eh... klacht van buren slaat nergens op imo

10-06-2014 18:25 378 berichten
Oke, buren aan de deur gehad. Ze ervaren ernstige overlast vanuit onze tuin. Van de vogels. Voor de duidelijkheid, het gaat hier om "wilde" vogels (musjes en weet ik wat, ben er niet zo in thuis maar van die tie-tie-tuuuuu gevallen) die gewoon in onze tuin bivakkeren. Zelf hebben wij geen buitendieren. Onze tuin is ook niet bosrijk, hoofdzakelijk betegeld met 3 kleine bloemborders en 2 kleine boompjes. Hierin zitten voornamelijk de vogeltjes.



Wat moet ik hier nu mee? De bomen zijn echt niet groot en staan ruim binnen de erfafscheiding. Van de bomen opzich heeft zij ook geen last maar louter van de vogels. Ik voel er weinig voor om maatregelen te treffen om vogels uit de bomen te weren eerlijk gezegd, dat is toch een stukje natuur? En zoveel zijn het er nou ook niet.



Buren eisen echter dat wij maatregelen nemen binnen een week anders wil ze een klacht indienen bij de woningbouw en aangifte doen van onrechtmatige hinder of zoiets. Ik verstond het niet helemaal goed.



Mijn reactie bestond hoofdzakelijk uit dom kijken.



Wat moet ik hier nu mee?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha best topic ever. voor alle hilarische suggesties, plaatjes en ideeën.



Willen jij en vriend eigenlijk kinderen? Want dat wordt leuk dan met de buren! Staan ze weer aan je deur: "Ik kom hier voor m'n rust!"
Alle reacties Link kopieren
En dan vinden zulke mensen het ook nog héél raar als ze ruzie krijgen met de buren of dat niemand contact met ze wil.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Precies... Misschien heeft de reactie van haar vriend de buren afgeschrikt, maar je hebt ook de kans dat ze vanaf nu om alles gaan zeuren, je constant in de gaten houden, voor elk wissewasje aanbellen om te miepen. Pff, da's vermoeiend hoor.
quote:Bieb2.0 schreef op 11 juni 2014 @ 11:31:

[...]









Heb kop vol snot en traanogen. zal wel door die kutvogels buiten komen. Hooikoorts..is dat een goed excuus?Ik zou meteen de gemeente bellen en eisen dat alle beplanting in de wijde omtrek gerooid wordt. schandalig dat jij daar last van koet hebben!
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 11 juni 2014 @ 12:29:

[...]





Ik zou meteen de gemeente bellen en eisen dat alle beplanting in de wijde omtrek gerooid wordt. schandalig dat jij daar last van koet hebben! Misschien moet ze aandragen dat VIVA forummers last hebben van haar hooikoorts
Alle reacties Link kopieren
Stel je buren voor een petitie rond te laten gaan: Meer of minder mussen
Alle reacties Link kopieren
Dat dit soort mensen bestaan!! Wat een stelletje mafklappers heb jij als buren. Ik moet er aan de ene kant erg hard om lachen, maar aan de andere kant........ zulke buren zijn alles behalve grappig als je er echt naast moet wonen denk ik. Als ze al over vogeltjes lopen miepen wil ik niet weten wat ze nog meer te mekkeren hebben.....
"Mensen zullen vergeten wat je zei. Mensen zullen vergeten wat je deed. Maar mensen zullen nooit vergeten hoe je hen liet voelen." ( Maya Angelou )
quote:soley79 schreef op 11 juni 2014 @ 11:24:

Waar kan ik trouwens klagen over onkruid in mijn tuin? Het is niet van mij, ik heb het niet geplant, ik wil het niet, en toch komt het steeds weer terug. Er is vast iemand die ik daarvoor verantwoordelijk kan houden toch?



+ 1



TO: print dit topic uit en gooi het bij je buren in de brievenbus...

Ga ik ondertussen de gemeente een aangetekende brief sturen over het hondengeblaf bij mij in de buurt ...

Belachelijk gewoon, dat dat nog kan..
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 juni 2014 @ 02:48:

[...]





Uhmmm , horen ze jou soms s`ochtends onder de douche zingen?









Ga ik even bij Sanoma en de moderators klagen dat ik hier nog niet even rustig 2 pagina's van dit topic te lezen zonder dat ik al 3 x de slappe lach gekregen heb. Ik kom hier verdorie voor mijn rust, niet voor buikpijn van het bulderen...
Alle reacties Link kopieren
die buren zijn niet goed bij hun hoofd!

Wie heeft er nu in 's hemelsnaam bezwaar tegen vogelgetjilp

Netten over je bomen/struiken, ze zijn niet wijs....

Ik had ze heeel hard uitgelachen, geloof ik. En hen geadviseerd een klacht in te dienen bij Onzelieveheer. Dat Hij het lef heeft gehad zulke lawaaimakers te scheppen.
Alle reacties Link kopieren
Hoog gaan wonen helpt trouwens niet tegen vogels.

Mijn ouders wonen op 10 hoog en hebben zelfs troepen wilde halsbandparkieten op hun balkon.



Ik woon op 4hoog aan de rand van een park en heb bezoek van spechten, vlaamse gaaien, etc. etc. Zó gezellig!
Plaats een bordje in je tuin 'verboden voor alles wat vliegt, fladdert en kruipt' .
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 10 juni 2014 @ 21:00:

[...]





pff, ik heb ook bladluis in de tuin. lekker boeiend, bladluis is goed voor de mieren, die weer goed zijn om afval op te ruimen. Bladluis is bovendien voedsel voor lieveheersbeestjes.

Wat een gezanik toch altijd over nuttige insecten....iedereen wil vlinders in de tuin, maar de rupsen moeten allemaal dood, want die eten de blaadjes van de clematis op. Wanneer snappen mensen nou eens dat je ook die vervelende mieren, luizen en wespen nodig hebt? (okay, wespen moeten wel op 10 m afstand blijven )



Ik heb precies voor mijn slaapkamerraam een dikke vette spin. Sinds die er zit geen mug meer gezien, hoera!

Maar onze buurman kwam vragen of we spin niet weg konden halen, want zijn vrouw was bang dat die spin bij hen naar binnen komt. (er zit notabene een balkon tussen onze en hun slaapkamer). Heb het web toch maar weggehaald, maar de andere dag zat het beest er weer. We laten hem nu heerlijk zitten. LEve de natuur, een biologisch verantwoorde muggenverdelger.

We hebben hem zelfs "bruintje" genoemd.



Een andere buurman stelde aan de VVE de vraag of hij een verdelgingsbedrijf mocht inschakelen voor vleermuizen, want die aten volgens hem het isolatiemateriaal in de spouwmuur op.

Hoe dom kun je zijn. Vleermuizen zijn een beschermde diersoort, die mag je niet verdelgen. Het is zelfs bouwvoorschrift om in een nieuw gebouw spleetjes in de muur te houden om ze te accommoderen. Ook blijven ze nooit langer ergens langer dan een paar weken, dan gaan ze op zoek naar een andere lokatie.

Maar bovenal: vleermuizen zijn onschadelijk voor gebouwen, ze eten alleen insekten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou maar uitkijken straks schakelen de buren nog Ware Care faunabeheer in om de vogels neer te knallen.



http://www.nu.nl/algemeen ... day-wordt-mus-fataal.html



I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist ook de buren aan de deur gehad. Of ik niet zo hard wil lachen. Ik heb de buren van TO daarvoor aansprakelijk gesteld.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 10 juni 2014 @ 21:30:

[...]





Marters zijn beschermde dieren.



En dat vind ik eigenlijk stiekem best wel jammer... Die k**beesten vreten de kabels van je auto kapot, schijten in je dakspanten en (heusch ende echt waar gebeurd) vermoorden graag katten... En niet dat we er maar 1 of 2 hier in de buurt hebben he? Een hele f**cking kolonie van die mormels..



OT: Hílarisch topic.... Thanks TO voor het gezellig maken van mijn dag!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
quote:mrssippie schreef op 11 juni 2014 @ 02:12:

Zucht, ik kan helemaal niet slapen. Man en ik hadden het over welke vogel het is die dat tie tie tuuu, tie tie tuuu geluid maakt. Hij is vrolijk gaan snurken maar ik "moet" nu weten om welke vogel het gaat. grrr!



Ik lig trouwens helemaal in een deuk om al jullie foto's en filmpjes! Echt enorm bedankt daarvoor Boomklever?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Nou, ik zat anders vanmiddag in de tuin en die vogels maakten me toch een teringherrie. Ik kon de overvliegende vliegtuigen amper nog horen.
T
De boomklever is het niet, ik heb werkelijk tot bijna half 4naar vogelgeluiden zitten luisteren maar ik heb "hem" nog niet kunnen vinden. Stiekem best frustrerend, zeker omdat het zo'n non issue is. Maar ik moet en zal het te weten komen. Echt, soms voel ik me lichtelijk abnormaal. Gelukkig kan ik dat goed relativeren door veel naar andere mensen te kijken :P



Het is vandaag rustig geweest en ik hoop dat het zo blijft. Ik heb in elk geval wel heel hard kunnen lachen bij de gedachte aan de reactie van de buren op al jullie suggesties. Dat houdt het luchtig gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Is het de Kierewiet?





Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:helianthe schreef op 12 juni 2014 @ 00:51:

TO, heb je vandaag alle vogels in je tuintje neergeknald? Als ik jou was zou ik deze cd kopen en keihard afspelen richting de buurtjes.[afbeelding]Nee je moet de gratis brochure aanvragen;

http://www.vogelbescherming.nl/tuinvoge ... s/brochure



Genieten van vogels in uw tuin



Een leuke brochure van 16 pagina’s boordevol tips om nog meer te genieten van de vogels in uw tuin. Krijg advies van kenners over wat u allemaal kunt doen om uw tuin vogelvriendelijk te maken, leer de meest voorkomende soorten herkennen aan de hand van mooie tekeningen van Elwin van der Kolk, en vul de checklist waarmee u kunt zien wat er allemaal mogelijk is om de vogels te plezieren.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
[
quote:soley79 schreef op 11 juni 2014 @ 11:24:

Waar kan ik trouwens klagen over onkruid in mijn tuin? Het is niet van mij, ik heb het niet geplant, ik wil het niet, en toch komt het steeds weer terug. Er is vast iemand die ik daarvoor verantwoordelijk kan houden toch?Ik heb zulke buren gehad. Er kwam onkruid in hun grindbak en dat moest wel van mij afkomen. Ze zouden een hovenier inhuren om hun tuin te renoveren en de rekening ging naar mij. Toen ik daar niet mee akkoord ging hebben ze mijn kat in mijn eigen tuin vergiftigd. Gestoorde buren zijn niet altijd grappig. To, sterkte.
Laat ze hun klacht indienen bij de woningbouwvereniging, dan kunnen die ook een keertje goed lachen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven