Electrische fiets??

17-02-2017 15:10 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was net bij een fietsenwinkel voor een nieuwe fiets. Tot mijn grote verbazing was 85% van de fietsen die in de winkel stonden elektrische. In mijn beleving is een electrische fiets voor oudere mensen.

Irriteer mij regelmatig aan omroep max die mij inhaalt op het fiestpad.

De fietsenmaker vertelde mij dat deze fiets tegenwoordig door iedereen gekocht word, zelf voor schoogaande kinderen.

Ik heb een fiets nodig voor kleine stukjes. Nu is mijn vraag is een elektrische fiets de inverstering echt waard, zijn toch best prijzig. Zal je meer gaan fietsen en de auto katen staan? Of toch een gewone fiets kopen voor die kleine stukjes.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reactie's. Ga straks terug naar de fietsenwinkel om een proefrit re maken
quote:_carly schreef op 18 februari 2017 @ 01:49:

[...]





Wat bedoel je? Ik moet hem omhoog duwen op zo een railing wat je ook bij het station hebt.. Helaas is mijn stuur te breed, omdat de muur net wat te dichtbij is gebouwd. Dus dat zal in mijn situatie niet uitmaken, denk ik?

Mijn fiets rijdt dan "vanzelf" aan de hand met je mee. Hoef je niet meer te duwen.



Edit: wat herfstappeltaart ook heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 18 februari 2017 @ 10:50:

[...]



Mijn fiets rijdt dan "vanzelf" aan de hand met je mee. Hoef je niet meer te duwen.



Edit: wat herfstappeltaart ook heeft.Wat handig!! Ik heb wel dat als ik de accu aan laat en ik loop met de fiets dat deze er vandoor "vliegt"
anoniem_321647 wijzigde dit bericht op 18-02-2017 11:44
Reden: Niet klaar met typen toch verstuurd
% gewijzigd
Mijn bevriende fietsenmaker geeft voor e-bikes hoog op over Sparta en Cortina. Stella en Amslod hoor ik beduidend minder goede verhalen over.

Zelf nu een Cortina U1 in bestelling, maar deze wordt omgezet naar 8 versnellingen met een nieuw achterwiel. Was verliefd op de kleur en hoefde nauwelijks iets bij te betalen. Met een paar fietstassen erop zie je niet eens dat ie elektrisch is (alsof mij dat wat interesseert).
Alle reacties Link kopieren
quote:superjuffie schreef op 18 februari 2017 @ 13:08:

Mijn bevriende fietsenmaker geeft voor e-bikes hoog op over Sparta en Cortina. Stella en Amslod hoor ik beduidend minder goede verhalen over.

Zelf nu een Cortina U1 in bestelling, maar deze wordt omgezet naar 8 versnellingen met een nieuw achterwiel. Was verliefd op de kleur en hoefde nauwelijks iets bij te betalen. Met een paar fietstassen erop zie je niet eens dat ie elektrisch is (alsof mij dat wat interesseert).Ik hoor inderdaad van fietsenhandelaren slechte berichten over Stella en Amslod, maar ja, zij kunnen die ook niet verkopen natuurlijk Ik heb een Sparta en die bevalt uitstekend. En toch denk ik dat mijn volgende een Amslod wordt. Mijn buurvrouw heeft er zo eentje en die doet echt niks onder die van mij. Batterij is bij mij zo leeg, zij fietst er zo 80km. mee. En ze zijn een stuk goedkoper dan de Sparta.
Met Amslod valt het misschien nog mee, maar áls je er wat mee hebt, heb je er altijd wat mee. Ik ken mensen die gemiddeld 3X per maand bij de fietsenmaker staan.
Hier nu ook een Amslod. (Voorheen 2x Batavus).

Prima fietsje, daar niet van, maar had toch beter niet online gekocht. Had wat problemen met afstellen. De man van de fietsenstalling alhier heeft me wel geholpen. Vond het lastig bij mijn eerdere fietswinkel langs te gaan, met m'n online-fiets.



Levering Amslod duurde vrij lang. Kreeg na klagen wel 50€ korting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jejoue schreef op 18 februari 2017 @ 13:25:

Hier nu ook een Amslod. (Voorheen 2x Batavus).

Prima fietsje, daar niet van, maar had toch beter niet online gekocht. Had wat problemen met afstellen. De man van de fietsenstalling alhier heeft me wel geholpen. Vond het lastig bij mijn eerdere fietswinkel langs te gaan, met m'n online-fiets.



Levering Amslod duurde vrij lang. Kreeg na klagen wel 50€ korting.Dat afstellen, dat klopt, maar daarvoor kreeg mijn buurvrouw gewoon een servicedienst die bij haar langs kwam.
quote:vivamien schreef op 18 februari 2017 @ 13:30:

[...]



Dat afstellen, dat klopt, maar daarvoor kreeg mijn buurvrouw gewoon een servicedienst die bij haar langs kwam.Had ik dat maar geweten. Heb een tijd met een stuur gefietst waar ik bijna niet bij kon
Alle reacties Link kopieren
Zou je je wel op zo'n fiets gaan vertonen? Echt, dan denkt iedereen dat je minstens 40 jaar bent!

En gaan zich aan je ergeren als je ze voorbij durft te fietsen.

Ik zou het niet doen als ik jou was.
quote:Hortence schreef op 18 februari 2017 @ 15:28:

Zou je je wel op zo'n fiets gaan vertonen? Echt, dan denkt iedereen dat je minstens 40 jaar bent!

En gaan zich aan je ergeren als je ze voorbij durft te fietsen.

Ik zou het niet doen als ik jou was.



Zou je wel zo'n uitspraak doen? Echt, dan denk iedereen dat je minstens 5 jaar in een ei hebt gezeten.

En ze gaan zich ergeren dat je blijkbaar niet mee hebt gekregen dat die fietsen allang niet meer voor ouderen zijn.

Ik zou het niet doen als ik jou was
Sarcasme is niet voor iedereen weggelegd.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij de OP wel goed gelezen Eames6?
quote:Hortence schreef op 18 februari 2017 @ 16:59:

Heb jij de OP wel goed gelezen Eames6?Die heb ik zeker goed gelezen. Heb jij de reactie daarna van TO al gelezen? Ze is nl. inmiddels al om, vandaar dat ik je sarcasme (of is het ironie?) niet helemaal kon plaatsen. Maar goed, dat heb je met geschreven tekst, dan is het soms lastig te begrijpen met welke intentie iets bedoeld is. Excuses voor mijn ironische reactie op jouw ironische reactie
quote:Eames6 schreef op 18 februari 2017 @ 16:44:

[...]





Zou je wel zo'n uitspraak doen? Echt, dan denk iedereen dat je minstens 5 jaar in een ei hebt gezeten.

En ze gaan zich ergeren dat je blijkbaar niet mee hebt gekregen dat die fietsen allang niet meer voor ouderen zijn.

Ik zou het niet doen als ik jou was
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben inderdaad om! Het fietst fantastische. Heb vanmiddag een Sparta pick-up ebike gekocht
quote:Rosy01 schreef op 18 februari 2017 @ 20:18:

Nou ik ben inderdaad om! Het fietst fantastische. Heb vanmiddag een Sparta pick-up ebike gekocht



Gefeliciteerd!

Heb je bij een fietsenwinkel die meerdere merken verkoopt getest?
Alle reacties Link kopieren
Super! Gefeliciteerd met je aankoop! Je gaat er vast geen spijt van hebben!

Ik heb mijn 4e al; mijn wereld is met de ebike een stuk groter geworden!
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 18 februari 2017 @ 20:48:

[...]





Gefeliciteerd!

Heb je bij een fietsenwinkel die meerdere merken verkoopt getest?Ja heb op meerdere fietsen geredenen deze beviel het beste, ook qua prijs/ kwaliteit. Kom al jaren bij deze fietsenwinkel , heb dus ook vertrouwen in hun advies.
Alle reacties Link kopieren
quote:emma12345 schreef op 18 februari 2017 @ 22:02:

Super! Gefeliciteerd met je aankoop! Je gaat er vast geen spijt van hebben!

Ik heb mijn 4e al; mijn wereld is met de ebike een stuk groter geworden!



Hoe komt het dat je al toe bent aan een 4e fiets als ik vragen mag?

Zijn de vorige dan gestolen of in de prak gereden....
Alle reacties Link kopieren
Moest even googlen naar de Sparta pick-up maar wat een leuke en stoere fiets zeg, gefeliciteerd! Welke kleur heb je gekozen?



Ik heb zelf al zes jaar een Sparta Emotion, die bevalt nog steeds heel erg goed. Ik heb geen auto, dus doe alles op die fiets, ook woon-werkverkeer 30 km. per dag. Ben er nog iedere dag blij mee, een E-bike is gewoon heel erg fijn en maakt fietsen zoveel makkelijker en leuker.
...
quote:Calamitycat schreef op 18 februari 2017 @ 23:57:

Moest even googlen naar de Sparta pick-up maar wat een leuke en stoere fiets zeg, gefeliciteerd! Welke kleur heb je gekozen?



Ik heb zelf al zes jaar een Sparta Emotion, die bevalt nog steeds heel erg goed. Ik heb geen auto, dus doe alles op die fiets, ook woon-werkverkeer 30 km. per dag. Ben er nog iedere dag blij mee, een E-bike is gewoon heel erg fijn en maakt fietsen zoveel makkelijker en leuker.Heb jij bij regen dan een regenpak aan of een poncho?
Alle reacties Link kopieren
Een regenpak en regenlaarzen of hoezen over mijn schoenen/laarzen. Ziet er niet uit maar ik kom zo wel droog aan. Het fijne van een e-bike is dat je niet zweet, ook al heb je een regenpak aan. (Niet dat het mijn hobby zal worden om door een wolkbreuk te fietsen maar eigenlijk komt dat best weinig voor).

Wel moet ik mijn fiets wat vaker laten onderhouden maar dat is logisch als je in alle weersomstandigheden fietst.

Alleen bij sneeuw, ijzel of windkracht 9 of hoger neem ik de bus, dat vind ik te gevaarlijk op de fiets. Al heb ik dat ook eerst aan den lijve moeten ondervinden nadat ik door ijzel een keer keihard gevallen ben en met windkracht 10 tegen een boom ben aangewaaid. Beide erg pijnlijk
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een e-bike en ben er zo blij mee Ik ben in de 30 trouwens, en in het begin geneerde ik me inderdaad nog wel eens. Maar ik zie er steeds meer, ook op mijn route. Ik doe per dag 25km woon-werkverkeer. Met de auto is geen optie (files en 4,50 parkeerkosten per uur...). Ik kan wel met het OV, maar gaan fietsen scheelt me zo 20 minuten reistijd per dag (is 80 minuten per week is 70 uur per jaar!!). Op een gewone fiets zou ook prima kunnen (heb ik ook een half jaar gedaan), maar als ik dan tegenwind heb (2 lange rechte saaie stukken), dan doe ik er nog langer over dan met het OV.
quote:thee_leutje101 schreef op 19 februari 2017 @ 12:20:

Ik heb ook een e-bike en ben er zo blij mee Ik ben in de 30 trouwens, en in het begin geneerde ik me inderdaad nog wel eens. Maar ik zie er steeds meer, ook op mijn route. Ik doe per dag 25km woon-werkverkeer. Met de auto is geen optie (files en 4,50 parkeerkosten per uur...). Ik kan wel met het OV, maar gaan fietsen scheelt me zo 20 minuten reistijd per dag (is 80 minuten per week is 70 uur per jaar!!). Op een gewone fiets zou ook prima kunnen (heb ik ook een half jaar gedaan), maar als ik dan tegenwind heb (2 lange rechte saaie stukken), dan doe ik er nog langer over dan met het OV.Groot gelijk en je niet generen hoor. Het is gewoon een modern vervoermiddel en heeft niets met leeftijd te maken. Je hoeft niet te tanken, ook een voordeel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven