Een goede bank..?

17-03-2017 20:21 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een bank. Een goede bank.

Ik heb de afgelopen jaren 3 banken gehad en allemaal zaten ze na een tijdje voor geen meter meer. Ze zakken in, er komen kuilen waar ik vaak zit, de rugleuning is in zo'n gekke vorm dat mijn rug totaal geen steun krijgt of dat ik in een houding wordt geduwd.



Ik heb snel last van mijn rug en nek, dus ik wil goed rechtop kunnen zitten maar ook languit kunnen liggen/zitten.



Tot nu toe heb ik geen hele dure banken gehad, de laatste was de Torino van Wehkamp. Gekocht omdat hij stevige kussens zou hebben en omdat we hem langer konden proefzitten. Toen leek hij goed maar na minder dan een jaar zit hij flut.



Ik weet dat het heel persoonlijk is, ik hoop echter dat er hier iemand is die goed geholpen is in een bepaalde zaak of een merk kan aanraden. Daar zou ik erg blij mee zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat is je budget?



Merken van banken die fijn zitten:



Koozo

Bloq van design on stock



Iets betaalbaarder fest Amsterdam, wel een diepere zit.



Als je een groot budget hebt een bank van Gelderland
Alle reacties Link kopieren
Montel!
Alle reacties Link kopieren
Laten maken door een leverancier van project meubelen
Alle reacties Link kopieren
quote:NorthCape schreef op 17 maart 2017 @ 20:25:

Wat is je budget?



Merken van banken die fijn zitten:



Koozo

Bloq van design on stock



Iets betaalbaarder fest Amsterdam, wel een diepere zit.



Als je een groot budget hebt een bank van Gelderland



Budget rond 1500. Vind het niet erg om wat meer te betalen als ik zeker weet dat hij goed zit en eindelijk wel lang mee gaat.



Die van Koozo vind ik mooi, maar lijkt de rugleuning heel laag. Heb het idee dat ik dat niet lekker vind zitten..

Andere 2 merken zien er goed uit, gaan op 't lijstje.

Bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Budgettair geen feestje maar ik zit al 25 jaar op banken van Leolux. Ze zitten (en liggen) nog steeds fantastisch.

Duur, maar wel echt kwaliteit en een tijdloos model dus verveelt nog steeds niet.
...
Alle reacties Link kopieren
Ow sorry, zie nu je budget pas. Dat gaat 'em niet worden dan
...
Alle reacties Link kopieren
Ikea
Alle reacties Link kopieren
Echt project meubelen eens bekijken. Wij hebben ook onze bank laten maken door een kleine leverancier van project meubelen. Past binnen je budget, oerdegelijk en helemaal naar je eigen smaak en maten.

De onze is op maat gemaakt voor partner ivm rugklachten. Super.



Ze leveren trouwens allemaal min of meer hetzelfde. Wij hebben gekozen voor een leverancier met eigen werkplaats
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga even Googlen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu iets meer dan een jaar een bank van Xooon, en tot nu toe geen ingezakte plekken. Past ook in je budget.



Ons model is de Tomma, met rug/nekleuning die je kan op en neerklappen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een man met rugklachten, en aangezien wij een stuk in lengte verschillen in het lastig om een bank te vinden die voor ons beide lekker zit.



We hebben nu de Leolux Antonia en hiervoor hadden we een Gelderland bank.



Nieuw niet te betalen, en aangezien wij toch nog in de knoeiende en kruimelende kinderen zitten zijn we maar voor 2e hands gegaan. En dat bevalt tot nu toe prima. Het zijn merken die kwalitatief heel wat jaren mee kunnen maar waar de doelgroep graag om de paar jaar van kleur wisselt .
Alle reacties Link kopieren
Sinds vanmiddag zit ik op onze nieuwe hoekbank en voor t eerst heb ik geen kussentje in de rug nodig ,ook in de nek is hij redelijk hoog.Dagelijks heb ik rugklachten dus deze is ideaal voor me.

Gekocht bij Seats en Sofa,s,de naam is Phoeniks.

Niet mijn ideale winkel,maar deze zat goed en dan is de beslissing snel genomen.

Bovendien kun je goed afdingen daar.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:jamadi52 schreef op 17 maart 2017 @ 21:05:

Sinds vanmiddag zit ik op onze nieuwe hoekbank en voor t eerst heb ik geen kussentje in de rug nodig ,ook in de nek is hij redelijk hoog.Dagelijks heb ik rugklachten dus deze is ideaal voor me.

Gekocht bij Seats en Sofa,s,de naam is Phoeniks.

Niet mijn ideale winkel,maar deze zat goed en dan is de beslissing snel genomen.

Bovendien kun je goed afdingen daar.afdingen? Spul is zo slecht van kwaliteit dat jij denkt met een koopje weg te gaan maar in werkelijkheid is het nog niet de helt waard van wat je er voor geeft
Alle reacties Link kopieren
Triodos.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat je hier nog van terug gaat komen jamadi. Afdingen lijkt leuk, tot na 3/5 mnd de pootjes afbreken cq de stof loslaat enz. 1 van de meest louche bedrijven ooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je in elk geval afraden naar seats and sofas te gaan. Ooit een bank van 3000 euro gekocht met 3 maanden totaal doorgezakt.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen dure merk bank te kopen om te voorkomen dat de kussens inzakken.

Ik heb hele dure banken gehad die inzakken en hele goedkope banken die strak bleven.

Het gaat om de vulling als je een koud schuim vulling kiest en dan geen vlokken van koudschuim blijft de bank in model.

Ook geen losse kussens kiezen.



Ik heb een hoekbank van Zitmaxx van rond de 700,- en hij blijft loeistrak.
Alle reacties Link kopieren
Montél inderdaad.



En dan even opletten. Ze hebben banken met schuim en banken met binnenvering. Bij schuim is het meestal polyetherschuim, soms koudschuim (en soms kan het beide maar dan betaal je wel extra). De overtreffende trap is lastilux.



Bij de binnenvering kun je bij sommige banken nog (ook tegen meerprijs) kiezen voor een boxspring. Maar die binnenvering is eigenlijk wel voldoende hoor.



Waarschijnlijk heb je nu een bank met polyetherschuim en dat brokkelt na verloop van tijd af, waardoor je dus die zitkuilen krijgt.



Het grootste verschil tussen (koud)schuim en vering; bij schuim zit je IN de bank en met vering zit je OP de bank. Het is niet beter of slechter, maar als ik jou was zou ik dus voor de binnenvering of voor volledig koudschuim gaan.

Kijk voor de eerste voor studio, urban of tosca, volledig koudschuim (ook in de rug) is bijvoorbeeld de fresh.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
De budget home store heeft leuje, betaalbare banken!
Alle reacties Link kopieren
quote:pien6 schreef op 17 maart 2017 @ 20:34:

[...]



Die van Koozo vind ik mooi, maar lijkt de rugleuning heel laag.



Hangt van het model af, model Ellen zit perfect!



Binnenkort heeft fest Amsterdam sample/ stock sale
Naar mijn idee zakken vooral goedkopere banken snel in. Heb me er nooit in verdiept, maar dat zal ongetwijfeld met het materiaal te maken hebben.
quote:mafalda schreef op 17 maart 2017 @ 21:48:

Je hoeft geen dure merk bank te kopen om te voorkomen dat de kussens inzakken.

Ik heb hele dure banken gehad die inzakken en hele goedkope banken die strak bleven.

Het gaat om de vulling als je een koud schuim vulling kiest en dan geen vlokken van koudschuim blijft de bank in model.

Ook geen losse kussens kiezen.



Ik heb een hoekbank van Zitmaxx van rond de 700,- en hij blijft loeistrak.Hoe lang heb je deze ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ariellle schreef op 17 maart 2017 @ 22:51:

[...]





Hoe lang heb je deze ?



4 jaar nog niet zo heel lang dus. Maar mijn man weegt 115 en zit altijd in hetzelfde hoekje en dat is nog niet ingezakt.

Ik verwacht ook geen levensduur van 10 jaar voor dat geld. Het is een stoffen bank en met kinderen en een hond zitten er toch wat vlekken in.

Vandaar een budget bank.

Ik heb hiervoor 2 x een heel dure designbank gehad, prachtig om te zien maar al heel snel werden de kussen rommelig en daar stoor ik me aan.

En tuurlijk een Leolux of Gelderland die slijt je nooit. Goede stoffen en mooi leer en ik vind het design heel mooi strak. Maar in mijn huishouden zijn we het nu niet waard en heb ik andere prioriteiten.

En geloof me als je het design wegdenkt van een Leolux is het binnenwerk hetzelfde als de zitmaxx die ik heb staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ariellle schreef op 17 maart 2017 @ 22:50:

Naar mijn idee zakken vooral goedkopere banken snel in. Heb me er nooit in verdiept, maar dat zal ongetwijfeld met het materiaal te maken hebben.



Nee is echt niet waar, het is vooral het model wat ervoor zorgt dat het inzakt.

Kijk naar die peper dure Italiaanse banken van bv Natuzzi. Binnen een jaar zijn het zitzakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven