Een fotograaf zoals Wim van Erp, waar vind ik hem?

19-05-2015 11:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag op Facebook de oppas foto's van Wim van Erp en wil dolgraag een kennis voor vaderdag verrassen met een soort gelijke humoristische foto.

Maar ik vind alleen de geijkte familie portret fotografen!

Wie weet waar ik een fotograaf kan vinden die ook zulke fantastische foto's maakt?
Alle reacties Link kopieren
Een oproepje op fb zetten? Het waren hele leuke foto's, leuk kado :-)
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat niet...het is een verrassing en de desbetreffende papa zit ook op mijn Facebook....
Dan vraag je toch gewoon een fotograaf of hij dat in scene zet voor je? Het is nog best veel werk, denk dat er dan ook een stylist bij moet dus houd rekening met extra kosten.
Dat is veel planning en styling plus nog veel meer Photoshop! Daar gaan heel wat uren in zitten, en het nodige kosten, en precies hetzelfde wordt het nooit. Wel een leuk kado voor een kennis!
Alle reacties Link kopieren
Anders in zo'n fb-groep voor fotografen vragen?

Dan ziet hij het alleen als hij daar ook lid van is...
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek mij kapot naar een fotograaf die zoiets zou kunnen photoshoppen..
quote:heks73 schreef op 19 mei 2015 @ 13:58:

Ik zoek mij kapot naar een fotograaf die zoiets zou kunnen photoshoppen..



En de foto's moeten ook nog worden gemaakt, voordat je kan gaan bewerken. Kan je hem zelf niet benaderen? Via Facebook bijvoorbeeld?



Uit een interview:



Is het wel zo pedagogisch verantwoord, zoals je het zelf noemt?

,,Ja, ik zet ze niet echt onbewaakt op een strijkplank. De eerste vier foto's heb ik tijdens mijn oppasuurtjes gemaakt, maar bij de laatste acht heb ik hulp van mijn ouders gehad. Mijn moeder houdt bijvoorbeeld één van de kleintjes vast die op een strijkplank zit, vervolgens heb ik haar weggewerkt met Photoshop."



Je hebt je handen er zeker wel aan vol?

,,Zeker! Eén zo'n foto bestaat wel uit dertig of veertig foto's. Ik doe er zo'n drie of vier uur over."
Misschien zoek je niet een fotograaf, maar meer een grafisch vormgever/kunstenaar? Veel fotografen kunnen wel wat Photoshoppen, maar die houden zich natuurlijk vaak bezig met wallen, rode ogen en andere oneffenheden. Voor dit type foto moet je ook creatief zijn en met concepten kunnen werken. Ik denk dat dat type fotograaf wat spaarzamer is. Wellicht moet je het dus meer in de kunstenaars/vormgevershoek zoeken. De fotografie is in deze plaatje ondergeschikt en de meeste kunstenaars/vormgevers kunnen ook best aardig overweg met een camera. Het is inderdaad wel echt super leuk!
Alle reacties Link kopieren
Veel uren werk, denk wel dat je er honderden euro's voor moet betalen. Of je moet het door een hobbyist of fotografie student kunnen laten doen.

Er zijn genoeg fotografen die het kunnen hoor, vooral die voor de reclamewereld werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik za hetl eens navragen op een forum voor hobby fotografen
Er is toch een speciale opleiding voor fotografen? Dan zijn er ook studenten en misschien dat je daar iemand vind? Facebook?

Ik heb een vakantie gedaan waar een beroepsfotograaf zat. Een paar goede foto's gekregen op die manier. Even navragen of die opleidingen er nog steeds zijn.
Alle reacties Link kopieren
Thanks allen, voor de tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven