Er is een rat in de wc geweest!!!

20-11-2013 12:44 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit helemaal te shaken. Vanochtend was ik de wc aan het schoonmaken. Plots stuitte ik op iets vreemd op de vloer. Een donkerbruine korrel. Ik ben gaan googlen en het moet een rattenkeutel zijn geweest! Er is een rat uit de wc geklommen! En weer teruggegaan, want de wcdeur zat bijna zeker weten dicht. Ik het Waterschap gebeld en na mijn omschrijving concludeerde een deskundige hetzelfde. Hij komt straks langs om rattengif in de straat te plaatsen. Maar in de wc kan ik niks doen! Straks komt ie terug! Ik ben echt in alle staten. Heb de klep dicht gedaan, want volgens de deskundige gaat ie dan weer terug, als ie tenminste terugkomt. Maar o mijn god! Ik durf niet meer naar de wc. We hebben er boven nog een, maar daar kun je alleen plassen (is een sanibroyeur). Ik had al eens gehoord van iemand die hetzelfde meemaakte, maar hoopte stiekem op een broodje aap-verhaal. Maar volgens de Waterschapman komt het weleens voor. O, ik vind het zo erg en eng!!!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Gadver, ik zou ook van de kook zijn. Ik vind ratten ook echt niet lief en schattig, brrr.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Silviaapje, ik heb gegoogled en wat ik heb gezien leek echt precies op een rattenkeutel van het plaatje. Ook voldeed het volgens de man van het Waterschap aan de beschrijving.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Tsjonge, ratten zijn banger voor mensen dan andersom. Het is overigens een fabel dat ze naar je keel vliegen, zoals dikwijls wordt beweerd, ze zoeken gewoon de korste vluchtweg en dat kan ook omhoog zijn.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wat wel gek is: volgens die deskundige zou er water om de wc moeten hebben liggen, want die rat komt er met veel gespetter uit. Mijn vriend was vanochtend als eerste op de wc, maar zegt niet zoiets te hebben gezien. Alleen is hij 's ochtends nogal suf, dus dat zegt ook weer niet zo veel...
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Dat enge beesten banger zijn voor mensen kan misschien wel zo zijn, MarianneDavids, maar dat idee helpt mij niet. Ik ben gewoon bang, punt.
't Is al met al een heel gedoe
quote:Pingu schreef op 20 november 2013 @ 13:23:

Wat wel gek is: volgens die deskundige zou er water om de wc moeten hebben liggen, want die rat komt er met veel gespetter uit. Mijn vriend was vanochtend als eerste op de wc, maar zegt niet zoiets te hebben gezien. Alleen is hij 's ochtends nogal suf, dus dat zegt ook weer niet zo veel...



Belangrijk punt



Als dat beest uit het riool komt laat ie vast meer viezigheid achter dan 1 keutel.



Als daar water ligt dan droogt dat echt niet zo snel op, dat had jij nog moeten zien liggen
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot was die "keutel" in lengte?
Bah
Alle reacties Link kopieren
Had je geen Rat in de keuken??
Everything you see I owe to spaghetti!
Ik geloof niet dat een rat vrijwillig z'n adem in houdt en door de buizen van je toilet heen zwemt om vervolgens naast je toilet te poepen en weer terug te duiken naar het riool. Tenzij het een special forces rat is.



Waarschijnlijk zat er gewoon wat vieizigheid onder de schoen van één van je huisgenoten.
Alle reacties Link kopieren
Breaking news! De Waterschapsman is net geweest en heeft een theorie! Kans is heel klein dat het een rat is geweest, omdat er geen water lag. Theorie: een vleermuizenkeutel! Die uit de luchtafvoer is komen rollen! En laten we nou een vleermuizennestkast aan het huis hebben hangen (vraag me niet waarom, vriend vindt dat leuk), vlakbij het luchtafvoerrooster! Volgens de deskundige móet dat het bijna geweest zijn, ook omdat die keutels erg op elkaar lijken. Voor de zekerheid heeft hij wel gif in de straat gehangen, dus áls er een rat is, komt die er wel op af, zei ie. Nou, wat vinden jullie hier toch van? Ik durf het bijna niet te hopen!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:love-the-rain schreef op 20 november 2013 @ 12:54:

Schijt hem op zijn kop! Dan laat hij het de volgende keer wel

Ik zie een nieuw kinderboekje aankomen.

Van de kleine rat die wil weten....



óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 20 november 2013 @ 13:45:

Breaking news! De Waterschapsman is net geweest en heeft een theorie! Kans is heel klein dat het een rat is geweest, omdat er geen water lag. Theorie: een vleermuizenkeutel! Die uit de luchtafvoer is komen rollen! En laten we nou een vleermuizennestkast aan het huis hebben hangen (vraag me niet waarom, vriend vindt dat leuk), vlakbij het luchtafvoerrooster! Volgens de deskundige móet dat het bijna geweest zijn, ook omdat die keutels erg op elkaar lijken. Voor de zekerheid heeft hij wel gif in de straat gehangen, dus áls er een rat is, komt die er wel op af, zei ie. Nou, wat vinden jullie hier toch van? Ik durf het bijna niet te hopen!



Wordt het daar beter van dan ?

óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 20 november 2013 @ 13:21:

Tsjonge, ratten zijn banger voor mensen dan andersom. Het is overigens een fabel dat ze naar je keel vliegen, zoals dikwijls wordt beweerd, ze zoeken gewoon de korste vluchtweg en dat kan ook omhoog zijn.Zo, hup, je broekspijp in
Alle reacties Link kopieren
Ja! Vleermuizen vind ik helemaal niet eng! Bovendien is er dan geen vleermuis in huis geweest, er is alleen een keutel in de afvoer gewaaid! Dat is toch veel minder eng dan een rat die op z'n dooie akkertje uit je wc-pot klimt en op de grond gaat zitten schijten?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Geweldige uitkomst, Pingu.





Isse not a Rat..isse hamster!
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Nou he, Annapiccobella? Durf alleen nog steeds niet beneden te plassen. Maar dat zal wel slijten met de tijd
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat je in NL woont. Ik heb wel eens verhalen gehoord van slangen in het toilet.
Alle reacties Link kopieren
Getver... Lees dit, zittend op de wc haha... Toch ff eerst doorgespoeld! Rat zou ik ook ramp vinden, vlieg de lucht al in bij een dode muis in de schuur vleermuis zou ik zeker minder erg vinden... Succes
Alle reacties Link kopieren
Een rat lijkt me echt bijna onmogelijk. Er zitten allemaal ratten-gaas-dingen (weet het woord niet) in het riool zodat ratten niet in je huis kunnen. Die vleermuis theorie is een heel stuk waarschijnlijker.
Alle reacties Link kopieren
Jakkes. Heb je niet zo'n ouderwetse ijzerwinkel in de buurt? Die verkopen nog wel eens castric soda. Ramen open, mond bedekken en spul in de pot gooien. Dat spul vreet overal doorheen vast ook door ratten.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah!

Ik heb 5 super lieve tamme ratjes maar een wilde in m'n wc..

Brrrr het idee alleen al!
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 20 november 2013 @ 13:52:

[...]





Zo, hup, je broekspijp in Nou, daar komt hij dan ook wel weer uit, na eerst even lekker te hebben rondgesnuffeld en in je kuiten te hebben gebeten.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 20 november 2013 @ 13:45:

Breaking news! De Waterschapsman is net geweest en heeft een theorie! Kans is heel klein dat het een rat is geweest, omdat er geen water lag. Theorie: een vleermuizenkeutel! Die uit de luchtafvoer is komen rollen! En laten we nou een vleermuizennestkast aan het huis hebben hangen (vraag me niet waarom, vriend vindt dat leuk), vlakbij het luchtafvoerrooster! Volgens de deskundige móet dat het bijna geweest zijn, ook omdat die keutels erg op elkaar lijken. Voor de zekerheid heeft hij wel gif in de straat gehangen, dus áls er een rat is, komt die er wel op af, zei ie. Nou, wat vinden jullie hier toch van? Ik durf het bijna niet te hopen!



Dat klinkt echt veel plausibeler dan een rat die zonder sporen te maken uit het toilet klimt, een keutel achterlaat, het druipwater afneemt met een doekje en weer het toilet in klimt.



Overigens wel vreemd dat je vriend dat niet bedacht, als dat vleermuizengedoe zijn hobby is.
Alle reacties Link kopieren
Haha, hobby is een groot woord hoor! Hij heeft ooit een nestkastje opgehangen, net zoals we ook wat vogelhuisjes hebben. Ik was dat hele ding eigenlijk al bijna vergeten!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Oh wat erg!!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven