Eiken fineer of massief voor plank kast?

23-05-2016 12:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden jullie kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt er toch helemaal vanaf wat voor kast het is en waar je 'm voor gaat gebruiken?
Ligt eraan wat voor kast het is en hoe groot de planken zijn. Massief eiken is veel zwaarder dan fineer.
Alle reacties Link kopieren
En of je 'm aan een muur gaat verankeren. Want een gipswandje kan vaak geen 20 massief houten planken met boeken houden ;)
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Ligt eraan waarvoor je de kast gaat gebruiken. Voor een boekenkast met zware boeken zal ik bijvoorbeeld eerder voor massief gaan
Alle reacties Link kopieren
Massief hout is mooi, maar een goed geconstrueerd meubel van MDF (of high density spaanplaat) dat goed gefineerd is (met de nadruk op "goed") is technisch gezien beter. Het kan ook makkelijk een flink gewicht dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor massief hout gaan, maar ik houd van echt hout.
Alle reacties Link kopieren
Nee het is voor onderkant kast boven op de kastjes: een plank. Daar boven witte planken van 5 cm
Ik vind massief houten mooier, maar dat is persoonlijk
Alle reacties Link kopieren
Het wordt er niet duidelijker op. Is het nu voor onder of boven de kastjes? En wat voor kastjes, keukenkastjes? Wat ben je van plan met die plank, wat komt er op te staan?
Alle reacties Link kopieren
Het is mij opgevallen dat ook dure designmerken waar je een kapitaal betaalt voor een kast of tafel, bijna altijd fineer gebruiken. Die meubels zijn wel loodzwaar vergeleken Ikea waaibomenhout, maar niettemin is de toplaag fineer.



Mijn tafelblad van walnotenhout weegt bijvoorbeeld meer dan 50 kg maar is toch echt fineer.



Ik schrik dus niet meer van fineer en zie dat niet als verminderde kwaliteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven