Ervaring met Lampe Berger gezocht

31-08-2009 12:45 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik overweeg een Lampe Berger-lamp aan te schaffen. Voor wie het niet kent: een soort olielamp met speciale geuren voor in huis. Heeft iemand er eentje en zo ja: bevalt het of juist niet. Ik vind ze vrij duur dus vandaar dat ik eerst de ervaringen van een ander wil weten. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg duur en je kunt hetzelfde principe (in ieder geval hier in FR) ook een stuk goedkoper krijgen.

Geld-uit-de-zak-klopperij, in mijn ogen dus.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik gebruik ze voor mijn werk dus de kosten zijn voor mijn werkgever maar ze bevallen op zich goed. Het vult de ruimte vrij snel met geur en het blijft lang en aangenaam hangen.

Wel zou ik me niet laten verlijden door allerlei design exemplaren een gewone is goed genoeg.

Alle reacties Link kopieren
Thuis heb ik hem ook, cadeautje. Ik ben er enorm blij mee. Heb astma en daardoor last van parfumachtige geuren, ofwel een spuitbus of zo'n ding op stroom van de reclame ofzo word ik niet vrolijk van. De Lampe Berger werkt perfect! Heb geen last van de geuren, het ruikt echt lekker, zonder overheersend te zijn. We hebben een hond en zelfs de geur van natte hond krijgt ie weg. Het verbruik valt heel erg mee. Een keer in de zoveel tijd een nieuwe fles, kun je weer een geurtje kiezen. Ik ben helemaal om! Het blijft goed hangen, na een avondje gourmetten ruikt je kamer weer naar roosjes (of welke geur je gekozen hebt, haha).

En tja, het model: gewoon kiezen wat je mooi vindt. Ik heb er 1 die ik erg leuk vind en daardoor past in het interieur, waardoor ie een leuk plekje heeft en vaker aan kan.
Hier ook een Lampe Berger. Een gewoon modelletje, niet zo'n heel dure.

Lekker hoor die luchtjes in de huiskamer. Ik heb stoofpeertjes, sinaasappel/kaneel en appeltjes. In korte tijd een lekker luchtje, niet overheersend en je minder lekkere luchtjes zijn weer weg.

De eerste aanschaf is even een investering maar je doet best lang met zo'n fles.




Deze heb ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:highway schreef op 31 augustus 2009 @ 22:03:

Thuis heb ik hem ook, cadeautje. Ik ben er enorm blij mee. Heb astma en daardoor last van parfumachtige geuren, ofwel een spuitbus of zo'n ding op stroom van de reclame ofzo word ik niet vrolijk van. De Lampe Berger werkt perfect! Heb geen last van de geuren, het ruikt echt lekker, zonder overheersend te zijn. We hebben een hond en zelfs de geur van natte hond krijgt ie weg. Het verbruik valt heel erg mee. Een keer in de zoveel tijd een nieuwe fles, kun je weer een geurtje kiezen. Ik ben helemaal om! Het blijft goed hangen, na een avondje gourmetten ruikt je kamer weer naar roosjes (of welke geur je gekozen hebt, haha).

En tja, het model: gewoon kiezen wat je mooi vindt. Ik heb er 1 die ik erg leuk vind en daardoor past in het interieur, waardoor ie een leuk plekje heeft en vaker aan kan.

Highway, even een vraagje want hier in huis ook 2 astmaklantjes. Mijn man kan nog niet tegen de lucht van een brandende kaars. Ik heb mijn pyromanisme dus al op moeten geven. Daarnaast zijn we beiden erg gevoelig voor luchtjes van het koken, open haard, BBQ, ed..



Kan zo'n Lampe Berger dat soort luchtjes uit de lucht halen en de lucht echt frisser maken, zonder de schadelijke lucht te vervangen door een even schadelijke? Wat zijn jouw ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
ook hier een tevrede gebruiker, en ik geef hem vaak en graag kado!

volgens de "bijsluiter"zuivert hij de lucht, op bacterieen enz. werd vroeger gebruikt in ziekenhuizen als ik me goed herrinner.



heb trouwens deze zomer een flesje gekocht wat vliegende insecteten zou weren, maar geloof niet dat dat echt zo goed werkte.. dus hou ik het nu maar bij"lekkere"luchtjes
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinksterbloempje schreef op 01 september 2009 @ 09:02:

[...]



Highway, even een vraagje want hier in huis ook 2 astmaklantjes. Mijn man kan nog niet tegen de lucht van een brandende kaars. Ik heb mijn pyromanisme dus al op moeten geven. Daarnaast zijn we beiden erg gevoelig voor luchtjes van het koken, open haard, BBQ, ed..



Kan zo'n Lampe Berger dat soort luchtjes uit de lucht halen en de lucht echt frisser maken, zonder de schadelijke lucht te vervangen door een even schadelijke? Wat zijn jouw ervaringen?



Hoihoi,

Wat ik gedaan heb? In de winkel waar ze die verkopen, willen ze het vaak wel demonstreren. Daar heb ik dus om gevraagd, ben er redelijk dichtbij gaan staan en afgewacht of ik er op reageerde en dat bleek niet het geval te zijn. Voor de zekerheid heb ik de eerste fles een neutrale geur gekocht, die hebben ze ook. Ik heb echt nergens last van. Ik zeg al, na gourmetten, een aangebrande pan (ben niet zo'n keukenprinses) of een natte hond zijn die geurtjes weg. In ieder geval de geuren waar ik last van heb. Als ik jou was zou ik vragen om een demonstratie en dan kijken hoe je reageert. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Oké, dan moet ik dus een verkooppunt vinden en vragen of ze een demonstratie geven. En man moet mee, want die is nog gevoeliger voor geuren dan dat ik ben.



edit: da's nog lastiger dan ik dacht; er is geen Nederlandse Lampe Berger website met verkooppunten; wel veel webwinkels. Zijn die dingen bij de luxere interieurzaken te koop?
Hier in het durp verkopen ze ze, incl demonstratie.



En ik ben ook astmatisch en ik heb nergens last van...

Hij zuivert ongeveer in een kwartier de lucht in de ruimte waar hij staat.
http://www.dewaalveendam.nl/overigen/lampeberger.php
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 01 september 2009 @ 17:35:

http://www.dewaalveendam.nl/overigen/lampeberger.php

Mijn googleheldin! Ze zitten zelfs in Assen! Veendam is een tikje verder (nieuwe winkel trouwens; heb er in de buurt gewoond en die zat er nog niet). Ik zal eens even man meeslepen naar Assen en een test aanvragen.



Het zou perfect zijn als zo'n Lampe Berger de luchtjes uit huis haalt. In de zomer hebben we met name in de slaapkamer vaak BBQ/vuurkorf luchtjes en in de winter de open haard luchtjes.
Je kunt overigens ook een neutrale olie erin doen, dan blijft er geen ander luchtje achter.

Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, wilde laatst zo'n ding cadeau doen aan een vriendin, maar ik twijfelde, iets anders gekocht. (Ik was bij een soort luxe cadeauwinkel in Goes,



http://www.denhertogservies.nl/index.php



Lijkt toch wel een apart iets, ze hadden veel verschillende modellen, ik had er nog nooit van gehoord, prijzen varieren ook behoorlijk.
De prijzen van de lampe Berger zelf variëren inderdaad flink. Vanaf 35 euro geloof ik tot kapitalen. Een fles olie kost 15 euro.
Alle reacties Link kopieren
Hé wat een idee !!! Heb me al tijden suf zitten prakkiseren wat te geven aan iemand die al alles heeft; ga morgen gelijk even op pad, ik denk dat ik echtgenoot er ook erg blij mee maak want hij griezelt van al die stopcontactdingenluchtjes etc. die ze allemaal uitprobeert.

Maar ohhhhh wat zitten er mooie exemplaren tussen zeg .....
Alle reacties Link kopieren
[quote]Pinksterbloempje schreef op 01 september 2009 @ 09:02:

[...]



Highway, even een vraagje want hier in huis ook 2 astmaklantjes. Mijn man kan nog niet tegen de lucht van een brandende kaars. Ik heb mijn pyromanisme dus al op moeten geven. Daarnaast zijn we beiden erg gevoelig voor luchtjes van het koken, open haard, BBQ, ed..



Kan zo'n Lampe Berger dat soort luchtjes uit de lucht halen en de lucht echt frisser maken, zonder de schadelijke lucht te vervangen door een even schadelijke? Wat zijn jouw ervaringen?[/quote]



Volgens mijn man doet ie dat echt. Heel soms word er bij ons in huis binnen gerookt, en deze lucht (sigaar en sigaret) is door de lamp zo weg en geen nare luchtjes achteraf. Ook het gourmet-stel lucht is zo weg.

Niet alleen de nare luchtjes zijn weg, maar het schijnt het dus ook te zuiveren
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
De webwinkel: link



Je zou ook na bv een demonstratie in een winkel op marktplaats kijken voor een mooi exemplaar.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik ga liever naar de winkel, kan ik zelf ook de geuren ruiken voordat ik ze koop. Ik heb mazzel dat het hier in het durp verkocht wordt.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je een favo luchtje hebt (ik heb dat met appeltjes, vind ik zooooo enorm lekker), dan kan je het wel bestellen natuurlijk
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Dan nog kan ik 3,50 besparen op de bezorgkosten



Ik vind het ook leuk om af te wisselen met nieuwe geuren.
Alle reacties Link kopieren
Ja heb je gelijk in.

Maar of ik nu naar de stad ga (met auto of OV) of per internet bestel, dan ben ik ongeveer die 3,50 altijd kwijt.



Wat is jouw favo?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Momenteel stoofpeertjes!
Alle reacties Link kopieren
Die ken ik nog niet.

Die van man is Creme Brulee maar die vind ik veel te zoet, krijg er misselijke koppijn van. Ik ben meer van de frisse geurtjes.

Vind lelie-tjes van dalen ook heerlijk.
"ik ben het, Barbabelladingdong"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven