Een goede bank..?

17-03-2017 20:21 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een bank. Een goede bank.

Ik heb de afgelopen jaren 3 banken gehad en allemaal zaten ze na een tijdje voor geen meter meer. Ze zakken in, er komen kuilen waar ik vaak zit, de rugleuning is in zo'n gekke vorm dat mijn rug totaal geen steun krijgt of dat ik in een houding wordt geduwd.



Ik heb snel last van mijn rug en nek, dus ik wil goed rechtop kunnen zitten maar ook languit kunnen liggen/zitten.



Tot nu toe heb ik geen hele dure banken gehad, de laatste was de Torino van Wehkamp. Gekocht omdat hij stevige kussens zou hebben en omdat we hem langer konden proefzitten. Toen leek hij goed maar na minder dan een jaar zit hij flut.



Ik weet dat het heel persoonlijk is, ik hoop echter dat er hier iemand is die goed geholpen is in een bepaalde zaak of een merk kan aanraden. Daar zou ik erg blij mee zijn!
Alle reacties Link kopieren
GAMMA! Ik heb deze bank en hij zit echt geweldig!

PS: De kussens zakken niet in
Gewoon doen.
De Rabobank?



Ik lees mee, onze banken zijn 3 jaar oud, behoorlijk duur en hebben nu al 'zitkuilen'
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zijn de meest saaie banken het meest degelijk.

Gewoon vaste stoffering en dus een koudschuim plaat vulling in zitting en leuning.

Zoals inderdaad van Gelderland en Leolux maar in budget winkels heb je dat ook vaak. Het is niet de duurste constructie namelijk.

De beetje romantische stijl banken met van die grote plofkussens dat wordt altijd een zooitje, maar die zie je ook gewoon in het duurdere segment. Het is ook maar net wat je mooi vind en lekker vind zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze bank ( alleen dan in een vrolijk kleurtje) heb hem nu 7 jaar en zit nog perfect!





https://www.prontowonen.nl/2-zitsbank-g ... 14822.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Onbevangen schreef op 17 maart 2017 @ 20:43:

Ikea+ 1 wij hebben 10 jaar op onze vorige ikea bank gezeten, toen was ie wel op (qua zitcomfort, leer was nog steeds heel en niet kaal). Toen weer nieuwe gekocht bij Ikea en die zit ook alweer 3 jaar prima
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Hier al 10 jaar naar volle tevredenheid een hele strakke Montèl met koudschuimvulling. Was wel duur, ongeveer 1800 euro. Geen losse kussens, gewoon een strakke massieve bank. Losse (rug)kussens wordt op den duur altijd een ingezakte bende vind ik. Dit is echt een stevige bank, goede steun in de rug, fijne zit zowel rechtop met een kopje koffie als onderuitgezakt met een bak popcorn.



Hij heeft een stoffen bekleding; gekocht voordat we kinderen hadden en naderhand vaak gedacht 'oei-oei, we hadden beter leer kunnen nemen'. Maar toch houdt hij zich wonderbaarlijk goed. Je wil niet weten wat er al allemaal overheen is gegaan en hij ziet er echt nog goed uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kurk schreef op 18 maart 2017 @ 01:46:

Ik heb deze bank ( alleen dan in een vrolijk kleurtje) heb hem nu 7 jaar en zit nog perfect!





https://www.prontowonen.nl/2-zitsbank-g ... 22.htmlDit zijn ze, de low budget banken die goed blijven!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Ik had de hoop al opgegeven maar dit helpt ons weer verder. Ik ga eens onderzoeken waar we allemaal gaan proefzitten. Nogmaals dank!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, zo doe ik ook inspiratie op Die Xooon bank vind ik mooi. Even kijken of ik ergens kan "proefzitten".
Alle reacties Link kopieren
quote:binkie schreef op 17 maart 2017 @ 21:23:

Ik wil je in elk geval afraden naar seats and sofas te gaan. Ooit een bank van 3000 euro gekocht met 3 maanden totaal doorgezakt.Dat is zonde, maar ik heb een andere ervaring, 12 jaar met een S&S bank gedaan en toen hebben we hem vervangen maar eigenlijk was hij nog prima! Misschien gewoon mazzel maar dus een prima bank!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Leolux is trouwens fantastisch. Wij hebben nu de Faya Lobi 2 jaar en hij is nog net zo mooi en stevig als op dag 1. Ondanks 2 kinderen die het niet mogen maar er soms dus echt wel op springen....
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik heb nog nooit een dure bank gehad, maar ze zijn wel altijd van goede kwaliteit. Heb er 1 gehad van de formido, uiteindelijk na een jaar of 6 weggedaan omdat we iets anders wilden. Nu een bank van Sanders wonen, zit alweer 4 jaar heerlijk onze loveseat van zitmaxx is wel wat ingezakt maar dat is ook zo'n los kussen wat zacht hoort te zijn. Dat is zo'n wegzakbank zeg maar, dus daar ehm...zak je in weg maar dat is ook wat ik er lekker aan vind juist! Over zitmaxx ben ik wel heel te reden qua winkel en service.
Ah fijn, er zitten hier kenners in de zaal.

Ik heb niet zo'n verstand van koudschuim en dat soort dingen, maar ik wil wél graag een bank die lang strak blijft en geen inzakkende kussen enzo.

Zou deze bank kunnen voldoen? Als je naar de technische beschrijving kijkt? Of valt zoiets dan direct af?

bank
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor Courage, jarenlang plezier van deze bank!

Zelfs nog een nozagveer erin.

Let ook een beetje op de stof kwaliteiten in de winkel
quote:mafalda schreef op 18 maart 2017 @ 13:25:

Ja hoor Courage, jarenlang plezier van deze bank!

Zelfs nog een nozagveer erin.

Let ook een beetje op de stof kwaliteiten in de winkel

Goed om te horen.

We willen graag leer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 18 maart 2017 @ 13:32:

[...]



Goed om te horen.

We willen graag leer.



Een zitdiepte van 51 cm is diep. Je kunt er alleen onderuitgezakt op hangen waarschijnlijk. Tenzij in 1.90 m bent....



Ter vergelijking een eetkamer stoel is ca 45 diep. Die extra 6 cm duwen tegen je onderbeen waardoor je onderuit zakt
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 18 maart 2017 @ 12:07:

[...]





Dat is zonde, maar ik heb een andere ervaring, 12 jaar met een S&S bank gedaan en toen hebben we hem vervangen maar eigenlijk was hij nog prima! Misschien gewoon mazzel maar dus een prima bank!Of de kwaliteit en bedrijfsvoering van s en s was 10+ jaar geleden nog wat anders dan nu.... dat denk ik eerder
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 18 maart 2017 @ 12:47:

Ah fijn, er zitten hier kenners in de zaal.

Ik heb niet zo'n verstand van koudschuim en dat soort dingen, maar ik wil wél graag een bank die lang strak blijft en geen inzakkende kussen enzo.

Zou deze bank kunnen voldoen? Als je naar de technische beschrijving kijkt? Of valt zoiets dan direct af?

bank



Dan kun je beter kijken voor binnenvering of boxspring. Die nosagveer stelt niet veel voor. En ga vooral proefzitten, want of een bank lekker zit hangt niet alleen af van je lengte, maar ook van je benen.



En leer gaat sowieso heel snel plooien!!
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 18 maart 2017 @ 15:19:

[...]





Dan kun je beter kijken voor binnenvering of boxspring. Die nosagveer stelt niet veel voor. En ga vooral proefzitten, want of een bank lekker zit hangt niet alleen af van je lengte, maar ook van je benen.



En leer gaat sowieso heel snel plooien!!

Proefzitten sowieso.

Hmm. Nosagveer is dus niet genoeg? Jammer.

Wij hebben nu een leren bank die echt al jaren en jaren oud is (wij hebben hem tweede hands gekocht) en die plooit helemaal niet. Is vrij dik leer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bank van Pode (submerk van Leolux). Prachtige bank en zit heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
https://www.pode.eu/?gcli ... DpEf-mBCK2-HSIxoC5kfw_wcB
Als je leer overweegt, hou dan in gedachten dat leer heel koud kan aanvoelen als het wat fris is, en juist heel zweterig/plakkerig kan zijn hoogzomer.



Hoeft geen probleem te zijn, maar vervelend als je je pas achteraf realiseerd dat het minder knus aanvoelt dan je van je stoffen bank gewend was.



Wij hebben nu stoffen bekleding. Een tamelijk grof geweven stof, en flink gemeleerd van kleur. Ik denk dat dat is waarom hij er nog zo goed uitziet; als hij helemaal glad en effen was geweest hadden er nu vast wel vlekken in gezeten. Die zie je nu niet (ze zitten er vast wel ).
quote:appeltjesgroen schreef op 18 maart 2017 @ 15:40:

Als je leer overweegt, hou dan in gedachten dat leer heel koud kan aanvoelen als het wat fris is, en juist heel zweterig/plakkerig kan zijn hoogzomer.



Klopt, vooral het koude is een nadeel.

We hebben nu ook leer.

Wellicht wordt het wel stof - het staat nog niet vast.
Alle reacties Link kopieren
Leerfan hier Vind het juist helemaal niet koud als het fris is, leer neemt juist ontzettend snel je lichaamswarmte aan. En als het warm is plakken mijn leren banken echt niet hoor. Hangt denk ik erg af van de kwaliteit van het leer.

Het ene leer is het andere niet natuurlijk.



Ook van plooien geen last, mijn banken zijn bekleed met dik buffelleer wat zelfs na 25 jaar zitten nog steeds geen plooien heeft. Bij Leolux betaal je echt niet alleen voor het design, de banken zijn aan de binnenkant en buitenkant opgebouwd met kwalitatief hoogwaardige materialen, daarom gaan ze ook zo vreselijk lang mee en is het zitcomfort gewoon heel erg goed.
...
Onze huidige leren bank is wel koud, is glad en glanst een beetje.

Dit zet me wel aan het denken dat we echt op de kwaliteit van het leer moeten letten. Volgens mij is dat buffelleer van zich zelf ook wat zachter en warmer (richting suède zeg maar, hoewel het dacht echt niet is). Klopt dat?

En hoe dikker hoe minder plooien, is wel iets om bij stil te staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven