Dringend: hoe ontstop je een toilet?

23-01-2013 22:23 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal je altijd zien: juist nu heeft mijn toilet besloten om verstopt te raken. En ik heb geen plopper in huis. En de winkels zijn dicht. En ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Shit (no pun intended).



Mijn huisgenoten zijn niet veel waard in crisissituaties (hun reactie: bah roepen en mij het vuile werk laten opknappen). Ik ben erin geslaagd met de wcborstel de blokkade een beetje aan de kant te duwen waardoor het water in elk geval wegloopt, maar ik vrees het moment dat een van hen (of ikzelf) te enthousiast doorspoelt en de hele badkamer blank staat.



Morgenochtend ga ik er maar op uit om een plopper te kopen en te proberen de boel uit de weg te krijgen, maar is er toevallig ook een oplossing waardoor je (tijdelijk) de boel wat beter laat doorstromen? Anders vermoed ik dat ik morgenochtend met mijn slaapkop naar de badkamer sjok en met mijn blote voeten in de troep sta.
Alle reacties Link kopieren
Naar de buren gaan en vragen of zij een plopper o.d hebben ?
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, grote dikke proppen extra luxe pleepapier heeft ook een verstoppende werking. Misschien is het educatief als je het ze de volgende keer zelf op laat lossen?



Maar, knap gedaan, schouderklopje voor jezelf! Na het wassen van je handen dan
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Held!
Alle reacties Link kopieren
Woohooo! Trots hier hoor! Laat je huisgenoten het produkt maar even bekijken en vertellen dat dit voortaan per toerbeurt gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 23 januari 2013 @ 22:45:

Oh ja, grote dikke proppen extra luxe pleepapier heeft ook een verstoppende werking. Misschien is het educatief als je het ze de volgende keer zelf op laat lossen?



Maar, knap gedaan, schouderklopje voor jezelf! Na het wassen van je handen dan Dit heb ik geprobeerd toen de lamp in de keuken stuk was, en toen de vuilnisbak vol was. Nadat het vuilnis in, op en naast de bak lag en ik al een week bij het licht van een zaklamp kookte heb ik het maar opgegeven. Sommige mensen leren het nooit.
Alle reacties Link kopieren




Maar wel stoer dat je bent gaan graven
Alle reacties Link kopieren
Wat erg!!! Wat dacht je van nieuwe huisgenoten, of een andere kamer...
Alle reacties Link kopieren
ja, als de nood maar hoog genoeg is dan steek je zelf je arm maar in het gat.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
zou trouwens met mijn huidige wc-pot niet meer kunnen.
it's a big club and you ain't in it
Waarschijnlijk is je afvoer bevroren geweest (gezien het weer) Gooi er wat zout in dan voorkom je misschien dat je morgen weer moet roeren...
Alle reacties Link kopieren
Goed dat het gelukt is! Als kind gebruikte ik ook altijd enorme lagen wc-papier, anders zou je vieze handen kunnen krijgen...quote:Liquorice schreef op 23 januari 2013 @ 22:48:

[...]Dit heb ik geprobeerd toen de lamp in de keuken stuk was, en toen de vuilnisbak vol was. Nadat het vuilnis in, op en naast de bak lag en ik al een week bij het licht van een zaklamp kookte heb ik het maar opgegeven. Sommige mensen leren het nooit.lekker volk die huisgenoten. Hebben jullie geen afspraken daarover? Maar ja, als jij het uiteindelijk toch altijd oplost is er voor hen natuurlijk geen probleem.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Alle reacties Link kopieren
Als je je kont durft af te vegen met het gevaar door de lagen papier te gaan, dan moet dit ook lukken: erin met die hand/arm...

Of ontstoppingsbedrijf bellen, lekker duur, zo 's avonds.

't Lijkt namelijk op typisch gevalletje teveel papier/gehele rol... studentenhuis zeker?
Alle reacties Link kopieren
quote:Liquorice schreef op 23 januari 2013 @ 22:33:

Jippie, we hebben rubber handschoenen! Ik ga toch maar graven. Gadverdamme, niemand heeft me ooit verteld dat dit bij volwassen zijn hoort.



Probeer het met een vuilniszak om je arm!

Door de grootte kan je hem optrekken tot schouderhoogte, scheelt weer ranzigheid



Heb het ook eens gedaan, vreselijk goor gevoel en ijskoud, maar je voelt je toch wat 'schoner' met iets om je arm heen.



*Mosterd

Maar misschien een tip voor een (hopelijk niet) volgende keer.
quote:Beeldig schreef op 23 januari 2013 @ 22:29:

Mouw opstropen, verstand op nul, verstopping verwijderen (als die zo hoog zit dat je 'm met de wc borstel weg kunt duwen, kun je er met je hand waarschijnlijk ook bij) en daarna je handen goed wassen?





Vuilniszak , of meerdere plastick tasjes om je handen heen, en idd verstand op nul, blik op oneindig en vooral niet nadenken bij wat je in je handen hebt



Op mijn werk zo menig verstopping verholpen.
Vergeten jullie de knijper op je neus niet?
quote:miloo schreef op 24 januari 2013 @ 00:52:

Vergeten jullie de knijper op je neus niet?Het ligt in het water, dus de geur is al minder, en na iets van een minuut ruik je de stank niet meer. Echt niet
Andermans geur in een verstopte wc is toch wat anders als eigen geur.

En ik deed het vroeger met bestek, gewoon goed porren en graven met die spaghettilepel.



Echt niet zegt ze. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ooit een paraplu voor gesloopt. Aan de binnenkant lopen baleinen, daar heb ik er 1 van afgehaald. Even porren en de verstopping was verdwenen. Heb de paraplu bewaard voor het geval dat het nog eens nodig eens.
Alle reacties Link kopieren
Dank u voor een heerlijk hilarisch topic!

(En ik dank op blote knietjes (niet voor de wc) dat ik niet in jouw schoenen stond)
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisgenoten zijn lief en het huis is fijn, dus verhuizen ga ik niet doen. Ze zijn alleen wat minder "volwassen" (gadver...) dan ik. Ik heb thuis altijd geleerd dat je je troep achter je kont moet opruimen en dat je de boel een beetje schoon moet houden, zij zijn altijd nogal verwend door hun ouders. Het is geen onwil, ze snappen gewoon niet dat rommel niet vanzelf verdwijnt. En het lijkt ze ook niet te interesseren als het een puinzooi is. Mij interesseert het wel, dus dan is het een kleine moeite om even een doekje over het aanrecht te halen. Dat kost minder tijd dan hen vertellen dat ze het moeten doen. En als ik echt de pest in heb zeg ik dat onze huisbaas heeft gebeld en morgen langskomt, dan is het huis opeens op miraculeuze wijze schoon en opgeruimd .
Alle reacties Link kopieren
Jij bent te goed voor deze wereld!
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Alle reacties Link kopieren
Mwah, valt wel mee hoor. Ik ben meer een enorme poetsmuts die niet tegen rommel kan. Ik probeer ook af en toe wat meer de boel de boel te laten, want het is wel eens gebeurd dat ik 's ochtends op mijn knieeen de badkamervloer zat te schrobben waardoor ik bijna een afspraak miste. Maar ik denk altijd: als het aanrecht vies is kan ik wel gaan zeuren dat zij het schoon moeten maken, maar het kost me minder tijd en moeite als ik het zelf doe. Ik waak er wel voor dat ik niet in een huiself verander. Laatst hadden ze een nogal woest feestje gehad toen ik er niet was, het was net of er een bom was ontploft. Toen heb ik ze wel duidelijk gemaakt dat ze dat moesten opruimen, en dat gebeurde ook. Dus ze kunnen het wel. Ik voel er alleen niets voor ze elke keer te commanderen als de keuken smerig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liquorice schreef op 24 januari 2013 @ 10:30:

Mijn huisgenoten zijn lief en het huis is fijn, dus verhuizen ga ik niet doen. Ze zijn alleen wat minder "volwassen" (gadver...) dan ik. Ik heb thuis altijd geleerd dat je je troep achter je kont moet opruimen en dat je de boel een beetje schoon moet houden, zij zijn altijd nogal verwend door hun ouders. Het is geen onwil, ze snappen gewoon niet dat rommel niet vanzelf verdwijnt. <-- Jawel hoor, door de lieftallige Liquorice!

En het lijkt ze ook niet te interesseren als het een puinzooi is. Mij interesseert het wel, dus dan is het een kleine moeite om even een doekje over het aanrecht te halen. Dat kost minder tijd dan hen vertellen dat ze het moeten doen. ,-- Dat bedoel ik dus

.
Alle reacties Link kopieren
Hm, oke, misschien moet ik mijn grenzen meer aangeven. Maar niet opruimen werkt niet, want dan erger ik me aan de rotzooi. Ze erop aanspreken kan wel, maar dan voel ik me zo'n zeikwijf. Ik doe het wel eens als het uit de hand dreigt te lopen en dan doen ze hun best, maar ik heb gewoon de indruk dat ze minder snel last hebben van rommel en vuil dan ik. Voorbeeldje:



Ik: "Die pot tomatensaus in de koelkast is inmiddels groen, zou je 'm niet eens weggooien?"

Huisgenoot: "O ja, nu je 't zegt." *rommelt wat* "Verrek, dit pak melk was goed tot 14 december! Nou, dat kan dan ook wel weg, toch?"

Ik: "Denk het wel, ja."



En ik wil ook niet mijn normen aan hen opdringen, want ik ben degene die hier het laatst is komen wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven