Even mijn frustratie kwijt.

30-06-2015 16:53 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk weer!

Ik heb een fijne grote tuin omzoomd met bomen voor het lekker in de natuur gevoel.

Een loungeset staat er om lekker op te hangen met een koud glas limonade.

Nestjes met kleine vogeltjes die tsjirpen.



Je zou zeggen genieten toch?



Niet dus, want ik heb achterburen waarvan de kinderen werkelijk de hele middag niets anders doen dan gillen, schreeuwen, janken, elkaar verrot schelden aan 1 stuk door.

En daar doen de ouders nog een schep boven op door nog harder tegen de kinderen te schreeuwen dat ze op moeten houden ( wat ze niet doen, of ze gaan nog harder janken )

Gisteren heb ik op een gegeven moment de tuindeur maar dicht gedaan en ben binnen gaan zitten.

Lekker rustig in de tuin zitten wordt zo behoorlijk verpest



Ik kan prima tegen burengeluiden en spelende kinderen.

Maar dit is zoveel negatief geluidsgeweld dat het niet meer leuk is.



Zo.

Ff van mij afschrijven.
Die man klinkt ook nog eens als een kruising tussen een zwakzinnige en Purno de Purno dus u snapt mijn irritatie?

En dan komt die vrouw thuis en beginnen ze met zijn tweetjes tegen dat kind. In mijn ogen zijn ze hem echt aan het opruien om maar zo veel mogelijk lawaai te maken. Net zoals van die Trotse Ouders die hele monologen tegen hun kind houden in de supermarkt. "Mama moet even brooooood kopen en boooooooter en driiiiiiiiinken" en kleuter kijkt allang de andere kant op.



Met mijn buren valt niet te praten overigens. Het zijn mensen die nog net niet onder beperking vallen maar er wel tegenaan hangen.
Mijn god die imbecielen ruiken zeker dat ik over ze zeik op het forum.

Hebben nu loei en loeihard de radio aan binnen. De muren bonken van de bas en het schalt tot 4 tuinen verder.

What the fuck hee!
Frustrerend als je de buiten geluiden niet kan filteren, dat heb ik vroeger ook gehad, en als er eenmaal irritatie is dan hoor je daarna werkelijk alles, ik kon daar mn hele dag door laten vergallen.

Wat voel ik me dan een gelukkig mens, het enige lawaai hier is het piepen en kraken van de droogmolen waar de was aanhangt. En heel af en toe een auto in de verte.



Sterkte voor de mensen met geluidsoverlast!
Kijk ik snap dat we geluid maken. Als ik met vrienden in de tuin zit zullen mensen mij ook horen. Dat hoort erbij als je dicht op elkaar woont. Maar wat mijn buurman doet is irritant omdat het zinloos is en er geen einde aan komt.

Hij zet zijn kind in de schommel, staat zelf binnen en doet dan bijvoorbeeld dit.



"Wie komt er zo thuis?"

"MAMA" roept kind

"WIE komt er zo thuis?"

"MAMMAAAAHHHHH"

"WIE KOMT ER ZO THUIS??"

"WREEEEHHH MWAAAMAAAAAAAHHHH"

Ik heb op mijn klok gekeken en dit riedeltje houdt ie dus rustig 40 (!!!!) minuten achter elkaar vol.

Dat is heel wat anders dan mensen die op normale tot gedempte toon (je hoeft echt niet te fluisteren) in hun tuin zitten te converseren.
Grumpy, ik zou hier ook van balen zeg, maar hoe je het beschrijft is kostelijk (maar ja, is ook makkelijk lachen als je er zelf niet constant midden in zit )
Ja en het irritante is dat deze mensen echt aan het zwakbegaafte grenzen. Ik heb die man al een keer helemaal over de zeik aan mijn deur gehad toen mijn katten de krabpaal omkieperden om 8 uur savonds. Want zijn kind sliep net en hele scheldkannonade waarop ik midden in zijn gezicht de voordeur heb dichtgegooid. Maar heb al meerdere mensen in deze buurt gesproken die allemaal bevestigen dat desbetreffende vent niet spoort. Hij is ook een keer heel boos geworden toen ik voor zijn deur parkeerde terwijl zijn vrouw dit minstens 3x per week voor de onze doet. Dus ik negeer hem maar zo veel mogelijk. Al is dat met deze temperaturen niet zo fijn.

Mijn man rookt ze dus tegenwoordig uit. Lekker de barbecue aan en de deksel zo zetten dat de rook hun tuin in gaat. Ook al eten we die avond gewoon Spaghetti. Flauw maar wel effectief.
quote:GrumpyCat2 schreef op 30 juni 2015 @ 18:46:

Mijn man rookt ze dus tegenwoordig uit. Lekker de barbecue aan en de deksel zo zetten dat de rook hun tuin in gaat. Ook al eten we die avond gewoon Spaghetti. Flauw maar wel effectief.Ik kon je in alles volgen maar dit vind ik echt superfout.
Hey dat is zijn oplossing he niet de mijne.

Maar ergens snap ik hem wel. Je kan niet normaal in je tuin zitten met dat gekrijs en gekoer de hele dag.

Dit is echt werkelijkwaar elke keer met mooi weer en zoals ik al zei met die mensen valt niet te praten. Helaas.
Hier 200 meter verderop is een speelveldje met wat schommels en klimrekken. Het jonge puberspul is daar iedere avond te vinden en die meiden van 12/13 doe niets anders dan gillen en de jongens schreeuwen tegen elkaar terwijl hun gesprekspartner 20 centimeter van ze af staat.

En is er GEEN ENKELE ouder die naar buiten komt om te vragen of het gekrijs wat minder kan.



Ik heb wel eens de neiging om één van de gillende mutsen te vragen wat ze van hun ouders moeten doen als er een potloodventer voor hun neus staat.

Mogelijk antwoord: "heel hard gillen"

Dus er staat hier iedere avond een potloodventer op dit veldje? Als er echt wat is komt er niemand want je gilt altijd...
Mijn man heeft 1x geprobeerd met ze te praten maar dan kom je dus niet verder dan dat buurman aangeeft ons ook weleens te horen. Je praat tegen een muur. Hij doelde op een incident waarbij de jongste hier een keer iets in zijn oog kreeg en loeihard begon te huilen in de tuin. Vind ik niet met elkaar te vergelijken want zoals ik al zei iedereen maakt weleens geluid/lawaai.

Er zit een groot verschil in mijn oogpunt tussen structurele geluidsoverlast en eens een keer een avondje wat meer geluid.

Laatst hadden de buren aan de andere kant vrienden op visite en waren ze ook aan het lachen/kletsen/wijntjes drinken.

Prima, geen enkel probleem mee. Wijzelf krijgen niet zo vaak visite. Maar een paar weken terug dus wel en toen hebben we gezellig in de tuin gezeten. Wat doet de buurman? Keihard zijn radio aan gooien. (dit was nog voor mijn man ze ging uitroken).

Wij zaten echt niet hard te praten.

De buren aan de andere kant stonden vervolgens bij mij aan de deur of wij de radio aan hadden maar ik zei toen Nee das een deur verder. Vond zij ook getikt want ook zij zaten buiten en hadden absoluut geen last van mijn visite. Het zijn echt een stelletje halftammen die mensen naast ons. Kan er niks anders van maken.
Alle reacties Link kopieren
Geluiden van enthousiasme, prima, leuk om te zien als ze zo vrolijk bezig zijn.



Continu schreeuwen om het schreeuwen en dat ook de ouders daaraan meedoen, minder leuk en ook niet nodig vind ik. Mijn ‘buren’ van 2 huizen verderop deden dit toen hun kinderen nog een stuk jonger waren. Onze tuinen zijn 40 meter diep en 15 meter breed. Gingen ze aan het begin van de tuin staan schreeuwen naar de kinderen die achterin waren. Natuurlijk hoorden die dat niet (goed) en als er geen reactie kwam, ging het nog een stukje harder.



Konden ook in elkaars buurt niet normaal met elkaar praten. Het is al een aantal jaar geleden alleen vervelend was het wel.

Leefgeluiden, geen moeite mee en zeker als je buiten bent hoor je wat meer. Ik vind er wel een verschil inzitten tussen enthousiasme of je niet in kunnen/willen houden qua geluid.
wij slapen nooit.
Precies wat Icetea zegt.

Leefgeluiden prima. Ook al moet er eens eentje huilen dat kan gebeuren. Maar dat Alleen op de wereld gegil alsof er achter hun tuinschutting geen buren wonen vind ik giga irritant.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah, hier ook zo last van het lawaai. Zelf heb ik drie jongens die de "mute" stand ook niet continu aan hebben staan, dus ook hier wel geluid maar binnen de grenzen. Maar de buurkinderen slaan alles. Meisje van 4 kan echt alleen maar op hele hoge toon jammeren en schreeuwen in plaats van praten. Ze leurt de godganse dag met een Furby rond die ook continu wat blèrt. Het zoontje van 6 speelt de hele dag op zijn DS op op standje luid en de buurvrouw is fan van schlagers...dussss...ook dat staat luid op. Ik zit as we speak nu van hoempapa muziek, een furby die eten wil en een race spelletje wat kennelijk niet gaat zoals gewenst te genieten, wat een scheldwoorden kraamt hij uit. De kinderen worden echt nooit gevraagd wat rustiger te doen. Horen sommige ouders hun kinderen niet? Ik hoor het echt wel van de mijne namelijk.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Mijn man en ik horen het ook van de kinderen hier in huis. Ik wat meer dan man omdat het niet mijn eigen kinderen zijn en ik heb het idee dat je dan nog een tikkeltje kritischer bent over het geluidsniveau. Ik sommeer ze ook regelmatig om de trap af te lópen in plaats van te stampen als een op hol geslagen kamer olifant.
Alle reacties Link kopieren
Neehoor Grump, ik ben ook zeer kritisch op de herrie van zoon en consorten, altijd al geweest. Zodra het geschreeuw om niks werd om elkaar te overstemmen maande ik hen om een paar octaven lager te gaan.



Off topic: ben je nu inmiddels getrouwd? Ja toch? Nog van harte
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo'n randje zwakbegaafd gezin dat gewoon is de tv in de tuin te zetten met mooi weer, buiten geluidsboxen heeft hangen (denk: een non-stop schlagerfestival), een koei van een hond die maar blijft blaffen, slopen en bonken (ze hebben serieus lamellen met happen eruit, ziet er niet uit) plus een dochter van 11 met een vocabulaire van een bootwerker. Ik denk dat ik de hele canon qua ziektes wel voorbij hoor komen elk kwartier. Er is niet mee te praten ("Het is toch mooi weer?"). Die moeder kan nog net haar kwijl bedwingen bij een poging tot gesprek maar ze is in ieder geval aardiger dan haar echtgenoot met de vonken in de ogen.



Ik hou niet van tuinzitten, ik woon er niet direct naast en ik kan gelukkig goed filteren dus ik stoor me er niet zo aan als de andere buren, maar het is echt zo'n gezin dat je kunt plaatsen in series als "Probleemwijken".
@ iceteapeach Ja we zijn afgelopen zaterdag getrouwd en zijn bij gebrek aan geld voor een huwelijksreis nu lekker samen thuis met dit mooie weer van onze achterlijke retard buren aan het genieten :P



Over een week komen de kinderen 3 weken bij ons bivakkeren en ik zeg hen regelmatig "hallo ik sta hier, niet aan de andere kant van het dorp" en dan binden ze wel in qua volume.



@ Lotus zijn jouw buren familie van de mijne?
Alle reacties Link kopieren
Hoe vervelend ook voor jou is, hoe zal het zijn voor de kinderen zelf om zoveel scheldwoorden naar je toe geslingerd te krijgen?

Als het echt zo structureel is als je schetst moet je misschien toch eens een melding bij Veilig thuis doen?....
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat2 schreef op 30 juni 2015 @ 18:46:

Ja en het irritante is dat deze mensen echt aan het zwakbegaafte grenzen. Ik heb die man al een keer helemaal over de zeik aan mijn deur gehad toen mijn katten de krabpaal omkieperden om 8 uur savonds. Want zijn kind sliep net en hele scheldkannonade waarop ik midden in zijn gezicht de voordeur heb dichtgegooid. Maar heb al meerdere mensen in deze buurt gesproken die allemaal bevestigen dat desbetreffende vent niet spoort. Hij is ook een keer heel boos geworden toen ik voor zijn deur parkeerde terwijl zijn vrouw dit minstens 3x per week voor de onze doet. Dus ik negeer hem maar zo veel mogelijk. Al is dat met deze temperaturen niet zo fijn.

Mijn man rookt ze dus tegenwoordig uit. Lekker de barbecue aan en de deksel zo zetten dat de rook hun tuin in gaat. Ook al eten we die avond gewoon Spaghetti. Flauw maar wel effectief.niet flauw, gewoon asociaal. Jullie passen blijkbaar precies in het buurtje...
quote:mOnstur schreef op 30 juni 2015 @ 19:30:

Hoe vervelend ook voor jou is, hoe zal het zijn voor de kinderen zelf om zoveel scheldwoorden naar je toe geslingerd te krijgen?

Als het echt zo structureel is als je schetst moet je misschien toch eens een melding bij Veilig thuis doen?....



Die kinderen groeien er mee op, die weten niet beter dan dat er schreeuwend iets gevraagd en gezegd wordt.

Vanmiddag stond er een vrouw boven uit het raam tegen haar kinderen in de tuin te schreeuwen: jullie moeten allemaal je sm**l houden. Nou ja, wat verwacht je dan van die kinderen.
quote:Amaqanda schreef op 30 juni 2015 @ 19:39:

[...]





niet flauw, gewoon asociaal. Jullie passen blijkbaar precies in het buurtje...Hahahaha nou als er gewoon met die mensen viel te praten had hij dat nooit gedaan natuurlijk. Mogen wij ook eens normaal in de tuin kunnen zitten zonder de hele dag dat gestoorde stel schreeuwerds naast ons? De buren aan de andere kant konden er ook om lachen want ook die waren blij met de rust. Wij zijn niet de enige die last van deze mensen hebben. Maar ja als praten niks uithaalt wat moet je dan? Voor dit soort dingen rukt de politie echt niet uit ofzo. Bovendien snappen deze buren het verschil tussen leefgeluid en structurele geluidsoverlast niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen kinderen maar twee stellen 60+ ers die alle tijd van de wereld hebben om de hele dag bij elkaar in de tuin te hangen. Ze delen een tuin. Vanaf 's ochtends 9.00 uur....een van die mannen gilt serieus elke dag, al 5 zomers lang, "moggel!" naar de andere buurman. De andere buurman groet dan weer met een "moggel" terug en vanaf dat moment is het lawaai. Gegil vanuit de ene huiskamer naar de andere. Tot s avonds laat.

Ik zit ook niet meer buiten, het kan gewoon niet.

Ze letten heel erg op me. Wanneer ik met mijn zoon praat (hij is 4) hoor ik een echo. Zucht. Wanneer zoon huilt, "huilt" de buurman mee. Er wordt altijd gereageerd.

Al geprobeerd om mee te praten. Om er achter te komen wat er speelt. Of ik iets fout heb gedaan. Er was niet...nah ja, ze wisten dat ik heb gestudeerd en dat past niet in hun buurt (volksbuurt)



Ach, zoon en ik zoeken de parken op hier en ik gluur sindskort iets meer op funda!
Alle reacties Link kopieren
Bresant, anders om 09.00 uur 's ochtends ook gewoon echoën: moggel .
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 30 juni 2015 @ 19:53:

[...]





Die kinderen groeien er mee op, die weten niet beter dan dat er schreeuwend iets gevraagd en gezegd wordt.

Vanmiddag stond er een vrouw boven uit het raam tegen haar kinderen in de tuin te schreeuwen: jullie moeten allemaal je sm**l houden. Nou ja, wat verwacht je dan van die kinderen.



Eens, kleine kinderen zijn net papegaaien, praten je altijd na. Is prima natuurlijk want hoe anders moeten ze de taal leren en klanken vormen. Ik snap alleen niet waarom het blijkbaar zo'n grote moeite is om er naartoe te lopen en ze te vragen wat minder lawaai te maken ipv te schelden/schreeuwen.



Ik ben ongetwijfeld op weer heel andere vlakken heel makkelijk naar zoon toe maar gillen, krijsen en uitschelden was en is er niet bij.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven