Een pup; wat moet ik weten?

01-10-2015 22:38 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week zondag mogen we onze boomerpup halen. Spannend en superveel zin in! We hebben alles al in huis (denk ik), dat is geen probleem maar: wat kunnen we verwachten vooral de eerste tijd? Hoe is een pup 's nachts? Moet de pup bij ons op de slaapkamer de eerste nachten? Hoe vaak laat je een pup uit? Moet dat ook 's nachts? Wat zijn jullie ervaringen? Wat moet ik écht nog weten? Wil me er graag goed op voorbereiden
Alle reacties Link kopieren
En anders breng ik hem gewoon naar het asiel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jynta1981 schreef op 02 oktober 2015 @ 14:55:

En anders breng ik hem gewoon naar het asiel. Precies! Waar zijn die anders voor?!?!?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jynta1981 schreef op 02 oktober 2015 @ 12:30:





Bench naast bed is dus zo gek nog niet de eerste nachten. Gaan we dien dan en eruit als hij piept.







Dit raad ik af. Ik zou em eerder in de gang zetten (naast je slaapkamer, maar met deur dicht), niet naast bed. Ze krijgen heel snel die afhankelijkheid en je wil geen hond die nooit meer ergens anders kan slapen dan naast jouw bed. Eruit gaan als hij piept zou ik ook niet doen, dit is aandacht voor de hond, dan weet hij 'als ik piep krijg ik aandacht van baasje'. Beter ga je er in het begin gewoon standaard één keer uit in de nacht om te plassen (als hij niet aan het piepen is) en kijkt aan hoe dat gaat. Mocht het vaker nodig zijn (omdat hij smorgens in de bench heeft geplast) dan ga je vaker.



Wat overigens goed werkt om snachts in bench plassen te voorkomen is de bench klein genoeg maken, honden plassen van nature niet graag waar ze slapen. Op die manier zul je er snachts vrij snel niet meer uit hoeven.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik het ook gedaan Friction. Mijn hond slaapt 's nachts nog steeds in een bench. Heerlijk als je op vakantie bent met hond in een hotel of huisje, voelt voor de hond vertrouwd met zijn eigen kussentje en kleedje. Met mijn eerste hond heb ik dit niet gedaan, ik wist toen niet beter maar zie nu hoeveel plezier je hiervan kan hebben.

Ik heb mijn hond ook nooit boven laten slapen. Meteen 's nachts in de bench. Ze piepen een paar keer, maar dat gaat echt over als je ze niet hun zin geeft.
Alle reacties Link kopieren
Jep, die van ons gaat ook nog steeds in de bench zodra wij naar bed gaan. Gaat ie uit zichzelf in ;), ik denk dat dat toch een soort veilig nest is voor snachts, zodat hij onbezorgd kan slapen en niet bang hoeft te zijn dat er iemand bij hem naar binnen kan ;). Hij heeft daar echt zijn rust en reageert dan ook niet op dingen die hij buiten hoort, wat hij overdag nog wel eens wil doen (bv als hij een vogel hoort :P )
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Ook dat kan niet altijd. Veel pups hebben nog geen goed ontwikkeld darmsysteem. Onze hond had de eerste weken vaak nog dunne ontlasting. Arm menke...stel dat ik dat piepen dan had genegeerd. Wij reageerden daar wel op en hebben daar nu ook geen last van. Hij piepte alleen als het echt nodig was en verder niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Friction-90 schreef op 02 oktober 2015 @ 16:26:

Jep, die van ons gaat ook nog steeds in de bench zodra wij naar bed gaan. Gaat ie uit zichzelf in ;), ik denk dat dat toch een soort veilig nest is voor snachts, zodat hij onbezorgd kan slapen en niet bang hoeft te zijn dat er iemand bij hem naar binnen kan ;). Hij heeft daar echt zijn rust en reageert dan ook niet op dingen die hij buiten hoort, wat hij overdag nog wel eens wil doen (bv als hij een vogel hoort :P )

Grappig, mijn hond gaat ook vanzelf de bench in als ik aanstalte maak om naar boven te gaan. Ook als ik boodschappen ga doen rent ze de bench in, ze krijgt dan ook een kleine beloning (zo hebben we het aangeleerd)

Ik heb 's nachts weleens de bench open laten staan, ik vond het niet meer nodig om hem dicht te doen. Maar dat werkte niet, ik hoorde haar trippelen over de plavuizen, erg onrustig. Het is inderdaad hun veilige hokje. Anders moeten ze 's nachts de hele woonkamer bewaken, dat is voor sommige honden een hele klus
Alle reacties Link kopieren
Als je een hond hebt die alleen piept als het echt nodig hebt is dat prima, maar onze hond was over het algemeen vrij pieperig dus dan is het niet handig om daar altijd op te reageren.

En inderdaad wat ik zeg, als het vaker nodig is ga je vaker, gewoon een paar weken standaard een paar keer je wekker zetten. Als je pup vaker dan 3x per nacht diarree heeft lijkt het mij dat er iets anders aan de hand is (bv brokken/vlees wat hij niet goed verdraagt).
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
oké ik zal het even met vriend bespreken want die wilde wel graag de bench naast het bed. Op de gang gaat niet want dan worden de kinderen wakker van het gepiep vrees ik. gewoon beneden en dan wekker zetten lijkt me dan ook nog een optie.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou echt veel foto's en video's maken!

Zo leuk om dan terug te zien!



Trouwens wij hebben de bench en pup altijd beneden gelaten, nooit boven of in de gang gehad.

Na 2 dagen piepen en janken was het over met onze pup.



Ikzelf vond de eerste maand echt het zwaarst. Maar niets weegt daar nu tegenop.

Is echt ons gezinslid en kunnen niet meer zonder hem.



De mijne gaat ook trouwens om de 2,5 maand naar de trimmer, leuk dat lange haar maar die drollen die aan die kont blijven hangen is vreslijk



Haha maar voor de rest zijn boomertjes zo leuk!

Heel veel plezier en succes met jullie pup, en vergeet die foto's en video' s niet te maken
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen vinden een bench zielig. Maar het is inderdaad veilig voor ze. Die van ons gaat na de laatste wandelronde ook vanzelf er in. Ook als we weggaan. Hoeven dat alleen maar te zeggen 'wij (of ik als man werken is) gaan even weg'

En dan gaat hij ook vanzelf erin. Ze leren zo snel. Veel woorden en zinnen herkennen ze als je het vaak herhaalt. Honden zijn best slim.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rose-87 schreef op 02 oktober 2015 @ 17:30:

Veel mensen vinden een bench zielig. Maar het is inderdaad veilig voor ze. Die van ons gaat na de laatste wandelronde ook vanzelf er in. Ook als we weggaan. Hoeven dat alleen maar te zeggen 'wij (of ik als man werken is) gaan even weg'

En dan gaat hij ook vanzelf erin. Ze leren zo snel. Veel woorden en zinnen herkennen ze als je het vaak herhaalt. Honden zijn best slim.Ze luisteren ook af. Als ik een verhaal aan mijn man vertel waar het woord koekje in voorkomt dan krijg je het pavlov effect.
Alle reacties Link kopieren
Echt beter van niet de bench in de slaapkamer. Van de mensen die ik ken die begonnen met een hond in de slaapkamer, die zijn er nooit meer vanaf gekomen.

Het houdt je ook uit je slaap. Als we de hond in een hotel hebben dan worden we 's nachts wakker als de hond zich omdraait met een hoop gezucht of uitschud.
quote:Jynta1981 schreef op 02 oktober 2015 @ 12:30:

Oke, sorrie voor de late reactie, maar was weg vanmorgen.



Bench naast bed is dus zo gek nog niet de eerste nachten. Gaan we dien dan en eruit als hij piept.



Monti en de rest van de gezellige negatieve reacties: we hebben ons goed ingelezen hoor, maar wil graag de ervaringen en tips van mensen die ook een pup hebben gehad. Die kunnen heel waardevol zijn, zoals de tips van fruitella. Het is geen opwelling, we hebben ook 2 kinderen groot gekregen, de de hond zal ook heus lukken. We weten al veel, ook dat een pup niet alleen thuis kan blijven (duh) en dat het veel werk is. Wat een aannames allemaal zeg.



Puppie cursus gaat manlief doen met de pup, daar hebben we al naar gekeken.



chick, leuk ook een boomer. Goede tip, ze zijn maar zo kort klein he?



Als je je had ingelezen had je deze vragen niet gesteld.

En de 'we hebben ook 2 kinderen groot gebracht dus een hond zal ook wel lukken' is een bekende



Desalniettemin wens ik jullie veel plezier met de pup en hoop dat het voor pup een fijn en blijvend thuis wordt!
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 02 oktober 2015 @ 18:56:

Echt beter van niet de bench in de slaapkamer. Van de mensen die ik ken die begonnen met een hond in de slaapkamer, die zijn er nooit meer vanaf gekomen.

Het houdt je ook uit je slaap. Als we de hond in een hotel hebben dan worden we 's nachts wakker als de hond zich omdraait met een hoop gezucht of uitschud.Ach, dat went. Mijn hond, die snurkt als een oude vent met een ernstige vorm van slaap apneu, zoekt in een hotelkamer een plekje in een donker hoekje of onderin een kast indien mogelijk, de deur van de kast blijft natuurlijk open. Als het erg warm is gaat ze in de badkamer liggen, net als thuis.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Monti ik snap je probleem niet zo. Vanwaar het wantrouwen? En sinds wanneer is een hond moeilijker dan een kind? ik wilde me eigenlijk niet meer laten verleiden om op negatieve reacties te reageren, maar vraag me dan vooral af waarom? Ben je van jezelf zo zuur of heeft iemand je vreselijk gekrenkt?
Alle reacties Link kopieren
en we zitten hier nu nog in tweestrijd, ik wil hond beneden in bench, vriend boven.

Chick, jullie gingen dan wel met hem uit s nachts?

trimmer moeten we nog even zoeken, maar wist ik idd.



Winkelfanaat: om het afluisteren!
Alle reacties Link kopieren
Zou de hond beneden in de bench doen, wij hadden die keuze al vrij snel gemaakt.

Slaapkamer is van ons, de kamer en bench van de hond.

Onze is net 1 jaar en gaat vanzelf in z'n bench. Als we weg gaan of gaan slapen dat weet hij gewoon.

Ja wij gingen om de beurt uit bed, elk uur.

Gelukkig hadden we allebei 2 weken vakantie, want als ik had moeten werken dan kon je mij opvegen.

Kan zo slecht tegen wakker worden s'nachts, maar had ik voor m'n pup wel over



Trimmer zoeken in de buurt is fijn, die van mij vind het nooit erg om naar de trimmer te gaan en gedraagt zich als een voorbeeldig hondje...maar thuis soms, wil ik hem wel eens achter het behang plakken
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
elk uur? en dan alleen kijken hoe het ging of echt het beest uitlaten??
Alle reacties Link kopieren
Chick28, werkelijk? Elk uur uit bed? OMG, dan was ik nooit aan een hond begonnen
Alle reacties Link kopieren
TO, als tussen oplossing zou je de bench én je man beneden kunnen zetten.

Gaat ie lekker beneden naast de bench liggen, kan de pup de hele nacht aan zijn hoofd zeuren piepen.
Alle reacties Link kopieren
Het is lastig te zeggen wat je precies kan verwachten.

Toen ik mijn hond kreeg had iedereen ee andere mening. Snachts dit, janken dit, kapot maken van spullen. Nu mag ik in mijn handjes knijpen want hij heect snachts nooit gejankt, nooit iets kapot gemaakt en was snel zindelijk. Hij kon ook heel goed alleen zijn en heeft nooit in een bench gezeten. Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet voor een bench ben. Tips: Leg een krant neer in de hal zodat hij/zij leert daar behoefte te doen, (wanneer er een ongelukje gebeurd) en niet in het hele huis.

Ga op gezette tijden naar buiten, zodat ie na een poosje weet wat daar de bedoeling van is. Qua alleen laten: ga eerst boven of op andere kamer iets doen een paar minuten en kijk luister hoe de pup reageert. Alles hangt ook af van hoeveel geduld je zelf hebt.

Succes en veel plezier vooral. Geniet ervan
Alle reacties Link kopieren
Heb ik voorgesteld, wil ie gekgenoeg niet
Alle reacties Link kopieren
Elk uur is onzin. Als je hem/haar uitlaat vóór je naar bed gaat, ik neem aan dat dat niet al om 22.00 is, en dan 's ochtends vroeg, even snel iets aantrekken vóór je onder de douche stapt of gaat ontbijten, kan dat best, tenzij je pup net zes weken oud is, dat is veel te vroeg om bij de moeder weg te gaan.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Beetje overdreven lijkt me snachts elk uur eruit gaan...dan went de hond daaraan en denkt dat ie altijd snachts elk uur naar buiten mag en gaat. Lijkt me niet handig.

Nooit gedaan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven