eh... klacht van buren slaat nergens op imo

10-06-2014 18:25 378 berichten
Oke, buren aan de deur gehad. Ze ervaren ernstige overlast vanuit onze tuin. Van de vogels. Voor de duidelijkheid, het gaat hier om "wilde" vogels (musjes en weet ik wat, ben er niet zo in thuis maar van die tie-tie-tuuuuu gevallen) die gewoon in onze tuin bivakkeren. Zelf hebben wij geen buitendieren. Onze tuin is ook niet bosrijk, hoofdzakelijk betegeld met 3 kleine bloemborders en 2 kleine boompjes. Hierin zitten voornamelijk de vogeltjes.



Wat moet ik hier nu mee? De bomen zijn echt niet groot en staan ruim binnen de erfafscheiding. Van de bomen opzich heeft zij ook geen last maar louter van de vogels. Ik voel er weinig voor om maatregelen te treffen om vogels uit de bomen te weren eerlijk gezegd, dat is toch een stukje natuur? En zoveel zijn het er nou ook niet.



Buren eisen echter dat wij maatregelen nemen binnen een week anders wil ze een klacht indienen bij de woningbouw en aangifte doen van onrechtmatige hinder of zoiets. Ik verstond het niet helemaal goed.



Mijn reactie bestond hoofdzakelijk uit dom kijken.



Wat moet ik hier nu mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigheid schreef op 12 juni 2014 @ 10:13:

[...]



Ik heb zulke buren gehad. Er kwam onkruid in hun grindbak en dat moest wel van mij afkomen. Ze zouden een hovenier inhuren om hun tuin te renoveren en de rekening ging naar mij. Toen ik daar niet mee akkoord ging hebben ze mijn kat in mijn eigen tuin vergiftigd. Gestoorde buren zijn niet altijd grappig. To, sterkte.Wat verschrikkelijk ! Heb je aangifte tegen ze gedaan?
quote:schattigheid schreef op 12 juni 2014 @ 10:13:

[...]



Ik heb zulke buren gehad. Er kwam onkruid in hun grindbak en dat moest wel van mij afkomen. Ze zouden een hovenier inhuren om hun tuin te renoveren en de rekening ging naar mij. Toen ik daar niet mee akkoord ging hebben ze mijn kat in mijn eigen tuin vergiftigd. Gestoorde buren zijn niet altijd grappig. To, sterkte.



Wat? Wat heb je toen gedaan? Je buren vergiftigd, hoop ik? Ik kan hier niets zinnigs over zeggen zonder een heleboel scheldwoorden te gebruiken.



OT: Geweldig topic om te lezen, ik heb even heel hard moeten lachen, ook om het woord 'absurditeiten'. Goed geschreven ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigheid schreef op 12 juni 2014 @ 10:13:

[...]



Ik heb zulke buren gehad. Er kwam onkruid in hun grindbak en dat moest wel van mij afkomen. Ze zouden een hovenier inhuren om hun tuin te renoveren en de rekening ging naar mij. Toen ik daar niet mee akkoord ging hebben ze mijn kat in mijn eigen tuin vergiftigd. Gestoorde buren zijn niet altijd grappig. To, sterkte.Wat vreselijk!
quote:mrssippie schreef op 12 juni 2014 @ 01:01:

De boomklever is het niet, ik heb werkelijk tot bijna half 4naar vogelgeluiden zitten luisteren maar ik heb "hem" nog niet kunnen vinden. Stiekem best frustrerend, zeker omdat het zo'n non issue is. Maar ik moet en zal het te weten komen. Echt, soms voel ik me lichtelijk abnormaal. Gelukkig kan ik dat goed relativeren door veel naar andere mensen te kijken :P



Het is vandaag rustig geweest en ik hoop dat het zo blijft. Ik heb in elk geval wel heel hard kunnen lachen bij de gedachte aan de reactie van de buren op al jullie suggesties. Dat houdt het luchtig gelukkig.



Het schijnt dat er vogels bestaan die het geluid van mobieltjes nabootsen... In dat geval kun je lang zoeken .



De meest gangbare; Merels, mussen, kool- en pimpelmeesjes, roodborstjes, eksters, spreeuwen, vinken, vlaamse gaaien en zwaluwen.



En je buren mogen blij zijn dat er geen vleermuizen rondvliegen, want die piepen, heel hoog, tijdens het vliegen. Als je er gevoelig voor bent, kun je daar de hele nacht wakker van liggen.
Alle reacties Link kopieren
Merels fluiten mobiele toontjes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik was het niet!
quote:Fame schreef op 13 juni 2014 @ 23:34:

Merels fluiten mobiele toontjes.En ze geven elkaar antwoord. Het zijn een soort smartbirds.
Alle reacties Link kopieren
quote:schattigheid schreef op 12 juni 2014 @ 10:13:

[...]



Ik heb zulke buren gehad. Er kwam onkruid in hun grindbak en dat moest wel van mij afkomen. Ze zouden een hovenier inhuren om hun tuin te renoveren en de rekening ging naar mij. Toen ik daar niet mee akkoord ging hebben ze mijn kat in mijn eigen tuin vergiftigd. Gestoorde buren zijn niet altijd grappig. To, sterkte.Ik heb helaas ook last van gestoorde buren, en toevallig de dag nadat wij ruzie hadden werd onze kat echt ernstig ziek. Het is echt heel naar om buren te hebben waarvan je denkt dat ze tot dat soort dingen in staat zijn. Ze zijn echt heel onvoorspelbaar en hysterisch, en het gaat op zeer korte termijn (morgen vrees ik) weer uit de hand lopen. We gaan er voor zorgen dat er niks meer via de brievenbus naar binnen kan en een camera systeem opzetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67, 8 minuten geleden

Ik was het niet! Ja, dat zou ik ook zeggen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
TO, is deze vogel niet in je tuin geweest?

Absurditeitenvogel.
quote:redhothead schreef op 14 juni 2014 @ 00:00:

TO, is deze vogel niet in je tuin geweest?

Absurditeitenvogel.



Wat geweldig, die vogel!

Als je je ogen dicht doet kan je die bouwvakker gewoon voor je zien
quote:Fame schreef op 13 juni 2014 @ 23:34:

Merels fluiten mobiele toontjes.Eksters kun je leren praten. Geen onzin. Geldt wel alleen voor tam gemaakte eksters :-).
Alle reacties Link kopieren
Naja zeg, dit is echt vd zotte. Ik ben gek op vogeltjes inmijn tuin. Woon in Calgary, in een heerlijke buitenwijk met veel bomen. Ik heb dagen dat ik wegens mijn gezondheid de deur niet uit kan, dan is het heerlijk om naar buiten te kijken, naar de vogeltjes en de eekhoorntjes. Eksters zijn het luidst, en gek genoeg enorme schijterds, soms hangen ze bij de voercontainer en dan komt er een klein vogeltje aangefladderd en die jaagt ze er zo uit. Grappig.



Maar burenellende is vlgs mij nooit grappig. En buren die katten vermoorden zijn zelfs moordenaars. Hier wordt op dit moment hard gelobbyd om dierenmishandelaars strenger en vlgs strafrecht te gaan straffen. Hoog tijd naar mijn mening. Het maakt mij bloedlink, mensen die dieren pijn doen.
Optimist tot in de kist!
Alle reacties Link kopieren
Zolang je het met een grap kan afdoen is het inderdaad nog leuk, maar als buren er niet voor schuwen om dieren om het leven te brengen vanwege hun misplaatste frustraties.....



Sorcha, je zei dat het weer mis zou gaan. Is dat ook gebeurd??
Alle reacties Link kopieren
quote:wasteenbeetjekosteenberg schreef op 14 juni 2014 @ 12:53:

Zolang je het met een grap kan afdoen is het inderdaad nog leuk, maar als buren er niet voor schuwen om dieren om het leven te brengen vanwege hun misplaatste frustraties.....



Sorcha, je zei dat het weer mis zou gaan. Is dat ook gebeurd??Nee gelukkig hebben de buren zich koest gehouden. Ze snapten zelf denk ik ook dat ze deze keer te ver zijn gegaan. Maar het is helaas nog niet over.
Alle reacties Link kopieren
Tie tie tuu is volgens mij een koolmeesje! Op wikipedia kun je het geluidje wel horen als je hem even opzoekt!
Alle reacties Link kopieren
stel ze voor dat iemand van hen een uilenpak aantrekt en snachts in de boom gaat zitten
quote:mrssippie schreef op 12 juni 2014 @ 01:01:

De boomklever is het niet, ik heb werkelijk tot bijna half 4naar vogelgeluiden zitten luisteren maar ik heb "hem" nog niet kunnen vinden. Stiekem best frustrerend, zeker omdat het zo'n non issue is. Maar ik moet en zal het te weten komen. Echt, soms voel ik me lichtelijk abnormaal. Gelukkig kan ik dat goed relativeren door veel naar andere mensen te kijken :P



Het is vandaag rustig geweest en ik hoop dat het zo blijft. Ik heb in elk geval wel heel hard kunnen lachen bij de gedachte aan de reactie van de buren op al jullie suggesties. Dat houdt het luchtig gelukkig.Misschien weet je buurvrouw wat voor vogel het was?
Alle reacties Link kopieren
Bananasplit!



Werkelijk....
Alle reacties Link kopieren
Hilarisch!



Maar: Hoe ver staan die bomen van de erfgrens? En hoe hoog zijn die bomen?
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
quote:antiope schreef op 14 juni 2014 @ 17:44:

Tie tie tuu is volgens mij een koolmeesje! Op wikipedia kun je het geluidje wel horen als je hem even opzoekt! Heb jij enig idee welke vogel het geluid van een goedkope wekker maakt?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Toevallig kwam ik dit topic weer tegen en ik ben heel erg benieuwd of er verder nog iets is gebeurd?
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, zou leuk zijn nog iets te horen hier.
Je bent nooit ergens te oud voor.
heb dit topic destijds niet gelezen maar moest erg lachen. Wat een vreemde mensen bestaan er toch. Ik zou meteen aan ze gevraagd hebben waar de camera van Bananasplit verstopt was
Nee een buurman hier verderop dan. Kwam helemaal vertellen dat ik mijn hond niet op de stoep mocht laten poepen. En ik ruim het dus altijd op he!

Kul dus. Volgens de APV moet mijn hond aan de lijn, mag hij op bepaalde plaatsen helemaal niet komen (speelplaatsen bv) en moet ik zijn poep opruimen. Allemaal dingen die ik keurig naleef. Hij gaat maar zeiken bij de mensen die hun hond gewoon los laten en de poep niet opruimen. Ik kijk uit op het speelveld en zie dat dagelijks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven