Een wijn hoort erbij ...

29-06-2013 21:13 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
En ik lust dus helemaal geen alcohol. Ik heb in het verleden alles wel een keer geprobeerd maar ik krijg van alles kokhalsneigingen.

Dus ik laat het lekker staan. Ik heb liever wat fris of gewoon een glas water.



Toch krijg ik het vaak te horen:

- Joh, doe eens gezellig ...

- Ben je zwanger ofzo?

- Je moet het leren drinken

- Je moet wel een beetje meedoen

- Hier hoor je een wijntje bij te drinken (bij een chique diner) ...



Vandaag had ik een etentje bij een vriendin die zich beledigd voelde toen ik i.p.v. wijn om een glaasje fris bij het eten vroeg. Ze vond dat dit niet hoorde en een gebrek aan mijn opvoeding dat ik nooit wijn heb leren drinken. De wijn complimenteerde haar eten ...



Mensen, die ik ken, lijken er geen begrip voor te hebben dat ik geen wijn of alcohol hoef.



Ik ben benieuwd hoe jullie het zien. Is het beledigend dat ik bij het eten geen wijn drink? En om een glaasje fris vraag? Water mag kennelijk weer wel?
Alle reacties Link kopieren
Je moet drinken wat je lekker vind.



Wijn leren drinken en olijven leren eten vind ik altijd zo'n onzin.

Als je iets niet lekker vind dan vind je dat niet lekker, jij bent toch ook niet beledigd als iemand geen gefrituurde cavia wil?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Ik dronk tot mijn 28e nooit wijn, tot ik in een schoonfamilie terecht kwam die het inschonk voor het eten, een mooi wijntje bij het eten en een wijntje na afloop.



En verrek, elke keer lief nippen en discreet weer neerzetten en opeens begon ik de smaak zowaar te waarderen. Bier lust ik nog altijd niet, ook geen rose-bier. Champagne en bubbels ben ik ook niet blij mee. Maar een goede rode wijn? Jummie tegenwoordig!
Alle reacties Link kopieren
Wij drinker ook graag wijn maar ik heb ook paar vriendinnen die drinken liever thee of sinas, ik heb er totaal geen moeite mee.

Snap ook de opmerkingen nooit zo goed, dat moet iedereen voor zich zelf weten?



Mijn man kan dan ook drammen vind ik... Pfff, joh laat toch, wat maakt het uit!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 35 jaar. In het verleden wel eens geprobeerd en genipt maar ik heb een enorm weerstand, ik ga automatisch kokhalzen, ook als ik slechts nip. Da's ook niet fraai bij het eten.
Alle reacties Link kopieren
Maar het is geen probleem wanneer er een Bob wordt gezocht natuurlijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik drink nooit alcohol, heb er nog nooit een opmerking of afkeurende blik over gehad!
Wat een onzin! Heb me van de week nog verbaast dat er bij een programma als "de tv makelaar" zo ontzettend veel gedronken werd, werkelijk alles werd gevierd met een glas drank.

Ik vind het niet nodig om alcohol te drinken, en dat word hier gelukkig gewoon geaccepteerd.



hoe reageren ze trouwens op iemand die de bob is?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen moet dat lekker zelf weten. Ik zou daar ook nooit iets van zeggen. Maar als ik heel eerlijk ben, vind ik het wel gezellig als vriendinnen ook een wijntje drinken, al drink zelf niet vaak en niet veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 29 juni 2013 @ 21:18:

Maar het is geen probleem wanneer er een Bob wordt gezocht natuurlijk. Inderdaad, en voor de pot was (ik ga niet zoveel meer op stap) ik ook een goede investeerder want ik haalde het bedrag er nooit uit met mijn 2 a 3 glaasje fris
Bizar dat jij daar kennelijk op aangesproken wordt. Als mensen vervelend worden, zijn ze zo stil als jij zegt "ik mag niet drinken van de AA",
Ik vind het best erg dat je vrienden jou aanzetten tot het gebruik van harddrugs, terwijl je dat zelf duidelijk niet wilt.

Ik ken meerder geheel onthouders en ik heb zelf ook wel eens geen zin. Onzin dat het erbij zou horen. Weetje, als je in Frankrijk komt ben je ook een cultuurbarbaar als je vegetarier bent, slaat ook nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er (natuurlijk) geen problemen mee als iemand niet wil drinken. Raar dat mensen daar moeilijk over doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook al jaren over de vloer bij mijn schoonouders maar steevast word ik elke keer weer gevraagd of ik een wijntje wil, en vervolgens waarom niet. Verder zijn het hele lieve mensen.
^ Harddrugs?

Wat ontzettend achterlijk dat ze beledigd was omdat je om een glaasje fris vroeg. Wijn kan idd het eten complimenteren maar dan moet je het wel lekker vinden anders voegt het toch totaal niets toe. En wat heeft een glas wijn nou met gezelligheid te maken. Staat een glas cola niet gezellig te wezen op een tafel ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:lucky_birdie schreef op 29 juni 2013 @ 21:19:

Wat een onzin! Heb me van de week nog verbaast dat er bij een programma als "de tv makelaar" zo ontzettend veel gedronken werd, werkelijk alles werd gevierd met een glas drank.En iedereen die zeg maar rookt? Heb je daar nou hetzelfde gevoel bij?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 29 juni 2013 @ 21:31:

[...]



En iedereen die zeg maar rookt? Heb je daar nou hetzelfde gevoel bij?



Ik heb het niet gezien maar dan denk ik vooral: hmmmm, ik wil ook weer 's! vermoed ik .



Gelukkig verder nooit meer zin in die stinkstokken maar zo op tv triggert het wel, meer dan in het echt. Maf eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me eerder af hoe je vriendin dan wel is en hoe goed ze jou kent? Ik drink geen alcohol en mijn vrienden lijken dat eerder grappig te vinden. Op feestjes zorgen ze dan voor een bak bier voor iedereen en een fles kinderchampagne voor mij enzo

Of als er op een feestje toch enkel bier is "oh nee, nu is er niets voor jou! Ehmm..wacht even!" Best schattig soms

Het hoort bij mij en zij lijken dat ook zo te zien.



Al blijven sommigen (kennissen e.d.) het inderdaad wel proberen, en dat is wat minder. Op den duur ben ik er echt klaar mee om steeds te gaan uitleggen waarom ik niet drink (ik lust geen alcohol).
Ik lust geen wijn. Heeft niks met mijn opvoeding te maken. Mijn (schoon)familie lust er wel pap van.

Ik drink wel andere alcoholische dranken. Als ik een keer niet drink en iemand dringt er op aan, dan verdenk ik die persoon van alcoholisme. Net als dat je geen stukje taart wil, of een koekje. Dat jij niet zonder kan, is jammer voor jou, denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink ook vrijwel geen alcohol en heb daar werkelijk nog nooit problemen mee gehad. Wel zeg ik het als ik nieuwe mensen leer kennen, om vragen over zwangerschappen etc. te vermijden. Ik vind het zelf wel eens jammer, want ik kan me best voorstellen dat je van een wijntje kan genieten. Ik ben inmiddels heel voorzichtig met witte wijnen begonnen, maar rode wijnen krijg ik nog steeds niet weg. Mijn vriend zegt altijd dat ik een fijnproever ben en dus een bepaalde smaak in de wijn zo goed proef dat ik het niet lekker vind.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ja ik snap het ook niet helemaal dat iemand frisdrank bij z'n eten wilt, voor mij beetje het zelfde als tijdens het eten af en toe aan een lolly sabbelen.



Maar goed als vriendinnen bij mij cola willen bij het eten krijgen ze dat, denk ik alleen maar nou mooi heb ik meer lekkere wijn :D
quote:Ikje86 schreef op 29 juni 2013 @ 21:50:

Ja ik snap het ook niet helemaal dat iemand frisdrank bij z'n eten wilt, voor mij beetje het zelfde als tijdens het eten af en toe aan een lolly sabbelen.



Maar goed als vriendinnen bij mij cola willen bij het eten krijgen ze dat, denk ik alleen maar nou mooi heb ik meer lekkere wijn :DMaar vind je dan de frisdrank raar? of vind je het raar dat ze geen drank drinken? m.a. zou je water minder raar vinden?
quote:en_tjej schreef op 29 juni 2013 @ 21:31:

^ Harddrugs?

Wat ontzettend achterlijk dat ze beledigd was omdat je om een glaasje fris vroeg. Wijn kan idd het eten complimenteren maar dan moet je het wel lekker vinden anders voegt het toch totaal niets toe. En wat heeft een glas wijn nou met gezelligheid te maken. Staat een glas cola niet gezellig te wezen op een tafel ofzo?



Ja ik hou van chargeren

Maar alcohol kan wel degelijk dezelfde effecten hebben als een harddrug

http://www.alcoholinfo.nl ... t=qena.antwoord&vraag=121

http://www.jellinek.nl/vr ... is-alcohol-geen-harddrug/

Het is al belachelijk goed geaccepteerd in onze maatschappij. Als je hier een topic opent over de leuke kanten van harddrugs wordt je gekielhaald, maar alcohol drinkt iedereen. En ja, dat mensen dan ook nog gaan suggereren dat het raar is als je het niet gebruikt, dat vind ik gewoon heel raar. Niet drinken (alcohol) is veel beter en gezonder dan wel drinken.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon raar dat het not-done is om geen alcohol te drinken. Maar zo is het wel.



Ik heb ook een jonger broertje die geen alcohol lust en in inmiddels heeft hij zich zelf aangeleerd om bij heel belangrijke zakenrelaties wel wat te nemen. Omdat dat echt netter staat. Maar eigenlijk liever niet dus.



Toch vreemd. En je wordt ook altijd vreemd aangekeken.





Nou ja, laten we maar denken, in de jaren zestig was het vreemd als je niet rookte. Dat is in ieder geval voorbij.


Vandaag had ik een etentje bij een vriendin die zich beledigd voelde toen ik i.p.v. wijn om een glaasje fris bij het eten vroeg. Ze vond dat dit niet hoorde en een gebrek aan mijn opvoeding dat ik nooit wijn heb leren drinken. De wijn complimenteerde haar eten ...





Ik zou me serieus afvragen of ik wel zo blij zou zijn met zo'n vriendschap. Jij drinkt geen alcohol, nou, prima toch? Ik geniet enorm van een glas goede wijn, (ok, vooruit, vier glazen goede wijn), maar heb ook twee vriendinnen die helemaal geen alcohol drinken. En met hen heb ik het net zo leuk en gezellig en ze zijn zeker minstens zo goed opgevoed als de wel wijndrinkende vriendinnen. Ik zou het niet in mijn hoofd halen ze alcohol op te dringen of aan te moedigen vooral wel wijn te drinken. Ik zorg dat ik voor hen behaleve Cola ook andere lekkere alcoholvrije drankjes in huis heb als ze komen eten. Ame is trouwens een aanrader, als je liever gene Cola of sinas ofzo drinkt bij het eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven