Eucalyptus en lavendelolie tegen muizen?

23-07-2016 23:23 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor de laatste tijd hier en daar geritsel 's nachts en vermoed dus dat ik last heb van muizen in huis. Nu las ik op internet dat eucalyptus olie en lavendel olie zou werken om ze weg te jagen maar ik vraag mij af of dat wel echt werkt? Heeft iemand hier ervaring mee?



Ik heb geen kat en ga maandag wat vallen en gif halen maar als die olie geur ook werkt vraag ik mij af of dat niet wat dubbelop is?
Nog nooit van gehoord dat dat zou werken. Ik denk dat gif effectiever is
Er zijn ook diervriendelijke muizenvallen, als je daar een stukje brood met pindakaas op smeert heb je ze zo gevangen
quote:Flower3666 schreef op 23 juli 2016 @ 23:42:

Er zijn ook diervriendelijke muizenvallen, als je daar een stukje brood met pindakaas op smeert heb je ze zo gevangenDat zijn echt van die flut dingen.
Het enige wat helpt tegen muizen is ofwel een kat,ofwel een hond ofwel een elektrische muizenval.
Alle reacties Link kopieren
De muizen in mijn huis eten de basilicumplant helemaal leeg, denk dus eigenlijk niet dat eucalyptus zal helpen.



Klinkt wel lekker voor in bad trouwens, lavendel en eucalyptus.
Alle reacties Link kopieren
Pepermuntolie hebben ze en hekel aan!

Deze tip kreeg ik van een ongedierte bestrijder en heb het in mijn vorige woningen succesvol gebruikt.

Kunnen het geen vogeltjes zijn btw?

Ik dacht vd winter ook muizen te hebben op zolder, maar geen keutels te vinden, waren waarschijnlijk vogeltjes.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Muggen houden in elk geval niet van lavendel, dus als het geen muizen verjaagt heb je in elk geval minder muggen in huis. En ik dweil wel eens met een drupje pepermuntolie, dan lijkt het in huis ineens een paar graden koeler. Kortom; je kunt het allicht proberen.



Dieren houden in elk geval allemaal niet van teatreeolie. En die combineert weer prima met de pepermunt, dus die zou ik ook aanschaffen. Wel opletten, teatreeolie is giftig. Met lavendelolie kun je in bad en met pepermuntolie kun je stomen en sommige zelfs drinken, teatree werkt ontsmettend dus je kunt wel een paar druppels in een emmer water mikken om ermee te dweilen maar het is niet geschikt in de buurt van slijmvliezen. Dus niet in je badwater en ook niet stomen of drinken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik had een stekker die een geluid maakte waar muizen niet tegen kunnen. Werkte heel goed!
helpt niet. Geen gif gebruiken dat vermoordt de huisdieren van je buren. Diervriendelijke vallen en de muizen minstens 3 km. verderop weer uitzetten
quote:Rusticaa schreef op 23 juli 2016 @ 23:44:

[...]



Dat zijn echt van die flut dingen.



Nee hoor, 2x uitgezet en beide keren zat er al na een paar uur een muis in.



Liever dit, dan een paar weken later ergens een rottende muis vinden..
Alle reacties Link kopieren
Mijn muizen (huisdieren) konden prima tegen beide geuren. Wil je er echt vanaf dan is, hoe zielig ook, een ouderwetse val het beste. Gif is gevaarlijk voor (andere) huisdieren en de diervriendelijke vallen ogen vriendelijker dan zij zijn. Muizen zijn sociale dieren en wanneer je ze alleen uitzet gaan ze ook dood, aansluiten bij een andere groep gebeurt vrijwel nooit (succesvol). Een snelle dood is de meest humane optie.mof ze als gezelschap houden
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 24 juli 2016 @ 00:19:

Muggen houden in elk geval niet van lavendel, dus als het geen muizen verjaagt heb je in elk geval minder muggen in huis. En ik dweil wel eens met een drupje pepermuntolie, dan lijkt het in huis ineens een paar graden koeler. Kortom; je kunt het allicht proberen.



Dieren houden in elk geval allemaal niet van teatreeolie. En die combineert weer prima met de pepermunt, dus die zou ik ook aanschaffen. Wel opletten, teatreeolie is giftig. Met lavendelolie kun je in bad en met pepermuntolie kun je stomen en sommige zelfs drinken, teatree werkt ontsmettend dus je kunt wel een paar druppels in een emmer water mikken om ermee te dweilen maar het is niet geschikt in de buurt van slijmvliezen. Dus niet in je badwater en ook niet stomen of drinken.Volgens mij is het niet zó giftig. Je kunt het namelijk ook gebruiken bij een vaginale schimmelinfectie of om je mond te desinfecteren. Althans ik leef nog.
Teatree is er in verschillende uitvoeringen. Bij mij hielp het uiteindelijk niet tegen kalknagels.

Het is net als arsenicum. In de pitjes van een appel zit dat ook. Het is gif, maar er is wel tig kilo nodig om een dodelijke dosis uit te halen. Beukennootjes zijn ook giftig als je er een bepaalde dosis van neemt. Net als nitraat in bepaalde rauwe groenten.



Maar voor muizen geldt iets anders (ook al worden ze veel voor proeven gebruikt). Die overleven bijna alles.

Maar het lukt ze ook niet om (ik beschik NIET voor de ADH of maximaal toelaatbare dosis voor muizen) tig kg in een keer op te eten.



Wat zijn geuren die giftig ruiken en ze dus NIET eten? Als je dat bij de ingangen zou gebruiken dan gaan ze ergens anders heen.

Ik weet het niet, maar vind dat wel een interessante vraag.



Maar dat soort olie is erg kostbaar en vaak zijn er toevoegingen en niet zuiver. Hoe sterk is die? Als het niet sterk genoeg is dan doet die niets.



Maar dat doet het idee ontstaan om planten te hangen die wel giftig zijn.

De meeste kamerplanten kan je ook niet eten en hier heeft nog niemand dat gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteindelijk een ongediertebestrijder gebeld en dat werkte uitstekend. Die werkt met gif. Ik heb geen dode muizen geroken want het gif droogt muizen uit. De muizenvalen deden helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flower3666 schreef op 23 juli 2016 @ 23:42:

Er zijn ook diervriendelijke muizenvallen, als je daar een stukje brood met pindakaas op smeert heb je ze zo gevangenDe muizen die wij hadden kwamen echt niet af op brood met pindakaas. Helaas hielp hier alleen gif, na alles geprobeerd te hebben. En daarna hebben we een kat genomen en nooit meer een muis gezien of gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Zal jij je door eucalyptus- of lavendelparfum laten weerhouden als je razende honger hebt en daar ligt een lekker stuk kaas?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Rentokil.



Je mag mijn kat lenen voor € 100,- per uur. Zij is erg effectief:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als het al werkt dan zou je het door je hele huis moeten sprayen denk ik anders mijden ze de plekken waar het wel ligt en komen gezellig ergens anders binnen. Muizen laten zich niet zomaar afschrikken door iets wat ze vies vinden ruiken denk ik, die beesten lopen rustig door allerlei zooi heen. Ik heb katten anders zouden we gek worden van de muizen hier.
@mwcactus

Omgekeerd werkt het dus wel. Ze worden wel gelokt door etenslucht. Schoon maken en zorgen dat er geen geurende etenswaren open en bloot liggen. Dat is dus wel een optie om goed op te letten.

Schoon maken met middel dat een bepaalde geur heeft. Niet als bestrijding, maar om de kans op minder te maken.

(Poep krijg je ook niet weg door te spayen. Dat blijft stinken totdat is opgedroogd en tot stof vergaan. Duurt wel 6 maanden of langer en dat is nog waar ook.)



Ik heb er een klassieke val gezet met wat margarine er in. De poep en dode muizen moeten wel met beleid worden opgeruimd. Dat is speciaal afval als het aan gif is overleden. Poep van de muizen kan besmettelijke ziektes veroorzaken. Daarom zijn muizen ook aan te merken als ongedierte.

Elders uitzetten is het probleem verplaatsen. Het is net als luizen. Als je die lekker laat vreten dan krijg je er steeds meer.

Ik laat de poep in de schuur liggen. Of het poep is? Geen idee, maar ik ga geen gif gebruiken voordat ik het zeker weet.



Na 3 dagen is de val nog steeds leeg. Met een beetje mazzel is het met geen muizenpoep en met de windhoos naar binnen geblazen - net als de dode bladeren.
Ach, muizen lok en vang je met pindakaas. Dat heb ik niet. Ik had er margarine voor gebruikt.

Bedenk ik me dat ik wel pasta om saté van te maken heb. Ik hoop dat die niet te heet voor ze is.

Hoewel het dan toch een galgenmaal wordt. Klagen doen ze er niet over.

Voor mezelf hoop ik wel dat er geen zitten. Er staat ook al een mierenlokdoos, maar was er al een met vleugels in het zicht.

Die heb ik geplet.

De saté moet er morgen dan maar op.



EN VOOR DEZE zie lijst onderaan http://dier-en-natuur.inf ... plaag-in-huis-wat-nu.html want muizen kunnen resitent zijn tegen gif. Gaat er van alles dood, maar de muis overleeft.

Dus misschien toch een kat tijdelijk uit een asiel lenen. Hier in de omgeving zitten een paar vogelliefhebbers en die willen dat niet.

Maar de lijst over wat er tegen kan worden gedaan. Die heb ik in huis grotendeels al gedaan. Ik heb bijna alles in dozen waar muizen zich niet door heen kunnen eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven