Ervaring met Lampe Berger gezocht

31-08-2009 12:45 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik overweeg een Lampe Berger-lamp aan te schaffen. Voor wie het niet kent: een soort olielamp met speciale geuren voor in huis. Heeft iemand er eentje en zo ja: bevalt het of juist niet. Ik vind ze vrij duur dus vandaar dat ik eerst de ervaringen van een ander wil weten. Bedankt!
Ik zag net een white musk op die site, dat lijkt me ook wel wat.
Alle reacties Link kopieren
lijkt mij inderdaad ook wel wat. Gaan we is even naar snuffelen binnenkort
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie advies over welke geuren erg lekker zijn?



Ik overweeg na het lezen van dit topic er ook eentje aan te schaffen maar dan gewoon via internet.



Ik zoek een niet al te zware zoete geur.



Thanks!!
Alle reacties Link kopieren
Hier een groot fan van Lampe Berger



Het is echt niet te vergelijken met andere (chemische) luchtverfrissers/geurtjes voor in huis...Die verbloemen de vieze luchtjes alleen maar (waardoor het dus nog meer gaat stinken in huis) en Lampe Berger zuivert de lucht echt en laat (desgewenst) een lekker luchtje achter.



Mijn favoriete luchtjes; Jasmijn en op het moment 'Cotton', erg zacht en heerlijk luchtje!



Ik heb zelf trouwens ook de simpelste fles (vierkant met gewoon glas).
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe het werkt? Wat is het principe erachter zeg maar? Hoe zuivert het de lucht?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
quote:singalala schreef op 03 september 2009 @ 16:16:

Weet iemand hoe het werkt? Wat is het principe erachter zeg maar? Hoe zuivert het de lucht?



Het is een fles met daarop een poreuze steen en een lont. In de fles wordt in de vloeistof gehangen, waarna de vuursteen wordt aangestoken. Als deze heet genoeg is, verdampt de door het lont opgezogen vloeistof, waardoor het volgende gebeurd. Ten eerste zorgt de hete steen ervoor dat bacteriën gedood worden omdat de hittebron van 550-600 graden Celsius deze aantrekt. Ten tweede zorgt de verdampende vloeistof ervoor dat het brandproces blijft doorgaan totdat er een dop op de Lampe Berger wordt geplaatst om de zuurstoftoevoer te stoppen. Deze techniek werd ooit dan ook veel toegepast in ziekenhuizen.



Later ontdekte men dat door het toevoegen van geurstoffen ook een aangename lucht verspreid kon worden. Dit leidde al snel tot het gebruik in huishoudens, waar de Lampe Berger gebruikt kan worden om onder anderen kook-, tabaks- en huisdiergeurtjes af te breken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zeer sterk mijn twijfels over het aantrekken van bacterien
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Werking van de Lampe Berger



Vul de lamp voor maximaal 2/3 met één van onze vloeistoffen. Laat de vloeistof eerst 20 minuten intrekken. Steek daarna de brander aan en blaas deze na 2 minuten weer uit.



De katalytische brander is het belangrijkste onderdeel uit de lamp, deze bereikt uiterst hoge temperaturen tijdens het gebruik. De catalytische ontbranding vindt plaats in deze brander.



De luchtverplaatsing in en rondom de brander zorgen voor een grondige ontgeurende werking.



De brander maakt het mogelijk de moleculen te vernietigen van de onaangename geur van tabakslucht, kooklucht en andere luchtjes binnenshuis. Het roept ook een halt toe aan de verspreiding van bacteriën (waarvan de effectiviteit door een labaratorium is vastgesteld).



Vanuit het midden van de lamp wordt de geur verspreidt waarmee de Lampe Berger is gevuld.



De drie basisfuncties van de Lampe Berger worden tegelijkertijd uitgevoerd:

Het verjagen van onaangename geuren.Het verspreiden van de geur.

Het zuiveren van de lucht om verspreiding van bacterien te voorkomen.

De Lampe Berger heeft een katalytische werking, waardoor de moleculen in de lucht die de onaangename geuren veroorzaken ( o.a. kook-, rook- en tabaks- en rioollucht) worden geneutraliseerd. Lampe Berger beperkt ook de verspreiding van bacteriën. Daarnaast kan dus de Lampe Berger een parfum naar keuze verspreiden.

De werking onderscheidt zich dus van de traditionele luchtverfrissers, die een geur afgeven welke de andere geurtjes moet overheersen. Lampe Berger zuivert eerst en geeft dan eventueel een geur af. Resultaat: een zuivere natuurlijke lucht in slechts 30 minuten.
quote:iry schreef op 03 september 2009 @ 15:14:

Hebben jullie advies over welke geuren erg lekker zijn?



Ik overweeg na het lezen van dit topic er ook eentje aan te schaffen maar dan gewoon via internet.



Ik zoek een niet al te zware zoete geur.



Thanks!!

Geuren is zoiets persoonlijks, ik denk dat je echt even moet gaan proefsnuiven bij een dealer.



Volgende geuren zijn beschikbaar :

FRUITIG : mandarine, groene appel, zoete peer, appelsien met kaneel, perziken, amandel en peer

BLOEMIG : laurier-roos, jasmijn, violet, pioen, meiklokjes

TONIQUES : lavendelvelden, citroen, chèvrefeuille, oceaanbries, pepermunt, mer d'iroise, brume des fjords

SENSUEEL : cypriotisch briesje, ceder van libanon, vanille, amber, kaneel, bois d'orient, sapins célestes, crème brulée



volgende luxegeuren zijn beschikbaar :

horis, solal, ella, sylla, tara, ystre, sacha, yptus



Er zijn er ondertussen volgens mij al veel meer, maar dit lijstje vond ik online.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 03 september 2009 @ 16:54:

Werking van de Lampe Berger



Vul de lamp voor maximaal 2/3 met één van onze vloeistoffen. Laat de vloeistof eerst 20 minuten intrekken. Steek daarna de brander aan en blaas deze na 2 minuten weer uit.



De katalytische brander is het belangrijkste onderdeel uit de lamp, deze bereikt uiterst hoge temperaturen tijdens het gebruik. De catalytische ontbranding vindt plaats in deze brander.



De luchtverplaatsing in en rondom de brander zorgen voor een grondige ontgeurende werking.



De brander maakt het mogelijk de moleculen te vernietigen van de onaangename geur van tabakslucht, kooklucht en andere luchtjes binnenshuis. Het roept ook een halt toe aan de verspreiding van bacteriën (waarvan de effectiviteit door een labaratorium is vastgesteld).



Vanuit het midden van de lamp wordt de geur verspreidt waarmee de Lampe Berger is gevuld.



De drie basisfuncties van de Lampe Berger worden tegelijkertijd uitgevoerd:

Het verjagen van onaangename geuren.Het verspreiden van de geur.

Het zuiveren van de lucht om verspreiding van bacterien te voorkomen.

De Lampe Berger heeft een katalytische werking, waardoor de moleculen in de lucht die de onaangename geuren veroorzaken ( o.a. kook-, rook- en tabaks- en rioollucht) worden geneutraliseerd. Lampe Berger beperkt ook de verspreiding van bacteriën. Daarnaast kan dus de Lampe Berger een parfum naar keuze verspreiden.

De werking onderscheidt zich dus van de traditionele luchtverfrissers, die een geur afgeven welke de andere geurtjes moet overheersen. Lampe Berger zuivert eerst en geeft dan eventueel een geur af. Resultaat: een zuivere natuurlijke lucht in slechts 30 minuten.



Ik vind deze uitleg zo slecht. Katalytische ontbranding: dat betekent enkel versnelde verbranding. Maar wat houdt dat in? Dat je olie extra snel op is zodat je weer nieuwe moet kopen?



Hij verbrand dus de vieze luchtjes moleculen... maar verspreid zelf wel luchtjes...



Ik geloof best dat het werkt, maar vind het werkingsprincipe én de uitleg die erover gegeven wordt uiterst vaag. Doet me denken aan wonderbaarlijke tellsell verkooptechnieken En toch zit ik eraan tee denken om er eentje te kopen....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb hem zelf gekocht nadat ik bij een vriendin had kennis gemaakt met het ding. Toen ik die omschrijving las had ik ook zoiets van ooooooooooooookeeeeee....

Maar goed, ik heb het ook maar gekopiepeest van een site.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 03 september 2009 @ 16:56:

[...]



Geuren is zoiets persoonlijks, ik denk dat je echt even moet gaan proefsnuiven bij een dealer.



Volgende geuren zijn beschikbaar :

FRUITIG : mandarine, groene appel, zoete peer, appelsien met kaneel, perziken, amandel en peer

BLOEMIG : laurier-roos, jasmijn, violet, pioen, meiklokjes

TONIQUES : lavendelvelden, citroen, chèvrefeuille, oceaanbries, pepermunt, mer d'iroise, brume des fjords

SENSUEEL : cypriotisch briesje, ceder van libanon, vanille, amber, kaneel, bois d'orient, sapins célestes, crème brulée



volgende luxegeuren zijn beschikbaar :

horis, solal, ella, sylla, tara, ystre, sacha, yptus



Er zijn er ondertussen volgens mij al veel meer, maar dit lijstje vond ik online.



Zelfs het ruiken bij de dealer wil niet altijd zeggen dat ze lekker zijn in de lamp.

Als je eraan ruikt, dan ruik je soms een hele sterke alcohol lucht (weet het niet anders te omschrijven). Terwijl deze in de lamp niet te ruiken is als je hem aansteekt.

Het is echt een kwestie van veel uitproberen en zoeken naar de geur die je zelf lekker vind.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
quote:singalala schreef op 03 september 2009 @ 22:13:

[...]





Ik vind deze uitleg zo slecht. Katalytische ontbranding: dat betekent enkel versnelde verbranding. Maar wat houdt dat in? Dat je olie extra snel op is zodat je weer nieuwe moet kopen?



Hij verbrand dus de vieze luchtjes moleculen... maar verspreid zelf wel luchtjes...



Ik geloof best dat het werkt, maar vind het werkingsprincipe én de uitleg die erover gegeven wordt uiterst vaag. Doet me denken aan wonderbaarlijke tellsell verkooptechnieken En toch zit ik eraan tee denken om er eentje te kopen.... Je hoeft er geen luchtje in te doen. Je hebt ook neutrale olie. die verbrand dus wel de bacterien maar verspreid geen luchtje
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 09 september 2009 @ 08:50:

[...]





Zelfs het ruiken bij de dealer wil niet altijd zeggen dat ze lekker zijn in de lamp.

Als je eraan ruikt, dan ruik je soms een hele sterke alcohol lucht (weet het niet anders te omschrijven). Terwijl deze in de lamp niet te ruiken is als je hem aansteekt.

Het is echt een kwestie van veel uitproberen en zoeken naar de geur die je zelf lekker vind.Je krijgt in ieder geval wel een idee wat de geurnaam inhoud. Of ga jij voor 15 euro per fles gokken of mer d'iroise of brume des fjords lekker ruikt?
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn 'dealer' hebben ze van die kleine proefflesjes (met zo'n rollertje/kogeltje bovenop) en daar ruik je de geur echt heel goed zonder die andere sterkte lucht (volgens mij geen alcohol).
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 09 september 2009 @ 08:57:

[...]



Je krijgt in ieder geval wel een idee wat de geurnaam inhoud. Of ga jij voor 15 euro per fles gokken of mer d'iroise of brume des fjords lekker ruikt?



Nee, maar ik vind het wel vaak wel een vertekend beeld hebben van de geur die je ruikt in het proef ding met rollertje of die je in de lamp ruikt. Lamp vind ik vaak lekkerder.



Daarbij heb ik koop-zieke schoonouders, die hebben alle geuren staan (in veelvoud). Dus als wij een nieuwe geur willen proberen, dan hebben wij onze eigen dealer. Ik stuur man gewoon op pad om ff te "kletsen"
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
quote:jackie23 schreef op 09 september 2009 @ 09:11:

Bij mijn 'dealer' hebben ze van die kleine proefflesjes (met zo'n rollertje/kogeltje bovenop) en daar ruik je de geur echt heel goed zonder die andere sterkte lucht (volgens mij geen alcohol).Volgens mij is het ook geen alcohol, maar wist het niet anders te omschrijven
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik snuif wel bij mijn dealer, ik heb geen schoonouders, laat staan van die koopzieke.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 09 september 2009 @ 10:02:

[...]





Volgens mij is het ook geen alcohol, maar wist het niet anders te omschrijvenIk ook niet
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 09 september 2009 @ 12:20:

Ik snuif wel bij mijn dealer, ik heb geen schoonouders, laat staan van die koopzieke.je mag ze wel is lenen hoor!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Neu, het bevalt me wel zonder
Alle reacties Link kopieren
Ben ook een groot fan, vooral van dat vijgen luchtje. Wij hebben twee normale modellen, maar hebben wel af en toe problemen met dat ze niet aan willen. Het lijkt er dan op dat ze of te lang droog gestaan hebben of juist teveel olie hebben. Of ze hebben gewoon kuren, maar anyway; je huis ruikt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mo78 schreef op 09 september 2009 @ 21:02:

Ben ook een groot fan, vooral van dat vijgen luchtje. Wij hebben twee normale modellen, maar hebben wel af en toe problemen met dat ze niet aan willen. Het lijkt er dan op dat ze of te lang droog gestaan hebben of juist teveel olie hebben. Of ze hebben gewoon kuren, maar anyway; je huis ruikt heerlijk!



Heb je geen nieuwe lont/steen nodig? Volgens mij heeft één lont/steen ong. 200 branduren toch?

Mijne heeft trouwens ook wel eens kuren dat 'ie niet aan wil.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jackie, nee het gebeurde al vrij snel in het begin. Toen hebben we inderdaad een nieuwe lont gekregen van de verkoper. Het zijn inderdaad gewoon kuren, maar ik ga het wel in de gaten houden want volgens mij komen we aardig in de buurt van de 200 uur (dat wist ik overigens niet!). Thx. Was overigens vorig jaar in Parijs in een van de warenhuizen, en daar kan je helemaal los op diverse modellen. Wel leuk om te zien hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dat was bij ons ook, en dat lag toen inderdaad aan de lont (die was op) of dat ie een tijdje droog had gestaan.

Dan moet ie gewoon weer wat meer olie opzuigen.

Daarna deed hij het weer prima. Wij hebben er trouwens heel decadent 2.

1 beneden en 1 in de slaapkamer.



Die van beneden had man al voordat ik hem kende, was zo'n enorm dure (niet eens mooi trouwens) en voor boven hebben we een doorzichtige erbij gekocht.



Gisteren weer heerlijk de appeltjes bijgevuld, werd er helemaal blij van!
"ik ben het, Barbabelladingdong"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven