Dringend: hoe ontstop je een toilet?

23-01-2013 22:23 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal je altijd zien: juist nu heeft mijn toilet besloten om verstopt te raken. En ik heb geen plopper in huis. En de winkels zijn dicht. En ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Shit (no pun intended).



Mijn huisgenoten zijn niet veel waard in crisissituaties (hun reactie: bah roepen en mij het vuile werk laten opknappen). Ik ben erin geslaagd met de wcborstel de blokkade een beetje aan de kant te duwen waardoor het water in elk geval wegloopt, maar ik vrees het moment dat een van hen (of ikzelf) te enthousiast doorspoelt en de hele badkamer blank staat.



Morgenochtend ga ik er maar op uit om een plopper te kopen en te proberen de boel uit de weg te krijgen, maar is er toevallig ook een oplossing waardoor je (tijdelijk) de boel wat beter laat doorstromen? Anders vermoed ik dat ik morgenochtend met mijn slaapkop naar de badkamer sjok en met mijn blote voeten in de troep sta.
Alle reacties Link kopieren
Soda in huis? Dan zou ik proberen om er heet water met soda doorheen te gooien.
Alle reacties Link kopieren
http://plazilla.com/help--de-wc-zit-ver ... kan-ik-doe
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Trekveer heb je meer aan dan aan een plopper.
Alle reacties Link kopieren
Mouw opstropen, verstand op nul, verstopping verwijderen (als die zo hoog zit dat je 'm met de wc borstel weg kunt duwen, kun je er met je hand waarschijnlijk ook bij) en daarna je handen goed wassen?
Alle reacties Link kopieren
Heet/kokend water erin gooien helpt bij mij nogal eens...
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 januari 2013 @ 22:26:

http://plazilla.com/help--de-wc-zit-ver ... -ik-doeWat een eng beest Enn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
met je handen dus, en anders proberen met een tuinslang te peuren? T moet niet diep zitten als je met de borstel erbij kunt...
Alle reacties Link kopieren




Ow. Nah het was goed bedoeld.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Beeldig schreef op 23 januari 2013 @ 22:29:

Mouw opstropen, verstand op nul, verstopping verwijderen (als die zo hoog zit dat je 'm met de wc borstel weg kunt duwen, kun je er met je hand waarschijnlijk ook bij) en daarna je handen goed wassen?Dit dus, succes
Alle reacties Link kopieren
Heet water erin, en in plaats van doorduwen, naar boven proberen te halen. Een reep plakband met de plakrand naar boven over het toilet voorkomt ongelukken
Alle reacties Link kopieren
Maar goed:



Handschoenen aan en graven maar.....
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Eerst proberen wat Beeldig zegt.



Vervolgens pannen water koken met een paar flinke scheppen soda erin opgelost. Gewone soda, geen caustic soda. Pannen water in de pot gooien, hopelijk loopt het langzaam weg, en met elke pan sneller.



Anders ook gaan ploppen, maar kijk uit met het kokendhete water, beter lange mouwen en broek aan.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat wilde ik nog zeggen: handschoenen aan (of diepvrieszakken om je handen) en graven! Beste methode, helaas...
Alle reacties Link kopieren
Jippie, we hebben rubber handschoenen! Ik ga toch maar graven. Gadverdamme, niemand heeft me ooit verteld dat dit bij volwassen zijn hoort.
Alle reacties Link kopieren
Paar emmers water er in gooien?

Of nachtje chloor of evt ontstoppingsmiddel (wel met beleid)
Alle reacties Link kopieren
http://www.hoedoe.nl/wonen-inrichten/sa ... -ik-een-wc
Alle reacties Link kopieren
quote:Liquorice schreef op 23 januari 2013 @ 22:33:

Jippie, we hebben rubber handschoenen! Ik ga toch maar graven. Gadverdamme, niemand heeft me ooit verteld dat dit bij volwassen zijn hoort.Welcome, my dear friend
Alle reacties Link kopieren
En wat spoelen je huisgenoten (en jij) zoal door? In de wc hoort alleen poep, pies en wc-papier. Dus geen tampons, inlegkruisjes, vochtig wc-papier, etensresten, condooms, etc.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liquorice schreef op 23 januari 2013 @ 22:33:

Jippie, we hebben rubber handschoenen! Ik ga toch maar graven. Gadverdamme, niemand heeft me ooit verteld dat dit bij volwassen zijn hoort.Wacht maar tot de wc-inhoud in je handschoenen loopt.
Alle reacties Link kopieren
Succes Liquorice! Dapper! Brrr...
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je een ijzeren kledinghangertje in huis hebt, kun de deze soms ook gebruiken om dat wat er onderin zit eruit te hengelen, (misschien moet je hem eerst wat ombuigen...) vuilniszak ernaast en hengelen maar, succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Liquorice schreef op 23 januari 2013 @ 22:33:

Jippie, we hebben rubber handschoenen! Ik ga toch maar graven. Gadverdamme, niemand heeft me ooit verteld dat dit bij volwassen zijn hoort.Mij ook niet en ik heb de keren dat ik volwassen moest zijn compleet geblokt. Ik blijf liever kind.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukt! Woehoe! Wat voel ik me dapper!



Ik zal jullie de details besparen maar ik zal mijn huisgenoten maar vertellen dat ze geen extra dik perzikkleurig geparfumeerd wc-papier meer moeten kopen, om dat vervolgens in gigantische hoeveelheden te gebruiken omdat het zo lekker zacht voelt aan je billetjes. In combinatie met onze nogal nauwe afvoer is het geen succes.



Soms voel ik me eerder hun moeder dan hun huisgenoot...Ik word oud.
Al gelukt??word nu toch wel nieuwsgierig naar wat er dwars zat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven