een poef breien

02-11-2009 14:25 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een poef breien! Die van Christien Meindertsma http://www.christienmeind ... hp?/projects/urchin-pouf/ vind ik helemaal geweldig! Maar helaas iets boven mijn budget . De Hema had een paar weken geleden een gebreide poef in de collectie, maar die was een beetje klein. Nu zou ik het zelf graag willen proberen. Op deze site kwam ik een patroon voor een mooie poef tegen: http://www.pickles.no/puff-daddy-knitted-stool/ (zie patroon onderaan) Ik heb alleen niet zo veel brei ervaring, zeg maar gewoon zero. Is er misschien een creatieve forummer aanwezig die mij de werkwijze in 'jip en janneke' taal uit zou willen leggen? En misschien kan inschatten of dit te doen is voor een beginnende breier?



Alvast super bedankt! Groetjes bloem9



De uitleg van de site:

What we used:

Eskimo, 18 balls (Or yarn suitable for US #13 needles)

Acrylic yarn would probably be a really good alternative, as it´s a piece of furniture

US #19 circular needles

2 cheap duves (feather and down



How we did it:

Cast on 35 stitches using three threads.

Knit the garter stitch until you´ve knitted all the balls, and there is just enough yarn left to asseble the stool.



You now have ONE rectangular piece.

Cast off loosely.



Assemble the short sides (35 stitch side) as neatly as you can.



Assemble the first long side. This is supposed to be the top or the bottom of the stool. Put the needle through the end stitch of every second row and tighten, tighten, tighten! Repeat on the rows in between and tighten until there is no whole in the middle.



Stuff the duves into the stool. We tried to make a ball of the duves before we stuffed it.



Assemble the other end in the same manner as the first.

And there you go! Your first knitted furniture perhaps?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die poef ook gemaakt, maar boven bij die aansluiting heeft die van die bobbels, hoe krijg je die weg, er staat iets van door steken en draaien en draaien. Ik krijg het niet voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve breisters!



Ik begin ook vandaag! Ik heb wol van de zeeman, beetje creme wit, 50 gram voor naalden 5 tot 6 (is best dik). Ik ga breien met 3 draden en naalden 10. Heb 12 bolletjes en hoop het daarmee te redden. Maak hem voor mn schoonzusje, vind hem zelf ook helemaal fantastisch maar heb er nu echt geen plek voor in huis. Als we straks een nieuw huis hebben gekocht en deze goed lukt maak ik er ook een voor mezelf!

Ik kan trouwens wel al een beetje (simpel) breien. Heb wel eerder sjaals gemaakt enzo, maar ben geen ster breister...



Groetjes, Annelies
Alle reacties Link kopieren
@bloem9: thanks!



@Lizzelot: even een tip. Ik heb met dezelfde wol een lap gebreid, ook met drie draden. Het vervelende was dat die draden telkens door elkaar gingen. Je kunt de bollen het beste afwikkelen en 1 grote bol maken, ik weet zeker dat dat veel prettiger gaat. Ik heb in totaal drie bollen gebruikt, dus gewoon die drie draden breien tot je bollen op zijn. Ik had toen precies genoeg.



@perzikschil: misschien heb je meer vulling nodig? Bij mij heeft 'ie ook wel wat ribbels, maar niet storend. Misschien kun je een foto plaatsen van wat er aan de hand is? Misschien dat iemand hier een gouden tip heeft?
Alle reacties Link kopieren
he leuk zeg! Ik ben gisteren begonnen met breien.

Als ik het helemaal onder de knie heb wil ik ook een poef breien!

Ik ga dit topic in de gaten houden!

Succes met breien allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Jaa! Heb vandaag inkopen gedaan voor de poef. Wilde de paarse wol van de zeeman, maar die hadden ze niet meer. Heb nu ook van zeeman een beetje bruin/beige/creme wol, dus meerdere kleuren die in elkaar overlopen. Denk dat het wel een mooi effect zal hebben. Ga met 3 draden breien op naalden 12 (wat zijn die dik!!) Ben benieuwd hoe het gaat worden.



@ vergeetmijniet: goed idee, de draden tot 1 bol maken eerst, denk dat ik dat ga doen idd!



Wat hebben jullie als vulling voor de poef, en waar hebben jullie dat gekocht? Ik heb namelijk nog geen idee?



Ik heb er zin in!
Alle reacties Link kopieren
Gister begonnen, eerst de 3 bollen op 1 bol gerold (wat een werk hihi) en heb nu een mega grote bol. En wat gaat het breien snel met 3 draden en naalden nr.12! Heb 5 toeren gebreid nu en al best een groot stuk! Vandaag verder breien, benieuwd hoe ver ik kom!
Voor wie niet wil breien: ik zag er gister een bij kwantum
Alle reacties Link kopieren
Ik volg dit topic al een tijdje en krijg steeds meer zin om ook te beginnen aan de poef! Heb naalden nr 10 opgesnord achter uit de kast, maar heb nog geen wol die een beetje in het interieur past. Wil dus straks even naar de Zeeman. Maar hoeveel kost die wol daar?
Alle reacties Link kopieren
Geen drol, ik dacht 1 euro per bol of zo...
Alle reacties Link kopieren
de meeste 1 euro per bol, ik heb nu va de zeeman wol die overloopt in kleur, die is 1,50 per bol..
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt niks!

*springt op de fiets*
Alle reacties Link kopieren
hi lizzelot, gaat snel hè met 3 draden? mijn 3 bollen zijn bijna op! En ik moet ook nog een goede vulling vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zat te denken om op marktplaats te kijken of iemand voor heel weinig een zitzak wegdoet ofzo, en dan die vulling te gebruiken. Of zou kussenvulling beter zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Aangezien ik al meer dan een week ziek thuis zit en me dood verveel dacht ik ook maar eens te gaan breien/haken?



Maar heb net ff snel een rondje stad gemaakt en de breinaald/haaknaald lijkt wel uitgestorven.



Waar hebben jullie je naalden gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Hier zit zo;n fournituren winkeltje, daar verkopen ze veel breinaalden. Of een wolwinkel o.i.d.? Je hebt ook genoeg sites waar je ze kan bestellen..



Nog iemand tips voor de vulling? Heb echt geen idee hoe ik dat moet doen. Heb alles afgezocht maar het enige wat ik kan bedenken zijn bestaande, zo goedkoop mogelijke, kussens kopen en die vulling gebruiken? Maar kom dan alsnog op bijna 20 euro uit, best veel, of niet? Waar hebben jullie de poef mee gevuld? Want mn breiwerk is nu af, maar de vulling vind ik lastiger...
quote:Snowpatrol schreef op 14 januari 2010 @ 19:04:

Hoi dames!



Aangezien ik al meer dan een week ziek thuis zit en me dood verveel dacht ik ook maar eens te gaan breien/haken?



Maar heb net ff snel een rondje stad gemaakt en de breinaald/haaknaald lijkt wel uitgestorven.



Waar hebben jullie je naalden gekocht?zeeman
Alle reacties Link kopieren
Zeeman had dus helemaal niets meer.. Alleen een paar saaie kleuren wol.. :(



Morgen maar eens naar de markt!
Alle reacties Link kopieren
maar zeeman heeft geen naalden in die grootte, alleen rond de 3/4/5 mm dacht ik..

voor wol kan je ook bij wibra kijken, en op de markt natuurlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
@snowpatrol; kijk eens bij www. garnstudio.nl daar verkopen ze naalden, niet zo bar duur en lekker als je ziek bent.... ze worden thuis bezorgd
Alle reacties Link kopieren
www.hobbydoos.nl heeft ze ook.



Ik heb geen plek voor een poef, maar ik volg jullie wel! Toch eens even om me heen vragen of iemand er behoefte aan heeft....
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_53443 wijzigde dit bericht op 16-01-2010 14:27
Reden: dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb 2 haaknaalden (5 en 10) en grove breinaalden (12!) besteld bij Hobbydoos!



Hoe lang duurt dat ongeveer? Weten jullie dat?



Ondertussen blijf ik maar oefenen met regelmatig breien op mn 5 naalden. Iemand nog ideeen wat voor een leuks ik ervan kan maken?



Ik dacht een mini versie van de poef! Hahaha
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk om te zien dat nog meer mensen zijn gaan breien!

Voor de vulling heb ik schuimrubber vlokken gebruikt. Ze verkopen dat in kussenwinkels. Ik ken er een paar in de regio Den Haag dus wie daar adressen van wil, stuur me dan even een pb of mail me via mijn blog www.annemariesbreiblog.blogspot.com

Bestellingen bij hobbydoos.nl gaan vrij snel trouwens!

Succes allemaal en ik ben benieuwd naar de resultaten.
Alle reacties Link kopieren
@ vergeetmijniet: is die vulling duur?



Deze week hebben ze bij Lidl kussens (vulling) 2 stuks voor 3 euro, misschien een tip..?



Ik heb bij kwnatum een zitzak in de aanbieding gekocht, 15 euro was ie, en precies de goede maat. Ik doe gewoon de zitzak met hoes en al in mn breiwerk, want de hoes is de kleur van het breiwerk, en dan trek ik het samen. Moet nog even een paar cm door breien en dan is ie af!
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip voor vulling: Ikea heeft 1 persoonsdekbedden voor 3 euro. De vulling van het dekbed of het dekbed zelf kun je prima als vulling gebruiken! Ook handig voor bakfietskussens:)



Ben benieuwd naar het resultaat van de gebreide poefs, plaatsen jullie foto's?



(Zie net in de beschirjving staan dat zij er ook '2 duves' in doen: 2 dekbedden dus Enne ik ga er ook aan beginnen denk ik, leuk zijn ze zeg!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven