Eerst vloer ( keramisch parket) of eerst muren

15-01-2017 20:16 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons nieuwbouwhuis wordt bijna opgeleverd en alvast aan het puzzelen op welke volgorde we alles gaan doen.



Mijn idee was om met de muren te beginnen. We laten renovlies aanbrengen en zij spuiten de muren ook meteen met latex.

Beneden krijgen we keramisch parket.

Omdat de dekvloer anhydriet is moet deze eerst worden geschuurd.



Nu gaf de tegelzetter aan dat hii aanraad om eerst de vloer te doen. We krijgen grote tegels ( 26x160) en de kans op beschadigingen op de muren tijdens het leggen is redelijk groot?!

( blijkbaar stoten ze snel tegen de muren????)



Als we de vloer eerst doen moeten we deze natuurlijk goed afdekken als het renovlies aangebracht wordt. Best een gedoe ( en kosten)

Het renovlies bedrijf zal waarschijnlijk adviseren dat we eerst de muren moeten doen.



Wat is jullie ervaring?

Toch eerst de muren?
Alle reacties Link kopieren
Een familielid werkt met grote tegels en ik heb dat nog nooit gehoord.. . Grote tegels doen ze altijd met 2 of meer omdat het anders lastig zetten is. Moeilijk om precies te werken en onhandig etc. Ik zou de vloerenman even precies navragen wat er dan mis zou kunnen gaan met je muren en waarom dan. Want dit klinkt wat vaag?
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt dat je eerst de muren doet en dan als laatste je vloer...Je werkt je muur wrs nog af met plinten o.i.d. tegen het beschadigen van je muur tijdens het stofzuigen e.d.

Misschien maar s even navragen aan de vloeren man inderdaad.
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Mijn logisch gevoel zegt: van boven naar beneden werken!
Alle reacties Link kopieren
Bij elk huis wat ik tot nu toe heb gehad, hebben we altijd eerst de muur gedaan en dan de vloer. Dan maakt het niet uit hoe vies de vloer wordt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Belle73 schreef op 15 januari 2017 @ 20:51:

Bij elk huis wat ik tot nu toe heb gehad, hebben we altijd eerst de muur gedaan en dan de vloer. Dan maakt het niet uit hoe vies de vloer wordt.Wij zijn dat ook zo van plan. Alleen hebben we vloerverwarming dus weet niet of dat dan kan.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook vloerverwarming maar dat lijkt mij niet zo veel uitmaken?
Alle reacties Link kopieren
Of ligt de vloerverwarming er al en ligt die dan open omdat vloer open ligt?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook aanraden eerst de muren.

Wij hebben afgelopen najaar ons nieuwbouwhuis opgeleverd gekregen. Wij wilden de muren niet door de aannemer laten doen (duur!), maar de keuken en de vloer werden wel door de aannemer gedaan.

Dus bij ons was het: 1) vloer leggen, 2) keuken erop zetten en 3) oplevering en na de oplevering hebben wij zelf iemand er doorheen gehad om alles te spackspuiten.



En ik heb nog nooit ergens zo'n spijt van gehad als van die volgorde! Hoe goed de vloer ook was afgedekt, er waren nog steeds stukken waar behoorlijk spackwerk op de tegels was gekomen. En niet alleen op de tegels, maar ook op de (goed ingepakte) keuken hadden toch spetters hun weg door het plastic gevonden.

Bovendien was door de aannemer voor de oplevering ook al het houtwerk (kozijnen, deuren, trap etc) al geschilderd en ook daar hebben we met veel moeite het spackwerk af mogen poetsen, ondanks goed inpakken en afplakken (nog afgezien van enkele andere beschadigingen op de trap door lomp met gereedschap, grote werkschoenen en grote slangen naar boven gaan)



Dus. Ik weet niet of jullie geplande muurbewerking in de buurt komt qua 'smerigheid' van spacken, maar ik doe het nooit meer in deze volgorde. Meest stressvolle momenten van de hele verbouwing. Lompe spackers die weinig voorzichtig mijn gloedjenieuwe huis doorbanjeren en die we nog moeten vertellen ook om voorzichtig te zijn omdat ze gewend zijn om te werken in 'kale' huizen waar ze niet voorzichtig hoeven te zijn. Krijg er nog het zweet van op de rug als ik eraan terug denk.
Misschien heeft de vloerenlegger geen zin om eventuele beschadigingen aan de muur te herstellen?

Daar zou ik wel afspraken over maken. Dat hij niet kan zeggen dat je zijn advies niet hebt oogevolgd en dus zelf maar de eventuele schade moet oplossen.



ik vind het ook logisch om eerst de muren te doen.
Ik zou elders een offerte opvragen en kijken welke volgorde zij aanhouden.
Eerst muren. Als je dan wat knoeit op de vloer maakt dat toch niet uit
Alle reacties Link kopieren
Laatst een plafond laten spuiten: het zat echt overal.....

Maar wij werken van boven naar beneden dus gaf niks.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het met die dekvloer die geschuurd moet worden. Geeft dat heel veel stof? Dan kan ik wel begrijpen dat ze de muren later gedaan willen hebben. En de plinten?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wij werken ook altijd van boven naar beneden.
Altijd eerst de vloer.

Vloer kun je keurig afdekken.

Hij heeft gelijk.

Veel succes
Stucloper erover heen.

Naden dicht plakken.

Kan niets meer mee gebeuren, echt hoor vanuit de bouw werken ze altijd zo.
Alle reacties Link kopieren
Toch lastig hoor....verschillende meningen.



Tegelzetter vind eerst muren slecht plan.



Bedrijf dat muren doet vind het zeer slecht plan om vloer eerst te doen...



Afdekken van vloer kost ook weer extra moet speciaal ademend zijn omdat tegels dan pas gelegd zijn.

Zitten we zo aan 90,00 extra.



Wat dat betreft neigen we toch naar eerst schuren van vloer. Daarna muren en dan tegels..
Alle reacties Link kopieren
[quote]jua schreef op 16 januari 2017 @ 13:35:

Toch lastig hoor....verschillende meningen.



Tegelzetter vind eerst muren slecht plan.



Bedrijf dat muren doet vind het zeer slecht plan om vloer eerst te doen...



Afdekken van vloer kost ook weer extra moet speciaal ademend zijn omdat tegels dan pas gelegd zijn.

Zitten we zo aan 90,00 extra.



Wat dat betreft neigen we toch naar eerst schuren van vloer. Daarna muren en dan tegels..[/quote]



Dat is de juiste volgorde....
aan het typen......
Je kunt ook op internet vragen stellen bij de diverse stucadoors en tegelzetters.

Kijken wie de meest reeele antwoorden geeft.



Lastig. Veel succes
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gehoord dat het renovlies bedrijf vrik vol zit en pas 2 weken later dan gewenst kan Daarmee is de keuze al gemaakt.

We moeten nu wel eerst de vloer doen om nog met de planning uit te komen..



Goed afdekken maar.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt een drama, dat verzeker ik je. Zorg dat je direct alle afdek rommel van je vloer haalt zodra ze klaar zijn. Dan kan je met natte doeken wellicht nog bijsturen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 18 januari 2017 @ 17:52:

Het wordt een drama, dat verzeker ik je. Zorg dat je direct alle afdek rommel van je vloer haalt zodra ze klaar zijn. Dan kan je met natte doeken wellicht nog bijsturen.



Hoezo drama?

Was dat bij jullie zo?

Goed afgedekt kan ee toch niks op de vloer komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven