Er ruikt iets in de keuken

27-04-2017 08:11 60 berichten
Goedemorgen!



Sinds dinsdagochtend stinkt er iets in de keuken en ik kom er maar niet achter wat het is. We hebben alles gecontroleerd, op de keukenkastjes, er in, de oven, onder de koelkast, het kastje waar de afvoer is.. nergens ruikt het specifiek 'erger' maar het meurt dus wel, naar bloemkool ofzo



Volgens man was het misschien de afvoer. Die loopt goed weg, geen problemen met verstopping ofzo, maar gisteren toch zo'n biologische ontstopper er in, ook tegen nare luchtjes. Helaas, loop ik net de keuken in, bah die lucht op je nuchtere maag...

Iemand een gouden idee waar ik 't probleem moet zoeken?



(Kinderen hebben geen brood oid verstopt en de kat heeft nergens gepoept/geplast, heb echt alles op m'n knieen afgezocht...)
Alle reacties Link kopieren
quote:Pepermint_Patty schreef op 27 april 2017 @ 08:47:

Achter de koelkast zit een bakje voor condens. Is die schoon en droog? Of in de koelkast in het condensgootje.Dit dus..heb ik ook gehad.rotlucht.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Overloopreservoir is netjes schoon.

Koelkast is inbouw, daar kunnen we niet achter. Het condensgootje binnenin is schoon.

De andere koelkast is ook schoon.



Heel irritant dit
Alle reacties Link kopieren
Vaatwasser gecheckt? Hier zit ook een filter in
quote:teletubbie1234 schreef op 27 april 2017 @ 09:03:

Vaatwasser gecheckt? Hier zit ook een filter inOok schoon (zou bijna zeggen helaas )
Alle reacties Link kopieren
Lijk bij de buren?
Kan het vanuit de omgeving komen? Bij ons is er een bedrijf in de buurt dat soms walmen laat vliegen en dan heb je opeens op een paar dagen stankoverlast.
Alle reacties Link kopieren
quote:pien6 schreef op 27 april 2017 @ 09:06:

Lijk bij de buren?Ja dit zou idd ook nog kunnen
Vraag eens aan je onderburen of zij er ook last van hebben. Zij zullen hetzelfde ventilatiekanaal gebruiken, dus misschien komt het daar vandaan.
Alle reacties Link kopieren
En boven je keukenkastjes?
Een lijk bij de buren.. hm die heb ik vanmorgen nog gehoord de onderburen zou wel kunnen, die kom ik zelden tegen haha.

Zal straks eens informeren of zij het ook hebben, ze zitten inderdaad op hetzelfde ventilatiekanaal.



Industrie hebben we wel in de buurt, een bedrijf maakt margarine en dat soort dingen, die ruiken we wel eens. Maar dat is dan niet specifiek in de keuken, vooral buiten dat we het goed ruiken.



Boven de keukenkastjes... daar is niks, behalve stof van 1 week
Alle reacties Link kopieren


Spannend!
Nee, 't is eerder vies dan spannend.

Alle reacties Link kopieren
Nou mijn opties zijn op



Succes met je zoektocht
Heb je je onderburen de laatste tijd nog gezien?
Ik zie de onderburen niet vaak maar ze hebben nogal een specifieke auto dus die zie ik wel iedere dag weg & weer thuis staan. Dus ik verwacht daar niks geks.



De buren naast de keuken zijn een gezin met kinderen en die heb ik vanmorgen nog gehoord. Andere kant een buurvrouwtje alleen, die al even niet gezien maar dat is aan de andere kant van het huis.



Je moet er niet aan denken he
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyjo schreef op 27 april 2017 @ 09:25:

Ik zie de onderburen niet vaak maar ze hebben nogal een specifieke auto dus die zie ik wel iedere dag weg & weer thuis staan. Dus ik verwacht daar niks geks.



De buren naast de keuken zijn een gezin met kinderen en die heb ik vanmorgen nog gehoord. Andere kant een buurvrouwtje alleen, die al even niet gezien maar dat is aan de andere kant van het huis.



Je moet er niet aan denken he Zo toch meer even bij dat vrouwtje alleen gaan kijken, gewoon voor de zekerheid
quote:Hugh-Jazz schreef op 27 april 2017 @ 09:21:

Heb je je onderburen de laatste tijd nog gezien?Scherp!
Alle reacties Link kopieren
In het vorige huis hadden we dat ook: een gore rioollucht in de keuken in de lente/zomer. Er was geen verstopping en de oorzaak is nooit duidelijk geworden. Toch denk ik achteraf dat we beter toch de rioolreinigingsdienst langs hadden kunnen laten komen. Die buizen worden dan met draaiende borstels gereinigd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Retrostar, de riolering is vorig jaar helemaal doorgespoten door zo'n bedrijf. Juist daardoor hebben we een enorme scheur in de leiding gehad ter hoogte van de onderburen (die is ondertussen uiteraard gerepareerd).



Maar nu je het zegt, herinner ik me dat we het ook wel eens in de badkamer gehad hebben, als ik een was gedraaid had. Dat was dan even de afvoer doorspoelen en dan was het weg. Maar dat was wel een andere geur dan nu in de keuken.

Misschien is het probleem dan toch de afvoer.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn de buizen van binnen niet glad waardoor er haren en rottende groentendrab vast gaan zitten op richels en uitsteeksels in de buizen, niet genoeg om te verstoppen maar wel genoeg om af en toe wat rottingsgas omhoog te laten borrelen.



Na het begin van de zomer ging het probleem altijd weer weg overigens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb je al in de kruipruimte gekeken om te kijken of de leidingen nog heel zijn? Als je een kruipruimte hebt tenminste
Stop het afvoerputje in de keuken helemaal dicht voor de hele nacht, en kijk dan of je de vieze lucht ruikt bij het opstaan.

Ruik je niks, dan komt het uit de afvoer, ruik je het nog steeds, dan ligt de oorzaak ergens anders.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden laatst ook een ontzettend raar/vies luchtje in de keuken. Bleek uiteindelijk het 'afwateringsbakje' (weet niet hoe ik het anders moet noemen) van de koelkast te zijn. Aan de achterkant van onze koelkast zit onderaan een bakje, en die stond droog en zat vol met prut. Dat bakje vangt het water op uit de koelkast. Na deze schoongemaakt te hebben, geen nare luchtjes meer! Misschien heeft jullie koelkast ook zo'n bakje?
Het enige waardoor ik af en toe zoiets ruik is bij mij toch echt de afvoer. Hoop van harte dat dat bij jou ook zo is! En niet de buurvrouw oid.
Afzuigkap?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven