Ervaringen 'kiezelvloer' in badkamer?

30-07-2016 08:24 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zoeken naar vloertegels voor onze nieuwe badkamer en overwegen het soort tegels waarin als het ware afgeplatte kiezelstenen zijn verwerkt.



Zoiets als dit: http://www.bebotegels.nl/ ... s/2015/05/homepagina8.jpg



Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie namelijk wel wat praktische bezwaren, bijvoorbeeld dat het lastig schoon te houden is (veel en onregelmatige voegen, wordt dat niet snel viezig?) In onze huidige badkamer trekken we de vloer ook altijd even droog na het douchen maar dat lijkt me met zo'n tegel ook lastig omdat de steentjes van ongelijke hoogte zijn.



Kortom ik ben benieuwd of mensen die zo'n vloer hebben het kunnen af- of aanraden. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het mooi. Maar denk over tien jaar niet meer. Echt zo'n trenddingetje. Maar vanwege schoonmaken zou ik dit écht niet willen.

Als je het graag wilt, misschien een idee om de wand achter de spiegel of zo hiermee te doen? Daar loopt geen water overheen waardoor je daar minder kalkafzetting hebt.
Informeer eens naar de mogelijkheid om de vloer te laten sealen.

Dat doen ze met grindvloeren ook. Er komt dan een laag (kleurloos) overheen die zorgt ervoor dat de vloer bovenop het grind, in jullie geval bovenop de kiezels, een gelijke doorzichtige laag krijgt waardoor schoonhouden prima gaat. Veel prettiger en gemakkelijk dan wanneer je het zonder sealen laat leggen.



En je ziet het niet, daar het doorzichtig en kleurloos is.
Vind het wel mooi hoor. Het gaat om jullie smaak, niet die van een ander.
Voelt dat niet onprettig, met je blote voeten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het alleen nemen met een laag hars/epoxy erover, zodat het glad is. Want anders idd te vies.



Wij hebben tegels met houtprint, goed schoon te houden en verrassend mooier dan de andere tegels, al op de tekening en in het echt ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 30 juli 2016 @ 08:38:

Voelt dat niet onprettig, met je blote voeten?Dat was ook mijn eerste gedachte. Op de foto uit de OP lijken die eerste 3 me niet prettig lopen met die ongelijke steentjes. En de voegen idd. Ik heb nu tegeltjes van 15x15 in de badkamer, vreselijk om schoon te houden! Ik zou voor hele grote tegels gaan met zo min mogelijk voegen
Alle reacties Link kopieren
Tvp
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ook, het zat als in het huis. Vanwege de vele voegen heb je snel lekkage, hebben wij ook gehad. Bij ons zat het ook in de inloopdouche ik zou er zelf nooit meer voor kiezen in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het. Voelt juist fijn onder je voeten want het is niet scherp ofzo he. In sauna's zie je het ook wel op van die voetmassage-paadjes.

Schoonmaken is een makkie, gewoon met een schrobborstel en groene zeep. Je mag er geen ontkalkers op gebruiken omdat het natuursteen is.

Na het douchen halen wij er even de trekker overheen. Daarmee is het meeste water weg. Mocht je het helemaal droog willen, dan ga je er na het afdrogen toch even met je handdoek door? Die gaat toch in de was. Of je neemt er een aparte oude handdoek voor, als je je handdoek vaker gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 30 juli 2016 @ 08:51:

Ik heb het. Voelt juist fijn onder je voeten want het is niet scherp ofzo he. In sauna's zie je het ook wel op van die voetmassage-paadjes.

Schoonmaken is een makkie, gewoon met een schrobborstel en groene zeep. Je mag er geen ontkalkers op gebruiken omdat het natuursteen is.

Na het douchen halen wij er even de trekker overheen. Daarmee is het meeste water weg. Mocht je het helemaal droog willen, dan ga je er na het afdrogen toch even met je handdoek door? Die gaat toch in de was. Of je neemt er een aparte oude handdoek voor, als je je handdoek vaker gebruikt.



Wat een hoop werk! Daar zou ik niet aan moeten denken. Zeker niet als ik dat dan ook nog na iedere douchebeurt van de kinderen moest doen.



To, het ziet er wel mooi uit!
Alle reacties Link kopieren
Het is mooi maar ellendig schoonmaken, zeker als je hard water hebt met veel kalkafzetting. Niet dien want het is jammer van de centen.
quote:Troeteltje schreef op 30 juli 2016 @ 08:30:

Informeer eens naar de mogelijkheid om de vloer te laten sealen.

Dat doen ze met grindvloeren ook. Er komt dan een laag (kleurloos) overheen die zorgt ervoor dat de vloer bovenop het grind, in jullie geval bovenop de kiezels, een gelijke doorzichtige laag krijgt waardoor schoonhouden prima gaat. Veel prettiger en gemakkelijk dan wanneer je het zonder sealen laat leggen.



En je ziet het niet, daar het doorzichtig en kleurloos is.

Volgens mij zie je dat wel, ondanks dat het doorzichtig is. Onbehandeld is er een contrast tussen de gladheid van de kiezels, en de ruwheid van de voegen. Als je er een laag over laat leggen is dat weg en krijgt het geheel een andere uitstraling. Minder natuurlijk.

Maar, ik denk wel dat het behandelen de enige manier is om de vloer onderhoudsarm te krijgen. Je poetst je een breuk als je de onbehandelde vloer mooi wilt houden. Ik zou dan ook een heel andere keuze maken (tegels met gladder oppervlak) en deze tegels in de tuin leggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 30 juli 2016 @ 09:11:

[...]





Wat een hoop werk! Daar zou ik niet aan moeten denken. Zeker niet als ik dat dan ook nog na iedere douchebeurt van de kinderen moest doen.



To, het ziet er wel mooi uit!Hoop werk? Je hoeft toch niet de hele badkamer te doen? Alleen de douche. Wij halen de Kärcher er ook altijd ff overheen na t douchen. Is 30 seconden werk en scheelt veel schimmel dan alles maar gewoon nat laten.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Ik heb die kiezels als douchewand, nu ongeveer 4 jaar. De steentjes en voegen heb ik geseald met een spul voor natuursteen. Persoonlijk vindt ik het veel makkelijker schoon te houden dan glas bv, het water loopt gewoon van de wand af door de waterafstotende laag. De enige plek waar wel eens shampoo resten achter blijft is de kitrand.
Alle reacties Link kopieren
Mooi, maar veel te trendgevoelig vind ik. Verder is het prima materiaal als je het laat sealen, al is het effect dan wel weg. Als je niet bang bent erop uitgekeken te raken, zou ik het doen (maar zelf zou ik het dus niet nemen).
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 30 juli 2016 @ 08:51:

Ik heb het. Voelt juist fijn onder je voeten want het is niet scherp ofzo he. In sauna's zie je het ook wel op van die voetmassage-paadjes.

Schoonmaken is een makkie, gewoon met een schrobborstel en groene zeep. Je mag er geen ontkalkers op gebruiken omdat het natuursteen is.

Na het douchen halen wij er even de trekker overheen. Daarmee is het meeste water weg. Mocht je het helemaal droog willen, dan ga je er na het afdrogen toch even met je handdoek door? Die gaat toch in de was. Of je neemt er een aparte oude handdoek voor, als je je handdoek vaker gebruikt.Voetmassagepaadjes vind ik wel wat anders dan altijd dat gevoel onder je voeten in de badkamer. Ik zou dat de eerste paar keren wel prettig vinden, maar denk dat ik me er op een gegeven moment wel aan ga ergeren. Zeker ook in de douchecabine op de vloer. Daar sta je stil en dan op die steentjes, mij lijkt het niks. Die paadjes zijn bedoeld om overheen te lopen, niet om langere tijd op stil te staan. Maar goed, ik heb al snel last van mijn voeten bij een oneffen vloer
Alle reacties Link kopieren
Langere tijd stilstaan onder de douche? Dat doe ik nooit, ik beweeg altijd :D

Tijd voor een nieuw topic: wat doe je onder de douche?
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 30 juli 2016 @ 09:11:

[...]





Wat een hoop werk! Daar zou ik niet aan moeten denken. Zeker niet als ik dat dan ook nog na iedere douchebeurt van de kinderen moest doen.



To, het ziet er wel mooi uit!



Ik heb het net even voor je getimed: met de wisser over de vloer is 6 'strepen' en dat duurt 4 seconden. Na het afdrogen met de handdoek droogmaken ( ik heb 'm op de grond gegooid en het met m'n voeten gedaan) duurde 6 seconden.



Ik heb een inloopdouche waarin je met z'n tweeën naast elkaar kunt gaan staan douchen.

Het afnemen met het handtrekkertje van de glazen wand duurde met 11 seconden nog het langst.



Meten = weten
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er fraai uit, maar ik zou het alleen doen als ik zeker weet dat ik nog minstens 10 jaar ergens zou wonen. Als je eerder wilt/moet verhuizen wordt de verkoop van de woning er niet makkelijker door.
quote:milena1 schreef op 30 juli 2016 @ 10:43:

Langere tijd stilstaan onder de douche? Dat doe ik nooit, ik beweeg altijd :D

Tijd voor een nieuw topic: wat doe je onder de douche?Lijkt mij een heel mooi topic!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die linksonder, in andere kleuren. Je kunt ze impregneren met een spulletje.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:sandra1905 schreef op 30 juli 2016 @ 09:22:

[...]



Volgens mij zie je dat wel, ondanks dat het doorzichtig is. Onbehandeld is er een contrast tussen de gladheid van de kiezels, en de ruwheid van de voegen. Als je er een laag over laat leggen is dat weg en krijgt het geheel een andere uitstraling. Minder natuurlijk.

Maar, ik denk wel dat het behandelen de enige manier is om de vloer onderhoudsarm te krijgen. Je poetst je een breuk als je de onbehandelde vloer mooi wilt houden. Ik zou dan ook een heel andere keuze maken (tegels met gladder oppervlak) en deze tegels in de tuin leggen. Klopt, onbehandeld zou ik er ook niet voor kiezen. Behandeld echter is het een heel ander verhaal.
quote:carrie-bradshaw schreef op 30 juli 2016 @ 09:31:

[...]





Hoop werk? Je hoeft toch niet de hele badkamer te doen? Alleen de douche. Wij halen de Kärcher er ook altijd ff overheen na t douchen. Is 30 seconden werk en scheelt veel schimmel dan alles maar gewoon nat laten.

Heb je dat apparaat standaard in de douche staan?

Hier staat ie in de garage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 30 juli 2016 @ 16:09:

[...]



Heb je dat apparaat standaard in de douche staan?

Hier staat ie in de garage.Misschien bedoelt ze de window vac. Die is niet zo groot.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven