Ervaringen met verhuisbedrijven?

01-05-2016 11:59 9 berichten
We gaan binnenkort verhuizen (100 km verderop) en willen een verhuisbedrijf inhuren.



Maar goed, welke kies je? Is een bedrijf in je huidige of juist nieuwe woonplaats handig? En hoe weet je of een bedrijf goed is? Ik zit nu al de halve ochtend rond te zoeken op internet maar kan nergens een review-site vinden.



Iemand recent met dit bijltje gehakt en tips, aanraders of afraders?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee keer verhuisd met Atlas. Prima service, prima prijs.



Wat je moet doen is at random 3 of 4 bedrijven laten komen voor een offerte. Zorg dat je weet of de dozen inclusief zijn en of ze weer terug moeten.

Vraag offertes op inclusief reiskosten en overige kosten om een goede vergelijking te kunnen maken.



Ook belangrijk: kunnen ze op de dag dat jij wil verhuizen?
Alle reacties Link kopieren
Bedenk of je:

- zelf gaat inpakken

- zelf meubels gaat demonteren



Laat de dozen een week of 3 voor verhuizing komen, kan je vast wat doen.

Label je dozen met inhoud en plaats waar ze in nwe huis moeten komen. Plaats is heul belangrijk want anders blijf je straks opnieuw sjouwen en daar heb je nou net een eurootje of 1300 aan uitgegeven



1300 betaalde wij voor van 3 hoog met raamlift naar eengezinswoning 70 km verderop. Ik heb zelf ingepakt en er hoefde geen kasten uit elkaar.

8:00 laden, 12:00 uur waren we over. Ik vond het de centen meer dan waard.
Dank voor je ervaring en tips. Atlas doet dus ook binnenlandse verhuizingen? Op hun site staat nogal prominent 'internationale verhuizingen'.
Kleine tip: bedrijven die voornamelijk ontruimingen doen die doen ook verhuizingen. Meestal voor iets minder dan een normaal verhuis bedrijf dat het echt van de verhuizingen moet hebben en de service is er niet minder om. Hoogstens dat mensen denken dat je wordt ontruimt ipv gaat verhuizen
Alle reacties Link kopieren
Heb recentelijk nog goede ervaringen met http://www.budgetverhuisservice.nl
Dank jullie wel! Ik moet nu weg en reageer later weer.
Alle reacties Link kopieren
Dat 'internationale verhuizingen' staat bij veel bedrijven, geen idee waarom ze denken dat dat goeie marketing is.

Goeie ervaringen hier met twee verhuisbedrijven in Zeeland en met één in Brabant. Wat minder goede ervaringen met een bedrijf in regio Haaglanden (niet heel slecht, maar minder netjes dan de anderen en ze hadden het bed verkeerd in elkaar gezet dus dat mochten we 's avonds zelf nog een over doen). Als je in één van die regio's zoekt pb me maar. Ik heb overigens altijd gekozen voor een verhuisbedrijf in de plaats van vertrek.



Algemeen: vraag meerdere offertes en dan ook steeds twee, zelf inpakken of laten inpakken. Het prijsverschil valt soms erg mee! Maar als je hun laat inpakken lukt het misschien niet op één dag, inclusief de reis. Dan moet je daar weer een oplossing voor zoeken. Succes!
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, vraag offertes op. Niet alleen omdat je dan weet wat het kost, maar ook ondat je dan merkt hoe er met je gecommuniceerd wordt. Ik heb het bedrijf gekozen dat niet het allergoedkoopste was, maar wel binnen drie dagen langs kon komen voor de offerte, 's avonds wilde komen en keurig op tijd op de stoep stond. Dat gaf me vertrouwen, en dat vind ik ook belangrijk bij iemand die mijn hele hebben en houden onder zijn verantwoordelijkheid krijgt. Een ander kwam gewoon niet opdagen (beter bij offerte dan bij verhuizing!), eentje verzette telkens de afspraak en de laatste was ook keurig, maar wel twee keer zo duur. Dus een combinatie van gevoel en prijs.

Oh, en vraag inderdaad of de dozen erbij zitten, hoe lang je die mag houden (je wilt ze niet binnen een week allemaal leeg moeten hebben), en of ze kunnen op de dag die jij wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven