Ervaring met Lampe Berger gezocht

31-08-2009 12:45 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik overweeg een Lampe Berger-lamp aan te schaffen. Voor wie het niet kent: een soort olielamp met speciale geuren voor in huis. Heeft iemand er eentje en zo ja: bevalt het of juist niet. Ik vind ze vrij duur dus vandaar dat ik eerst de ervaringen van een ander wil weten. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Toch maar voor 1 liter overstag gegaan, hoop dat het een lekkere geur is. Ben benieuwd!



Wel erg verslavend hoor, deze topic ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:ZwitsalMeisje schreef op 16 januari 2011 @ 16:18:

Ik ben mij sinds kort aan het orienteren qua LB, en overweeg om er eentje aan te schaffen.



Ik heb begrepen dat als een geurtje te sterk uitvalt, je deze kunt verdunnen met een neutrale vloeistof?



Ook zou ik graag willen weten welke geurtje ik moet nemen (aanbod is zooooo groot), ik ben dol op geurtjes van waspoeder, wasverzachters, Robijn geurbuiltjes. Is er een geurtje wat hierop lijkt?Ik gebruik deze http://www.geuronline.nl/ ... Fresh--Clean-p-16364.html ruikt heerlijk naar schoon wasgoed
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Klinkt ook goed, Tickel! Kan je deze ook gebruiken in Lampe Berger zelf?



Heb net LB besteld met Caresse Cotton, ben benieuwd hoe deze ruikt. Vind het zo lekker als iets naar zeep, schoon wasgoed, fris, ruikt.
Alle reacties Link kopieren
Voor wie wel eens in Frankrijk komt: daar koop je voor onder de 10 euro bij de hypermarkt een fles originele LB.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met de vijgengeur van LB? Ik ben enorme fan van die geur van Rituals (sticks) en vraag me af of de geur van LB er op lijkt.
Dansen is leuker dan lopen
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 16 januari 2011 @ 13:36:

Geen idee MV, wel soms op MP gezien. Of LB cadeaubonnen voor je verjaardag of zo vragen



Ik vind het een heerlijk ding maar gebruik 'm ook maar beperkt i.v.m. de prijs van de vloeistof.



Ja ik heb mijn verjaardag al wat jaren niet gevierd door geldgebrek. Nou ja, stel dat ze er zijn op de Zwarte Markt, dan weet ik ook niet of het een echte of een nepper is.



Ik hou MP wel eens in de gaten voor aanbiedingen tweedehands. Maar die volle prijs is nu toch even te duur.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 januari 2011 @ 13:55:

[...]





Ja ik heb mijn verjaardag al wat jaren niet gevierd door geldgebrek. Nou ja, stel dat ze er zijn op de Zwarte Markt, dan weet ik ook niet of het een echte of een nepper is.



Ik hou MP wel eens in de gaten voor aanbiedingen tweedehands. Maar die volle prijs is nu toch even te duur.

Wat zou je er maximaal aan uit willen geven?(de lamp zelf)

Vergeet niet dat de prijs van de vloeistof tussen de 13 en 15 euro ligt per 500ml.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Mijn pakketje is binnengekomen gisteren, en natuurlijk gelijk even uitgeprobeerd in de late middag (in middag eerst lont even laten inwerken).



Caresse de Cotton ruikt inderdaad heel lekker, heel fris en inderdaad beetje naar schone was. Vind het wel fijn dat hij niet heel erg sterk is, maar je ruikt hem wel.



Vraag mij af of ik hem langer dan 30 minuten mag laten branden (zonder vlam), of dat 30 minuten toch echt het maximum is? Heb het idee dat geur snel weg is als ik na 30 minuten het doofdopje erop doe, maar misschien ligt het wel aan mijn neus die eraan gewend is....?



Jammer dat ik nooit in Frankrijk kom want onder de 10 euro is wel heel erg lekker, zeker in verhouding van dat je hier ruim 25 euro betaal voor een grote fles.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de lamp soms wel een uur.

Maar ik rook, dus een uurtje voor ik naar bed ga steek ik de fik erin.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:natemy schreef op 18 januari 2011 @ 12:55:

Wie heeft ervaring met de vijgengeur van LB? Ik ben enorme fan van die geur van Rituals (sticks) en vraag me af of de geur van LB er op lijkt.De vijgengeur is zalig, ik heb hem heel vaak erin zitten
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Feeks, fijn om te horen. Ik ben verslaafd aan de Figtree van Rituals, maar ga nu ook de LB vijgen uitproberen. Verhuis ik de Figtree naar de slaapkamer, zodat de kat er niet bij kan.
Dansen is leuker dan lopen
quote:Tickel schreef op 20 januari 2011 @ 22:52:

Ik gebruik de lamp soms wel een uur.

Ik ook hoor. Maar de vlam is dan wel maar kort aan.



Ik vind bijvullen trouwens best een gedoe. Ben lui
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, dankzij dit topic, ook een lampe aangeschaft en vanavond de "hutspottest" gedaan.

Het geurt hier nu heerlijk naar Cotton en niet meer naar peen en uien!



Bedankt voor de tip, dames!
Ik moet wel zeggen dat ik em met periodes heel veel aan heb en dan weer een hele tijd niet... Maar; laat ik em zo weer eens aan steken
Alle reacties Link kopieren
Ik wil 'm nu ook! Kan er een bestellen via huisparfumwinkel, maar voor een 'melkfles', een liter neutrale vloeistof en 2 halve liters geurolie ben ik 100 euro kwijt. Toch best veel geld voor een lekkere geur in huis... Weet nog niet zeker of ik het ga doen. Hoe lang zou je met zoiets doen? En weet iemand kortingscodes of zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Excuses voor mijn luiheid maar ik heb niet het hele topic doorgespit...



Zijn er ook mensen die de branders en olie van Millefiori gebruiken? Momenteel heb ik een geur erin en die is sooooow vies, ieks. Ik vind het gewoon erg lastig om een geur via internet te bestellen in de hoop dat ie dan maar lekker ruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe heel lang met een fles. En ik doe dus altijd neutraal en een geur 50/50.

Ik heb er nu de ocean in en die ruikt lekker fris. Maar die cotton wil ik ook wel eens gaan proberen.

Wij hebben een winkel in de buurt en dat is erg gemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de lampe berger sinds een paar dagen, en het valt me op dat ik niet echt de geur ruik. Heb er Coton in zitten, heel iets verdund met neutrale olie. Ik ruik eigenlijk vooral een alcohol lucht, en dit slaat erg op mijn ogen.

Doe ik soms iets verkeerd????
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na veel positieve reacties en ook na het lezen van dit topic ook een Lampe Berger gekocht..



Heb de neutrale olie en de sinaasappel kaneel.



Ik moet zeggen de sinaasappel kaneel is wel erg lekker maar ook wat zoet. Ruik je best goed. Als ik de lamp uitdoe is de geur alweer weg.



Andere lekkere geurtjes hadden ze niet in deze winkel. Alleen hele zoete luchtjes. of lijkt dat zo als je ruikt aan de tester?



Bestellen kan natuurlijk ook, maar dan zit je weer met verzendkosten.



Ze moesten eigenlijk een appeltaartenbak lucht hebben



Ik ben dus wel blij met mijn lamp maar zoekende naar een geur.



Had gisteren maar weer mijn Rituals geurkaars aangestoken. Ruikt ook lekker
Lavendel is ook lekker.
Oh, en ipv 1 grote fles heb je ook pakjes waarin drie kleinere flesjes zitten. Dan kun je em 'in 't echt' ruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janna_ schreef op 19 januari 2012 @ 09:42:

Oh, en ipv 1 grote fles heb je ook pakjes waarin drie kleinere flesjes zitten. Dan kun je em 'in 't echt' ruiken.Waar bestel jij die dan? Ik zie alleen maar grote flessen..
Bella, die stonden op hun eigen site, 2 verschillende. Weet niet of dat nu nog is hoor...
Alle reacties Link kopieren
Even een waarschuwing.

Alle geuren van andere merken kunnen niet in de LB!

Het maakt je verbrandings steentje kapot omdat er meer olieen in zitten dan in de vloeistof van LB zelf.



Ik heb zelf een goedkopere versie gekocht en geprobeerd maar de LB blijft toch echt de beste!



Dat de geur snel weg is lijkt maar zo. Loop eens naar boven en dan terug de kamer in... je zal hem dan weer ruiken. Je raakt er aan gewend als je in de lucht zelf zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bella1 schreef op 13 januari 2012 @ 20:55:

Ik heb de lampe berger sinds een paar dagen, en het valt me op dat ik niet echt de geur ruik. Heb er Coton in zitten, heel iets verdund met neutrale olie. Ik ruik eigenlijk vooral een alcohol lucht, en dit slaat erg op mijn ogen.

Doe ik soms iets verkeerd????



Misschien stomme vraag hoor Bella maar steek je de lamp wel aan? (en sluit je hem weer na een uurtje gebrand te hebben??)

Een vriend van mij had namelijk precies hetzelfde als jij (ook die alcohol lucht) en toen ik er was zag ik dus dat hij hem gebruikte als luchtverfrisser. Dus de hele dag de dop er af maar niet aansteken.

Zonde van je vloeistof want die verdampt gelijk zonder zijn werking te doen.



Mocht dat het niet zijn dan heb je kans dat je er allergisch voor bent. Ook niet voor het eerst dat ik dat hoor nl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven