat ook noemt), ingebouwd worden in een telefoon

telefoon in de vensterbank leggen en opladen maar



Zeld bij de ballonslinger met lampjes van 3 euro van Action werkt dat perfect, elke avond heb ik gezellige lichtjes, zelfs zonder zon schijnen ze nog een beetje



En in een telefoon is dat dan niet mogelijk ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inderdaad ook voor dit systeem gaan kijken. De hoesjes zijn niet alleen lelijk (smaakkwestie), maar als je telefoon in zo'n hoesje zit is 'ie ook meteen een stuk groter. In mijn geval is mijn iPhone 6 al groot van stuk, met zo'n groot hoesje erbij paste hij niet meer in mijn broekzak. Ik wacht dus ook op het moment dat Apple (en Samsung) aan alle specificaties voldoen zodat hoesjes niet meer nodig zijn. Overigens vond ik sommige meubels waar het oplaadpunt in verwerkt zit nog best leuk uit zien ook.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Ik heb geen nachtkast. Daarbij wil ik liever niet dat de oplader in het stopcontact blijft, na een versmeulde/verbrande oplader gezien te hebben. Ik trek ze er altijd uit en leg ze op tafel, bank, tas.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl2013 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:26:

Ik heb geen nachtkast. Daarbij wil ik liever niet dat de oplader in het stopcontact blijft, na een versmeulde/verbrande oplader gezien te hebben. Ik trek ze er altijd uit en leg ze op tafel, bank, tas.Tja de ikealader moet ook in het stopcontact blijven. En als je geen nachtkastje hebt, waar wil je de oplaadplaat dan neerzetten?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 03 oktober 2015 @ 15:22:

Weet je wat ik niet snap, dat er nog steeds geen paar zonnecellen ( of hoe je dat ook noemt), ingebouwd worden in een telefoon

telefoon in de vensterbank leggen en opladen maar



Zeld bij de ballonslinger met lampjes van 3 euro van Action werkt dat perfect, elke avond heb ik gezellige lichtjes, zelfs zonder zon schijnen ze nog een beetje



En in een telefoon is dat dan niet mogelijk ofzo?Zonne-energie is niet krachtig genoeg volgens mij. Ik heb ook zo'n lampje en dat staat de hele dag in de zon en 's avonds geeft 't maar 'n heel kort poosje zwak licht. Laat staan 'n telefoon waar allerlei zware apps op moeten draaien. Denk dat dat gewoon nog lang niet haalbaar is, maar zou wel 'n fijne oplossing zijn.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl2013 schreef op 03 oktober 2015 @ 15:26:

Ik heb geen nachtkast. Daarbij wil ik liever niet dat de oplader in het stopcontact blijft, na een versmeulde/verbrande oplader gezien te hebben. Ik trek ze er altijd uit en leg ze op tafel, bank, tas.

Jij trekt continu overal stekkers uit (oven, koelkast, tv, computer, afzuigkap, wasmachine etc. etc.)?

Da's toch niet haalbaar?

Ik heb nog nooit 'n doorgebrande stekker gehad. Als je geen nachtkastje hebt, dan koop je 'n klein tafeltje ofzo waar je 'm op kan leggen. Ik vind 't fijn die telefoon naast m'n bed, zo kan ik 's nachts kijken hoe laat 't is en kan 'm als wekker gebruiken. En ondertussen kan ie mooi opladen.
Shoot first, ask questions later!
quote:impala schreef op 03 oktober 2015 @ 15:29:

[...]





Tja de ikealader moet ook in het stopcontact blijven. En als je geen nachtkastje hebt, waar wil je de oplaadplaat dan neerzetten?Als ik voor een inbouw plaat zou kiezen dan gaat deze aan de bovenzijde van mijn TV meubel. Die staat offline, totdat ik thuis kom. En anders een kastje of lamp naast mij bankstel. Stroom zal dan ook via een on/off schakelaar gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl2013 schreef op 03 oktober 2015 @ 14:51:

[...]





Maar het is toch draadloos opladen? Enkel voor de telefoons die geen qi ontvanger hebben. (Samsung& Iphone) Deze hebben dus die extra hoes nodig. Of bedoel jij dat jij een van de telefoons hebt, die het hoesje nodig heeft?

Ach, de ontwikkelingen gaan heel snel dus grote kans dat je over een paar jaar het ding alleen maar in de buurt van een stopcontact hoeft te leggen en hij begint meteen op te laden.



Ik begreep aanvankelijk dat dit de bedoeling was toen ik een artikel daarover las een jaar geleden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Spullen die vroeger 45 gulden kostten (de eerste spaarlampen!) koop je nu voor twee euro. Alles is veel goedkoper nu. Nieuwigheidjes zijn binnen een paar maanden alweer achterhaald door iets veel beters.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Klopt. Vroeger kon je alleen thuis bellen. Tegenwoordig doe je bijna je hele rompslomp via de telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Mijn "nachtkastje" is een opvouwding met deksel van de Action. Drie euro, meen ik.

De wekker staat er bovenop en mijn speeltjes zijn mooi uit het zicht.



Ik begrijp dat draadloze opladen niet. Overal is toch wel een stopcontact ? Of moet dat laadgeval ook nog in het stopcontact ? Wat win je er dan mee ? Vijf seconden tijd om het stekkertje in te pluggen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 03 oktober 2015 @ 17:03:

Mijn "nachtkastje" is een opvouwding met deksel van de Action. Drie euro, meen ik.

De wekker staat er bovenop en mijn speeltjes zijn mooi uit het zicht.



Ik begrijp dat draadloze opladen niet. Overal is toch wel een stopcontact ? Of moet dat laadgeval ook nog in het stopcontact ? Wat win je er dan mee ? Vijf seconden tijd om het stekkertje in te pluggen ?



Elke elektronische apparaat moet in het stopcontact. Of je dit draadloos of aan de kabel doet, zal voor iedereen een andere keuze zijn. Voor mij lijkt het mij ideaal om op een vaste plek in mijn huis de telefoon op te kunnen laden. Zonder dat de oplader overal en nergens ligt, waardoor deze sneller kapot gaat door het gebruik en opbergen ervan.

Vandaar mij vraag of er mensen zijn, die hem aangeschaft hebben en wat hun ervaring ermee is.
Alle reacties Link kopieren
Vind slaapkamer hoe dan ook de meest ideale plek, want alleen 's nachts loop je niet met je telefoon van hot naar her, dus da's het ideale moment om op te laden.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 03 oktober 2015 @ 15:29:

[...]





Tja de ikealader moet ook in het stopcontact blijven. En als je geen nachtkastje hebt, waar wil je de oplaadplaat dan neerzetten?Dan koop je meteen een nachtkastje als is toch bij IKEA bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl2013 schreef op 03 oktober 2015 @ 17:39:

[...]





Elke elektronische apparaat moet in het stopcontact. Of je dit draadloos of aan de kabel doet, zal voor iedereen een andere keuze zijn. Voor mij lijkt het mij ideaal om op een vaste plek in mijn huis de telefoon op te kunnen laden. Zonder dat de oplader overal en nergens ligt, waardoor deze sneller kapot gaat door het gebruik en opbergen ervan.

Vandaar mij vraag of er mensen zijn, die hem aangeschaft hebben en wat hun ervaring ermee is.



Dit leest echt heel vreemd. Je slaagt er dus niet in om je oplader op 1 plek te houden, maar je denkt wel dat het handig is om je telefoon opl slechts 1 enkele plaats te kunnen opladen? Ik durf het nauwelijks te zeggen, maar dat is echt vrouwenlogica.



Tip: Lijm je oplader vast in het stopcontact, dan heb je precies wat je zoekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven