Fiets met kind, zitje, buggy, fietstassen hoe?

26-07-2014 20:40 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een supermooie sparta moederfiets met voorzitje, kind, fietstassen, buggy en buggydrager.

maar kind word te zwaar voor het voorzitje.

Ik ben achterzitjes aan het bekijken en dat kan met fietstassen met een bagagedragerverlenger, maar de buggy dan?

En hoe doe je dat dan met kind voorop en 1 achterop en fietstassen buggy etc?
Geen bugy meenemen maar een draagzak of een ringsling.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het allemaal op m'n fiets, zitje voor en achter, zijtassen en buggydrager maar persoonlijk vind ik het het zwaar genoeg met 2 kinderen en zijtassen. De buggydrager zit er nog op maar met de buggy erbij ben ik te snel uit balans dus vanwege veiligheidsrisico neem ik de buggy niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overgestapt op een bakfiets omdat het gewoon te zwaar beladen werd. Heb wel twee kinderen overigens.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een bakfiets, kon een gewone fiets met 2 kinderen niet hanteren. De nuna pepp buggy hangt achter je fiets ipv ernaast. Misschien is dat een oplossing?
Alle reacties Link kopieren
Hier jaren op een gewone fiets, met 2 zitjes, buggy en fietstassen gereden. Nooit een probleem geweest. Eerst buggy erop, dan voorste kind (of anders om zo lang deze niet zelfstandig kan staan. Dan achterste kind. Ging prima
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een foto van die constructie?
Ik heb hier ooit eens gelezen dat er een extreem kleine buggy bestaat die in je fietstassen past. Is dat niks?
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel. Ik had ook een buggydrager op m'n fiets en een zitje voor en achter + fietstassen. Maar ik heb de buggy maar 1x meegenomen. Vond het heel lastig fietsen met een buggy!
quote:renate73 schreef op 26 juli 2014 @ 20:56:

Hier jaren op een gewone fiets, met 2 zitjes, buggy en fietstassen gereden. Nooit een probleem geweest. Eerst buggy erop, dan voorste kind (of anders om zo lang deze niet zelfstandig kan staan. Dan achterste kind. Ging primaHier idem. Dan moet het op die speciale moederfietsen die ze tegenwoordig hebben toch zeker passen.




nuna pepp achterop fiets





Ik was nieuwsgierig, het is allemaal anders dan toen ik een kind kreeg. Dit zit er wel praktisch uit. Deze fiets heeft iig een goeie instap!!
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 26 juli 2014 @ 21:51:

Ik heb hier ooit eens gelezen dat er een extreem kleine buggy bestaat die in je fietstassen past. Is dat niks?De QuickSmart/ANWB reisbuggy. In Frankrijk de Youpa-la.





Ik zie veel mensen met een verlengde bagagedrager ivm fietstassen en achterzitje. Is dat een oplossing?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Moederfiets met verlengde bagagedrager:



Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:tandpasta schreef op 27 juli 2014 @ 09:25:

Het kan wel. Ik had ook een buggydrager op m'n fiets en een zitje voor en achter + fietstassen. Maar ik heb de buggy maar 1x meegenomen. Vond het heel lastig fietsen met een buggy!



+1 en dan heb ik nog maar 1 kind op de fiets (wel achter zitje)

Hij kon nog net qua gewicht in het voorzitje maar ik vond het te zwaar worden om hem erin te hijsen. :P

Fietstassen hier zitten met een bagagedragerverlenger erop.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor een bagagedragerverlenger, iemand nog tips voor een goed achterzitje?



alssss er een nr 2 komt kijk ik wel qua buggy draagzak etc.

zoon is nu al 2 jaar en 3 maanden.

Maar ja dat is weer een ander topic dilemma hahahahhaa
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 1 kind had dat niet meer in het voorzitje pastte, heb ik het voorzitje vervangen voor een fietsmand aan m'n stuur. Toen had ik dus tijdelijk geen fietstassen meer, maar wel een achterzitje, fietsmand en buggydrager.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je kind niet meer voor in het fietstoeltje past, zal het wel een jaar of 3 zijn?

En de oudste (die al achterop zat) is ouder. Waarom dan nog een buggy mee? Is buggy thuis laten geen optie?

Dat het gedaan zodra ze niet meer voor in paste.

Een dagje dierentuin of zo (wanneer je een buggy toch nog nodig zult hebben) deed ik toch met de auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een moederfiets met bagagedrager verlenger en achterzitje (yepp). Met 1 kind vind ik het onstabiel, de fiets kiept naar achter als ik niet oppas en is lastig van de standaard te krijgen... Misschien is het allemaal beter in balans als zoon 2 strax voorop zit? Oh ja, heb ook dubbele fietstassen. Geen buggydrager, dan word de fiets nog langer ?. In Nijmegen bij fietsenstallingen in centrum kan je trouwens gratis buggy lenen, misschien op meer plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
quote:deenje schreef op 28 juli 2014 @ 08:18:

Wanneer je kind niet meer voor in het fietstoeltje past, zal het wel een jaar of 3 zijn?

En de oudste (die al achterop zat) is ouder. Waarom dan nog een buggy mee? Is buggy thuis laten geen optie?

Dat het gedaan zodra ze niet meer voor in paste.

Een dagje dierentuin of zo (wanneer je een buggy toch nog nodig zult hebben) deed ik toch met de auto.Ik heb een moederfiets waarvan je het stuur op slot kan zetten zeg maar, maar omdat zoon ongeveer 14kg is gaat het stuur evengoed wijken omdat het slot hem zeg maar niet meer houdt. Snap je?
Alle reacties Link kopieren
Ik keek naar een polisport zitje is dat wat? die zijn niet gelijk 100 euro nl.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Polisport Boodie gekocht, volgens de man in de fietsenwinkel heeft mijn sparta amazone 4 life al een bagagedrager verlenger dus ben benieuwd of mijn fietstassen nog gaan passen.

Bedankt voor de reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven