eh... klacht van buren slaat nergens op imo

10-06-2014 18:25 378 berichten
Oke, buren aan de deur gehad. Ze ervaren ernstige overlast vanuit onze tuin. Van de vogels. Voor de duidelijkheid, het gaat hier om "wilde" vogels (musjes en weet ik wat, ben er niet zo in thuis maar van die tie-tie-tuuuuu gevallen) die gewoon in onze tuin bivakkeren. Zelf hebben wij geen buitendieren. Onze tuin is ook niet bosrijk, hoofdzakelijk betegeld met 3 kleine bloemborders en 2 kleine boompjes. Hierin zitten voornamelijk de vogeltjes.



Wat moet ik hier nu mee? De bomen zijn echt niet groot en staan ruim binnen de erfafscheiding. Van de bomen opzich heeft zij ook geen last maar louter van de vogels. Ik voel er weinig voor om maatregelen te treffen om vogels uit de bomen te weren eerlijk gezegd, dat is toch een stukje natuur? En zoveel zijn het er nou ook niet.



Buren eisen echter dat wij maatregelen nemen binnen een week anders wil ze een klacht indienen bij de woningbouw en aangifte doen van onrechtmatige hinder of zoiets. Ik verstond het niet helemaal goed.



Mijn reactie bestond hoofdzakelijk uit dom kijken.



Wat moet ik hier nu mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:toedeledokie schreef op 10 juni 2014 @ 22:15:

[...]





Of heel hard de vogeltjesdans aanzetten en uitvoeren.



Deze is ook leuk, vooral het einde;



vooral het geluid hard zetten
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zal me dan maar bekend maken Mrssippie, ik woon aan de andere kant van jullie. Ik ervaar ook een gruwelijke hinder van jullie. Als het regent dan klettert het water keihard op de tegels in jullie tuin. Asociaal! Ik stel voor dat jullie gras nemen of desnoods tegels die niet zoveel geluid geven. Zoniet dan beraad ik me op volgende stappen.





Beste aanpak voor dit soort types: weinig aandacht aan schenken, ze vinden wel weer iets nieuws om zich over op te winden.
Zucht, ik kan helemaal niet slapen. Man en ik hadden het over welke vogel het is die dat tie tie tuuu, tie tie tuuu geluid maakt. Hij is vrolijk gaan snurken maar ik "moet" nu weten om welke vogel het gaat. grrr!



Ik lig trouwens helemaal in een deuk om al jullie foto's en filmpjes! Echt enorm bedankt daarvoor
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 juni 2014 @ 02:01:

[...]





Deze is ook leuk, vooral het einde;



vooral het geluid hard zettenIk klink ongeveer net zo wanneer ik zing, hahaha, ik kan altijd nog met mn banjo in de tuin gaan staan dus.
:
.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrssippie schreef op 11 juni 2014 @ 02:13:

[...]





Ik klink ongeveer net zo wanneer ik zing, hahaha, ik kan altijd nog met mn banjo in de tuin gaan staan dus.



Uhmmm , horen ze jou soms s`ochtends onder de douche zingen?



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mijn buren voeren swinters vogels. Dmv brood op hun schuurtje gooien. Gelukkig werd daar alles eronder gescheten en niet hier. En waren ze er weer snel van genezen. Ik vind t raar om vogels aan te halen. En voeren. Winters zijn zacht hier het is niet nodig. Maar dat is bij jullie niet t geval begrijp ik. En komen de vogels vanzelf. Ik zou t niet willen al die poep overal. Maar Zou er niet voor klagen bij buren om te zeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrssippie schreef op 10 juni 2014 @ 18:55:

Maar buiten alle grappigheid..... Ik zit er maar mooi mee. Ook al kunnen ze juridisch niets, ik heb weinig trek in gezeik en gezeur de hele zomer.



Ja, inderdaad vervelend.

Je krijgt toch de neiging om de hele tijd ssssttt! te roepen tegen elke uitsloverige gevleugelde die in je boompje neerstrijkt.

Laten we maar hopen dat het lik op stuk beleid van je vriend afdoende blijkt.

Ik zou het ook vervelend vinden. (het gezeur, niet de vogels)
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Een vogelverschrikker neerzetten? Geheel in WK stijl?!



Wat een belachelijke klacht. Ik zou het juist heel fijn vinden, heerlijk de vogeltjes die fluiten.

Denken de buren dat het jullie vogels zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jullie was dit topic uitprinten en aan je buurtjes geven!
quote:mrssippie schreef op 11 juni 2014 @ 02:12:

Zucht, ik kan helemaal niet slapen. Man en ik hadden het over welke vogel het is die dat tie tie tuuu, tie tie tuuu geluid maakt. Hij is vrolijk gaan snurken maar ik "moet" nu weten om welke vogel het gaat. grrr!



Ik lig trouwens helemaal in een deuk om al jullie foto's en filmpjes! Echt enorm bedankt daarvoor Hopelijk heb je geen slapeloze nacht gehad Aan je beschrijving van het geluid te oordelen is het waarschijnlijk een mees. Je staat verbaasd hoeveel geluid er uit zo'n klein beestje kan komen!
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 11 juni 2014 @ 08:53:

[...]





Hopelijk heb je geen slapeloze nacht gehad Aan je beschrijving van het geluid te oordelen is het waarschijnlijk een mees. Je staat verbaasd hoeveel geluid er uit zo'n klein beestje kan komen!Ik denk ook dat het een mees is. In de boom voor mijn slaapkamerraam woont er ook een. Smerige seksistische rotbeesten zijn het. Dag in dag uit roepen ze vrouwen na: "Tietuh, tietuh!" Schandalig.
Alle reacties Link kopieren
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 10 juni 2014 @ 18:40:

Geloof dat dit het meest belachelijke is wat ik ooit gehoord heb, qua klachten dan. Het vrolijke gekwetter van vogeltjes...



OMG



ps kan je niet nog wat extra van die batterijvogeltjes erbij zetten die afgaan op beweging. Inderdaad, maak een poeltje voor de kikkers en ik zou een reuze boom planten voor de eksters en kauwen. Nog wat gras en onkruid voor wat krekels (te halen bij de dierenwinkel).Ach... ik heb een tijdje bij een meldingentelefoon van de gemeente gewerkt, en ja.. je komt zulke meldingen tegen. Hoewel ik moet zeggen dat mensen vaker last hebben van de kikkers in de sloot. Of de gemeente daar wat aan wil doen....
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 10 juni 2014 @ 19:07:

Hier is dat stukje over die schaapherder.



http://www.dvhn.nl/nieuws ... uwd%3A-honden-aan-de-lijn!-



Was je buurman misschien die BOA?Ik ben zo blij dat dat verhaal niet in mijn stad is! Sinds daar namelijk een aanlijngebod is, klagen mensen dat de honden van de schaapherder ook niet vast hoeven .. De schapen lopen geheel ecologisch het gemeentegras kort te houden. En de schaapherder ruimt hun poep ook nog niet op.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En bedankt, dankzij dit topic zit ik nu te focussen op het geluid vd vogels in onze tuin, wat een rotherrie! Heb de katten de tuin in gestuurd, maar dat helpt niet echt. Ik ga de buurtjes zo maar even vragen wat ze aan dit probleem denken te gaan doen.
Deze dan:

http://www.dvhn.nl/nieuws ... uwd%3A-honden-aan-de-lijn!-
Waar kan ik trouwens klagen over onkruid in mijn tuin? Het is niet van mij, ik heb het niet geplant, ik wil het niet, en toch komt het steeds weer terug. Er is vast iemand die ik daarvoor verantwoordelijk kan houden toch?
Alle reacties Link kopieren
Biep, beetje mosterd



TO, download vogelgeluiden en zet deze aan als je buiten zit, zeg dat dat jouw manier is om tot rust te komen.
quote:Dahlia74 schreef op 11 juni 2014 @ 11:24:

Biep, beetje mosterd









Heb kop vol snot en traanogen. zal wel door die kutvogels buiten komen. Hooikoorts..is dat een goed excuus?
Alle reacties Link kopieren
quote:soley79 schreef op 11 juni 2014 @ 11:24:

Waar kan ik trouwens klagen over onkruid in mijn tuin? Het is niet van mij, ik heb het niet geplant, ik wil het niet, en toch komt het steeds weer terug. Er is vast iemand die ik daarvoor verantwoordelijk kan houden toch?
Ik zit alleen al te lachen bij de aanblik van je hoofd op het moment dat die mensen dat komen melden

Ik zou ze tenminste met mn mond open aankijken, met een heel groot vraagteken boven mn hoofd en alleen maar kunnen zeggen: huh? huh?? huh????
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor zo'n leuke windgong en een rots waar je water over laat klateren...of jaag je daar de musjes juist mee weg? Dat zou jammer zijn
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Gaan de buren trouwens ook naar de gemeente om een inrijverbod in de straat aan te vragen? Bedoel auto's kunnen behoorlijk wat herrie maken en wat te denken van brommers en scooters?



Er zijn geen kinderen in de buurt? Als dat wel zo is zou ik als ouder ook maar oppassen.



Misschien kun je even op funda kijken, op zoek naar hoge seniorencomplexen in de omgeving. Kunnen ze, op hoogte ivm de vogels, samen met alle andere senioren klagen over de herrie. Zoek wat leuke complexen uit, maak een leuk kaartje en stop het in de bus.....
Alle reacties Link kopieren
Heb net het hele topic doorgelezen en dat was toch echt het leukste kwartiertje van mijn dag. Vraag me wel af of je buren nu nog iets gaan doen.



Ik woonde vroeger ook bij een paar van die overgevoelige types in de buurt. Je had een tennisbaan. Buren kochten een huis tegenover de tennisbaan. Buren begonnen bij de gemeente te klagen over het geluid van de bal. Jaar later was de tennisbaan (die er al jaren stond) gesloten. Als je zo gevoelig bent voor geluid dan ga je toch niet een huis tegenover een tennisbaan kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven