Even mijn frustratie kwijt.

30-06-2015 16:53 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk weer!

Ik heb een fijne grote tuin omzoomd met bomen voor het lekker in de natuur gevoel.

Een loungeset staat er om lekker op te hangen met een koud glas limonade.

Nestjes met kleine vogeltjes die tsjirpen.



Je zou zeggen genieten toch?



Niet dus, want ik heb achterburen waarvan de kinderen werkelijk de hele middag niets anders doen dan gillen, schreeuwen, janken, elkaar verrot schelden aan 1 stuk door.

En daar doen de ouders nog een schep boven op door nog harder tegen de kinderen te schreeuwen dat ze op moeten houden ( wat ze niet doen, of ze gaan nog harder janken )

Gisteren heb ik op een gegeven moment de tuindeur maar dicht gedaan en ben binnen gaan zitten.

Lekker rustig in de tuin zitten wordt zo behoorlijk verpest



Ik kan prima tegen burengeluiden en spelende kinderen.

Maar dit is zoveel negatief geluidsgeweld dat het niet meer leuk is.



Zo.

Ff van mij afschrijven.
Zeer herkenbaar, en als er geen gekrijs is het eeuwige trampoline springen.
quote:iceteapeach schreef op 30 juni 2015 @ 20:45:

[...]





Eens, kleine kinderen zijn net papegaaien, praten je altijd na. Is prima natuurlijk want hoe anders moeten ze de taal leren en klanken vormen. Ik snap alleen niet waarom het blijkbaar zo'n grote moeite is om er naartoe te lopen en ze te vragen wat minder lawaai te maken ipv te schelden/schreeuwen.



Ik ben ongetwijfeld op weer heel andere vlakken heel makkelijk naar zoon toe maar gillen, krijsen en uitschelden was en is er niet bij.Helaas valt er met dit soort mensen geen normaal gesprek hierover te voeren, want zij doen immers niks verkeerd. En als je je eigen fouten niet ziet, kun je er ook niks aan veranderen. Je kunt dit keer op keer blijven proberen, het heeft geen resultaat. Zoals zij zich gedragen vinden ze heel normaal en wij moeten ook eens normaal doen.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeklagen? Ik heb een balkon maar zit binnen met de ramen allemaal dicht omdat er 2 heule gezellige studentenhuizen aan de BBQ zitten beneden
Alle reacties Link kopieren
Onze buren zijn vorig jaar uit elkaar gegaan.

Zij is met de kinderen weggegaan.

De kinderen waren ook altijd aan het krijsen en gillen.

Als ze thuis kwamen, was het binnen vijf minuten huilen, je kon er de klok op gelijk zetten.



Man heeft een nieuwe vriendin zonder kinderen ( en ik hoop dat die er ook niet komen )

De rust is hier echt teruggekeerd.
Pluk de dag
Alle reacties Link kopieren
Iedereen mag meeklagen hoor



Ik begrijp ook niet dat mensen zich er kennelijk niet van bewust zijn dat ze niet op een hutje op de hei wonen.

Of ze hebben er schijt aan ( zal het vooral zijn waarschijnlijk)



Ik houd hier het geluidsniveau altijd in de gaten van de kinderen.

Ik wil gewoon niet hebben dat ze anderen tot last zijn met een overkill aan decibellen.

Spelen, pret hebben, lachen ,allemaal prima.

Maar gaan lopen schreeuwen en gillen,no go.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 30 juni 2015 @ 20:56:

[...]





Helaas valt er met dit soort mensen geen normaal gesprek hierover te voeren, want zij doen immers niks verkeerd. En als je je eigen fouten niet ziet, kun je er ook niks aan veranderen. Je kunt dit keer op keer blijven proberen, het heeft geen resultaat. Zoals zij zich gedragen vinden ze heel normaal en wij moeten ook eens normaal doen.



Ja, jammer is dat. Het zou een buurt/buur zoveel toleranter en prettiger kunnen maken als je normaal, niet aanvallend, over en weer zou kunnen aangeven dat leefgeluiden/kinderenthousiasme prima zijn alleen dat geluid (soms veel) verder gaat dan alleen je eigen woonruimte/tuin.



Lijkt me daarom ook best vervelend als je een buur hebt die alleen maar in commando's kan praten schreeuwen en dat bijv. dag in dag uit.
wij slapen nooit.
quote:mary57 schreef op 30 juni 2015 @ 19:53:

[...]





Die kinderen groeien er mee op, die weten niet beter dan dat er schreeuwend iets gevraagd en gezegd wordt.

Vanmiddag stond er een vrouw boven uit het raam tegen haar kinderen in de tuin te schreeuwen: jullie moeten allemaal je sm**l houden. Nou ja, wat verwacht je dan van die kinderen.Ach, ze maant die koters in ieder geval tot stilte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook last van. Iriteert mij mateloos.
Alle reacties Link kopieren
TO, slik de frustraties in en bereid ondertussen een grotesk tuinfeest voor, voor a.s. zaterdag. Uiteraard met veel mensen, gelach, geklep, muziek, ...tot heeeeeeel laat.
Alle reacties Link kopieren
quote:blackberry1980 schreef op 30 juni 2015 @ 22:45:

TO, slik de frustraties in en bereid ondertussen een grotesk tuinfeest voor, voor a.s. zaterdag. Uiteraard met veel mensen, gelach, geklep, muziek, ...tot heeeeeeel laat.Hahahaha! Nou dat is de andere kant, dat vinden ze ook best.
quote:GrumpyCat2 schreef op 30 juni 2015 @ 20:02:

[...]





Hahahaha nou als er gewoon met die mensen viel te praten had hij dat nooit gedaan natuurlijk. Mogen wij ook eens normaal in de tuin kunnen zitten zonder de hele dag dat gestoorde stel schreeuwerds naast ons? De buren aan de andere kant konden er ook om lachen want ook die waren blij met de rust. Wij zijn niet de enige die last van deze mensen hebben. Maar ja als praten niks uithaalt wat moet je dan? Voor dit soort dingen rukt de politie echt niet uit ofzo. Bovendien snappen deze buren het verschil tussen leefgeluid en structurele geluidsoverlast niet.



Wat erg dit, ik snap je helemaal. Mensen die reageren als Amaquanda hebben nog nooit iets dergelijks meegemaakt, tenminste niet in die heftigheid als jullie dit meemaken. Want zoals jij het beschrijft gaat het echt alle perken te buiten. En het lijkt mij het soort mensen dat als je te veel klaagt, beginnen met pesterijen.



Heb je nog andere plekken waar je naar toe kan gaan om toch buiten te zijn?

En overwegen jullie om te verhuizen? Ik zou dit nl. heel slecht trekken en het zou mijn woongenot en geluk ernstig bederven.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook van die buren, jong stel (24 en 28) twee kids, 2 jr en 8 mnd. Gezin is echt nivo tokkie....zo zien ze er ook, tijgerprint enzo. Kind van twee loopt heel vaak te janken, gaat compleet uit zijn plaat als hij zijn xin niet krijgt. En zij maar gillen : delanoormaal, en bla blbla. Zij vind zichzelf helemaal fantastisvh, als ze visite hebben heeft zij het hoogste woord, van hoe goed ze wel niet is en dat zij die en die wel ff een lesje zal leren. Hij drinkt veel en het is dan zo dat met regelmaat de ned shit uit de boxen komt schallen en als hij dan dronken is, gaat hij op muren bonken....zo gezellig. Zij is het type dat rokend achter de kinderwagen loopt, bleh.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
quote:Hoezitdit schreef op 01 juli 2015 @ 09:00:

[...]





Wat erg dit, ik snap je helemaal. Mensen die reageren als Amaquanda hebben nog nooit iets dergelijks meegemaakt, tenminste niet in die heftigheid als jullie dit meemaken. Want zoals jij het beschrijft gaat het echt alle perken te buiten. En het lijkt mij het soort mensen dat als je te veel klaagt, beginnen met pesterijen.



Heb je nog andere plekken waar je naar toe kan gaan om toch buiten te zijn?

En overwegen jullie om te verhuizen? Ik zou dit nl. heel slecht trekken en het zou mijn woongenot en geluk ernstig bederven.



Huis staat minimaal 80.000 onder water dus nee voorlopig gaan we niet verhuizen. En inderdaad die mensen pesten me nu al. Zo heeft buurman eens gebarend en scheldend voor mijn huis gestaan omdat ik voor zijn deur stond geparkeerd (terwijl zijn vrouw gemiddeld 3x per week voor de onze staat met hun auto maar dat terzijde) Ik had zware boodschappen en heb hem zo dicht mogelijk bij ons huis gezet. Ook ging hij een keer uit zijn plaat omdat ik na 21:00 een keer iets liet vallen in huis. Gevolg: hun kind was wakker. kan gebeuren, is vervelend, maar niet structureel. Andersom is het wel structureel dat zij overdag een paar keer per dag de stereo op vol volume draaien als er een 'leuk' liedje op de radio is. Ook al heb ik netjes aangegeven dat mijn man die week nachtdienst heeft. Het is bij die mensen dus zo, dat als je ergens wat van zegt, dan verwachten zij vervolgens van ons dat wij ook nooit meer 1 geluidje maken. Terwijl ik al aangaf er zit een verschil tussen leefgeluiden en structurele geluidsoverlast.



Maar wat ik ook niet snap, is wat het voor zin heeft om die peuter expres op te ruien zodat hij nog meer geluid gaat maken. Dat hele dingetje vat ik gewoon niet. Het is al erg zat als een kind onvrijwillig keihard aan het janken is. Maar waarom moet zo'n vent elke drol die hem dwarszit luidkeels met dat kind delen? Is dat 'de jolige papa' uithangen? Ik zit toch ook niet de hele middag in mijn tuin tegen mijn kat "Ahhh doet poesiepoesie likkie likkie aan pootje en dan loopie loopie naar kattenbak voor kaka o bah bah stinkie stinkie poes nou mama gaat vanavond lekker happie eet voor je klaar zetten jammie brokjes kijk poesie poesie spinnetje ga maar pakken jaaaa PAKKEM PAKKEM mauwie mauwie van me kom maar bij de baas poesie poesie o nee mammie gaat even drinkie drinkie voor zichzelf pakken niet weglopen he poesie mama is zoooo terug"
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 30 juni 2015 @ 17:43:

[...]





Wauw, stelletje helden, maar wat stoer van jou! Heeft dat niet een nieuwe scheldpartij, tegen jou, opgeleverd?



Pruttelen, tegenspreken en afdruipen.
Alle reacties Link kopieren
Pesten enzo is hier gelukkig niet aan de orde.

Ik heb verder een gezellige buurtje, leuke mensen.



De achterburen zijn ook geen onaardige mensen.

Het is gewoon hun manier van communiceren om te schreeuwen , en kids nemen dat over natuurlijk.

Vooral hun jongste gilt jank en schreeuwt als een speenvarken bij ieder zuchtje wind.



Maarja, ik vind dat dus ook niet makkelijk om mensen aan te spreken op het gedrag van hun kinderen, zeker als het ook hun eigen gedrag is.
Hier negeer ik ze zo veel mogelijk dat is het enige wat helpt.



@ Consuela ik snap dat jij ook niet staat te trappelen om ze aan te spreken. Zeker omdat het lijkt alsof deze mensen niet beter weten en gewoon totaal niet doorhebben hoe irritant ze bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat2 schreef op 01 juli 2015 @ 14:41:

Hier negeer ik ze zo veel mogelijk dat is het enige wat helpt.



@ Consuela ik snap dat jij ook niet staat te trappelen om ze aan te spreken. Zeker omdat het lijkt alsof deze mensen niet beter weten en gewoon totaal niet doorhebben hoe irritant ze bezig zijn.



Ik denk ook dat ze het niet doorhebben.

Wonen daar vrij, maar grenzen wel direct aan een woonwijk.

Mijn achtertuin is slechts met een rij bomen tussen hun terrein.



En nee, daar aankloppen om te gaan zeggen dat ze teveel herrie maken vind ik rot.

Ben heus niet op mijn mondje gevallen maar in dit soort gevallen voel ik toch terughoudendheid.
quote:GrumpyCat2 schreef op 01 juli 2015 @ 14:07:

[...]





Huis staat minimaal 80.000 onder water dus nee voorlopig gaan we niet verhuizen. En inderdaad die mensen pesten me nu al. Zo heeft buurman eens gebarend en scheldend voor mijn huis gestaan omdat ik voor zijn deur stond geparkeerd (terwijl zijn vrouw gemiddeld 3x per week voor de onze staat met hun auto maar dat terzijde) Ik had zware boodschappen en heb hem zo dicht mogelijk bij ons huis gezet. Ook ging hij een keer uit zijn plaat omdat ik na 21:00 een keer iets liet vallen in huis. Gevolg: hun kind was wakker. kan gebeuren, is vervelend, maar niet structureel. Andersom is het wel structureel dat zij overdag een paar keer per dag de stereo op vol volume draaien als er een 'leuk' liedje op de radio is. Ook al heb ik netjes aangegeven dat mijn man die week nachtdienst heeft. Het is bij die mensen dus zo, dat als je ergens wat van zegt, dan verwachten zij vervolgens van ons dat wij ook nooit meer 1 geluidje maken. Terwijl ik al aangaf er zit een verschil tussen leefgeluiden en structurele geluidsoverlast.



Maar wat ik ook niet snap, is wat het voor zin heeft om die peuter expres op te ruien zodat hij nog meer geluid gaat maken. Dat hele dingetje vat ik gewoon niet. Het is al erg zat als een kind onvrijwillig keihard aan het janken is. Maar waarom moet zo'n vent elke drol die hem dwarszit luidkeels met dat kind delen? Is dat 'de jolige papa' uithangen? Ik zit toch ook niet de hele middag in mijn tuin tegen mijn kat "Ahhh doet poesiepoesie likkie likkie aan pootje en dan loopie loopie naar kattenbak voor kaka o bah bah stinkie stinkie poes nou mama gaat vanavond lekker happie eet voor je klaar zetten jammie brokjes kijk poesie poesie spinnetje ga maar pakken jaaaa PAKKEM PAKKEM mauwie mauwie van me kom maar bij de baas poesie poesie o nee mammie gaat even drinkie drinkie voor zichzelf pakken niet weglopen he poesie mama is zoooo terug"



Balen zeg, dat je huis zoveel onder water staat.

Ik moet wel lachen om je laatste stukje, misschien moet je dat eens doen. Maar als je al schrijft dat ze alles van een ander horen, zonder daarbij naar hun eigen gedrag kijken, vermoed ik dat dit tevergeefse moeite is.

Ik heb met jullie te doen, heb zelf in het verleden ook geluidsoverlast meegemaakt, maar lang zo erg niet als dit. Maar goed, dit helpt je niet.



Ik hoop dat jullie toch nog een huis vinden, ooit, waar je neit meer last hebt van dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Je zou het bijna gaan opnemen op video Grumpy zodat je hen eens kunt laten horen wat voor een pokkeherrie ze maken. Maar ik denk dat sommige mensen nooit voor rede vatbaar zijn/worden. Helaas.
wij slapen nooit.
Ik zit er ook aan te denken het op te nemen. Niet om ze er mee te confronteren want die mensen gaan het echt nooit snappen. Maar als bewijslast mocht e.e.a. toch een keer uit de hand lopen.



Trouwens alle tuinen hier grenzen aan een pleintje en in 1 van die tuinen zit een kind al de hele middag te plonzen en schaterlachen in een badje maar daar kan ik prima tegen.
Alle reacties Link kopieren
Behalve wat ik eerder schreef, woon ik in een heerlijk rustige straat (dorp). Er is een mix van leeftijden, van bejaard tot gezinnen met kinderen in de leeftijd 6-18. Er is wel een overburenruzie (zeg maar gerust geëscaleerd de afgelopen dagen) waar ik niks vanaf wist. Nu werk ik ft en heb weinig contact met de overige buurtbewoners dus niet zo gek dat ik het niet wist. Grappig genoeg de vrouw van het gezin wat ik eerder aangaf, belde vandeweek aan.



Oja, wel had 1 gezin ooit een haan, dat was ook geen feest want dat kreng begon om 05.00 uur al te kraaien. Geluid draagt nu eenmaal ver. Wát er met de haan is gebeurd, geen idee, maar weg is 'ie wel .
wij slapen nooit.
Mijn oude buren hadden een brulkikker dat was ook altijd feest.
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 01 juli 2015 @ 16:42:





Oja, wel had 1 gezin ooit een haan, dat was ook geen feest want dat kreng begon om 05.00 uur al te kraaien. Geluid draagt nu eenmaal ver. Wát er met de haan is gebeurd, geen idee, maar weg is 'ie wel .Was ie lekker?
Wat een verhalen, sterkte voor iedereen met herrie-buren!



Hier valt het tot nu toe mee, voornamelijk leefgeluiden. Met één uitzondering een paar weken terug, toen hadden de kinderen van twee huizen verderop een enorm drumstel gebouwd van potten, pannen en zinken emmers waar ze met stokken op aan het meppen waren. En dat ging maar door en door, op een gegeven moment boven even uit het raam gekeken. Zit oma op haar hurken ernaast het geheel te filmen met haar mobiel. Zucht....



Deur maar dichtgedaan en gehoopt dat het snel overging, ik had geen zin om te klagen gezien het normaal gesproken altijd prima is. De show heeft in totaal een uur geduurd. Volgens mij kwamen toen de ouders thuis en is het drumfestijn naar binnen verplaatst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven