Eigen ontwerp muursticker laten drukken

06-10-2013 20:54 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Voor de nieuwe babykamer heb ik een tagcloud ontworpen met daarin de woorden van een songtekst. Ik wil deze graag laten drukken als muursticker. Ik heb vanmiddag en vanavond al een tijdje zitten googelen, maar vind alleen de opties:

- zelf een muurtekst ontwerpen en laten drukken (en dat hoeft niet, want ik heb al een jpeg-bestand van het gehele plaatje, die is perfect nu)

- het plaatje als 'gewone' sticker laten drukken (en dan vrees ik dat ie niet blijft zitten op de muur.



Zijn er mensen die ervaring hebben en die eventueel wat kunnen aanraden (mag in privebericht)? Of misschien kunnen de Google-wonders me helpen?
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of ik het mag zeggen maar

Woordsticker . Nl

Jaren geleden eigen tekst besteld beviel prima sinds 3 weken is hij ban de muur af:-)
Alle reacties Link kopieren
https://www.stickerop.nl/shop/eigen-ont ... icker.html
Alle reacties Link kopieren
Oh zie nu dat het over een plaatje gaat
Bel eens met een copyshop.



Ik heb het zelf opgelost door onze eigen mooie plaatjes groot af te laten drukken, in grote fotolijsten te doen en deze op te hangen. Ik heb niet gekeken voor stickervellen want onze muur is niet vlak, maar je kan het even vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eens kijken Mirt, bedankt



Maryni thanks, maar ook zij vragen om je tekst en maken er zélf een ontwerp van. En mijn ontwerp is al een kant en klaar bestand. Ik denk zelf ook steeds iets gevonden te hebben, maar dan stuit ik steeds op dit soort dingen
Alle reacties Link kopieren
http://www.akdr.nl/
Alle reacties Link kopieren
quote:simoontje85 schreef op 06 oktober 2013 @ 21:06:

Ik ga eens kijken Mirt, bedankt



Maryni thanks, maar ook zij vragen om je tekst en maken er zélf een ontwerp van. En mijn ontwerp is al een kant en klaar bestand. Ik denk zelf ook steeds iets gevonden te hebben, maar dan stuit ik steeds op dit soort dingenVolgens mij niet hoor: je kunt het bestand gewoon meesturen en dan krijg je daar een offerte van. In het bericht zou je nog kunnen aangeven dat je hem wil houden zoals hij is.
Alle reacties Link kopieren
Onze muur is ook niet glad Doreia, maar glad genoeg voor een muursticker. Ik denk dat het effect een beetje verloren gaat als ik het als afbeelding laat afdrukken en inlijst.

(PS heb jij eerder rondgehangen op dit forum onder een andere naam? je 'stijl' van schrijven komt me zo bekend voor, en volgens mij komen we uit dezelfde provincie)



Maryni, ik zie ineens dat het misschien toch mogelijk is bij stickerop
Ja simoontje, ik was hier al eerder onder een andere nick. Aan mijn motto (als je je die nog kunt herinneren) weet je het zeker .



Ik heb zelf ook nog gekeken of ik met een projector ons plaatje op de muur kon krijgen en dan kon overtrekken op de muur, maar ik ben er niet creatief genoeg voor en ben bang voor een niet strak resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Ja, volgens mij herinner ik me dat inderdaad. Grappig! En leuk je weer te zien. Vind je bijdrages vaak zinvol.



Nee, dat durf ik ook niet, zeker op een structuur muur is dat bijna niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je het goed wil doen moeten ze hem sowieso opnieuw maken.



Als je de woorden los uitgesneden wil hebben, dan heb je een vectorbestand nodig, bijvoorbeeld een .ai of een .eps bestand vanuit Illustrator. Dan worden de woorden gesnijplot.



Een JPG printen, dat wordt dus 1 grote sticker, dus ook de ruimte tussen de woorden, dat lijkt me niet mooi. En heb je het JPG file op de te printen grootte op 300 dpi gemaakt? Anders wordt het sowieso niet mooi...
Alle reacties Link kopieren
Als je het goed wil doen moeten ze hem sowieso opnieuw maken.



Als je de woorden los uitgesneden wil hebben, dan heb je een vectorbestand nodig, bijvoorbeeld een .ai of een .eps bestand vanuit Illustrator. Dan worden de woorden gesnijplot.



Een JPG printen, dat wordt dus 1 grote sticker, dus ook de ruimte tussen de woorden, dat lijkt me niet mooi. En heb je het JPG file op de te printen grootte op 300 dpi gemaakt? Anders wordt het sowieso niet mooi...
Alle reacties Link kopieren
Dr Sticker



Zelf ook eigen ontwerp muurstickers voor de babykamer laten printen en ze waren prachtig...totdat zoonlief ze een jaar later van de muur trok en ze als prop in zijn ledikant lagen. Ver buiten bereik plakken dus 😉
Alle reacties Link kopieren
Heb je structuurverf op je muur of spachtelputz?



In het eerste geval ben ik bang dat de sticker niet mooi blijft zitten.
Alle reacties Link kopieren
Off topic: Doreia, je maakt me vreselijk nieuwsgierig, maar ik ben er zo slecht in...



On topic: loop eens bij een drukker binnen, er zijn er die van alles drukken.

En pas inderdaad op met je ondergrond, bij ons bleef de sticker alleen op de echt gladde muur zitten, granol, spachtelputz en structuurverf levert vaak problemen op of het ziet er niet mooi uit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Azile



Wendy, geen idee. De vorige muurstickers bleven prima zitten. En anders doet een drup secondelijm wonderen.



Zit even je bericht goed te lezen Vinyl, het leest alsof je er verstand van hebt (fijn!). Het hele ontwerp is al klaar. Het hoeft alleen nog maar als sticker gedrukt te worden.

Dit is is het idee (ik moet alleen de wolkvorm nog uitknippen op de computer, of ik knip het later zelf (haal link later weer weg)
Alle reacties Link kopieren
Bootje, tot nu toe is alles blijven zitten. De sticker op de kamer van de oudste gaf wat problemen bij de randjes, maar zit nu prima (mbv secondelijm). Ik ga morgen idd gewoon eens bellen met wat drukkers hier in de buurt. Goeie tip!
Alle reacties Link kopieren
Poeh, wat druk zeg.



Smaken verschillen uiteraard. Hoop voor je dat het naar je wens wordt!
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard
Alle reacties Link kopieren
Wat een prachtig ontwerp Simoontje! Heel veel succes met het drukken.
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7474 schreef op 06 oktober 2013 @ 21:38:

Poeh, wat druk zeg.



Smaken verschillen uiteraard. Hoop voor je dat het naar je wens wordt! crosspost!
Bootje, op het welke forummer mis jij topic wordt ik wel eens genoemd en wordt men verteld dat ik al láng weer terug ben
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 06 oktober 2013 @ 21:40:

Bootje, op het welke forummer mis jij topic wordt ik wel eens genoemd en wordt men verteld dat ik al láng weer terug ben O jee! Ik ga gauw even spieken of ik het nu snap.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Bootje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven