eh... klacht van buren slaat nergens op imo

10-06-2014 18:25 378 berichten
Oke, buren aan de deur gehad. Ze ervaren ernstige overlast vanuit onze tuin. Van de vogels. Voor de duidelijkheid, het gaat hier om "wilde" vogels (musjes en weet ik wat, ben er niet zo in thuis maar van die tie-tie-tuuuuu gevallen) die gewoon in onze tuin bivakkeren. Zelf hebben wij geen buitendieren. Onze tuin is ook niet bosrijk, hoofdzakelijk betegeld met 3 kleine bloemborders en 2 kleine boompjes. Hierin zitten voornamelijk de vogeltjes.



Wat moet ik hier nu mee? De bomen zijn echt niet groot en staan ruim binnen de erfafscheiding. Van de bomen opzich heeft zij ook geen last maar louter van de vogels. Ik voel er weinig voor om maatregelen te treffen om vogels uit de bomen te weren eerlijk gezegd, dat is toch een stukje natuur? En zoveel zijn het er nou ook niet.



Buren eisen echter dat wij maatregelen nemen binnen een week anders wil ze een klacht indienen bij de woningbouw en aangifte doen van onrechtmatige hinder of zoiets. Ik verstond het niet helemaal goed.



Mijn reactie bestond hoofdzakelijk uit dom kijken.



Wat moet ik hier nu mee?
Alle reacties Link kopieren


Laat ze lekker een klacht indienen.
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 17:31
0.00% gewijzigd




Wat voor maatregelen moeten jullie nemen dan volgens de buren?
Alle reacties Link kopieren
"laat ze lekker een klacht indienen"



+1
Dus de buren komen klagen om de mussen in de tuin?



Raad ze een flat op 12 hoog aan.
Alle reacties Link kopieren
Ha ha hilarisch! Rare mensen op de wereld. Ik zou er helemaal niks mee doen.

Heb je de buren gevraagd hoe zij denken dat jij er iets aan kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Buren eisen dat jij wilde vogeltjes uit jullie tuin houdt? Woehaha..onrechtmatige hinder? Die hebben tijd teveel, kan niet anders. Ik zou me er niets van aantrekken.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Inderdaad rustig hun gang laten gaan met klagen. Wat een mafketels
Alle reacties Link kopieren
Niets!



Ik zou ze gewoon een klacht laten indienen bij de woningbouw, ik denk dat ze daar in een deuk liggen van het lachen.



Kom op zeg, klagen over de vogeltjes die in de bomen zitten, sporen die mensen wel. Laten ze fijn naar een grote stad verhuizen; ik weet nog wel een leuke wijk hier in Amsterdam. Weinig groen, veel vies beton en betegelde tuintjes; geen vogeltje te zien
It's hip(ster) to be square!
Ze moeten een klacht indienen tegen de wilde vogels!
Ik zou ook stomverbaasd zijn en dom kijken als iemand daarover kwam klagen. Ik zou niets doen en afwachten, als ze de woningbouw bellen dan komen die wellicht kijken, maar het klinkt niet alsof ze je iets kunnen verwijten.




Jemig. Die natuur ook.....



Ellende.



Asfalteren die tuin.
Dan moet ze maar in een flat gaan wonen op 7 hoog omringd door tig andere flats.
Volgende keer reageren met: fijn dat u er mee komt buurvrouw, ik ben ze ook helemaal zat, die klerebeesten! Kunnen we gezamenlijk een klacht indienen bij de woningbouw?
Alle reacties Link kopieren
Hoe durven die mussen ook, het is een schande
Ik zou lekker dom blijven kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrssippie schreef op 10 juni 2014 @ 18:25:

Mijn reactie bestond hoofdzakelijk uit dom kijken.







Die kutkoolmezen ook
Zij had het over een fijn visnet over de boompjes heen. Dan zouden de vogeltjes volgens haar niet meer op de takken kunnen zitten. Maar dat is toch belachelijk? Als het al werkt. Het zijn aparte mensen, inderdaad tijd teveel voor zover ik kan inschatten. Zitten steevast op de stoel voor het raam naar buiten te loeren. Gek genoeg zitten ze eigenlijk nooit buiten en het lijkt mij stug dat ze er voor in huis last van kunnen hebben. Had ik moeten zeggen maar ik was te flabbergasted om normaal te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin van de buren, wilde vogeltjes zitten nou eenmaal in tuinen, juist leuk toch. Wat willen ze dan, dat je je tuin omtovert in een stenen vlakte. De woningbouwvereniging zal hier ook echt niets aan doen hoor. Zolang je je aan de regels houd voor bomen, schuttingen e.d. is het goed. Laat ze verhuizen naar een flat van 20 hoog of zo.
Oh wauw. Hoe kun je daar nu overlast van hebben ook. Dan kun je écht niets hebben.
Alle reacties Link kopieren
Alhoewel, er zijn wel meer van die halve garen.



Ik herinner me ineens een aflevering van de "Rijdende Rechter' waarin een kerel zijn buren ging aanklagen omdat de blaadjes van hun bomen tijdens de herfst in zijn tuin waaide



Die kerel was net met pensioen gegaan, toen 'ie nog werkte zeurde hij daar nooit over!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Ze staan absoluut niet sterk als ze deze klacht in gaan dienen, want jullie doen niks onrechtmatigs dus je zou dit gewoon af kunnen wachten. Ellende is dan wel dat de verhouding tussen jullie behoorlijk verstoord kan raken.



Misschien is het verstandig om nog een keer met ze te gaan praten eventueel met iemand die wil bemiddelen als jullie er niet uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 10 juni 2014 @ 18:26:



Laat ze lekker een klacht indienen.Ik zou het nummer van het Juristenloket geven, hebben die ook een leuke dag
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Dit is net zoiets idioots als wat ik vorige week las in een krant. Een schaapherder kreeg een bekeuring omdat hij zijn honden niet wilde aanlijnen, het waren van die BOA's, (bijzondere opsporings ambtenaren), in Rotterdam worden ze de "de laaggeletterden" genoemd, ik denk dat jouw buren onder diezelfde noemer vallen. Laat ze lekker klagen bij de VvE of de verhuurder, dan hebben ze daar teminste ook een hartstikke leuke dag. die mensen maken zich onsterfelijk belachelijk.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven