Esthetisch profileren

28-09-2016 23:29 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is het pronkstuk in jouw huis? Een bepaald meubelstuk, iets wat deel uitmaakt van een bepaalde verzameling of gewoon iets waar een mooi verhaal achter schuilt?



Geef jij om kunst(werken), heb je iets in huis dat niemand anders heeft of geef je hier niks om en is een Ikea schilderij ook prima.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat we hier anderen esthetisch gingen profileren. Dat je hier moest opbiechten dat je niet veel verwacht van iemand met de family rules op de keukenmuur gestickerd ofzo. Niet dat ik daaraan doe...
Ik heb een echt pronkwerk in mijn huis. Een schilderij van een heel beroemde Belgische schilder. Ik weet niet of ik de naam hier mag vernoemen?

Het is wel zo dat na zijn overlijden , die schilder een eigen museum gekregen heeft.
quote:Moemoe64 schreef op 28 september 2016 @ 23:45:

Ik heb een echt pronkwerk in mijn huis. Een schilderij van een heel beroemde Belgische schilder. Ik weet niet of ik de naam hier mag vernoemen?

Het is wel zo dat na zijn overlijden , die schilder een eigen museum gekregen heeft.Waarom zou je die naam nou weer niet mogen noemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 28 september 2016 @ 23:50:

[...]





Waarom zou je die naam nou weer niet mogen noemen?Reclame
Jaaaa, straks gaan we allemaal die Rubens kopen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens niks van beroemde schilders, kan me niks voorstellen wat voor mij dat geld waard is. Heb wel een groot schilderij van een koe,q die heb ik bij een bijzondere gelegenheid gekregen.

Voor mij dus dubbel bijzonder: stuk zelf en herinnering. Een ander zal het wellicht niks vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 28 september 2016 @ 23:55:

[...]





Reclame Echt, die sluikreclames van de heren Rembrandt en van Gogh tegenwoordig....
Alle reacties Link kopieren
Sinds we vorig jaar naar New York zijn geweest, hangt deze bij ons aan de muur. En we zijn er allebei zooooo verliefd op!

Peter Lik is een beroemde fotograaf en van elke foto worden maar een beperkt aantal afgedrukt. Was erg gaaf om in z'n galerie te zijn en daar met voor ons ongebruikelijke egards behandeld te worden :-D



Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 28 september 2016 @ 23:59:

[...]





Echt, die sluikreclames van de heren Rembrandt en van Gogh tegenwoordig....
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Alle reacties Link kopieren
Telt vintage behang ook? Geen moderne namaak maar echt nog rollen van meer dan 30 jaar oud, voor €4,60 per rol gekocht in Gent. (Tegenwoordig kost een rol nieuw behang al gauw meer dan €25,-). Een prominent muurtje in mijn woonkamer is wel een eyecatcher. Je houdt ervan of je vindt het niks.



Ik kreeg in de winkel ook een mini-workshop behangen van de Gentse dame van ver in de 70, spierwit haar. "Awel, goed pappen hé, en de randjes nie vergeten!" En hoe je zorgt dat het patroon goed aansluit.



Ook altijd grappig in die winkel is dat je nergens zelf aan mag zitten en dat mensen die dat toch doen, een strenge uitbrander krijgen, terwijl de rest van de klanten gniffelt. Nee, die twee dametjes klimmen liever zelf met hun ouwe lijfies op eng hoge ladders om jou staaltje na staaltje te laten zien, aan de hand van jouw omschrijving wat je zoekt. Je houdt je hart vast dat ze niet van de ladders donderen maar ze willen het echt zelf.

Buiten rijdt hun broer af en aan met behangrollen uit het magazijn op zijn mooie oude transportfiets.



Maar als je echt serieus op zoek bent mag je wel foto's maken van wat grotere stukken van je voorkeuren en er even over nadenken in een kroegje. (Maar absoluut geen foto's van de dames zelf of de winkel in het algemeen van binnen, het zou me niks verbazen als ze je dan de winkel uit zetten.)

Ik heb gewoon beide prints gekocht die ik mooi vond en thuis gekozen. Die andere komt misschien ooit nog wel op een muur ergens ooit.



In mijn vorige appartement had ik nog toffer behang, ook uit die winkel en ook zo oud en goedkoop. De grap daarvan was dat ze het me bijna niet hadden willen verkopen, omdat ik had gezegd dat het voor mijn woonkamer was. "Maar nee, das ne keukenpapierken hé!" Ik moest echt discussiëren om het toch te mogen kopen voor de woonkamer.

Voor mijn huidige appartement wilde ik precies dezelfde gaan halen maar die print was helaas uitverkocht... al die rollen uit de jaren '70 nu echt op...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik ken die winkel......prachtig behang hebben ze daar.



Ik heb veel kunst in huis en ik word er nog elke dag blij van. Dat zijn echt mijn pronkstukken.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zijn het mijn boeken.

Ik heb in de laatste 8 jaar in 6 verschillende huizen gewoond. In elk van die huizen was het eerste wat ik deed mijn boekenkasten neerzetten en mijn boeken uit hun dozen halen.

Thuis is waar mijn boeken staan.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Mijn knutselwerkjes. Ik knutsel veel. Soms is het nog mooi ook. Ik koop ook allerlei curiosa in kringloopwinkels of rommelmarkten, bv extreem lelijke houten poppetjes. Vind ik geinig. Daar zijn er namelijk best veel van! Uit het buitenland meestal, toeristenrommel. Sowieso vind ik houten beeldjes leuk dus daar heb ik er veel van, allemaal anders en vrij uniek. Ik hou niet zo van doorsnee spullen, daarom maak ik ook veel zelf. Ik ben pinterest- en upcyclejunkie.
De prachtige foto aan de muur van een meer. Gemaakt door mijn man. Mijn piano en boeken.
Leren muur. Op maat laten maken toen we in Brazilie waren. Nog speciaal de buren gebeld of ze de afmetingen van de muur wilden opnemen. In dat leer is een schitterende wereld kaart gesneden inclusief de meest bevaren scheepvaartroutes, inclusief een afbeelding van het schip dat die route als eerste heeft bevaren. (denk aan grote 4 bij 3).
Alle reacties Link kopieren
Een stoel van vitra door eames. Letterlijk 2 jaar over nagedacht, en toen gekocht. Toen mijn vriend het prijskaartje zag dacht hij eerst dat dat de prijs voor 4 stoelen was, toen kreeg hij een lach aanval en daarna zei hij dat we er amper op zouden durfen te zitten. Maar mijn geld dus mijn stoel

Hij staat zo mooi in ons huis en drie keer raden wie hem uiteindelijk het meest gebruikt
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Beneden hebben we een grote globe staan, waar vriend zijn whiskey in bewaart. Deze ziet er ouder uit dan hij werkelijk is, maar het is een schitterend ding en past goed in onze inrichting. Vriend is er nog elke dag blij mee.



Zelf ben ik het meest blij met een schilderij dat op de slaapkamer hangt. Niet iets wat gasten zien dus, maar ik word er nog elke dag blij van als ik het zie. Het is een foto van de fotograaf Martin Rak, afgedrukt op canvas.



Ik heb een heel mooi rood dressoir, zal er eens een foto van maken. Die is opgekocht in India door een aparte meubelzaak, waar ik doorheen struinde en stapelverliefd op werd.



Ketelbinkie, die leren muur lijkt me fantastisch! Ik wilde een suede muur in mijn slaapkamer, maar had geen idee waar en hoe te beginnen met zoeken. Waar heb jij het laten doen?



Mijn vleugel en drie antieke boeken uit 1700 zijn de mooiste dingen die ik heb. Deze dingen en wat kleine snuisterijtjes van opa's en oma's zijn van grote waarde voor me. De rest is vervangbaar.
Oeh Fleet, ik ben beniewd!



Ik heb een antiek dressoir in de kelder staan. Vroeger stond daar de notenkraker op en na de dood van opa en oma heb ik hem gekregen. Helaas heb ik hem tijdelijk uitgeleend aan een familielid die er niet zo fijn mee omging. Resultaat: grote kringen, waterschade en andere ondefinieerbare schade! Zo zonde!



Ik las net over het dressoir van Fleet en moest ineens aan mijn ooit mooie, maar mishandelde dressoirtje denken. Wie zou zoiets weer op kunnen knappen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben veel kunst, van Klaas Gubbels, tot Bob Bonies, tot Katja Mater (opkomende fotografe), en redelijk wat bekende buitenlandse kunstenaars....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij met mijn keuken. Gewoon blij, telkens weer als ik naar de keuken ga.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En ik houd nieteens van koken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oh ja met mijn steigerhouten eettafel met steigerbuizen onderstel ben ik ook heel blij. Hiervoor had ik een gammel tafeltje van de kringloop, verfje gegeven... maar als ik even flink moest snijden dan viel mijn drankje bijna om. En het was altijd te klein.

Nu een lekkere grote ruige tafel met genoeg plek voor 6, met passen en meten zelfs 8 mensen. Of gewoon mijn laptop, fruitschaal, planten en troepjes. En ik wilde altijd al een tafel met een grof, onregelmatig houten blad / houten planken. Op een van de planken zit nog een halve donkeren 'stempel' of markering, vind ik ook juist gaaf.

Bezoek vindt de tafel ook altijd mooi.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven