Er is een rat in de wc geweest!!!

20-11-2013 12:44 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit helemaal te shaken. Vanochtend was ik de wc aan het schoonmaken. Plots stuitte ik op iets vreemd op de vloer. Een donkerbruine korrel. Ik ben gaan googlen en het moet een rattenkeutel zijn geweest! Er is een rat uit de wc geklommen! En weer teruggegaan, want de wcdeur zat bijna zeker weten dicht. Ik het Waterschap gebeld en na mijn omschrijving concludeerde een deskundige hetzelfde. Hij komt straks langs om rattengif in de straat te plaatsen. Maar in de wc kan ik niks doen! Straks komt ie terug! Ik ben echt in alle staten. Heb de klep dicht gedaan, want volgens de deskundige gaat ie dan weer terug, als ie tenminste terugkomt. Maar o mijn god! Ik durf niet meer naar de wc. We hebben er boven nog een, maar daar kun je alleen plassen (is een sanibroyeur). Ik had al eens gehoord van iemand die hetzelfde meemaakte, maar hoopte stiekem op een broodje aap-verhaal. Maar volgens de Waterschapman komt het weleens voor. O, ik vind het zo erg en eng!!!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Halleluja wat een gedoe om niks. Het is een rat(je), geen wurgslang.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Hahahaha, sorry maar ik vind dit op de een of andere manier vreselijk grappig. Hahahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 20 november 2013 @ 13:48:

[...]



Ik zie een nieuw kinderboekje aankomen.

Van de kleine rat die wil weten....



[afbeelding]
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:woody123 schreef op 20 november 2013 @ 14:23:

Getver... Lees dit, zittend op de wc haha..
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Mja.



Een vleermuis in de wc is inderdaad een veel rustiger idee.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 20 november 2013 @ 13:48:

[...]



Ik zie een nieuw kinderboekje aankomen.

Van de kleine rat die wil weten....



[afbeelding]Dat is een mol schat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunny81 schreef op 20 november 2013 @ 13:07:

Kan mij voorstellen dat je geschrokken bent, maar vergeet niet dat zij eerder bang voor jou zijn dan andersom.



Hou de klep dicht en als je naar het toilet moet, spoel eerst door met de klep dicht en ga dan zitten.



Succes!Ratten kunnen zwemmen hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Pingu schreef op 20 november 2013 @ 13:45:

Voor de zekerheid heeft hij wel gif in de straat gehangen, dus áls er een rat is, komt die er wel op af, zei ie. Nou, wat vinden jullie hier toch van?





fijn dat het geen rat lijkt te zijn (ook al zou ik ook niet blij zijn met vleermuizen, die kunnen hondsdolheid overbrengen namelijk)



wat betreft dat gif: een rat komt niet op gif af.

sterker nog: het is een gigantische klus om ratten uit te roeien



een rat zal niet snel op een vreemde plaats, iets vreemds eten

ratten leven in grote groepen en de rest van de groep eet pas ergens van als de eerste rat er niet ziek van is geworden
Alle reacties Link kopieren
O o o wat een drama!!! En dan te bedenken wat er nog meer in en om je huis kan zwerven.. Marters, hermelijnen, adders brrr.. Spinnen, rabiës vleermuizen, vossen en muizen.. Ppff maak je druk. De natuur was hier eerder dan jou, je gaat niet van elke rat dood en geloof me de bestrijdingsdienst krijgt melding van vele ergere dingen (ja ik weet waar ik over praat, help in mijn vrij tijd de jacht naar beverratten, nee dat is niet hetzelfde maar komen vaak zat een rat oid tegen:) )
Alle reacties Link kopieren
Ahh zie nu dat het wellicht een vleermuis was.. Durf je nu niet meer naar buiten?;) daar kun je pas ziek van worden..
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het geen muizenkeuteltjes zijn? Model is hetzelfde alleen van ratten zijn de poepjes zeker vier keer groter dan die van muizen.



Verder heb je aan mij niets... ik vind zowel muizen als ratten leuk Alleen niet in mijn keukenkastjes, dat dan weer niet...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ohw... vleermuisjes... ook lief
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie vleermuizen vanaf mijn balkon in de schemering... hoef je niet bang voor te zijn hoor, die ontwijken jou liever...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook een keer een rat in de wc in het buitenland (Tenerife). We waren eerst heel blij dat wij als enige van de groep nog geen kakkerlakken hadden gezien in ons appartement tot we er achter kwamen waar dat dus door kwam



Ik heb vanaf toen elke nacht pannen op de wc deksel gezet zodat dat beest er niet meer uit kon komen. Ik ben over het algemeen niet zo heel bang aangelegd heb zelf ook een rat gehad vroeger (HELE lieve huisdieren trouwens!) en ook een schorpioen maar die rioolrat daar was ik toch wel lichtelijk van in shock wat een groot beest.
Alle reacties Link kopieren
quote:nikkietje schreef op woensdag 20 november 2013 19:53 Wij hadden ook een keer een rat in de wc in het buitenland (Tenerife). We waren eerst heel blij dat wij als enige van de groep nog geen kakkerlakken hadden gezien in ons appartement tot we er achter kwamen waar dat dus door kwam



Ik heb vanaf toen elke nacht pannen op de wc deksel gezet zodat dat beest er niet meer uit kon komen. Ik ben over het algemeen niet zo heel bang aangelegd heb zelf ook een rat gehad vroeger (HELE lieve huisdieren trouwens!) en ook een schorpioen maar die rioolrat daar was ik toch wel lichtelijk van in shock wat een groot beest. En toen? Kreeg je toch kakkerlakken? Ook daar kun je zieker van worden.. Plus die kotsen op alles..
Alle reacties Link kopieren
Ieuww! Hier ga ik nachtmerries van krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Masque yep twee dagen later de eerste kakkerlak gespot



Lees nu dat het waarschijnlijk een vleermuis was misschien meegenomen door jullie kat? dit hoor je wel vaker. Nou ja je kunt in ieder geval weer gerust op je wc gaan zitten pingu
Alle reacties Link kopieren
Niet weggooien die keutel, TO. Hij is nog geld waard.



bat guano
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 20 november 2013 @ 13:17:

[...]





ja maak het leuker voor TO...

Je hebt gelijk! Sorry. Eerst nadenken dan schrijven.



Alle reacties Link kopieren
quote:Annapicobella schreef op woensdag 20 november 2013 13:36 Had je geen Rat in de keuken??



:-D



Ik wou dat ik dit topic niet gelezen had... Rat in de wc? Brrr
Alle reacties Link kopieren
Oh bah allemaal eng ratten, vleermuizen. Maar voor gewone muizen ben ik dan weer helemaal niet bang.

Doet me denken aan jaren terug. Onze kat kwam luid brommend boven met duidelijk iets in zijn bek. Voor ik kon zien wat het was dook hij mijn slaapkamerkast in. Toen ik keek had hij dus een rat bij zich! Een levende!! En voor ik het goed en wel kon bekijken ontsnapte de rat uit de kast en vloog de andere slaapkamer in. Kat er achter aan. Maar omdat we kort daarvoor verhuisd waren stond die slaapkamer nog helemaal vol met zakken en dozen, dus we vonden die rat niet meer terug. Schoonvader erbij gehaald en die heeft hem uiteindelijk doodgeschoten met de buks!! Ha, ha ik lig weer helemaal in een deuk nu ik er weer aan denk.
Alle reacties Link kopieren
Huizen die op oude rioleringen zijn aangesloten wil het nog weleens voorkomen dat er een rat uit de rioolbuis naar boven komt. BRR . Moet je eens raarmaarwaar.nl lezen
Mijn broertje belde me ooit in alle staten op dat er een rat in zijn keuken zat.

En ik maar zingen...



(Ok, en toen heb ik hem het juiste nummer van de ongdierteverdelgingsdienst gegeven. Zo gemeen ben ik ook weer niet.)
Alle reacties Link kopieren
Vaak is er dan ook geen sprake vaan 1 rat maar dan zitten er meerdere . Buren van mijn oma hebben er destijds ook last van gehad ook oude riolering vreselijk toen hebben ze er 13 gevangen.
Alle reacties Link kopieren
En is er nog van het gif gegeten pingu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven