Ff van de schrik bekomen

29-09-2016 22:40 150 berichten
Mijn man had vanavond een vriend op bezoek en toen hij wegging liet hij mijn hond ontsnappen. Wat een drama.



Hij is zeer ( hond) agressief, is volkomen doof, halfblind maar kan schijnbaar nog keihard rennen en is 16 en heeft werkelijk alles al overleefd.



Dacht echt dat ik gek werd, heb zelf " griep" en heb 2 uur door de wijk rondjes gerend in mijn pyama, allemaal mensen opgetrommeld om te helpen zoeken, heb zelfs in mijn wanhoop de politie gebeld om te helpen zoeken ( wat ze natuurlijk niet deden, logisch maar op dat moment vond ik het echt erg).



Wou het al bijna opgeven tot ik hem zag rennen, bij een heel druk kruispunt. Steekt keihard de weg over toen er een auto aankwam en goddank kon die meneer nog keihard op zijn remmen trappen en kon ik mijn hond pakken.



Gelukkig mankeert hij niets en heeft hij voor zover ik nu weet geen gekkigheid uitgehaald ( heb aantal dierenartsen gebeld om te vragen dat wanneer er honden binnenkomen die aangevallen zijn door een hond zonder baasje dat ze mijn nummer moesten doorgeven).



Maar wat ben ik woest zeg, 100 keer per dag zeg ik tegen iedereen doe die tussendeur dicht en iedereen vergeet het altijd. Mijn hond had wel dood kunnen zijn of andere honden kunnen verwonden. Zit er nog steeds helemaal van te shaken.




En ik zou een extra kop kruidenthee nemen voor het slapengaan.



Hopelijk heeft vriend z'n lesje geleerd!
Ppff ja dan schrik je wel.... hopelijk is er verder niks gebeurd...



Mag ik vragen waarom je hond zo agressief is?





sterkte met bijkomen en die vriend... even duidelijk maken dat dit geen goede actie was!!!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend zeg, gelukkig is hij terecht.



Maar hoezo is hij agressief? Je hebt ook kinderen toch? Vind je dat niet eng?

Vraag ik me gewoon af hoor.
.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig goed afgelopen....

Maar is niet echt te doen zo wel?
Zo wat zal jij geschrokken zijn en ongerust. Gelukkig is er blijkbaar niets gebeurd, maar... als dit elke keer dreigt te gebeuren, dan moet je iets meer dan die tussendeur regelen. Kan je bijvoorbeeld een traphekje in het kozijn van de deur schroeven, waar je als mens overheen kan stappen (desnoods een klein opstapje er naast) maar waar je hond niet overheen kan? Of kan hij ook nog zo goed springen?
Alle reacties Link kopieren
Eh...jij hebt zo n agressieve hond en geeft ander de schuld van eventuele problemen. Dan had je de hond zelf vast moeten houden..of aangelijnd of wat dan ook. Ik neem toch niet aan dat die vriend t expres deed.



Hoe dan ook, blij dat hond terug is.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een schrik. Fijn dat er nu nog niks bekend is over ongevallen of sloperijen.

Wellicht dat hond vooral aan de ren is geweest, misschien wel enigszins in paniek en dus geen aanval heeft beraamd.



Lekker bijkomen nu.

Is een bordje op de deur een idee?
quote:isa__88 schreef op 29 september 2016 @ 22:44:

Vervelend zeg, gelukkig is hij terecht.



Maar hoezo is hij agressief? Je hebt ook kinderen toch? Vind je dat niet eng?

Vraag ik me gewoon af hoor.

Hij is hond agressief en niet mens agressief gelukkig. Als je hem ziet zou je denken dat het een mak lammetje is, tot hij bij een andere hond kan komen. Wel laat ik hem nooit uit met kinderen erbij.



En een traphekje etc zou allemaal niet nodig zijn als mijn man eens op de deuren zou letten, je moet 3 deuren door voor je buiten bent, 1 deur dichtdoen is hem schijnbaar al teveel moeite.



Ben zo blij dat ik hem weer terug heb, wat een paniek toen hij weg was. Heb echt als een idioot rond gerend met duizenden gedachtes door mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je nou weet dat je man niet oplet, dan had je al lang dat hekje kunnen plaatsen
quote:little_angel89 schreef op 29 september 2016 @ 22:46:

Ach wat een schrik. Fijn dat er nu nog niks bekend is over ongevallen of sloperijen.

Wellicht dat hond vooral aan de ren is geweest, misschien wel enigszins in paniek en dus geen aanval heeft beraamd.



Lekker bijkomen nu.

Is een bordje op de deur een idee?Ja ik denk dat hij voornamelijk een beetje rondgerend heeft. Dat kruispunt is ook echt vlakbij huis dus misschien zat hij daar wel de hele tijd ergens verstopt ofzo. En een bordje op de deur is wel een goed idee ja, normaal ben ik al panisch bij het idee dat hij weg kan lopen en heb ik in mijn hoofd al 100 problemen gezien maar in de praktijk blijft hij altijd gewoon in de huiskamer liggen wat er ook openstaat, maar vandaag dus niet.
quote:feeks schreef op 29 september 2016 @ 22:52:

Maar als je nou weet dat je man niet oplet, dan had je al lang dat hekje kunnen plaatsenDat is waar, zodra ik niet meer ziek ben maar even een hekje gaan kopen voor op de hal.
Dan zou ik zeggen: goed gesprek met man gaan voeren.
Alle reacties Link kopieren
En je denkt dat die man dat hekje wel sluit
Je meent het..
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 29 september 2016 @ 22:52:

Maar als je nou weet dat je man niet oplet, dan had je al lang dat hekje kunnen plaatsen

Dit.

Klagen en zeiken op je kerel heeft geen enkele zin als het niet bij hem binnenkomt en er iets mee doet. Denk in oplossingen, niet in problemen.



Enneh, waar was jouw kerel toen jij in je pyjama met koorts 2 uur lang op straat doolde?

De mijne had mij aan mijn haren naar binnengetrokken, met een kop thee op de bank geparkeerd en was zelf gaan zoeken.
quote:blueeyes*3 schreef op 29 september 2016 @ 22:54:

Dan zou ik zeggen: goed gesprek met man gaan voeren.Man is zich ook helemaal kapot geschrokken en net zo erg in paniek, hoop dat hij zijn lesje nu wel heeft geleerd.
quote:Hamzter schreef op 29 september 2016 @ 22:55:

[...]



Dit.

Klagen en zeiken op je kerel heeft geen enkele zin als het niet bij hem binnenkomt en er iets mee doet. Denk in oplossingen, niet in problemen.



Enneh, waar was jouw kerel toen jij in je pyjama met koorts 2 uur lang op straat doolde?

De mijne had mij aan mijn haren naar binnengetrokken, met een kop thee op de bank geparkeerd en was zelf gaan zoeken.Man was aan de andere kant van de wijk ook panisch rond aan het rennen natuurlijk. Zijn vriend trouwens ook ( en de buren en mijn schoonzus en zwager en hun kinderen ook).
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 29 september 2016 @ 22:53:

[...]



Dat is waar, zodra ik niet meer ziek ben maar even een hekje gaan kopen voor op de hal.man hekje laten kopen en plaatsen.
Wanneer je meent dat je naar dierenartsen in de buurt moet gaan bellen vanwege de schade die jouw beest kan aanrichten, dan zou je eens in de spiegel moeten kijken in plaats van je pijlen op je man te richten.



Ik zit echt met open mond te lezen hoe iemand zo ontzettend haar prioriteiten verkeerd heeft.
quote:Amand schreef op 29 september 2016 @ 23:02:

Wanneer je meent dat je naar dierenartsen in de buurt moet gaan bellen vanwege de schade die jouw beest kan aanrichten, dan zou je eens in de spiegel moeten kijken in plaats van je pijlen op je man te richten.



Ik zit echt met open mond te lezen hoe iemand zo ontzettend haar prioriteiten verkeerd heeft.Gelukkig neem ik geen enkele reactie van jou serieus aangezien je reacties in andere topics.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 29 september 2016 @ 23:02:

Wanneer je meent dat je naar dierenartsen in de buurt moet gaan bellen vanwege de schade die jouw beest kan aanrichten, dan zou je eens in de spiegel moeten kijken in plaats van je pijlen op je man te richten.



Ik zit echt met open mond te lezen hoe iemand zo ontzettend haar prioriteiten verkeerd heeft.



Dit dus.

Ook nieuwsgierig naar het ras (niet dat dat nou veel uitmaakt)
quote:feeks schreef op 29 september 2016 @ 23:00:

[...]





man hekje laten kopen en plaatsen.Hij is vanaf vannacht weg voor zijn werk helaas, anders had hij dat idd mogen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 29 september 2016 @ 23:00:

[...]





man hekje laten kopen en plaatsen.Hij laat de deur open waarom zou hij gaat hekje wel sluiten? Dan kan hij net zo goed gewoon één van die drie deuren dichtdoen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:Lovely1987 schreef op 29 september 2016 @ 23:03:

[...]



Gelukkig neem ik geen enkele reactie van jou serieus aangezien je reacties in andere topics.Je hebt dus een beest in huis dat bij eerste gelegenheid de deur uitrent, mogelijk verkeersongelukken veroorzaakt en andere honden aanvalt en dan is jouw enige reactie op mijn post dat je me niet serieus neemt?
Oh gatver dat is ook mijn grootste angst, dat mijn hond ergens in zijn eentje ronddwaalt



Alleen de mijne rent overal voor weg, klein schoothondje. Kan zich ook absoluut niet verdedigen als er iets gebeurt met andere hond of mens, hij is echt in 1 hap weg/dood.



Lekker van de schrik bekomen en hem een dikke knuffel geven! Aangezien je hond al 16 is zal zijn agressie wel vastgeroest in zijn karakter zitten, en niet meer weg te trainen zijn. Jammer, maar het is gelukkig goed afgelopen. Relax

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven