Ervaringen gevraagd: bartafel als eetafel. Ja of nee?

20-09-2016 23:22 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te denken om de eettafel te vervangen met een hoge eetafel van 92(of was het 96) cm. De eetafel staat nu in de keuken, dat is de enige plek waar die kan staan. Omdat de keuken zo hoog is vergeleken met de eettafel, heb ik het gevoel dat de keukenblad in mijn nek hijgt, dus iets hoger zitten zou wel fijn zijn. Ook zou het fijn zijn ivm extra werkruimte op dezelfde hoogte als het keukenblad te hebben. Het lijkt me ook gewoon mooier staan.



MAAR zit het wel makkelijk?



Heeft iemand van jullie een hoge eettafel/bartafel? Wat zijn de voor en nadelen? Waar moet ik bij een eventuele aanschaf op letten ( voetenstang, gesloten zijkanten etc???) Ik lees graag jullie ervaringen want het is best een grote aanschaf en ik wil niet spijt hebben na een week .
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt het iedere keer weer niks als ik bij vrienden kom die zn tafel hebben, nog nooit stoelen gehad die lekker zaten, en krijg er ook altijd zn statafel idee bij.
Alle reacties Link kopieren
oh. Jammer. Ik had al gefantaseerd dat mensen dan juust extra graag zouden langskomen.omdat mijn huis meer een 'kroegsfeer' had, maar het werkt dus averechts. Mensen willen dus gewoon lekker zitten.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Nee!

Wij hadden dat ook, voor een hapje eten of even borrelen hangt dat gezellig, maar niet als je lekker wilt tafelen, dan is dat echt waardeloos.

Ondanks goede barkrukken, in zoverre dat mogelijk is.
Ik zeg ook nee. Voor even een ontbijtje of hangen terwijl er iemand kookt is het prima, maar om echt even lekker te tafelen vind ik het helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
oh ik ben nu al blij dat ik dit topic heb geopend, want ik had eigenlijk min of meer vesloten om het wel te doen, ondanks dat mijn vriend al die ongemakkelijkheden ook had genoemd, dacht ik dat het wel.mee zou vallen. Maar dit schudt me toch ff wakker. Heb er een beetje op los gefantaseerd geloof ik
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Met mijn 1m56 heb ik echt niets met barkrukken.

Behalve dan dat ik er af donder. Zelfs op café kruip ik er dus niet op.



Eraan eten ... hell no. Dan nog liever gewoon op de grond.
Alle reacties Link kopieren
Nee! In mijn rolstoel is het niet leuk..
Alle reacties Link kopieren
quote:marjolein853 schreef op 20 september 2016 @ 23:44:

Nee! In mijn rolstoel is het niet leuk..Oh het spijt me... wel fijn dat je dat vertelt, want zo heb ik dus helemaal niet aan een familielid gedacht die slecht ter been is. Nee dit is wel duidelijk dat het hem niet gaat worden.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vind een bartafel juist fantastisch!!! Als je aandacht besteed aan goeie, passende stoelen erbij is het tafelen ook heel goed te doen. En ik vind t juist gezellig, mensen gaan eraan hangen of komen erbij zitten terwijl jij bezig bent in de keuken.

Maar das mijn bescheiden mening
quote:Rivella85 schreef op 20 september 2016 @ 23:55:

Oh ik vind een bartafel juist fantastisch!!! Als je aandacht besteed aan goeie, passende stoelen erbij is het tafelen ook heel goed te doen. En ik vind t juist gezellig, mensen gaan eraan hangen of komen erbij zitten terwijl jij bezig bent in de keuken.

Maar das mijn bescheiden mening



Dat je het eventueel monteert als aanhangding is jouw zaak.



Maar niet om te eten. Niet om diners voor bijvoorbeeld 8 man aan te serveren. Als enige tafel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rivella85 schreef op 20 september 2016 @ 23:55:

Oh ik vind een bartafel juist fantastisch!!! Als je aandacht besteed aan goeie, passende stoelen erbij is het tafelen ook heel goed te doen. En ik vind t juist gezellig, mensen gaan eraan hangen of komen erbij zitten terwijl jij bezig bent in de keuken.

Maar das mijn bescheiden mening Precies zo stel ik het me ook allemaal voor. Ik google zo vaak plaatjes en stel me dan voor wat ik ga koken en hoe mensen daar gezellig aanleunen enzo, maar ik vrees de realiteit van de eerdere reacties want het is niet de eerste keer dat ik ze hoor. Mijn vriend zei ook een keer in een restaurantje:"kijk maar, aan de hoge tafels zit niemand" dat was ook echt zo, lage tafels allemaal bezet, hoge tafels leeg...maar toch alles wat rivella zegt heb ik ook. argggmoeilijkmoeilijk
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een eetbar in de keuken echt een drama vind ik, wij tafelen nu gezellig op de bank. Vind het alleen handig voor een snel ontbijt
Het keukenblad hijgt in je nek? En kroegsfeer? Dat laatste roept bij mij nou niet echt iets huiselijks op, maar ieder zijn eigen ding.
Alle reacties Link kopieren
...nou precies van dat soort kroegpraat stel ik me dan dus voor.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je eetafel even aanpassen naar eettafel? Zowel in je openingspost meerdere keren als in je topictitel.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de eettafel op de werkhoogte van de keuken. Prachtig ding (meer een keukeneiland idee), natuursteen erop. Ik denk dat we er in totaal 10x aan gegeten hebben: enkel wanneer er bezoek was, nee ik zou er niet nog eens voor kiezen
this too shall pass..
Alle reacties Link kopieren
quote:CleopatraVII schreef op 21 september 2016 @ 08:02:

Misschien kun je eetafel even aanpassen naar eettafel? Zowel in je openingspost meerdere keren als in je topictitel.ja ik zie het nu, had er een lange dienst op zitten...maar he, het staat er ook een paar keeer wel goed!
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Ik zit altijd graag met beide voetjes op de grond. Anders zit ik niet lekker.



Dus je kunt nog zulke luxe stoelen hebben, maar ik zou niet lekker zitten. Niet dat dat me zou weerhouden om langs te komen, hoor:)



Ik zou het alleen doen in een heel groot huis, als je ruimte hebt voor eettafel én een bar (want ik vind het er vaak wel mooi uit zien).
Wij hadden een eetbar in ons vorige huis. In de praktijk was het een sta in de weg, want we zaten er zelden aan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben jaren aan zo'n soort tafel gegeten. Als er visite kwam, aten we uitgebreidin de kamer, dat alternatief was er dus wel. Maar met het gezin gewoon op krukken aan de keukentafel.
Mijn ouders hadden zo'n ding, afschuwelijk. Ja leuk om aan te kletsen als iemand kookt, maar eten was erg onprettig, dus dat deden we altijd aan de salontafel. Met kleine kinderen of ouderen is zo'n bar ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een soort eetbar aan de keuken, die zat er al in. Maar we gebruiken het alleen voor een snel ontbijt of als we makkelijk avondeten en beide geen zin hebben om te tafel te dekken. Ik zou het niet doen, en al helemaal niet voor visite, het is niet gezellig. Als vrienden komen eten wil je lekker aan tafel kunnen zitten en onze ervaring is ook dat niemand, incl wij zelf, lang aan die bar blijft hangen. Het zit niet lekker en wij ploffen (ook met vrienden) na het eten (aan tafel) altijd lekker in de woonkamer neer.

De barkrukken zijn wel handig om allemaal troep overheen te gooien
Alle reacties Link kopieren
Ik mis het nog wel eens hoor. Zeker in de winter, groot koud huis en dan knus in de keuken samen ontbijten. Of 's avonds thuiskomen van sport en dan in de keuken. Kortom, ik zit in het pro-hoge-keukentafel-kamp (met al mijn vrienden )
Alle reacties Link kopieren
Mocht je er toch voor gaan: goede krukken met iets om je voeten op te zetten. Geen dichte zijkanten want je wilt aan kunnen schuiven én als je eraan staat te snijden o.i.d. wil je je voeten eronder kunnen zetten. En wat ik een absolute pré vond, was veel diepte. Dus niet een smal tafeltje waar je net je bord neer kunt zetten, maar ruimte waar je goed de tafel kunt denken of een krant neer kunt leggen.



Oh ja en ik heb het idee dat barkrukken zonder rugleuning beter zitten omdat je dan verder naar achteren kunt schuiven. Als je een beetje een ruim formaat bips hebt, zijn barkrukken met rugleuning mij net iets te knap (en ik draag maat 38, dus zeker geen kont van 4 bij 4, maar hij eist wel ruimte, zeg maar ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven