Engelse Boeken

23-01-2015 17:49 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging op het topic "welk boek lees jij momenteel?" wilde ik zelf eens een topic starten maar dan enkel gefocust op Engelstalige boeken. Ik weet niet wat het is, maar ik kom niet door een Nederlands boek heen.



Ik ben met name benieuwd naar leuke tips. Ik hou zelf wel van een beetje fantasy boeken. Ik heb onder andere de volgende boeken gelezen:

- Lord of the Rings - J.R.R. Tolkien

- The Hobbit - J.R.R. Tolkien

- The Mistborn Trilogy - Brandon Sanderson (Aanrader als je van het genre houdt!)

- The Black magician trilogy - Trudi Carnavan

- Sookie Stackhouse boeken - Charlaine Harris



En zo nog veel meer. Ik hoop dat jullie leuke tips hebben voor me! Hoeft overigens niet alleen fantasy te zijn.
Ik hou niet zo van fantasy, maar wel van deze boeken:



The little friend - Donna Tartt

Vernon God Little - DBC Pierre

To kill a mockingbird - Harper Lee



Harry Potter in het Engels
Houd je van young adult boeken?



Hunger Games - trilogie
Alle reacties Link kopieren
'The Magicians' van Lev Grossman is een leuke fantasytrilogie. Mix van paralelle werelden en onze eigen realiteit. En met een universiteit voor magie.



Verder ben ik nu fan van Salman Rushdie.



Op de entertainmentpijler is ook een boekentopic, daar lezen meer mensen Engelse boeken.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Als je van humor houdt: alles van Tom Sharpe.
verba volant, scripta manent.
Angela's Ashes van Frank McCourt, mijn allermooiste boek!
Alle reacties Link kopieren
Dancing with myself van Billy Idol, zijn autobiografie.

Hij schrijft heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
In de categorie metafictie The Raw Shark Texts van Steven Hall.



De korte verhalen van Jeffrey Archer.



Boeken/columns van Jeremy Clarkson en de boeken van John Cleese.
De boeken van Jacqueline Carey. Drie trilogieën, je vindt het denk ik of geweldig, of helemaal niets. Ik vind ze geweldig



En verder lees ik over het algemeen alles in het Engels wat in het Engels geschreven is.
Alle reacties Link kopieren
Als je Sookie Stackhouse leuk vindt, is de Twilight serie van Stefani Meyer een aanrader en Host ook van dezelfde schrijfster.
Alle reacties Link kopieren
Of : Night Circus van Morgenstery. Over Magie.



Of:

The curious incident of the dog in the night time van Haddon. Humoristisch, aangrijpend.
Alle reacties Link kopieren
Alles van Paul Auster. Geen fantasy, maar wel soort van magisch en absurd (als in heel onwaarschijnlijke dingen die gebeuren) Ontzettend gave boeken, vind ik. Music of change is een goede om mee te beginnen denk ik.
Rita Mae Brown lees ik in het Engels omdat al haar boeken niet in het Nederlands zijn vertaald. Ik vind het heerlijk leesvoer.
Alle reacties Link kopieren
Leuke reeksen (fantasy):

Robin Hobb - bijna al haar boeken wel

Robert Jordan - The wheel of time

De reeks van Christopher Paolini, weet de naam zo even niet

De reeks van Patrick Rothfuss

George RR Martin - Game of Thrones (aanrader!!)
Divergent en The Testing voor als je van Hunger Games-achtige boeken houdt (valt ook onder Sci Fy, vandaar)

De serie van Shanna Swendson over Katie bij Enchanted, Inc. (is ook de naam van het eerste deel)

Admissions van Nancy Liebermann

The Tea Rose van Jennifer Donnelly

The Help
Zag Robin Hobb al staan, dat is zeker een aanrader! Zou de Farseer trilogy aanraden om mee te beginnen. The Hunger Games zijn ook leuk. Of Terry Pratchett, fantasy met humor.

Overige boeken die ik erg goed vond:

Alles van Jonathan Safran Foer

Flowers for Algernon - Daniel Keyes

The Poisonwood Bible - Barbara Kingsolver

What is the What - Dave Eggers

The Book Thief - Markus Zusak

Pigeon English - Stephen Kelman
Alle reacties Link kopieren
Michael Grant heeft een serie geschreven, beginnend met Gone. Opeens is iedereen boven de 15 jaar (dacht ik) verdwenen. Vond het leuke boeken. Geloof dat het genre Young Adult heet?

Daarnaast, zoals ik in dat andere topic ook schreef, heb ik in het engels series gelezen van: Tess Gerritsen (rizolli&isles), Alex Kava (over een Fbi profiler), Linda Fairstein (over assistant D.A. Alex Cooper) en James Patterson (Woman's murder club). Allemaal detectives, mijn genre, erg goed geschreven. Lees nooit in het nederlands!
Alle reacties Link kopieren
Terry Pratchett vind ik geweldig, beetje Harry Potter ontmoet Monty Python achtig
Alle reacties Link kopieren
Met de boeken die jij leuk vindt raad ik aan:

- Robin Hobb (begin met de Farseer trilogy)

- Lynn Flewelling (Tamir triad is erg goed, en de Nightrunner serie is soort van fantasy-fluff boeken)
Alle reacties Link kopieren
The hitchhikers guide to the galaxy van Douglas Adams.



Ik lees in principe alles wat in het Engels geschreven is in het engels.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees alleen Engelse boeken.



Fantasy:

David Eddings

Robert Jordan

Terry Pratchett

Sarah Ash
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Duistercontinent ik heb van Rita Mae Brown een aantal boeken gelezen, zoals Ruby Fruit Jungle, Venus Envy, Bingo. Heb jij ook haar Mrs Murphy serie gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Percy Jackson, 5 boeken geschreven door Rick Riordan.

Ik heb ze net nog herlezen, ze blijven leuk.



Vaak lees ik wat in het Engels is geschreven ook in het Engels. Maar ik ben nogal dol op young adult en inmiddels mijn 2 Amsterdamse nichtjes ook. Alleen is voor hen Engels lezen voorlopig nog te moeilijk, dus YA boeken gaan tegenwoordig in het Nederlands. Lezen we gezellig alledrie dezelfde boeken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Terry goodkind - sword of truth serie!
Alle reacties Link kopieren
Wool, shift en Dust van Hugh Howey.

Niet mijn lievelingsboeken, maar vooral het idee vond ik erg fascinerend: mensen die in een soort van 'bodemkrabbers' tot diep onder de grond wonen, omdat de buitenwereld giftig is.



Geen fantasy ofzo: longbourn van Jo baker.

Pride and prejudice maar dan vanuit het gezichtspunt van de bedienden.



De maddaddam trilogie van Margaret Atwood.

Zwaar favoriet bij mij. De wereld loopt finaal uit de hand: milieuproblemen, zij-effecten van genetische manipulatie en regeringen bestaan feitelijk niet meer. In die wereld sterft de mensheid ongeveer uit door een pil die als super-bliss wordt geadverteerd.



The underland chronicles van suzanne Collins.

Voor iets jongere doelgroep van haar hunger games, maar minstens zo goed. Minder duister en naar.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven