Enorme burenoverlast, wat zou jij doen?

24-10-2014 04:06 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal jaren woon ik in een nieuwbouwhuis (huur), tot voor kort tot volle tevredenheid.



Circa 6 maanden na mijn intrek, verloor ik mijn baan door faillissement van het bedrijf waar ik jaren werkzaam was (en waar er met mijn chronische ziekte veel rekening werd gehouden) circa 1 jaar hierna 100% afgekeurd, ik zit dus vnl. thuis, en heb in het revalidatiecentrum geleerd om verplicht veel te rusten, overdag dus ook meerdere slaapmomenten in te lassen, zodat ik de rest van de dag beter kan handelen.



Sinds kort heb ik nieuwe buren, ze lijken een beetje op de familie Flodder, alleen dan nog een graadje erger.



Ze hebben veel huis dieren die voor overlast zorgen, die poepen en plassen in de tuin, hierdoor stank- en overlast van vliegen in mijn huis (nooit eerder gehad in de jaren dat ik hier woon) en de honden werden 's nachts buiten gelaten en blaften erg veel (nu niet meer nadat ik de politie heb gebeld).

Ze houden dagelijks een aantal schreeuw- en scheldpartijen, echt vreselijke scheldpartijen, mijn rust is verstoord.

Ze verzamelen een hoop troep (de tuin en de stoep voor het huis stond direct na hun intrek vol met stapels kranten, oude fietsen, brommers, autobanden enz..) de berg groeit. Op zich maakt dit mij niet zo veel uit, maar ben wel bang voor nog meer ongedierte en het lijkt me ook een goede brandhaard.

Maar…het allerergste vind ik de nachtelijke schreeuw- en scheldpartijen, het rennen op de trap, het slaan met deuren enz..waardoor ik uit mijn slaap word gerukt, soms meerdere keren per nacht. Dit gebeurd bijna dagelijks. Ik kom hierdoor niet meer aan mijn rust toe en merk een verslechtering van mijn gezondheid. Van de week zat ik te trillen van angst, ik was echt bang, ze waren zo aan het flippen 's nachts, ik vermoed dat ze "iets gebruiken", ik heb in ieder geval al vaak een hasj lucht geroken.



Ik heb de politie meerdere keren gesproken (die vertelde mij dat dit een bij hen zeer bekende familie is). De politie staat sowieso regelmatig bij hen voor de deur.

Heb een gesprek met de woningbouwvereniging gehad, die vertelde ook, dat deze familie bij hen bekend staat als probleemgezin en dat ze eigenlijk begeleid zouden moeten wonen (ze worden nu al jaren door meerdere instanties begeleid, maar blijkbaar helpt dat dus niet).



Ik vind het daarom onbegrijpelijk dat ze deze familie in deze "nette" straat hebben geplaatst, ze kenden deze familie, hun problemen en ze wisten daarom wat ze konden verwachten, dit word mij nu door mijn strot geduwd.



Met de woningbouwvereniging afgesproken dat ik elke klacht aan hen mail (ik mail nu bijna dagelijks, min. 1 keer, soms 2 keer).



N.a.v. mijn klachten, is er een paar dagen terug een gesprek geweest met de familie en de begeleiders/ wijkagent. Hierna kreeg ik een brief waarin ik word gevraagd om de klachten te blijven melden zodat ze een dossier kunnen opbouwen (ik weet dat een uithuiszetting zeer lang kan duren, dus hier schiet ik helemaal niks mee op) en dat ze hopen dat ze inwonende kinderen snel het huis uitgaan. Ik heb dus niet het gevoel dat ik word geholpen en vrees dat ik hier de komende jaren/ maanden uit de hand zal lopen en met het risico dat mijn weerstand en gezondheid verslechterd.



Wat kan ik nu nog doen? Wat zouden jullie doen? Ik wil sowieso eerst reageren op de brief van de woningbouwvereniging, maar ben echt heel erg moe nu, want een paar uurtjes slaap per nacht trek ik niet meer.
Je moet helemaal niks doen en eerst de rust in jezelf proberen te vinden, heb je oordopjes? doe die in en niemand gaat binnenkort iets doen aan jouw situatie dus moet jezelf een manier vinden om er mee om te gaan
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niks doen? dat staat voor mij gelijk aan de situatie accepteren. Nee ik kan geen oordopjes in, heb enorm last van oorsuizen
Laat de woningbouw jou een andere woning aanbieden?
Alle reacties Link kopieren
De politie staat nu bij hen voor de deur, ik heb ze net gebeld.
Alle reacties Link kopieren
Meld klachten, maar probeer je vooral met jezelf bezig te houden. Laat ze je zo min mogelijk 'raken'.

Het is in Nederland midden in de nacht nu. Waarom slaap je niet?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ik niet slaap Milena?? Omdat de buren een enorme pokkenherrie maken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Imazigen schreef op 24 oktober 2014 @ 05:04:

De politie staat nu bij hen voor de deur, ik heb ze net gebeld.



Dat verklaart het. Da's mooi Prut.

MAAR: de politie is er nu bij, laat het aan hen over, probeer het af te sluiten, en weer je bed in. Probeer (hoe moeilijk ook) je niet op te blijven vreten...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 2.30 uur wakker door hen, ze maken zoveel herrie, schreeuwen, met deuren slaan, op de trap rennen. Ik ben nu klaar wakker.
Alle reacties Link kopieren
Pff vreselijk zeg. Je klachten blijven melden, en zorgen dat dat dossier er ook echt komt. Goed dat je de politie belt en dat ze je meldingen serieus nemen. Misschien de wijkagent thuis uitnodigen? Zijn er meer buren die de overlast ervaren?
Alle reacties Link kopieren
Belle, ik ben de enige direct buur. Ik heb mijn klachten ook bij de wijkagent gemeld, ik werd vervolgens gebeld, hij is nog niet langsgeweest. De woningbouwvereniging zou een gesprek met de wijkagent regelen, dus hopelijk komt dat gesprek er snel.



Ik zit nu helemaal te trillen, want mogelijk is deze familie nu woest, het zijn echte aso's en ik vermoed dat ze iets van drugs gebruiken, anders kun je volgens mij niet zo flippen elke keer.
Alle reacties Link kopieren
Kopje thee, boekje/blaadje mee naar bed, iets wat in jouw 'gaanslapenritueel' past. Evt nog even douchen met een lekker luchtje, bv lavendel?

Probeer het af the sluiten. Ik weet helaas hoe moeilijk dat is. Maar je zult er toch mee om moeten leren gaan, ben ik bang.



Welterusten...
Alle reacties Link kopieren
Maar dat is toch absurd? Dat ik dit maar moet accepteren? Ik betaal een behoorlijke huur, en er is niks aan te doen?, ik moet er mee leren omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Even een lekkere warme douche nemen en dan opnieuw proberen te slapen???
Alle reacties Link kopieren
quote:Imazigen schreef op 24 oktober 2014 @ 05:18:

Maar dat is toch absurd? Dat ik dit maar moet accepteren? Ik betaal een behoorlijke huur, en er is niks aan te doen?, ik moet er mee leren omgaan?



Née, juist wel klachten blijven melden.

Maar probeer het na een opgevolgde melding af te sluiten voor nu.

Dit zijn langdurige (rot)processen, dus probeer jezelf zo veel mogelijk te beschermen. Anders ga je er aan onderdoor...
Alle reacties Link kopieren
DOORKLAGEN.dag in dag uit.. Niet alleen mailen maar gesprekken aangaan bij de woningbouw. Bellen en er naartoe gaan! Had je bij je reva ook een maatschappelijk werker?? Inschakelen! Zij bieden vaak hun kaartje voor toekomstige problemen..



Zorg dat de woningbouw het voor jou gaat oplossen!



Daarnaast helpt het om zelf de hele tijd een muziekje aan te zetten voor jouw rust..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik in de paar weken dat ze hier wonen al bijna 20 meldingen heb gedaan. Het vreet energie, die ik dus niet heb. Ik ben klaarwakker en zit te trillen, maar wil zo als ik wat rustiger ben, wel gaan proberen om nog even te gaan slapen (tot de volgende lawaai uitbarsting).



Maar ik vroeg me dus gewoon af, kan ik nog iets anders doen dan alleen maar blijven melden, want ondanks die meldingen, en ondanks dat de politie al een aantal keren bij hen is langsgeweest, is de situatie nog steeds niet verbeterd.
Alle reacties Link kopieren
Vraag de woningbouw je een andere woning aan te bieden. Sterkte
Probleem van de woningbouw is nu jouw probleem. Ook probleemgezinnen moeten ergens wonen en helaas is dat bij jou in de straat. Ik kan mij je klachten goed voorstellen en je ergens voor afsluiten is makkelijker gezegd dan gedaan.



- andere woning

- huurverlaging ( maar dat lost niets op)

- dossieropbouw



Dat zijn de opties denk ik....



Sterkte meid...ik zou ook knettergek worden. Kan er ook niet tegen.
verhuis, je zit huur dus je bent flexibel en kan je huis makkelijk opzeggen



jammer dat ze tokkies niet ergens op 'n containerpark wegzetten ipv in normale woonwijken trouwens
Kan je je bed neerzetten in een kamer die niet grenst aan hun woning? Of maken ze ook 's nachts buiten herrie?



Stop je energie niet in de vraag "Waarom in deze straat" en 'er liggen banden en brommertjes in de voortuin'. Is nu een gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Eisen dat de woningbouw je een ander huis aanbied, brengt een hoop stress mee met verhuizen, maar in deze situatie blijven is ook niet houdbaar.

En bij elk dingetje gelijk de woningbouw en politie op de hoogte stellen.

Ook al stelt het niet veel voor vergeleken met de herrie die ze meestal maken, gewoon melden.

En schrijf het voor jezelf ook allemaal op in een schrift.

En probeer toch je eigen rust te pakken die je nodig hebt, heel veel succes.
quote:007washere schreef op 24 oktober 2014 @ 06:09:

Vraag de woningbouw je een andere woning aan te bieden. SterkteEigenlijk is dat omgekeerde wereld natuurlijk. De woningbouw zou klanten als die tokkies gewoon moeten uitzetten en op een algemene zwarte lijst moeten zetten voor huurwoningen zodat ze nergens anders meer mensen lastig kunnen vallen.
Wat vreselijk, deze mensen horen niet in een buurt te wonen en dan zetten ze deze mensen naast iemand die juist extra rust nodig heeft. Kan je niet met een advocaat praten en kijken of een advocaat hierin iets voor jou kan betekenen? Het brieven schrijven aan hem/haar overlaten zodat je daarin iets ontlast kan worden. Lijkt me ontzettend zwaar om naast de vreselijke overlast er ook nog steeds mee bezig moet zijn in de zin van papierwerk.
Alle reacties Link kopieren
Ga (meermaals) het gesprek aan met de woningbouw. Als jij de enige bent die overlast heeft, lijkt me het een reële en goedkope oplossing dat ze jóu een andere woning aanbieden.



Als je dat bij voorbaat echt niet wil, zou je kunnen vragen wat hun voorwaarden en procedures zijn voor uithuiszetting en welke termijnen daaraan gekoppeld zijn. Dan weet je wat het uitzicht van deze situatie is.



Ik kan me voorstellen dat het wel jaren kan duren voor ze die familie eruitzetten, omdat het een uiterste middel is. Ook al is het erg zuur voor jou.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven