Ervaringen zonwering velux dakraam

27-04-2015 19:59 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben grote velux dakramen en t wordt zomers een enorme sauna boven. Ons zoontje gaat doorverhuizen naar zolder en we moeten nu iets tegen de hitte doen.. De inpandige rolgordijnen werken onvoldoende. Optie is nu screens buiten, rolluiken buiten (heel duur) , of zonwerende folie denk ik. Wie heeft tips of ervaringen?
Als hij naar de zolder verhuist zou ik denk ik toch voor rolluiken gaan. Wij hebben op de zuidkant sreens buiten, maar dat laat toch nog best wat warmte door hoor. Zon wordt wel getemperd, maar is niet volledig weg. Zeker voor de warme zolders zou ik dan voor een rolluik gaan.
Airco is geen optie?
Zijn rolluiken voor een dakraam duurder dan voor verticale ramen? Voor onze gewone ramen vond ik het namelijk enorm meevallen qua prijs. Met Pinksteren is er vast wel weer een 'beslis vandaag en je krijgt 20% korting actie'.
Alle reacties Link kopieren
Ook met veluxzonverduistering is het echt heel warm. Als je niet echt kan ventileren door dingen tegenover elkaar open te zetten, dan blijft het warm, ondanks alle zonwering.
Wij hebben afgelopen jaar screens laten plaatsen op zolder en onze eigen slaapkamer (achterkant huis)

Het verschil in temperatuur is echt enorm. Heb het vergeleken met badkamer die naast onze slaapkamer zit en geen screens heeft (vonden we wat zonde van het geld voor een badkamer, daar hou ik gewoon de rolgordijnen dicht) en dat scheelt enorm qua temperatuur. Verder was nu onze kamer koeler dan de kamer aan de voorkant van het huis (zoontje zijn kamer met alleen ochtendzon)

Onze zolder is ook een stuk koeler, mede door een goede dakisolatie (zolder wordt nog verbouwd op dit moment naar 2 slaapkamers.

Weet natuurlijk niet wat het verschil zou zijn met rolluiken maar het voordeel van screens vindt ik dat het niet gelijk al het licht binnen wegneemt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben verticale/schuine ramen van velux elektrische variant rolluiken is dan al gauw 500,- per raam (van merk velux). Maar wellicht zijn er ook nog wel andere merken. Ramen zitten wel op zuiden dus misschien dan toch de rolluiken ipv screens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven