ervaring verduisterend rolgordijn ikea

19-05-2014 19:54 40 berichten
Wij hebben grote ramen in de woonkamer waar van 1 uur 's middags tot zonsondergang de zon op staat. Hierdoor wordt het bloed en bloedheet in de woonkamer. Nu zaten wij te denken aan verduisterende rolgordijnen van de ikea, omdat deze enigszins in ons budget passen. Echter vraag ik mij wel af hoe goed de kwaliteit is voor deze prijs. Iemand ervaring?



Het gaat om deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/40290540
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar wat je ook kan doen is folie tegen de ramen plakken. Zeker niet de mooiste oplossing, maar heel erg goedkoop en enorm doeltreffend. Hier precies hetzelfde probleem in de woonkamer.
Folie? Welk folie precies?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met dat ikea rolgordijn is goed. Voor dat geld zou ik het gewoon proberen.
Is het ook in lichte kleur verkrijgbaar?



Zwart trekt nog meer warmte aan.
Wij hebben witte verduisteringsgordijnen van ikea. Alleen in de slaapkamers en hangen er nu een jaar. Wat een horror dingen. Binnenkort nieuwe van een A merk.
Hij hangt hier al vier jaar op de kamer van mijn dochter. Heerlijk ding, zat net te denken of ik er ook eentje voor mijn eigen slaapkamer zal halen.
Wij hebben trouwens beneden Screens van Luxaflex. Prachtig, zonwerend en je kan gewoon naar buiten kijken. Heel blij mee maar waren niet goedkoop
Dat niet goedkoop is nu net het probleem. Eigenlijk wil ik op dit moment voor een dubbeltje op de eerste rij zitten omdat wij het geld nodig hebben voor dringendere zaken (rekeningen).



Het rolgordijn is ook verkrijgbaar in lichtgrijs en wit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ze op de kinderkamers hangen, ze bevallen prima!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt misschien heel raar, maar het folie dat wordt gebruikt om mensen in te wikkelen bij brand of juist onderkoeling. Het ziet er een beetje uit als aluminiumfolie, maar dan dunner en heel flexibel, niet zo stug als aluminium. En het mooie is, het laat wel licht door, maar het licht in de kamer is een stuk minder fel en het werkt echt fantastisch tegen de hitte, ik was echt verbaasd hoe goed het werkt (ook vandaag weer toen ik uit mn werk kwam). Je kan het ook makkelijk weer oprollen/opvouwen.
Het probleem met die goedkope rolgordijnen is (wij hebben ze ook), dat door de hitte, de lijmlaag loslaat tussen het gordijn en dat oprolgedeelte. Waardoor het scheef gaat hangen en je rolgordijn scheef oprolt. Argh! Wij kopen ze niet meer (maar voor tijdelijk is het prima).
quote:maree schreef op 19 mei 2014 @ 20:21:

Klinkt misschien heel raar, maar het folie dat wordt gebruikt om mensen in te wikkelen bij brand of juist onderkoeling. Het ziet er een beetje uit als aluminiumfolie, maar dan dunner en heel flexibel, niet zo stug als aluminium. En het mooie is, het laat wel licht door, maar het licht in de kamer is een stuk minder fel en het werkt echt fantastisch tegen de hitte, ik was echt verbaasd hoe goed het werkt (ook vandaag weer toen ik uit mn werk kwam). Je kan het ook makkelijk weer oprollen/opvouwen.Ik vermoed dat TO op zoek is naar een langdurige oplossing. Of hebben jullie die folie dagelijks op het raam bevestigd? En hoe bevestig je die dan?
Wij hebben ook de verduisterende gordijnen van Ikea, en zijn er (vooral voor dat geld) erg tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt TO, dit is ook precies wat ik zoek!



Kan je deze trouwens alleen met de hand omhoog oprollen?
quote:Koekblikje schreef op 19 mei 2014 @ 20:23:

Het probleem met die goedkope rolgordijnen is (wij hebben ze ook), dat door de hitte, de lijmlaag loslaat tussen het gordijn en dat oprolgedeelte. Waardoor het scheef gaat hangen en je rolgordijn scheef oprolt. Argh! Wij kopen ze niet meer (maar voor tijdelijk is het prima).Misschien hebben jullie (TO) een raamlengte waarbij het niet volledig hoeft te worden afgerold en die lijmlaag niet blootgesteld wordt aan zon? Ik heb ooit een raam gehad waarbij ik niet volledig hoefde af te rollen.
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 19 mei 2014 @ 20:24:

[...]





Ik vermoed dat TO op zoek is naar een langdurige oplossing. Of hebben jullie die folie dagelijks op het raam bevestigd? En hoe bevestig je die dan?Waarom zou folie niet langdurig zijn? Again, mooi is het niet, maar het werkt super en het is budget! Wij hebben inderdaad in de zomer de folie er permanent op en met doorzichtige tape bevestigd boven het raam.
Alle reacties Link kopieren
Waar koop je die folie?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Het beste effect krijg je door de warmte (dus zon) buiten te houden.

Buitenzonwering dus.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 pakje bij de Action gekocht, maar ik kan het nu daar niet meer vinden, ben allerlei Actions afgeweest. Kostte maar 70 cent oid. Nu heb ik het ook gevonden bij Perrysport en bij Bever voor ongeveer 4 euro. Je kan er een flink raam mee bedekken. Kijken of de link werkt



klik
Alle reacties Link kopieren
Dankje maree, welke kleur moet naar buiten gericht zilver of goud, of maakt het niet uit?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel tevreden over de witte verduisterende rolgordijnen. Je zou niet zeggen dat hij zo goedkoop was. Ik vraag me dan ook af waarom ze kylie_ niet bevielen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de verduisterende rolgordijnen van de Ikea nu zo'n 4 jaar. Eigenlijk als tijdelijke oplossing gekocht, maar ze zien er nog prima uit en bevallen goed. Dus ze blijven nog wel even hangen
ik heb de grijze, jaren gehad en bevielen prima, geen loslatende lijm terwijl ze volledig uitgerold werden



nu heb ik ze voor 3 ramen op maat laten maken, het is dat ik er 1 van op 3 meter nog wat moest hebben, anders had ik deze weer bij Ikea gehaald
Was mijn interpretatie. Te snel geïnterpreteerd dus. Ging er van uit dat het iets voor een dag, of 2, zou zijn. Echter als het zo goed werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven